Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sakac Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23334
Előferdülhet hogy a motor lámpája kigyullad.A suzukik katalizátora érzékeny nem kell vele foglalkozni.Ha tisztán benzint tankolsz el fog tünni
Előzmény: sanyooo (23323)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23333
én ilyen gumin járok a gyári felnivel.
Előzmény: EEE_1899 (23332)
EEE_1899 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23332
Üdvözletem!

Fater WagonR+-jára kellene acélfelni. Ha jól tudom, ET45-ös a gyári. Kérdésem, hogy kisebb, 37-es ET-vel elfér-e egy 165/65 r14-es gumi szett?
Köszönöm!!!

ui:Eladó szett is érdekel!
ruja67 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23331
Suzukira nincs sok rálátásom még csak május ota van egy 13 vvt kitünö igaz 2004 es minden jo rajt,de van egy 25 éves nissanom j alvázszámmal 244 111 kmrel motorjához még nem volt nyulva,olajat nem eszi kb 10 ezer km alatt megy also nivoig akkor meg olajcsere van amugy is ez a mennyiség kb fél liter,de ez természetes fogyás igen ez japán remélem a suzuki is birni fogja.
sanyooo Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23330
Azt gondolom, hogy az a politika megy itt is, mint régen az orosszal! Iván nyugatra küldte az első osztályú árut, ide meg a selejtraktárból küldött! Félek a suzuki is ezt csinálja!Senki nem hallott még arról, hog egy suzuki motor eszi az olajat, itt meg kiderült, hogy mindannyionké eszi! Ez nem lehet véletlen! Az se vigasztal, hogy más nyugati kocsik is szarok! :(
Előzmény: ratio (23328)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23329
Nem tudom, nem értek hozzá, de mikor a lada ette az olajat, mint fene, akkor is azt mondta a szerelő, hogy teljes generál kell! Kiröhögtem, megszelepszárszimmeringezte, még két évig jártam vele és úgy adtam el! Pedig az szar lada volt, nem japán csodamotor! :(
Mi megy tönkre a rövid utak során? Nem értem.
Előzmény: ratio (23328)
ratio Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23328
Ma volt szerencsém kérdezni, a szakemberektől.

Ezt mondták:

Szelepszimmeringesek
Azt azért tudni kell, hogy a legtöbb esetben a szimmering kopása a szár vezető kopásával együtt alakul ki. Azaz, ha kicserélitek a szimmeringet, akkor az olyan fél évig is kitarthat (sokan eladás előtt csinálják ezt), de tartós megoldást a szelepvezető és szimmerong együttes cseréje hozhat csak - persze ez a drágább, és sajna annyi.

Motorolaj
Aki rövid távon használgatja napi 5-10 km, az ne csodálkozzon, mert télen (néha nyáron sem) nem melegszik fel az olaj, és kicspódik a pára, ami az olajjal emulziót alkot. Na ez nagy ellensége a szerkezetnek és így teszi tönkre őket. Ilyen esetben, a sűrűbb olajcsere segíthet, he nem melegítjük fel a motort (vagy hagyjuk inkább és busszal megyünk). Persze az ilyen rövid utak a katalizátornak sem tesznek jót.
t.lantos Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23327
A gm olaj az minden, csak nem kivalo.
Előzmény: cinyo (23326)
cinyo Creative Commons License 2009.11.13 0 0 23326
Szia!
"nézd meg, mennyire fogyasztja az olajat" ez eddig rendben is van, de mennyi az az olajfogyasztás amikor már érdemes elgondolkodni a cserében???

gagyi olajt én nem tennék bele, ( lásd sanyoo kollega hszét), egyébként a GM 10W40 (opel) olaj csak 800huf és kiváló minőség.

nagyon nem eheti, csak ha állok piros lámpánál induláskor gy jó kis pamacsot enged, utána már nem látszik, de majd figyelem...

sajna a hengerfej leszedése nélkül nem oldható meg, és a szimeringcsere árát a sallangok elég jól megemelik, ugyanis kell még hengerfejtömítés, sortömítés meg még ki tudja mi, illetve el lehet szöszölni a 16 szelep ki-be fűzésével is.áfát sajna csak a munkadíjból lehet lealkudni...esetleg, ha magadnak szerzel be alkatrészt ott is

a lényeg, h hétfőn derül ki h mennyi lenn óccsóba, HA lesz célszerszám ( ha sikerül csinálok fényképet)

Üdv Cinyó

Ja.... azért csak jönnek még elő hibák :-(.......fénykürt nem jó; elektromos tükör bal oldalra nem müxik....de a kocsi megy mint a golyó....

Előzmény: h.c.s (23322)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23325
Nekem azt mondták, hogy a gyenge motorolaj bekokszosodott a lehúzógyűrűk alá és emiatt nem tud dolgozni a lehúzó! Ezért csak jó olajat szabad a suzukiba tölteni!
Előzmény: Dzsonszii (23324)
Dzsonszii Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23324
Az olajdepó-ban, Pécsen a Nagy Imre úton a szelepszár tömítés garnitúra ára 7500 magyar forint. 100 ezerért gondolom a hengerfej leszedéssel, hengerfej-tömítés cserével, no meg az extrém EBIT-tel (hozzáadott érték=összesdíj minusz anyagköltség) jön ki ez az ár. Szerintem olcsóbb olaj kell bele, esetleg kicsit keményebb (15Wxx)? aztán had egye! Az Opelnak 1000 km-enként szabad megenni 0,8 litert. Ha így is átmegy a zöldkártyán, akkor l€sz@rni. Tud-e valaki olyanról. hogy mondjuk elkokszolja a szelepeket, eltömíti a lambdaszondát, vagy valami egyéb anomáliát okoz?
Előzmény: cinyo (23321)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23323
Szia!
Kérdezd meg azt is, hogy le kell-e venni hozzá a hengerfejet? Mert azt hallottam, néha elkerülhetetlen! :( Szerszámról kéne egy fotó! :)))

Más:Ma tankoltam először E85-öt, felesben benzinnel. Nem sokat, kb 30 km-t mentem Pesten, de semmi rosszat nem tapasztaltam, sőt, mintha jobban ugrana a kocsi gázadáskor! Lehet, hogy tévedek, de nem hiszem!:)
Előzmény: cinyo (23321)
h.c.s Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23322
Használd azt a kocsit és nézd meg, mennyire fogyasztja az olajat. Amíg meg nem bizonyosodsz róla, hogy mennyit fogyaszt, addig felesleges ilyen költségű javítást megelőlegezni.
Előzmény: cinyo (23321)
cinyo Creative Commons License 2009.11.12 0 0 23321
Hali!
Utána jártam a saját kérdésemnek, márkaszervízben 100k Huf a csere, sajna kell hozzá spec szerszám, de van egy ismerősöm (suzukis) megpróbálja elkérni, és akkor a saját műhelyében olcsóbb lehet, de hogy oda adják-e, és ha igen mennyibe fog fájni, még nem tudom....
Cinyó
Előzmény: cinyo (23316)
Geret Creative Commons License 2009.11.11 0 0 23320
Sziasztok!

Apámnak 1000-es wagon R-je van (2002) Olajcsere lenne rajta.
3liter olaj elég bele? Az 1.3-as olajszűrője jó hozzá?

Köszi: Geret
robotbot Creative Commons License 2009.11.11 0 0 23319
sziasztok

kuplungos segítséget szeretnék kérni tőletek !

Most vettünk egy 1.3-as 2002-es Wagont és rövid pár hónap használat után megcsúszott a kuplung.
A szervíz 40 ezer forintot mondott a tárcsa cserére és munkadíjra összesen.
A tárcsát ezért én megvettem utángyártottban egy kis boltban.
Ladám volt elötte, azon cseréltem már jómagam kuplung betétet, a Suzuki szervizes is félvállról odadobta, hogy ez sem bonyolultabb.

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan fogjak neki, mik a buktatók és kb mennyi idő alatt végezhetek a dologgal ???

Ha tudtok segíteni akkor köszi !
Verwolf Creative Commons License 2009.11.11 0 0 23318
Nekem sajna a hanghoz társul olajfogyasztás is. Azaz konkrétan a kocsi inkább olajon él mint benzinen. 4500Km/2L. de nem lennék meglepve ha cska egy olcsó szimering ment volna tönkre amihez persze a motrot is darabjaira kell szedni. :P
Előzmény: KikiBácsika (23315)
sanyooo Creative Commons License 2009.11.10 0 0 23317
No' ez engem is érdekel! :)
Előzmény: cinyo (23316)
cinyo Creative Commons License 2009.11.10 0 0 23316
Szia megint
Tudja valaki, hogy mennyibe fáj a szelepszár szimering csere? Állítólag 100eKm fölött azt kell cserélni a wagonon, ha eszi az olajat...és hát az enyémben 114eKm van és gázadásra füstölög. Azt nem tudom, h mennyit csipeget, metrt annyit még nem mentem vele, csak kb 50km-t....

köszi!

cinyó


KikiBácsika Creative Commons License 2009.11.10 0 0 23315

"És amíg benem melegszik a motor addig gázadáskor olyan mintha darálna.(csakis akkor, szóval hiába pörög 4000-en, ha a gázt nem nyomom). Olyan mint a szerencsekerég... Csak picit gyorsabb az a kattogó daráló hang."

 

Szerintem ez ilyen. Az enyém is csinálja hidegen ezt a hangot. Többiek???

Olajfogyás minimális, 7000km alatt ette meg a nivón lévő intervallum negyedrészét, tehát háromnegyeden van most az olajcsere óta, ami 7000-rel ezelőtt volt.

82.000km van benne, 2002-es 76lovas..

 

Üdv.

Előzmény: Verwolf (23283)
hgc+ Creative Commons License 2009.11.09 0 0 23314
Hali

Nekem is volt ilyen gondom, a szelep és a motorközti cső be, volt koromlerakodás elég sok, kitisztítás után ne volt még vele gond ez 3éve történt.  
Előzmény: Sárga villám (23305)
cinyo Creative Commons License 2009.11.09 0 0 23313
Ez úton köszönöm mindenkinek a segítségét! Sikerült megjavítanom az órát, valóban az R510 poziciószámú 51ohm 1W értékü ellenállás forrasztása engedte el, ráadásul a belső (kijelző alatti). Azt megforrasztva minden működik!

THX még 1X!

Üdv

Cinyó
cinyo Creative Commons License 2009.11.08 0 0 23312
köszi mindenkinek a segítséget! Ha nem boldogulok, majd jelzem, illetve ha megtaláltam a hibát, azt is!
Előzmény: h.c.s (23311)
h.c.s Creative Commons License 2009.11.08 0 0 23311

Szia!

 

Egyszerű kontakthiba a panelen. pici forrasztás és jó lesz.

Itt a fórumon volt már téma, lapozz vissza. a 20510 és 530 közti hozzászólások között keresgélj. Ott vannak bővebb infók és kép is.

 

üdv

Előzmény: cinyo (23309)
sakac Creative Commons License 2009.11.08 0 0 23310
Valamikor valhol olvastam a söntellenállása nem kicsit alulméretezett benne.Mármint teljesítményileg hajlamos elégni.
Előzmény: cinyo (23309)
cinyo Creative Commons License 2009.11.08 0 0 23309
sziasztok!
Tegnap óta én is wagon r tulaj vok, elég jó áron vettem 2000es glx(?) klimás 114e km 550e ft-ért, remélem jó vásárt csináltam, igaz csak második autónak kell; egyenlőre csupán annyi a nyűgöm vele, hogy a középkonzolon lévő óra(?) nem működik, mi lehet a baja? biztosíték? kontakthiba?

Köszi

Cinyó
t.lantos Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23308
Vagy ennyivel tobbszor szakadt meg az elso, es kellett ujrakezdeni :)
Előzmény: kkn (23306)
ratio Creative Commons License 2009.11.07 0 0 23307
Vagy a centírozás (leesett, elmozdult ólom)
vagy a gumi xar.

Én is voltam már hasonló helyzetben (pl. a téli matadornál elég gyakori, pedig a centír nem mutat hibát)
1-2 gödör is okozhat a gumiban olyan elváltozást, amit nem is látsz meg, még is bizonyos sebességnél eggy szűk tartományban ráz a kormány.
Ja, és nekem a rossz futómű beállítás okozta egyoldalú gumikopás is okozott ilyet!
Előzmény: sakac (23302)
kkn Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23306

Ó, köszönöm a megemlékezést, nem kellett volna!

 

Amúgy azért este letöltöttték mindkettőt, valószínűleg a felhívásra, így most van esélye február elejéig, de akkor nem aggódok miatta.

 

De furcsa a letöltések felemássága, vagy 60-nal kevesebbszer húzták le a másodikat eddig. Lehet, hogy egyesek megunták a várakozást, és ahhoz már nem kezdtek hozzá.

Előzmény: RetteNETes Lalyos (23300)
Sárga villám Creative Commons License 2009.11.06 0 0 23305
Sziasztok!

Remélem tudtok nekem segíteni! A Wagonom átlépte a 170 000 km-t és már egy ideje világít a motordiagnosztika lámpám. :(
Eddig háromszor az egr szelepet hozta ki a gép, de annak semmi baja. Nincs leragadva, tökéletesen működik. A kérdésem az lenne, hogy mire utalhat még ez a hibakód?
Egyébként az enyém is eszi az olajat 10 000 km alatt 1-1,5 l !

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!