Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sir Balambér Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2185
Aluszürke 307 SW XT.
1.6-os, szép. S?t nagyon szép, és jó is. :)
Olyan igazi nagymacska.
Már voltam vele tankolni. Kicsit el vagyok érzékenyülve. Nem rezeg.
Előzmény: aamen (2181)
aamen Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2181
kifele-mifele?
Előzmény: Sir Balambér (2180)
Sir Balambér Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2180
Megvan a Drágám,
Szerintem ma este beviszem az ágyamba..
:)
Tisztára mint karácsonykor..
zsuri Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2179
Úgy tudom Titan-Dypol van benne. Egyébként abban teljesen igazad van, hogy nem minden autónál lehet ilyen egyszerüen megkerülni. Konkrét példa az Audi A6, ahol szinte hozzáférhetetlen a váltó a sok csö/vezeték miatt. Akinek meg VW Golf/Bora van az kösse fel a gatyáját és építsen be vmi egyéni védekezést.

A nem gyári immobilizer szerintem tökéletes megoldás. Az a lényeg hogy egyéni legyen, ne tudjanak elöre felkészülni rá (pl. úgy, hogy kikölcsönöznek egy 307-et és aztán azon "gyakorolnak"). Az látható, hogy amire elöre fel lehet készülni abban a legvéksökig elmennek, de azért arra már nem vállalkoznak, hogy helyben oknyomozást csináljanak, miért nem indul az autó. Kb. ugyanez a hatás érhetö el egy egyszerü jól elrejtett kapcsolóval is.

Az Astra G szerintem is szép, masszív, megbízható autó, jó konstrukció. Sajnos a felszereltsége már kicsit gyengébb. Ne bánkódj nagyon, biztosan szeretni fogod! Bár a 307 tényleg picit kényelmesebb és szebb belülröl, azért én csak jókat tudok mondani az Astra-ról is! Nagyon sajnáltam, amikor el kellett adjam...

Előzmény: TgY (2178)
TgY Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2178
zsuri,

legalább a kocsi megmaradt...
S az is biztató, hogy a váltózárat mégsem tudták kiiktatni, csak 'megkerülni' - hátha más kocsinál nem ilyen egyszerű a váltó átkapcsolása, ha a kar mondjuk hátramenetben van lezárva. - Nem tudod véletlenül milyen gyártmány volt a váltózár ?
Szerintetek ez ellen a 'lopó' technika ellen védelmet nyújt egy második, nem gyári immobilizer beépítése ?

Egyébként tegnap végre megjött a kereskedésbe az új Astrám, amit azért rendeltem meg, mert mint korábban említettem a PUG-tól április elejéig csak olyan info-t kaptam, hogy kombi kivitel nincs tervben, csak az SW (ami nekem sajnos luxus). Nagyon masszív, szép kocsi, de sajna a belső kényelme, beállíthatósága meg sem közelíti a 307-et.

Előzmény: zsuri (2170)
zsuri Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2177
Szerintem nekem a legnagyobb a fogyasztásom a topicban, de sajnálom ha úgy jött ki, mintha panaszkodnék. Szó sincs erröl. Nagyon jól tudtam, hogy egy 150kg-al nehezebb, 25%-al erösebb és méretben is nagyobb autónak soha nem lesz olyan fogyasztása, mint az 1.6-os Astranak. Az 1.5-ös Honda Civic-röl nem is beszélve.

Ettöl függetlenül érdekelne, hogy miért nagyobb a fogyasztásom 1-1.5l-el, mint más 2.0-ás 307-eseknek. Az meg az objektivitáshoz tartozik, hogy a Honda (egyelöre) jobb (modernebb) utcai benzinmotorokat csinál, mint a Peugeot. De ezt ne vegye senki panaszkodásnak !!!!!

Tegnap ültem egy új Civic-ben (4 ajtós). Csak álló helyzetben. Mit mondjak: nem volt csúnya belülröl, de a Peugeot után annyira puritán volt, mintha nem is ugyanaz a kategória lenne.

Tetöablak: a tetöablakot bezárja az autó záráskor (3s gombnyomás). A tekerö ugyanabban a helyzetben marad. Ha kinyitod az autót nem történik semmi, amíg hozzá nem nyúlsz a tekeröhöz. Ha megcsavarod az éppen aktuális állásba teszi a tetöablakot.

Előzmény: szistipisti (2174)
szistipisti Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2176
Ambre!

Nogyon nagyon okos kis szerkezet. Távirányító bezárja, és csak akkor nyílik ki, vagy bukik bármerre, ha újra hozzányulész a tekerentyűhöz. De még azt is tudja, hogy, ha gyorsan mész, úgy kb 150 felett, ha túl fel van buktatva, akkor kicsit lejjebb húzza, hogy ne legyen akkora kégellenállás.

Előzmény: Ambree (2175)
Ambree Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2175
Sziasztok,

Ismét lenne egy kérdésem:
- Van valakinek a elektromos tetőablakkal kapcsolatban rossz vagy jó tapasztala?
- A nyitó tekerentyű hogy működik az után, hogy távirány kollega bezáratja a napfénytetőt? Ha visszatérve távirány kinyíttatja az ajtókat, a napfénytető kinyílik? (nem hiszem)

köszi,
Ambree

szistipisti Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2174
It vannak akkor az én adataim is:

Motor: 1,6 benzines
Futott kilométer: 18 000
Fogyasztás városban: >8,5 melyik városban: Budapest
Fogyasztás országúton: ~7,5
Fogyasztás autópályán: >9 átlagsebesség: 150 km/h
Fogyasztás vegyes: <8
Fogyasztás vegyes + AC: >8,5
ol jársz inkább: (80% város, 15% országút 5% autópálya) kb ilyen elosztás

Valami ilyesmi. Mivel én gyakran járok nagy dugóban, ha tankolok szinte mindig 8,5 liter jön ki, télen nyáron, és ebben van némi hétvégi menet is, amikor kicsi a dugó, vagy esetleg országúton poroszkálunk, vagy autópályán megyünk. Szóval ~ 8,5. Ezt én elfogadhatónak tartom, és főképp azért örülök neki, mert itt sokan panaszkodtok a fogyasztásra.

bucibá Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2173
Az enyim

Motor: 2.0 benzines
Futott kilométer: 22 600
Fogyasztás városban: n.a melyik városban: Budapest, Törökbálint
Fogyasztás országúton: 8,8
Fogyasztás autópályán: 9,5 átlagsebesség: 150 km/h
Fogyasztás vegyes: 9,7
Fogyasztás vegyes + AC: 11
ol jársz inkább: (50% város, 5% országút 45% autópálya) kb ilyen elosztás

Üdv,
bucibá

bucibá Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2172
Az enyim

Motor: 2.0 benzines
Futott kilométer: 22 600
Fogyasztás városban: n.a melyik városban: Budapest, Törökbálint
Fogyasztás országúton: 8,8
Fogyasztás autópályán: 9,5 átlagsebesség: 150 km/h
Fogyasztás vegyes: 9,7
ol jársz inkább: (50% város, 5% országút 45% autópálya) kb ilyen elosztás

Üdv,
bucibá

HDIowner Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2171
Zsuri,

Ez volt az egyik ok, amiért nem vettem Volkswagent. A PUG-nál erre jóval kisebb az esély.

Más:
Múltkor voltam 40.000-es szervízen. Csináltak egy szoftver frissítést, állítólag ez megoldja a reset problémát. (Majd kiderül!)

Nekem az a kis ablak a szélvédőn, ahol az alvázszámot lehet látni, állandóan párás. Azt mondták, rosszul van beragasztva a szélvédő és valahol beázik. Ki kell szedni és újra beragasztani. Hát ennek baromian örülök. (Gondolom ez talán nem típus hiba.)

HDIowner

Előzmény: zsuri (2170)
zsuri Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2170
Egy kis "érdekesség", tanulságos :-((((

Helyszín: kedd éjszaka, II. kerület, ház elött az utcán. Sértett: VW Bora, egy ismerösöm autója.

Az autón a köv. dolgok voltak:
- riasztó,
- gyári immobiliser,
- ledugózott zárak,
- váltózár.

Reggel a köv. állapotban találta az autót: ajtó nyitva, zár a ledugózás ellenére kihúzva. Riasztó vagy nem szólalt meg vagy csak annyira rövid idöre, hogy nem hallották. Kormányzár széttörve. Váltózár kiiktatva!!!!!! Mivel magához a szerkezethez reménytelen hozzányúlni a motorházban lefeszítettek egy borítást a váltóról és ott közvetlenül kettesbe tették. Eltünt a vezérlö számítógép. Hogy mindezek után miért nem vitték el? A rendörök szerint valószinüleg "lopó" elektronikát tettek be az eredeti helyére, ami nem fogolalkozik azzal, hogy mi jön a gyújtáskapcsoló felöl, azaz hogy az eredeti kulcs lett-e bedugva.

Lehet, hogy a "lopó" számítógép vmiért mégsem teljesen jött össze az autó verziójával (de most már van egy olyan verziójú számítógépük is, amiböl szintén ki lehet olvasni a lényeges adatokat :-),
Vagy a tolvajok soxor lízingelik ezeket a "lopó" számítógépeket, amikkel mondjuk 10 autót tudnak indítani. Lehet, hogy nem vették észre és már lejárt.

Ami az egészben igen meglepö a számomra:
- azt hittem, ha váltózár van, akkor csak a vontatás marad, az autó saját lábán nem tud elmenni. Tévedtem, ök megtalálták az ellenszert, megkerülték az egész problémát.
- nyilván nem minden típusnál lehet ilyen könnyen hozzáférni a váltóhoz.
- azt hittem, ha egy autó ennyire körülményes, akkor hozzá sem kezdenek, keresnek másikat: hát nem. Bár ki tudja, hogy ha jól begyakorolták, akkor mindez mennyi ideig tartott ... 5-10 perc?
- ha vmi olyan problémával találják magukat szembe, amire nincsenek felkészülve, akkor nem kezdik ott megfejteni, hogy mi lehet a gond, hanem lelépnek.

>400e forint kár keletkezett az autóban.

padlizsán 007 Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2169
Szia!

A mi rádiónk csinált ilyet (is), amíg ki nem cserélték.

AUE-né

Előzmény: Huju san (2168)
Huju san Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2168
Sziasztok!

Találkozott már valaki az alábbi problémával:

a gyári PUG Rádiós-CD lejátszóm olyat produkál, hogy a beállított rádió állomásokat átnevezgeti. Az állomás maga megmarad a beprogramozott helyen csak nem azt írja ki pl. hogy Juventus, hanem azt hogy Bartók.
Az RDS be van kapcsolva!
Végülis a probléma nem katasztrófális, de azért jobb lenne, ha rendesen működne.
Szervízbe még nem voltam vele időhiány miatt.

Ha valaki tudna valami okosat írni ez ügyben, azt megköszönném.

Hali,
Huju

monyesz Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2167
Ambree !
A kézikönyvben szerintem erről kell hogy írva legyen, de átvételkor kérdezz rá.
Egyébként azt mondják, hogy mostani motorokat nem szokás bejáratni (gyártástechnológia), az első olajcsere sincs előrehozva 5-10 ekm közé. De. Az első pár ezer km alatt kerülni kell a túlterhelést, a magas fordulatszámokat (3500 felett) és nem jó, ha tartósan uazon a fordulaton pörög a motor (hosszab ideig). Állítólag ez a biztosítja a "jó" motort és a gyárira beálló fogyasztást.
Persze a cégünknél futó 206-osoknál nem tudom ki figyelt erre oda, mégis mennek !

Monyesz

Előzmény: Ambree (2163)
adamax Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2166
Szia,

sajnálom a történteket, üzenem neked is meg AUE-nak is, hogy fel a fejjel..! :))))

Ha esetleg kell jogi segítség, megtaláltok.

amc

Előzmény: padlizsán 007 (2161)
HDIowner Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2165
Fogyasztás:

90LE HDi, 42.000km

Átlag: 5.5-6.0

Klíma (digit) nem sokat számít, városi forgalom se nagyon növeli a fogyasztást. (Nagy dugóban mostanában nem szoktam sokat autózni).

Egyedül a gyors autópálya menetek tudnak dobni a fogyasztáson, tartós 160-170 körül kb 8-9 liter lehet.

Tartós 90-es tempónál kb. 4.5

Normálisan vezetve (nem nyugdíjas tempóban) 6 literrel simán ellehet autózni.

HDIowner

teknoc_erno Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2164
Kedves padlizsán 007 AUE-né!

Nagyon szépen köszi a választ!
Az esetetek döbbenetes!
Örülök, hogy személyi sérülés nem történt, de a 307-esetekben esett kár nagyon elszomorít :(

Öszintén remélem, hogy ezzel aztán már tényleg befejeződött a pech szériátok és ezután már probléma mentesen élvezhetitek a kocsitokat!

Ernő
... aki szintén elszomorodott az olvasottakon.

Előzmény: padlizsán 007 (2161)
Ambree Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2163
Sziasztok,

Örülök, hogy szóbakerült a bejáratás, mert igazából nem tudom hogyan járassam be, meddig, ahoz hogy egy kedvezően fogyasztó, dinamikus autót kapjak... :-) vagy kell egyáltalán különösebben figyelni?
Arra gondoltam, hogy az első 3e-4e km-ig nem nagyon pörgetem jobban 2500-3000-nél...

Ambree

szg307 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2162
Ma amíg szervizelték az autómat, nézegettem egy 307SW HDI-t. Mivel nem volt nagy forgalom a szalonban, ezért elmentem vele kocsikázni. kb 8 km-t vezettem egy hegyi úton oda-vissza.

Elképesztően jó a 110LE-s HDI. Még annyi hangja sincs (az autón belül), mint az én benzinesemnek, valamint nagyon jól megy, még benzineshez szokott lábbal hajtva is.

Az autó 12cm-rel megnövelt tengelytávja a nagyobb kaszni ellenére is biztosan ül az úton. (Szegény értékesítő srácot néhányszor meg is rémisztettem a tesztelés közben).

Ha tavaly lett volna SW, akkor azt vettem volna...

Előzmény: szg307 (2160)
padlizsán 007 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2161
Kedves teknoc_erno (és akit még érdekel),

Ha megengeded, akkor egy hölgy (=AUE-né)szemszögéből leírnám az eseményeket, mivel AUE már nincs gépközelben, és hétfőig nem is lesz.

Reggel állunk egy kereszteződésben, hogy kikanyarodhassunk, mindehol 30-as táblák (iskola a környéken), mikor egyszer csak csatt... Egy 75 és a halál közötti, (gyalogosan amúgy bottal közlekedő) hölgy (bár akkor inkább azt gondoltam magamban, hogy öreg nyanya - bocsánat) egy kis Marutiban véletlenül a gázra lépett fék helyett, így kb. 25-30-cal belénkjött. Az egész utcában akkor csak mi ketten voltunk. Jobb hátsó lámpa kitörött, lökhárító törött, kerékdob (így hívják??) benyomódott a kerékhez - súrlódott is rendesen, amig eljutottunk a szervízbe, jobb hátsó oldalsó elem (ahol a benzint kell betölteni) szintén meggyűrődött, a hátsó ajtó már nem (legalábbis nem látszik). Csomagtartó ajtó is kicsit gyűrődött. Szóval nem szép, egyáltalán. És nem örülök, hogy megint több hétig szervízben áll a kocsi, most ugye csereautó sincs. Az értékvesztésnek sem örülünk. Ez az autó vonzza a bajokat. Vagy nem az autó, hanem mi??? Már kezd egészen rossz kedvünk lenni emiatt. Azért az autót még szeretjük, csak lassan tényleg többet áll szervízben, mint amennyit nem.

szomorú AUE-né

Előzmény: teknoc_erno (2155)
szg307 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2160
Láttam a Te általad megadott értékeket is, de azok az általam ismert átlagokon felül voltak, rá is akartam kérdezni.

Érdekes, hogy a gyár által megadott fogyasztási adatokat nem hozza egyik autó sem. Most, amikor néztem az SW paramétereit rá is számoltam a megadott értékekre.

Még várom a fogyasztási adatokat a többiektől is.
Érdekes lenne megbeszélni, hogy az esetlegesen kiugró alacsony/magas értékeket ki hogyan érte el, vagy esetleg lehet következtetni valamilyen hibára is.

Ma vittem az autót a 30000-es szervízre. Ennyit is fizettem.

Előzmény: zsuri (2158)
zsuri Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2159
Nekem is hiányzik az elsö autóm (3 ajtós Honda Civic) fogyasztása. Kb. ugyanezt a menettulajdonságokat produkálta, mint a mostani 307-esem csak 3-4l-el alacsonyabb (!!!!)fogyasztással. De ugyanezt nem lehet elvárni egy ilyen nagy és ahhoz képest jóval nehezebb autótól. A Civic majdnem 300kg-al volt könnyebb (!!!!) és tök lapos. Ugyanakkor le kellett nyitni a hátsó üléseket, ha egy nagyobb böröndöt akartam betenni a csomagtartóba. Lassanként kinöttem ...

Persze azért hogy az igazsághoz teljesen hüek legyünk a Honda utcai benzinmotorjainak jelenleg nem sok versenytársa van. Jóval modernebbek, mint a Peugeot-nál: variálható szelepvezérlés + a Jazz-ben már dupla gyújtás is -> Viszonylag alacsony fogyasztás mellett is erösek. De vmi oka azért csak van, hogy ennek ellenére nem az új Honda Civic-et választottam :-)))))

Előzmény: Ambree (2153)
zsuri Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2158
Szerintem a hozzászólásodat nem jó embernek címezted, ugyanis Tpoison láthatóan jobb fogyasztást produkál a 2.0-ás motorral, mint én :-)

Szerintem azon nincs mit csodálkozni, hogy a 2.0 fogyasztása nagyobb, söt a Tpoison átlagosan 1-1.5l-el több fogyasztása meglepöen jó, tekintve hogy a motor hengerürtartalma és ereje is jó 25%-al nagyobb (az más kérdés, hogy ez mennyire érzödik) és az autó is nehezebb picit . Az én fogyasztásom esetén már 2-2.5l az eltérés az eddig megadott 1.6-os fogyasztásokhoz, ez már jelentösebb, bár szerintem még ez sem annyira veszélyes.

Minden esetre azért érdekelne, hogy Tpoison hogyan tud átlagosan 1l-el kevesebbet fogyasztani, mint én, ugyanis szerintem én is hasonlóan vezethetek, mint ti. Mondjuk a klíma soxor az ellenörizhetetlen AUTO állásban van, aztán ki tudja, éppen megy-e vagy sem.

Előzmény: szg307 (2157)
szg307 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2157
Hello Tpoison!

Érdekes, hogy ennyivel magasabb a 2.0 benzines fogyasztása az 1.6-hoz képest. Véleményem szerint hasonló stílusban vezethetünk mindketten.

A Te motorod még nyers, csökkenni fog még a fogyasztása.

Előzmény: Tpoison (2149)
szg307 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2156
Sbojan!

Igazad van, tényleg hülyeséget írtam, 3-ból kétszer: 2092-ben félig, a 2099-ben teljesen rosszat, azonban a 2094-ben jót. A helyes mondat:

"Az én autómban van GPS, és azt tapasztaltam, hogy a kilométer óra kb. 3 km/h-t csal felfelé, tehát ha 87-el megyek ténylegesen GPS szerint, akkor 90-et mutat."

Kössz!

Előzmény: sbojan (2146)
teknoc_erno Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2155
Szia AUE!

:((((
Remélem személyi sérülést nem történt!
Ha nem indiszkréció vagy tolakodás, akkor:
- nagyon tört a 307-esed?
- mi történt?

Minden jót!

Ernő
... a Stilo-s

Előzmény: Az Utolsó Európai (2148)
teknoc_erno Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2154
Szia szg307!

A Stilo topic-ban én feszegettem lebtöbbet a fogyasztás kérdését.
Remélem megengedsz/megengedtek néhány kiegészítést egy Stilo-snak a témában.

A fogyasztási adatokhoz hasznos lenne még megadni a következőket:

a.) Milyen kútnál és milyen naftát használsz/használtál (MOL, SHell, ÖMV, stb. / 95, 98, stb.)
b.) Milyen időjárási körülmények között volt (itt leginkább a téli/nyári a lényeg)
c.) Klimával vagy anélkül (ez szerintem legalább1-1,5 litert jelenthet)
d.) Ha a trip computered méri az átlagsebességet, akkor azt.

Az utóbbi különösen beszédes lehet arról, hogy mennyire pl. mennyire városi a városi és/vagy milyen a város/országút arány.

... hát csak ennyi.

Minden jót!

Ernő
... a Stilo-s

Előzmény: szg307 (2141)
Ambree Creative Commons License 2002.05.29 0 0 2153
zsuri,

Asszem igazad van. Nem lehet egy lapon beszélni az AX-rol meg a PUG307rol. Gyakorlatilag én is így gondoltam, tulajdonképp nem is akarom összehasonlítani, de az biztos, hogy hianyozni fog a jo fogyasztasa - a kilometerkoltseg majdnem a duplajaba fog kerulni... :-( De errol ennyit!

Ambree

Előzmény: zsuri (2145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!