1991. szeptemberében környékén volt részem ilyen útban, 7-8 busz indult neki Fehérvárról utazási iroda szervezésében.
A család egy kb. 7 éves Ik256-ra került, a konvojba 1 légkondis Ik250 és a "legmodernebb" egy légkodnis Ik365-ös volt, a többi sima Ik250/256-osok.
Alvás/étkezés a buszon, időszakonkénti megállásokkal.
Hajnali 4 körül indultunk Fehérvár vasútállomástól, érkezés másnap délután 16 óra körül Barcelonába.
Alpokban 30-40-es tempó, Franciországban 30-35 fokok, kétóránkénti megállással, buszvezetők locsolták a gumikat hideg vízzel, nehogy ott kapjunk defektet.
Megérkezéskor fateroméknak már a hideg sör sem kellett, és leszálláskor a spanyol utcán a busz mellett éppen egy nagyobb mellmérettel rendelkező fiatal hölgyemény sétált el.
Azt fotózni kellett volna, ahogy a férfiak részben leszállva a buszról, részben fent maradva még csorgó nyállal nézik a "gusztusos látványt", büdösen, koszosan, izzadtan. :))
Nagy élmény volt az út még 12 évesen.
A SzigDani által szervezett 2005-ös Busworld 20 órás, és a tavalyi erdélyi buszút 16-18 órás útja már nagyon nem volt ugyanaz a kategória, élménynek élmény volt mind a kettő, de az ember sejhaja már nem bírta olyan jól a megpróbáltatásokat :))
Pontosan. Meg kell találni az optimális ülőhely számot. Egy 14 méteres buszba 15-16 sor elfér úgy, hogy a lábtér megfelelő.
Egyébként senki nem mondta, hogy baj a ritka székezés. Csak az egy kicsit gáz, ha utólag ritkították meg, és a lámpák plusz a légbefúvók nem pontosan az ülések felett vannak.
Félreértettél. Ha visszaolvasod az ezt megelőző bejegyzésem, láthatod, hogy kifejezetten pozitív jelenségként írtam. A "gyanúsan" nagy ülésközöket úgy értettem, hogy valóban megritkíthatták a sorokat az eredeti állapothoz képest, ez volt a benyomásom a buszban. De a bizonyíték erejű légbefúvókat nem figyeltem meg, ezért nem derült ki biztosra. Úgyhogy nagyon is tetszett ez a nagy távolság, meg a többi minden is, amit korábban írtam.
Hát szép kis forda lehetett, egy sofőrnek már igazi karrier, és gondolom, max 1-2 évig járt egy autó rajta! Milyen típussal jártatok? Az is VanHool.volt?
Mégnéztem az útvonalkeresőben, hááát nem itt van az a Llorett de Mar, Barcelona felett egy kicsivel, és 1868 km-nek írja Bp-ről Szlovénián keresztül. Ha nem gond, hogy megkérdezem, akkor ez milyen cég volt és menetrendszerinti járat volt vagy különjárat.
-----------------
Rábafüzes-Graz-Klagenfurt-Villlachon keresztül jártunk, kicsivel több volt oda mint 2000 km.
Volt oda VolánBusz menetrendszerinti járat is.
Talán heti 1x ?
De.
Kb. 8-10 magánbusztársaság 30-50 !!! autóbusszal pörgött kb. 1994-től kb. 2004-ig oda-visza.
Ezt úgy kell elképzelned, hogy az ottani szálloda turnusváltások miatt :
Indultunk innnen Budapestről (Déli pu) péntek reggel 6.00-kor pontosan
L'lorett de Marba érkeztünk szombaton kb. 9,00 és 10.00 között.
Onnan indultunk szombaton kb. 15.00-kor.
Budapestre érkeztünk vasárnap este 20.00-21.00 között.
Indultunk Hétfőn oda 6.00-kor.
Érkeztünk L'lorett de Márba kedden kb. 9.00 és 10.00 között,
Visszaindultunk Kedden kb. 15.00-kor
Budapestre érkeztünk Szerdán este 20.00 és 21.00 között
Csütörtök a heti kocsikarbantartó nap volt.
Péntek reggel újból indulás.
Egy hét alatt 8 ezer km.
A kocsik Május 15 körül indultak és kb. szeptember 10 körül álltak le.
Május 15-től szeptember 10-ig szabadság, vagy szabadnap nem volt.
Elméletileg a csütörtök a két beosztott pilotának szabad lett volna de melyik beosztott pilota hagyja, hogy a vezérgépkocsivezető egyedül hordja szerelőhöz, takarítóhoz, szervízbe a buszt ?
A kocsi vezéreknek a csütörtök se volt szabad.
Egy cég 2-6 kocsit pörgetett állandóra.
NEM menetrendszeri járat volt jogilag, gyxakorlatilag igen.
L'lorett de Marba minden héten kedden és szombaton (külön-külön) kb. 150-200 busz érkezett dugig utasokkal, amiből kb. 30-50 volt magyar.
A többi belga, holland, német, francia, dán, cseh, stb.
Kb. 4000 Ft.- volt egy Budapest - Lorett jegy de lehetett sumákolni is..........:-))
57 ülés van bennük. Az eredeti tulajdonos is rendelhette ritkított ülésekkel - ekkor jó helyen lennének a lámpák - de valószínűbbnek tartom, hogy a HOMM szedett ki belőlük 6 széket.
Ezt nem figyeltem meg. Gyanúsan távol vannak az ülések, így valószínűleg úgy van, ahogy írtad. Kiderülne esetleg abból, hogy megnézzük, hány ülőhelyet kínálnak most az Acronos járatokra, és hány ülőhely szerepel az Acron gyári adatlapján (mondjuk a Van Hool honlapján)?
A honlapon 63+1+1 maximális ülőhely szerepel, a webelin 46-51 helyeket kínál az elvileg Acronos járatokra. Ez alapján mindenképpen kevesebbet, mint amennyi elfér a típusban. Csak az nem derül ki ebből, hogy a Homm buszai eredetileg hány üléssel hagyták el a gyárat.
Mégnéztem az útvonalkeresőben, hááát nem itt van az a Llorett de Mar, Barcelona felett egy kicsivel, és 1868 km-nek írja Bp-ről Szlovénián keresztül. Ha nem gond, hogy megkérdezem, akkor ez milyen cég volt és menetrendszerinti járat volt vagy különjárat.
Azt nem láttad esetleg, hogy az olvasólámpák és légbefúvók mindenhol az ülések felett vannak-e?
Elég valószínű, hogy a "felújítás" részeként megritkították a székezést. Ha így van, középtájon a lámpák el vannak csúszva az ülésekhez képest, ergo használtahatlanok.
Én álló helyzetében voltam a belterében. Nagy üléstávolságok, komfortos, jól párnázott ülések, amelyek oldalról is tartják a gerincet. Döntött ülésnél is viszonylag nagy hely marad a lábnak, fejpárna is kellemes. Utazni még nem utaztam vele, tehát a zaj, rázkódás, futás egyenletessége, stb témában nem tudok nyilatkozni.
Anno kaptunk olyan 3 éves kocsit mely nullkilométeres korától 3 éven át bosnyák vendégmunkásokat hordott Hamburgba.
Heti kettő kunkorral.
Háááááát.
Volt rajta mit gépészkedni is, meg különösen a kárpitosok anyáztak sokat mire olyan állapotba hozták a kocsit, hogy beállhatott a Budapest - L'lorett de Mar fordába.
Szerdán a reggeli ZVR 102-es pesti járat szépen megtelt, 1-2 szabad hely volt csak. Érkezés pontosan, semmi késés. Szeretem azt a buszt, főleg az ülések közti nagy távolság miatt. Meg amúgy is. B-)
Még aznap du le Pécsre (Szekszárdig M6-on -frankó volt, 1 óra 55 perces menetidő, onnéttól viszont szokásos zötyögés :s), este épp láttam kikanyarodni a 18.30-kor induló ZVR 100-t. (Pécs-Zeg) :)
Pécsett ma du. szokásos HDC 517es (15.00-kor induló Pécs-NK járat), szépen megpakolva diákokkal (nem csoda, pénteki nap), JKM 774-es (16.30as Pécs-Khely) Volvo is ott figyelt az buszpálya udvaron.