Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
nem kell rögtön lehazugozni, nem egzakt tényekről van szó, és mindenkinél máshol van a léc. valamennyire mindegyik észrevétel jogos lehet, de mindegyikben lehet túlzás.
azért annak biztos van valami oka, hogy itt épp két nem őslakos debreceni hasonló problémákat lát...
A lényeg az, hogy igenis mikor suliba jártam több éven keresztül busszal jártam. És hogy megnyugtassalak én például úgy jártam suliba, hogy elég nagy kerülőbel mentem szándékosan. 27-essel körbementem, leszálltam a Vincelléren, megnézni, hogy mi a helyzet ott, majd pedig 1-essel vagy 5-össel mentem tovább. És abban is egészen biztos lehetsz, hogy az állításod valótlan, mivel nem hinném, hogy csak az én kedvemért indultak abban az időszakban időben. És nem reggel 6-kor voltam ott, hanem a csúcsban, 7 fél 8 körül!!! És nem volt olyan, hogy 10-ből egyszer indult időben. És mindig beértem időben a suliba /volt amikor nem, de az az én saját hibám volt, mert a Berkhof-ok és Neoplan-ok arra késztettek, h később menjek suliba :)/ Nagyon elferdítetted a valóságot, születésem óta itt élek, minden nap, ismétlem minden nap busszal járok én és az egész családom, volt olyan, hogy nem jött a busz vagy nem időbe jött, de ilyen, hogy Te több éven keresztül minden nap10-ből egyszer jött időben, ez azért nem igaz, ilyen a világon nincs, sehol. Én nem jártam se Miskolcon se máshol annyi ideig, hogy véleményem legyen róla, de igazából nem is érdekel, hogy ott mi van, mert semmi közöm hozzá.
Amit írtál, hogy nincs viszonyítási alapom, az igaz, mert nincs. És nem is lesz, de én itt élek, és tudom, látom, tapasztalom azt, hogy amit írtál, az nem fedi a valóságot, és ez a TÉNY.
és a többi volán és tömegközlekédésivállat közül kiemelkedően magas udvariatlan söförök száma TÉNY.
Mond már meg, hogy ebbe az előző hsz-embe hol kötöttem bele??? Mert én nem találom, de mind1.
Én csak a tapasztalataimatés írtam le, és jókívánságaimat szerettem volna kifejezni. (de vannak akik ebbe is belekötnek)
Nem arra a hsz-re válaszoltam, amiben a jókívánságodat írtad, de ne zavarjon...
A legtöbb végállomáson, szerintem le és fe is lehet szállni egyaránt Lásd Doberdó, Nagyállomás stb, Persze vannak olyanok amelyek csak le ill felszállásra szolgálnak...
De nem is ez a lényeg. Hanem az hogy szerintem Te nem jártál busszal Debrecenben ebben az időszakban, vagy pedig valami módon a HV-hez kötödsz. De ha jártál is busszal, akkor máshol, pl BP-en vagy Miskolcon biztos nem jártál sokat és rendszeresen hogy legyen valami alapod amihez viszonyíthatod az említett években a tömegközlekedést Debrecenben. Mert pl a Miskolciak is mindig zsörtölődtek az MVK-ra, de amint megtapasztalták a HV-t azzonal megnött szemükben az MVK.
A tények, azok tények, a sok szín, a sok típus, a késések, a kimaradások (épp a minap írták a másik dereceni tömegközlekedési fórumon hogy járatok késtek és kimaradtak), és a többi volán és tömegközlekédésivállat közül kiemelkedően magas udvariatlan söförök száma TÉNY. Nem fikció.
De nem szándékom a vita, mert meddő! Én csak a tapasztalataimatés írtam le, és jókívánságaimat szerettem volna kifejezni. (de vannak akik ebbe is belekötnek)
Azt hiszem, még mindig megérdemel a város egy szinvonalas tömegközlekedést. Még akkor is ha vannak olyan emeberek akik a mai formájával is elégedettek.
Nézd, én az elmúlt öt évben elég sok időt töltöttem Debrecenben, és részben hasonlóak a tapasztalataim. A sokat szidott mocskosbékávé után a helyi közlekedés kettős érzéseket keltett bennem. A járművek külső-belső rendjére pl. nem nagyon volt panaszom, de megrökönyödtem azon, ahogy a HV-nál a szolgáltatást értelmezik. Járatok rendszeresen elmentek korábban, késtek vagy kimaradtak - a legdurvább, amikor az első _két_ hajnali busz nem jött... - a sofőrök sokszor mogorvák voltak (tisztességes kérdésre se tudtak emberi hangnemben válaszolni). Ellenőrrel konfliktusba kerültem, pedig igyekszem becsületesen kifizetni a viteldíjat stb. A DKV egy árnyalatnyival jobb volt. De ott az általános felfogást bemutató mélypont a villamospótlás volt. Gyakorlatilag előzetes meghirdetés nélkül, megállóban egy darab tájékoztatócetli nélkül. (Akkor indultam el gyalog, amikor átfordult a számláló). Egy db. negyedóránként járó szólóbusszal próbálták megoldani a pótlást. Sikerrel, mert a nép az inkább gyalog vonult. Mindeközben Bp-n a profin levezényelt metrópótlás zajlott, hát ég és föld volt a kettő...
Figyelj csak. A másik topic szerint régen mindig időben indult minden, e szerint meg még sem... jó lenne már megtalálni az igazat is a sok hozzászólás között... nem kötekedek, csak ezek szerint valaki valótlant állít, és én azt nem szeretem...
Amikor oda kerültem kicsit szokatlan volt, ismerve a jól a Miskolci helyzetet, hogy a tömegközlekedést két cég üzemelteti. És olyan gyermeteg problémák voltak, hogy nem volt egységes jegy buszra villamosra.
Akkoriban 1998-2005 ig mindki várta a változást, mert a HV ne igazán volt a legjobb szolgáltató, a buszok késtek, 1000 féle szinben pompáztak, és gyakran helyközi kocsik mentek helyibe, amig helyik távolságiba, ami még gyulai viszonylatba még el is megy, de az ország második legnyagyobb városában megengedhetetlen.
A menetrend az olyan volt mintha nem is lenne, mindig a végállomáson szálltam fel 10ből 1szer indultak pontosan a buszok. A söförk nagyrésze udvariatlan, otthagyták az utasokat akit látak hogy szalad, aztán még jót röhgtek is ezt gyakran élőben tapasztatltam. Persze tisztelet a kívételnek.
Hát én beszarok!!! Hogy Te nem Debrecenben jártál az is 100%. Mindenestre köszi ezt a hozzászólást, nagyon értelmes volt, bár kicsit érdekes lehetett a végállomáson FELszállni, ahol általába LEszállni szoktak, de sebaj, jó Neked, így már érthető, hogy nem indultak pontosan...
Mivel 7 évig ott tanultam, ezért van egy kis rálátásom a dologra, ill egy kis utazási tapasztalatom.
Amikor oda kerültem kicsit szokatlan volt, ismerve a jól a Miskolci helyzetet, hogy a tömegközlekedést két cég üzemelteti. És olyan gyermeteg problémák voltak, hogy nem volt egységes jegy buszra villamosra.
Akkoriban 1998-2005 ig mindki várta a változást, mert a HV ne igazán volt a legjobb szolgáltató, a buszok késtek, 1000 féle szinben pompáztak, és gyakran helyközi kocsik mentek helyibe, amig helyik távolságiba, ami még gyulai viszonylatba még el is megy, de az ország második legnyagyobb városában megengedhetetlen.
A menetrend az olyan volt mintha nem is lenne, mindig a végállomáson szálltam fel 10ből 1szer indultak pontosan a buszok. A söförk nagyrésze udvariatlan, otthagyták az utasokat akit látak hogy szalad, aztán még jót röhgtek is ezt gyakran élőben tapasztatltam. Persze tisztelet a kívételnek.
Ja és nem csak szín volt ezerféle hanem a típus is.
Ezek figyelembe vételével örültem, hogy végra (bár már nem érint) a változás szelei fújnak. Bár mint minden magyaroszságon ez is nem a normális módon megy és a leleksedéesem hírtelen unszimpátiává változott, mikor kiderültek a dolgok sötétt oldalai. Lásd elég gyanús volt hogy a DKV fog nyeri mivel az önkormányzaté és a polmest támogatását is messze menően élvezi. Másodzsor az adtok: Pozítív hogy törekednek a tipusok és a színek egységesítésére, de az mindennek a teteje, hogy Debrecen az eggyetlen város amineek nő a lakosság száma, amíg ott voltam annyi új bsuzvonalat indítottak és járatsűrítést végesztek mint amennyit pl miskolcon megszűntettek, és ennek ellenére az új cég kevesebb járművet akar venni 100 szóló és 40 csuklós.
A HV 100 csuklóssal és majdnem ennyi szóéóval dolgozott, és ennek elleére a helyi sajtóban 7 éven kerseztül futottt a téma hogy nincs elég csuklós busz.
Szóval zárójeleb már arra készülnek hogy kész lesz a 2es villamos és így úgyis felszabadulan 25 csuklós busz mivel megszünik a legforgelmeasbb vonal a 31, 32es...
Nem tudom hogy ez az egész hova vezet, és amennyire vártam a változaást már annyira nem várom. De 2009-07-01től debütál a cég és még akár siker is lehet (bár szerintem kizárt, és marad a szokásos mai magyar konzekvencia: rossz volt a régi, de az új még rosszabb) majd elválik, a puding próbája az evés....
Így, hogy mondod a '166 logikus a Déli soron, elvileg helyi és helyit már vagy 3 éve nem visznek ki 'Újfaluba nyárra. A Neokat meg lehet a kis hatótávolságuk miatt nem vitték ki.. EZY-426 ha nem a Déli soron áll, akkor Balmazújvároson kell keresni. :-) Újfaluban (ahogy láttam) zömében 280-asok vannak leállítva.
EZY-426-tal régem nem találkoztam,azért gondoltam,hogy leállították. BPY-166-ot a Déli soron láttam a helyis leállított buszok között. A 6 helyközis Neoplan szintén a Délin pihen.Te milyen buszokról tudsz? '171,'202...?
Tudtok nekem írni egy listát,hogy jelenleg mely buszok vannak ill. lesznek a közeljövőben leállítva?Ha lehet a típust,a ráncajtót és azt ha gázbusz jelőljétek meg. Előre is nagyon köszönöm!