Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12639

Furva, hogy linkelve nem jön be, így viszont elvileg be fog:

 

Előzmény: Törölt nick (12638)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12638

Egyelőre még csak ötlet, kidolgozva egyáltalán nincsen.

 

Azon gondolkodtam, hogyan lehetne Keszthelyen az összes fontos utazási célpontból a minden másikba közvetlen és viszonlyag gyors eljutást adni - vagyis egy valóban használható helyi hálózatot kialakítani úgy, hogy a költségek közben ne szálljanak el.

 

Ezen a fontos célpontok szerintem az alábbiak:

 

- Belváros (Fő tér, Rákóczi tér)

- Vasútállomás

 

- Nyugati lakótelepi övezet (Vaszary, Fodor, Rózsa, Szent Miklós utcák)

- Vásártéri lakótelep

- Schwarz Dávid lakótelep

- Zámor-térség

 

- Tesco

- Tapolcai úti bevásárlóközpontok

- Csapás úti ipari-kereskedelmi zóna

 

- SZTK rendelő

- Kórház

 

- Városi strand

- Tanuszoda

 

Ezeket egy-két kivétellel le tudná fedni a következő hálózat (figyelem, csak vázlat!):

 

térkép

 

Menetidő irányonként kb. 40 perc, vagyis a a sofőr 80 perc vezetés után 40 percet pihenne a Tescónál (és ennyi idő állna rendelkezésre vásárlásra, ami nagyjából megegyezik a jelenlegi, Tesco által megrendelt menetrenddel).

 

Előnye, hogy ez az egyetlen vonal teljes értékűen kiváltaná a mostani "2" és "C5" vonalakat, valamint az "1" Faludi utcás indulásait.

 

Egy minimálisan elégséges 2 órás követésű menetrend ellátható lenne 1 db midibusszal.

 

A kilométerteljesítménynek nem számoltam még utána, de az biztos, hogy már a kiváltott vonalak teljesítményét felhasználva is drasztikus színvonaljavulást lehetne elérni (új közvetlen kapcsolatok, ellátatlan területek bevonása). Másik, hogy a járatokat az Alphapark és az Interspar területére betérítve (a helyszínen járva ennek technikai akadályát nem láttam) akár hozzájárulást is lehetne beszedni a bevásárlóközpontoktól.

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12637

És amúgy milyen?

Előzmény: M62,306 (12636)
M62,306 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12636

Rajt ülök az egyiken, azon passzol a legbefúvók és az üések száma.

Előzmény: Törölt nick (12631)
archlinux Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12635

Szerintem sűrítve, mert a bal oldalon van egy kakukktojás székpár, amin nincs kapaszkodó. (És ott sűrűbb, mint a jobb oldalon.)

Előzmény: MBman (12634)
MBman Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12634

Állítólag a LOY-291 is át lett székezve, csak arra nem emlékszem, hogy sürítve, vagy ritkítva lett.

MBman Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12633

Nekem nem rémlik, hogy át lett volna székezve. Miért is lett volna?

A JOP-515 székezése van jobb hátul furán, 8 légbefúvó cucc van, és 9 sor ülés, nullához közelítő lábhellyel.

Előzmény: Törölt nick (12631)
Dragooon Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12632

Sose vettem észre, pedig nem 2szer utaztam azzal a busszal :)

Előzmény: Törölt nick (12631)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12631

Előbb-utóbb kiderül. Lehet, hogy 2 nap múlva általam. :)

 

De gondoljunk csak az FSJ-re, abban is szellősebbre rakta a Zala az üléseket, és el vannak csúszva a panelek, mégis szeretik az utasok.

Előzmény: M62,306 (12630)
M62,306 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12630

Egyelőre az is csak feltételzés, hogy szedtek ki néhány ülést.

Előzmény: MBman (12628)
htibor Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12629

OFF

 

1991. szeptemberében környékén volt részem ilyen útban, 7-8 busz indult neki Fehérvárról utazási iroda szervezésében.

A család egy kb. 7 éves Ik256-ra került, a konvojba 1 légkondis Ik250 és a "legmodernebb" egy légkodnis Ik365-ös volt, a többi sima Ik250/256-osok.

Alvás/étkezés a buszon, időszakonkénti megállásokkal.

Hajnali 4 körül indultunk Fehérvár vasútállomástól, érkezés másnap délután 16 óra körül Barcelonába.

Alpokban 30-40-es tempó, Franciországban 30-35 fokok, kétóránkénti megállással, buszvezetők locsolták a gumikat hideg vízzel, nehogy ott kapjunk defektet.

 

Megérkezéskor fateroméknak már a hideg sör sem kellett, és leszálláskor a spanyol utcán a busz mellett éppen egy nagyobb mellmérettel rendelkező fiatal hölgyemény sétált el.

Azt fotózni kellett volna, ahogy a férfiak részben leszállva a buszról, részben fent maradva még csorgó nyállal nézik a "gusztusos látványt", büdösen, koszosan, izzadtan. :))

Nagy élmény volt az út még 12 évesen.

 

A SzigDani által szervezett 2005-ös Busworld 20 órás, és a tavalyi erdélyi buszút 16-18 órás útja már nagyon nem volt ugyanaz a kategória, élménynek élmény volt mind a kettő, de az ember sejhaja már nem bírta olyan jól a megpróbáltatásokat :))

 

ON

Előzmény: zsitvica (12624)
MBman Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12628

Pontosan. Meg kell találni az optimális ülőhely számot. Egy 14 méteres buszba 15-16 sor elfér úgy, hogy a lábtér megfelelő.

 

Egyébként senki nem mondta, hogy baj a ritka székezés. Csak az egy kicsit gáz, ha utólag ritkították meg, és a lámpák plusz a légbefúvók nem pontosan az ülések felett vannak.

Előzmény: Batti89 (12626)
Balázs1 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12627

Félreértettél. Ha visszaolvasod az ezt megelőző bejegyzésem, láthatod, hogy kifejezetten pozitív jelenségként írtam. A "gyanúsan" nagy ülésközöket úgy értettem, hogy valóban megritkíthatták a sorokat az eredeti állapothoz képest, ez volt a benyomásom a buszban. De a bizonyíték erejű légbefúvókat nem figyeltem meg, ezért nem derült ki biztosra. Úgyhogy nagyon is tetszett ez a nagy távolság, meg a többi minden is, amit korábban írtam.

Előzmény: Batti89 (12626)
Batti89 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12626

Gyanúsan távol vannak az ülések.

Ha meg túl van székezve akkor meg az a bajotok.

Előzmény: Balázs1 (12622)
FKN-692 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12625

Hát szép kis forda lehetett, egy sofőrnek már igazi karrier, és gondolom, max 1-2 évig járt egy autó rajta! Milyen típussal jártatok? Az is VanHool.volt?

 

Előzmény: zsitvica (12624)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.13 0 0 12624

Mégnéztem az útvonalkeresőben, hááát nem itt van az a Llorett de Mar, Barcelona felett egy kicsivel, és 1868 km-nek írja Bp-ről Szlovénián keresztül. Ha nem gond, hogy megkérdezem, akkor ez milyen cég volt és menetrendszerinti járat volt vagy különjárat.

 

-----------------

 

Rábafüzes-Graz-Klagenfurt-Villlachon keresztül jártunk, kicsivel több volt oda mint 2000 km.

 

Volt oda VolánBusz menetrendszerinti járat is.

Talán heti 1x ?

De.

 

Kb. 8-10 magánbusztársaság 30-50 !!! autóbusszal pörgött kb. 1994-től kb. 2004-ig oda-visza.

Ezt úgy kell elképzelned, hogy az ottani szálloda turnusváltások miatt :

 

Indultunk innnen Budapestről (Déli pu) péntek reggel 6.00-kor pontosan

L'lorett de Marba érkeztünk szombaton kb. 9,00 és 10.00 között.

Onnan indultunk szombaton kb. 15.00-kor.

Budapestre érkeztünk vasárnap este 20.00-21.00 között.

 

Indultunk Hétfőn oda 6.00-kor.

Érkeztünk L'lorett de Márba kedden kb. 9.00 és 10.00 között,

Visszaindultunk Kedden kb. 15.00-kor

Budapestre érkeztünk Szerdán este 20.00 és 21.00 között

 

Csütörtök a heti kocsikarbantartó nap volt.

Péntek reggel újból indulás.

 

Egy hét alatt 8 ezer km.

A kocsik Május 15 körül indultak és kb. szeptember 10 körül álltak le.

Május 15-től szeptember 10-ig szabadság, vagy szabadnap nem volt.

Elméletileg a csütörtök a két beosztott pilotának szabad lett volna de melyik beosztott pilota hagyja, hogy a vezérgépkocsivezető egyedül hordja szerelőhöz, takarítóhoz, szervízbe a buszt ?

A kocsi vezéreknek a csütörtök se volt szabad.

 

Egy cég 2-6 kocsit pörgetett állandóra.

 

NEM menetrendszeri járat volt jogilag, gyxakorlatilag igen.

 

L'lorett de Marba minden héten kedden és szombaton (külön-külön) kb. 150-200 busz érkezett dugig utasokkal, amiből kb. 30-50 volt magyar.

A többi belga, holland, német, francia, dán, cseh, stb.

 

Kb. 4000 Ft.- volt egy Budapest - Lorett jegy de lehetett sumákolni is..........:-))

 

 

Előzmény: FKN-692 (12621)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12623

57 ülés van bennük. Az eredeti tulajdonos is rendelhette ritkított ülésekkel - ekkor jó helyen lennének a lámpák - de valószínűbbnek tartom, hogy a HOMM szedett ki belőlük 6 széket.

Előzmény: Balázs1 (12622)
Balázs1 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12622

Ezt nem figyeltem meg. Gyanúsan távol vannak az ülések, így valószínűleg úgy van, ahogy írtad. Kiderülne esetleg abból, hogy megnézzük, hány ülőhelyet kínálnak most az Acronos járatokra, és hány ülőhely szerepel az Acron gyári adatlapján (mondjuk a Van Hool honlapján)?

A honlapon 63+1+1 maximális ülőhely szerepel, a webelin 46-51 helyeket kínál az elvileg Acronos járatokra. Ez alapján mindenképpen kevesebbet, mint amennyi elfér a típusban. Csak az nem derül ki ebből, hogy a Homm buszai eredetileg hány üléssel hagyták el a gyárat.

Előzmény: Törölt nick (12620)
FKN-692 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12621

Mégnéztem az útvonalkeresőben, hááát nem itt van az a Llorett de Mar, Barcelona felett egy kicsivel, és 1868 km-nek írja Bp-ről Szlovénián keresztül. Ha nem gond, hogy megkérdezem, akkor ez milyen cég volt és menetrendszerinti járat volt vagy különjárat.

Előzmény: zsitvica (12611)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12620

Azt nem láttad esetleg, hogy az olvasólámpák és légbefúvók mindenhol az ülések felett vannak-e?

 

Elég valószínű, hogy a "felújítás" részeként megritkították a székezést. Ha így van, középtájon a lámpák el vannak csúszva az ülésekhez képest, ergo használtahatlanok.

Előzmény: Balázs1 (12614)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12619

Ment már valaha 4 kocsival a 9:00 Budapest-Zeg?

 

Mert ma valószínű igen... az utasforgalom legalábis indokolta. :)

zsitvica Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12618

2003?, vagy 2004 ?,

Neoplán 118 és SETRA 317

Előzmény: EKM-765 (12616)
MBman Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12617

Akkor melyiket tudod? :)

Előzmény: pepe83 (12612)
EKM-765 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12616

Ez mikor volt és milyen típus?

Előzmény: zsitvica (12611)
milos-007 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12615
Balázs1 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12614

Én álló helyzetében voltam a belterében. Nagy üléstávolságok, komfortos, jól párnázott ülések, amelyek oldalról is tartják a gerincet. Döntött ülésnél is viszonylag nagy hely marad a lábnak, fejpárna is kellemes. Utazni még nem utaztam vele, tehát a zaj, rázkódás, futás egyenletessége, stb témában nem tudok nyilatkozni.

Előzmény: Dragooon (12613)
Dragooon Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12613

Sztem a kérdés úgy lenne az igazi h: milyen busz már az amit 3 évesen fel kell újítani? :)

 

Teszem hozzá nem utaztam még a VanHool-okkal, vkinek vmi személyes tapasztalat?

Előzmény: zsitvica (12611)
pepe83 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12612

jó ,attól hogy te tudod,melyik kocsinak mi a rendszáma és hová megy rendszeresen,én még attól nem biztos ,hogy tudom az összeset :)

Előzmény: Törölt nick (12604)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12611

Egy 3 éves buszon mi a fenét kell felújítani?

 

----------------------

Például az üléseket,

Festést,

Belső kárpitot,

Egy-két üveg csere is jöhet,

Csomagláda zárakat,

És még sok mindent.

 

Anno kaptunk olyan 3 éves kocsit mely nullkilométeres korától 3 éven át bosnyák vendégmunkásokat hordott Hamburgba.

Heti kettő kunkorral.

 

Háááááát.

Volt rajta mit gépészkedni is, meg különösen a kárpitosok anyáztak sokat mire olyan állapotba hozták a kocsit, hogy beállhatott a Budapest - L'lorett de Mar fordába.

 

M62,306 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 12610

Nem kell mindig mindent elhinni, vagy szó szerint érteni :-)

Előzmény: MBman (12609)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!