"minden állapotában, maga mögött libasorban felvonulva! :)"
Ilyesmiben nem ismerek tréfát...
:)
Mivel a budai várat, Lánchidat, Várhegyet, egyebeket nem a Ganz Danubius gyártotta, de még csak nem is a Hatmann&Schoenlichen, így ezeket nem vállalom. De Viking már úgyis csinálja, úgyhogy...
Egyéb akadálya nincs, hogy a Jókai saját magával találkozzon szembe, vagy libasorba a gépeden a Lánchíd alatt. Egyetlen aprócska gond, hogy tudtommal a kéménye nem lehajtható, mivel a Balatonon nincs híd. Mail ment az itteni címedre.
Nekem minden olyan fejlesztési elképzeléssel kapcsolatban kétségeim vannak, amelyek arról szólnak, hogy egy olyan térség idegenforgalmát fejlesszük, ahol korábban ez nem volt meghatározó. Magyarországon minden második falu abban látja a fejlődést-kitörést, hogy a falusi turizmust akarja fejleszteni. Az eredmény - többnyire - előre borítékolható. Magánvéleményem, hogy a Balaton vonzáskörzetében egy ilyen dolog teljesen esélytelen, különösen, hogy a Balcsi idegenforgalma sem éppen a legrózsásabb.
Innenstől kezdve az egész marad a "merjünk nagyot álmodni" kategóriában.
A Sió folyamatos hajózhatóvá tételére ennél valami reálisabb projektet kellene kitalálni.
Z.Z. engem mint szárnyashajó érdekelne igazán. Kabinosnak itt vagyok én, tolóhajónak ott van Vasanits motoros:) Szárnyashajója még nincs a topicnak. :))
Viccet félretéve bejelentek 1 frissítést, a fotóalbumban elérhető mostmár az MHE-szülinapi buliig bezárólag minden. Az fpress.hu/folyamhajo-t lekapargattam, mostmár egy az egyben elérhető a www.folyamhajo.hu oldalról minden. Ennek függvényében a mail címem is kd@folyamhajo.hu. Az előlapot már lecseréltem, szépen haladok a fokozatos megújulás felé. Pedro kollégától még egy kabinos-összeállítás-cdt kapok (jelenleg a bécs kikötőt fotózza;)) és akkor elkezdem azt is összerakni.
Zoltika!
A Budapest-hátteret már rajzolom, a kéménydöntögetős animáció megvan. Egyelőre úgy néz ki, hogy a Kossuth lesz az áldozat (eddig ez az egyetlen rajzom személygőzösről)
Ha-Jó Bátyánknak most is igaza van; ne feledkezzünk meg a magyar tengerhajózásról, annak emlékeiről sem! Hiszek abban, hogy ha már háromszor tudtuk újra kezdeni, akkor fogjuk negyedszer is. Az első mellékelt képen az ex. MV PANNON STAR hídja látható, a felvétel ez év áprilisában, Rotterdamban készült (még magyar lobogójú hajón). Látható rajta a nagyszerű Capt. Farkas András, a hajó parancsnoka, továbbá én rontom a kép minőségét. A PStar - mint közismert - eladásra került, tehát ez a kép már igazi "emlék".
A másik képen James Cook legendás hajója, az SS ENDEAVOUR látható. Cook és csapata ezzel a kis hajócskával kóválygott az Ausztrália-Új Zéland-Tasmánia körzetben. Hogy ez milyen nagy teljesítmény volt, számomra például az is bizonyította, hogy a tiszti lakótér belmagassága mindössze 1,2(!) méter. A képet a PStar-on készült fotó másnapján, Antwerpenben készítettem. A hajót az "újzélandi MHE" eredetiben újraépítette és most kerülgetik vele a Földet.
Miért írtam le mindezt? Mert nemrég tudtuk meg, hogy a PANNON STAR-t az új tulajdonosa átkeresztelte; most éppen ENDEAVOUR-nek hívják.
A Rába Ausztriából érkezik Magyarországra osztrák bőrgyárakból származó habos löttyel telítve. Az utóbbi években tilos a folyóban fürdeni.
Nem kell beájulni a nyugattól, ott pontosan olyan gátlástalan a tőke mint nálunk. Legfeljebb a civil szervezetek erősebbek. Ami a Dunát illeti, igaz az utóbbi években tisztult a vize, de a hordalék állaga jelentősen megváltozott. Kavics helyett már csak fimom lebegtetett szemcséket hoz a víz. Ami szép lassan leülepszik és eltömíti a kavicságyat.
13 dunamenti ország környezetvédelmi minisztere találkozik ma Bécsben, hogy a Duna vízminőség és árvízvédelmi problémáiról tárgyaljanak, illetve a Duna-Deltában épülő ukrán csatorna környezetvédelmi problémáját is érintik. Szóval nemcsak a Tiszán, hanem a Dunán is akad tennivaló bőven, még ha Ausztria irányából érkezik is. Itt a cikk (németül):
A magam részéről is csak gratulálni tudok a csodálatos péntek esti szervezésért és kivitelezésért. Örülök, hogy ott lehettem, remélem jövőre egy másik hajón újra együtt lehetünk, egy kicsit jobb arányszámmal a tagokat és a vendégeket illetően.
Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy a most volt vendégeink megtisztelnek bennünket a tagsági kérelmükkel. Vagy legalábbis nagy részük. DE nem szeretnék Mórickaként lemászni a bakról!
Szombaton Hévízen voltam a Parti Testvérek Balatoni Asztalának évzáró rendezvényén. Volt szerencsém bemutatni kivetítő segedelmével a neszmélyi CD-t. Nagy volt a sikere, mindenki gratulált, s az egyesület munkáját is nagyra értékelte. Talán ott is lehetnek tagjelöltak.
Egy dolgot hiányolok régóta a topicról. Riversean kívül senki nem foglalkozik a tengerhajózásunk emlékeivel. Vagy csak akadnak fontosabb minden napi dolgaink?
Talán nem kellene megfeledkeznünk e fontos szeletkéről sem!
A Jókait ezerkilencszázhányas állapotában szeretnéd látni föl-alá úszkálni? :)"
Hát... mad scientist - H.G. stílusában minden állapotában, maga mögött libasorban felvonulva! :)
(A menetrendfile szerkesztése nem olyan bonyolult, Bálint fiam már pl. 10 éves korában tudta. Mondjuk a makroírásba én sem vágtam bele, de a dolog gazdája gödény (nick) ezt elvégzi. Szeretnék egy budapesti látképet, ahol gőzhajók járnak, és a Lánchíd alatt a kéményüket döntögetik!)
Poénból beraktam azt a reklámtáblát Keszthelyről a 14666-os hozzászólásomban. Aztán egy E-mail hatására rá kellett jönnöm, hogy Velicskó Irénnek a stilizált hajóhoz csak annyi köze van, mint kempingsajtnak a sátorvashoz. Viszont előkerült a Phoenix ügy.
Minden idők legnagyobb balatoni vitorlás hajója, a 'Phoenix', Sebestyén 'főindzsellér' tervei alapján épült 1797-ben. A 'keszthelyi nagyhajó', mint a tó nevezetessége, hamarosan országos hírre tett szert.
1994-ben létrehozták a Phoenix 200 Alapítványt, amelynek célja a Phoenix gálya újjáépítése lett volna. 1996 táján elkezdődött az építkezés – az elkészített majd jóváhagyott tervrajzok és üzleti tervek alapján – 1998-ra pedig elkészült a hajó 30 méter hosszú gerince. Ekkor azonban elfogyott a pénz.
Ehhez tessék hozzászólni. Ki mit tud?
A Jókait ezerkilencszázhányas állapotában szeretnéd látni föl-alá úszkálni?
:)
A Traffic-képernyőkímélőt már nézegettem, de nekem eléggé bonyolultnak tűnik, menetrend-fájl meg miegymás, meg magamnak föl sem tudom telepíteni itt az irodában jogosultság híjján. De a meglévő rajzaimat szívesen alakítom 1pixel=10cm méretűre tetszőleges színű háttér előtt, ha valaki igényli, hogy ott úszkáljanak a monitorján.
Kérlek írd meg az O.D.B. teljes nevét ide is, mert a mail-ben az ékezetes karakterek miatt nálam olvashatatlan kriksz-krakszok lettek!
Mindenki, aki rajzolni szeret!
Kérem tanulmányozzátok a traffic képernyőkímélő lapját! Érdemes volna közkinccsé tenni ezeket a rajzokat! Szép lenne, ha a képernyőkímélőn nem csak dreadnought-ok, hanem mondjuk a Jókai, a Szombathely meg a Bakony is keresztülúszna!
Igen, ez nekem is okozott némi fejtörést amikor rajzoltam. Aztán arra a következtetésre jutottam, hogy jelenlegi formáját több lépésben nyerte el, mivel a roncsot már Vanyolai is valaki "maszektól" vette, aki már alaposan belenyúlt a hajóba. Úgy tudom, a "Kelén-orrot" is már Vanyolai előtt építették rá. Ekkor következhetett be a felépítmény meghosszabbítása is hátra. Szemléltetésül egy régi Népszabi-fotó a Szanazugon heverő roncsról (a leszakadt ajtó a megszélesítésen támaszkodik), és egy rajzdarabka, amiből most csak ennyit adok a Zindeksznek:
Egyébiránt az ominózus megszélesítés és a fölötte lévő függőleges merevítések jól megfigyelhetőek Cuki 64 14336-os hozzászólásában betett képen is.
És még valami: ha Törp33 nem rakja ide azt a képselapot, akkor ezt a hozzászólást most én sem írom.
Ne sértődj meg, ez egy ilyen topic. Időnként csak egy hét múlva veszik észre, hogy betettél egy igen jó képet! :-))))))))) Na, de akkor, mindnenki teljes felbontásban szeretné megkapni emilben. :-)))))))))
Nagyon jó a kéed! Nézegettem a más topicocba betett képeidet is, valami fantörpikus. Mond, hol lehet ezeket itthon beszerezni? Néha a német e-Bayen felbukkan egy-egy jobb kép, de azt néha csak 10-20 EUR-ért lehet elhozni.
Na ja, az IFC-be, mióta elhurcolkodtak onnan a BKV-fanok, csak kéthetente néz be valaki.De ez itt Off, arról nem is beszélve, hogy nem szemrehányásként mondtam:.:-))
Amúgy épp az előbb nézegettem ígéretes oldalakat, olyan infókkal, hogy ihaj!Mahart tápéi hajójavító kontra Óbuda, gőzhajózás a Tiszán és egyebek.Remélem, lesz belőle valami....