Aluszürke 307 SW XT.
1.6-os, szép. S?t nagyon szép, és jó is. :)
Olyan igazi nagymacska.
Már voltam vele tankolni. Kicsit el vagyok érzékenyülve. Nem rezeg.
Úgy tudom Titan-Dypol van benne. Egyébként abban teljesen igazad van, hogy nem minden autónál lehet ilyen egyszerüen megkerülni. Konkrét példa az Audi A6, ahol szinte hozzáférhetetlen a váltó a sok csö/vezeték miatt. Akinek meg VW Golf/Bora van az kösse fel a gatyáját és építsen be vmi egyéni védekezést.
A nem gyári immobilizer szerintem tökéletes megoldás. Az a lényeg hogy egyéni legyen, ne tudjanak elöre felkészülni rá (pl. úgy, hogy kikölcsönöznek egy 307-et és aztán azon "gyakorolnak"). Az látható, hogy amire elöre fel lehet készülni abban a legvéksökig elmennek, de azért arra már nem vállalkoznak, hogy helyben oknyomozást csináljanak, miért nem indul az autó. Kb. ugyanez a hatás érhetö el egy egyszerü jól elrejtett kapcsolóval is.
Az Astra G szerintem is szép, masszív, megbízható autó, jó konstrukció. Sajnos a felszereltsége már kicsit gyengébb. Ne bánkódj nagyon, biztosan szeretni fogod! Bár a 307 tényleg picit kényelmesebb és szebb belülröl, azért én csak jókat tudok mondani az Astra-ról is! Nagyon sajnáltam, amikor el kellett adjam...
legalább a kocsi megmaradt...
S az is biztató, hogy a váltózárat mégsem tudták kiiktatni, csak 'megkerülni' - hátha más kocsinál nem ilyen egyszerű a váltó átkapcsolása, ha a kar mondjuk hátramenetben van lezárva. - Nem tudod véletlenül milyen gyártmány volt a váltózár ?
Szerintetek ez ellen a 'lopó' technika ellen védelmet nyújt egy második, nem gyári immobilizer beépítése ?
Egyébként tegnap végre megjött a kereskedésbe az új Astrám, amit azért rendeltem meg, mert mint korábban említettem a PUG-tól április elejéig csak olyan info-t kaptam, hogy kombi kivitel nincs tervben, csak az SW (ami nekem sajnos luxus). Nagyon masszív, szép kocsi, de sajna a belső kényelme, beállíthatósága meg sem közelíti a 307-et.
Szerintem nekem a legnagyobb a fogyasztásom a topicban, de sajnálom ha úgy jött ki, mintha panaszkodnék. Szó sincs erröl. Nagyon jól tudtam, hogy egy 150kg-al nehezebb, 25%-al erösebb és méretben is nagyobb autónak soha nem lesz olyan fogyasztása, mint az 1.6-os Astranak. Az 1.5-ös Honda Civic-röl nem is beszélve.
Ettöl függetlenül érdekelne, hogy miért nagyobb a fogyasztásom 1-1.5l-el, mint más 2.0-ás 307-eseknek. Az meg az objektivitáshoz tartozik, hogy a Honda (egyelöre) jobb (modernebb) utcai benzinmotorokat csinál, mint a Peugeot. De ezt ne vegye senki panaszkodásnak !!!!!
Tegnap ültem egy új Civic-ben (4 ajtós). Csak álló helyzetben. Mit mondjak: nem volt csúnya belülröl, de a Peugeot után annyira puritán volt, mintha nem is ugyanaz a kategória lenne.
Tetöablak: a tetöablakot bezárja az autó záráskor (3s gombnyomás). A tekerö ugyanabban a helyzetben marad. Ha kinyitod az autót nem történik semmi, amíg hozzá nem nyúlsz a tekeröhöz. Ha megcsavarod az éppen aktuális állásba teszi a tetöablakot.
Nogyon nagyon okos kis szerkezet. Távirányító bezárja, és csak akkor nyílik ki, vagy bukik bármerre, ha újra hozzányulész a tekerentyűhöz. De még azt is tudja, hogy, ha gyorsan mész, úgy kb 150 felett, ha túl fel van buktatva, akkor kicsit lejjebb húzza, hogy ne legyen akkora kégellenállás.
Ismét lenne egy kérdésem:
- Van valakinek a elektromos tetőablakkal kapcsolatban rossz vagy jó tapasztala?
- A nyitó tekerentyű hogy működik az után, hogy távirány kollega bezáratja a napfénytetőt? Ha visszatérve távirány kinyíttatja az ajtókat, a napfénytető kinyílik? (nem hiszem)
Motor: 1,6 benzines
Futott kilométer: 18 000
Fogyasztás városban: >8,5 melyik városban: Budapest
Fogyasztás országúton: ~7,5
Fogyasztás autópályán: >9 átlagsebesség: 150 km/h
Fogyasztás vegyes: <8
Fogyasztás vegyes + AC: >8,5
ol jársz inkább: (80% város, 15% országút 5% autópálya) kb ilyen elosztás
Valami ilyesmi. Mivel én gyakran járok nagy dugóban, ha tankolok szinte mindig 8,5 liter jön ki, télen nyáron, és ebben van némi hétvégi menet is, amikor kicsi a dugó, vagy esetleg országúton poroszkálunk, vagy autópályán megyünk. Szóval ~ 8,5. Ezt én elfogadhatónak tartom, és főképp azért örülök neki, mert itt sokan panaszkodtok a fogyasztásra.
Ez volt az egyik ok, amiért nem vettem Volkswagent. A PUG-nál erre jóval kisebb az esély.
Más:
Múltkor voltam 40.000-es szervízen. Csináltak egy szoftver frissítést, állítólag ez megoldja a reset problémát. (Majd kiderül!)
Nekem az a kis ablak a szélvédőn, ahol az alvázszámot lehet látni, állandóan párás. Azt mondták, rosszul van beragasztva a szélvédő és valahol beázik. Ki kell szedni és újra beragasztani. Hát ennek baromian örülök. (Gondolom ez talán nem típus hiba.)
Helyszín: kedd éjszaka, II. kerület, ház elött az utcán. Sértett: VW Bora, egy ismerösöm autója.
Az autón a köv. dolgok voltak:
- riasztó,
- gyári immobiliser,
- ledugózott zárak,
- váltózár.
Reggel a köv. állapotban találta az autót: ajtó nyitva, zár a ledugózás ellenére kihúzva. Riasztó vagy nem szólalt meg vagy csak annyira rövid idöre, hogy nem hallották. Kormányzár széttörve. Váltózár kiiktatva!!!!!! Mivel magához a szerkezethez reménytelen hozzányúlni a motorházban lefeszítettek egy borítást a váltóról és ott közvetlenül kettesbe tették. Eltünt a vezérlö számítógép. Hogy mindezek után miért nem vitték el? A rendörök szerint valószinüleg "lopó" elektronikát tettek be az eredeti helyére, ami nem fogolalkozik azzal, hogy mi jön a gyújtáskapcsoló felöl, azaz hogy az eredeti kulcs lett-e bedugva.
Lehet, hogy a "lopó" számítógép vmiért mégsem teljesen jött össze az autó verziójával (de most már van egy olyan verziójú számítógépük is, amiböl szintén ki lehet olvasni a lényeges adatokat :-),
Vagy a tolvajok soxor lízingelik ezeket a "lopó" számítógépeket, amikkel mondjuk 10 autót tudnak indítani. Lehet, hogy nem vették észre és már lejárt.
Ami az egészben igen meglepö a számomra:
- azt hittem, ha váltózár van, akkor csak a vontatás marad, az autó saját lábán nem tud elmenni. Tévedtem, ök megtalálták az ellenszert, megkerülték az egész problémát.
- nyilván nem minden típusnál lehet ilyen könnyen hozzáférni a váltóhoz.
- azt hittem, ha egy autó ennyire körülményes, akkor hozzá sem kezdenek, keresnek másikat: hát nem. Bár ki tudja, hogy ha jól begyakorolták, akkor mindez mennyi ideig tartott ... 5-10 perc?
- ha vmi olyan problémával találják magukat szembe, amire nincsenek felkészülve, akkor nem kezdik ott megfejteni, hogy mi lehet a gond, hanem lelépnek.
a gyári PUG Rádiós-CD lejátszóm olyat produkál, hogy a beállított rádió állomásokat átnevezgeti. Az állomás maga megmarad a beprogramozott helyen csak nem azt írja ki pl. hogy Juventus, hanem azt hogy Bartók.
Az RDS be van kapcsolva!
Végülis a probléma nem katasztrófális, de azért jobb lenne, ha rendesen működne.
Szervízbe még nem voltam vele időhiány miatt.
Ha valaki tudna valami okosat írni ez ügyben, azt megköszönném.
Ambree !
A kézikönyvben szerintem erről kell hogy írva legyen, de átvételkor kérdezz rá.
Egyébként azt mondják, hogy mostani motorokat nem szokás bejáratni (gyártástechnológia), az első olajcsere sincs előrehozva 5-10 ekm közé. De. Az első pár ezer km alatt kerülni kell a túlterhelést, a magas fordulatszámokat (3500 felett) és nem jó, ha tartósan uazon a fordulaton pörög a motor (hosszab ideig). Állítólag ez a biztosítja a "jó" motort és a gyárira beálló fogyasztást.
Persze a cégünknél futó 206-osoknál nem tudom ki figyelt erre oda, mégis mennek !
Örülök, hogy szóbakerült a bejáratás, mert igazából nem tudom hogyan járassam be, meddig, ahoz hogy egy kedvezően fogyasztó, dinamikus autót kapjak... :-) vagy kell egyáltalán különösebben figyelni?
Arra gondoltam, hogy az első 3e-4e km-ig nem nagyon pörgetem jobban 2500-3000-nél...
Ma amíg szervizelték az autómat, nézegettem egy 307SW HDI-t. Mivel nem volt nagy forgalom a szalonban, ezért elmentem vele kocsikázni. kb 8 km-t vezettem egy hegyi úton oda-vissza.
Elképesztően jó a 110LE-s HDI. Még annyi hangja sincs (az autón belül), mint az én benzinesemnek, valamint nagyon jól megy, még benzineshez szokott lábbal hajtva is.
Az autó 12cm-rel megnövelt tengelytávja a nagyobb kaszni ellenére is biztosan ül az úton. (Szegény értékesítő srácot néhányszor meg is rémisztettem a tesztelés közben).
Ha tavaly lett volna SW, akkor azt vettem volna...
Ha megengeded, akkor egy hölgy (=AUE-né)szemszögéből leírnám az eseményeket, mivel AUE már nincs gépközelben, és hétfőig nem is lesz.
Reggel állunk egy kereszteződésben, hogy kikanyarodhassunk, mindehol 30-as táblák (iskola a környéken), mikor egyszer csak csatt... Egy 75 és a halál közötti, (gyalogosan amúgy bottal közlekedő) hölgy (bár akkor inkább azt gondoltam magamban, hogy öreg nyanya - bocsánat) egy kis Marutiban véletlenül a gázra lépett fék helyett, így kb. 25-30-cal belénkjött. Az egész utcában akkor csak mi ketten voltunk. Jobb hátsó lámpa kitörött, lökhárító törött, kerékdob (így hívják??) benyomódott a kerékhez - súrlódott is rendesen, amig eljutottunk a szervízbe, jobb hátsó oldalsó elem (ahol a benzint kell betölteni) szintén meggyűrődött, a hátsó ajtó már nem (legalábbis nem látszik). Csomagtartó ajtó is kicsit gyűrődött. Szóval nem szép, egyáltalán. És nem örülök, hogy megint több hétig szervízben áll a kocsi, most ugye csereautó sincs. Az értékvesztésnek sem örülünk. Ez az autó vonzza a bajokat. Vagy nem az autó, hanem mi??? Már kezd egészen rossz kedvünk lenni emiatt. Azért az autót még szeretjük, csak lassan tényleg többet áll szervízben, mint amennyit nem.
Láttam a Te általad megadott értékeket is, de azok az általam ismert átlagokon felül voltak, rá is akartam kérdezni.
Érdekes, hogy a gyár által megadott fogyasztási adatokat nem hozza egyik autó sem. Most, amikor néztem az SW paramétereit rá is számoltam a megadott értékekre.
Még várom a fogyasztási adatokat a többiektől is.
Érdekes lenne megbeszélni, hogy az esetlegesen kiugró alacsony/magas értékeket ki hogyan érte el, vagy esetleg lehet következtetni valamilyen hibára is.
Ma vittem az autót a 30000-es szervízre. Ennyit is fizettem.
Nekem is hiányzik az elsö autóm (3 ajtós Honda Civic) fogyasztása. Kb. ugyanezt a menettulajdonságokat produkálta, mint a mostani 307-esem csak 3-4l-el alacsonyabb (!!!!)fogyasztással. De ugyanezt nem lehet elvárni egy ilyen nagy és ahhoz képest jóval nehezebb autótól. A Civic majdnem 300kg-al volt könnyebb (!!!!) és tök lapos. Ugyanakkor le kellett nyitni a hátsó üléseket, ha egy nagyobb böröndöt akartam betenni a csomagtartóba. Lassanként kinöttem ...
Persze azért hogy az igazsághoz teljesen hüek legyünk a Honda utcai benzinmotorjainak jelenleg nem sok versenytársa van. Jóval modernebbek, mint a Peugeot-nál: variálható szelepvezérlés + a Jazz-ben már dupla gyújtás is -> Viszonylag alacsony fogyasztás mellett is erösek. De vmi oka azért csak van, hogy ennek ellenére nem az új Honda Civic-et választottam :-)))))
Szerintem a hozzászólásodat nem jó embernek címezted, ugyanis Tpoison láthatóan jobb fogyasztást produkál a 2.0-ás motorral, mint én :-)
Szerintem azon nincs mit csodálkozni, hogy a 2.0 fogyasztása nagyobb, söt a Tpoison átlagosan 1-1.5l-el több fogyasztása meglepöen jó, tekintve hogy a motor hengerürtartalma és ereje is jó 25%-al nagyobb (az más kérdés, hogy ez mennyire érzödik) és az autó is nehezebb picit . Az én fogyasztásom esetén már 2-2.5l az eltérés az eddig megadott 1.6-os fogyasztásokhoz, ez már jelentösebb, bár szerintem még ez sem annyira veszélyes.
Minden esetre azért érdekelne, hogy Tpoison hogyan tud átlagosan 1l-el kevesebbet fogyasztani, mint én, ugyanis szerintem én is hasonlóan vezethetek, mint ti. Mondjuk a klíma soxor az ellenörizhetetlen AUTO állásban van, aztán ki tudja, éppen megy-e vagy sem.
Igazad van, tényleg hülyeséget írtam, 3-ból kétszer: 2092-ben félig, a 2099-ben teljesen rosszat, azonban a 2094-ben jót. A helyes mondat:
"Az én autómban van GPS, és azt tapasztaltam, hogy a kilométer óra kb. 3 km/h-t csal felfelé, tehát ha 87-el megyek ténylegesen GPS szerint, akkor 90-et mutat."
A Stilo topic-ban én feszegettem lebtöbbet a fogyasztás kérdését.
Remélem megengedsz/megengedtek néhány kiegészítést egy Stilo-snak a témában.
A fogyasztási adatokhoz hasznos lenne még megadni a következőket:
a.) Milyen kútnál és milyen naftát használsz/használtál (MOL, SHell, ÖMV, stb. / 95, 98, stb.)
b.) Milyen időjárási körülmények között volt (itt leginkább a téli/nyári a lényeg)
c.) Klimával vagy anélkül (ez szerintem legalább1-1,5 litert jelenthet)
d.) Ha a trip computered méri az átlagsebességet, akkor azt.
Az utóbbi különösen beszédes lehet arról, hogy mennyire pl. mennyire városi a városi és/vagy milyen a város/országút arány.
Asszem igazad van. Nem lehet egy lapon beszélni az AX-rol meg a PUG307rol. Gyakorlatilag én is így gondoltam, tulajdonképp nem is akarom összehasonlítani, de az biztos, hogy hianyozni fog a jo fogyasztasa - a kilometerkoltseg majdnem a duplajaba fog kerulni... :-( De errol ennyit!