" Ajánlotta, hogy ne tankoljak gagyi benzint, "---a határ mentén lakók, Burgenlandba járnak tankolni, de én Pesten nehezen tudom ezt megoldani! Hülye tanács, bár jól hangzik! :)))
én itt vettem: http://www.suzuminn.hu/ telefonon is megmondják az aktuális árat.
és nem sokkal a csere után (5-6e km-rel rá) megszólalt a nyelestengely csapágy is, amivel még azért eljárkáltam pár ezer km-t, de végül is a lényeg, hogy így kétszer kellett szétszedni a fél autót... munkadíj...
Üdv a csapatnak! Mivel az életben csak két dolog gyarapodik a használattól, (a nyelvtudás és a libidó) 140000 km-t futott wagyonőrömnél egyre csúnyább darálás jön alulról menet közben, gyanítom, a kuplung haldoklik ilyen módon. Hol érdemes készletet venni, mert a márkaszevíz árait, hogy finom legyek, nem tartom reálisnak....
Szerintem abban az A6-osban hűtik az olajat, legalábbis olyan árkategóriában már illik. Nade a Spuriról írjon már valaki, van-e tapasztalat? A honlapjukat nézegetve nem is ígérnek semmit, pusztán annyit, hogy hosszabb lesz a motor élettartama. Ezt meg hogy bizonyítom? Az a szerelő helyi kisfőnök egy gépjármű flottát üzemeltető cégnél, igen sok járgánnyal, Opelekkel, Renaultokkal, Toyotákkal, tehát a gyakorlati megfigyeléseit el tudom fogadni. Az ő véleménye szerint nem az extra drága motorolaj a fontos, hanem a tiszta üzemanyag.
Megcsináltattam a zöldkártyát a gépsárkányra, csont nélkül átment. !!! Kérdeztem a szerelőt, hogy az olajfogyi befolyásolja-e az adatokat, aztmondta, hogy nagyon. Ajánlotta, hogy ne tankoljak gagyi benzint, kokszosodik tőle a motor. Elmondta még, hogy a kisméretű, könnyű motoroknál elég gyakori ez a probléma, a motort nem hűti az olaj, mivel kevés van benne. Ajánlotta a "spuri" adalékot, meg hogy ne rakjak bele gagyi olajszűrőt. Az olajszűrő, ha rossz minőségű, a forró áramló kokszdarabok kilyuggatják, és nem szűri az olajat. Nekem ez újdonság volt.
Már elaludt, semmi gond, épp ezt írtam! Milyen "kütyü"-re gondolsz, az E85 elektronikára? Szerintem nem érdemes megvenni, 219 Ft az alkohol literje, nem is kapni akárhol, csak 4-5 helyen, meg többet is fogyaszt belőle a kocsi! Azért vettem, és fogok is, hátha kipucolja a motort! :) De csak felesben érdemes, mert én is tapasztaltam, hogy reggel, hidegen nehezen indul vele a motor!
Igen max kell egy kisidő de elfog aludni.Még fele-fele aránynál is előfordulhat hogy kigyullad.Hiába ütteted ki a szerelő szeint a katalizátor a ludas a suzukiknál nagyon érzékeny.A kütyű se segít rajt.
...de akkor azt hiszem inkább mégis szimeringeztetem....unixnál a komplett klt (kedvezménnyel) 16khuf, munkadij 30. és akkor 100e km ig le van a gond.... utána mehet bele a jobb olaj, addig csak elfüstölög... tényleg, az az olaj mennyibe kerül? köszi még1X!
Hát én castrol magnatec-kel járok, de zabálja ... Most töltöttem bele jó másfél litert ...
Viszont lenne egy kérdésem, hátha csak én vagyok a béna. Kaptam egy pár ködlámpát a Wagonhoz, de baromira nem hasonlít semmi általam ismert Suzuki ködlámpához. Aki hozta, esküdözött a jó édesanyja lelki üdvére, hogy a cuccos Esztergomból, a gyárból érkezett, tehát 1000%, hogy Suzukihoz való. Amúgy egyedül egy Stanley márkanevet sikerült felfedeznem rajta ...
Ha valakinek van lövése, hogy melyikhez való, megköszönném ha megmondaná.
Szia! Pontosan milyen olajat használsz??? castrol ....???? A szerelő is azt modta, h elöbb probáljunk ki valami jobb minőségű olajat, mielőtt szétdöntené a motort.... És az "olajevés, füstölés" teljesen megszünt ettől az olajtól??? Nagyon bírnám, ha megúsznám bontás nélkül.... (az enyém 76Le, 16V, 2000-es, 114e km.) Köszi előre is! Cinyó
Volt olaj, amivel az enyém is ette (2002-es 76lovas, 82.000km) , Castrol-al nem eszi!
7000km alatt ette meg most castrol-ból a nívó min-max intervallum negyed részét, tehát olajcsere óta, ahol max-ig lett töltve, most háromnegyeden áll és 7000-et mentem.
Szerintem ennyit kell is, hogy egyen :)
Volt egyébként egy 1.6-os 99es swiftem, az folyamatosan kajálgatott minden olajat, de nagy étvágya csak pályán volt, magasabb fordulatnál. Mondjuk az tépett is rendesen, nem úgy mint a wagon :)
Az én autómnál megállt az olajfogyás! :) 172 000 km-nél járok, 0 km-el vásároltam 2003-ban. Fogalmam sincs hogy miért kezdte el enni, de már nem is érdekel. A lényeg, hogy már nem éhes!
Köszönöm a segítséget hgc+, a motordiagnosztika lámpával kapcsolatban. Levettem ismét a szelepet, kitisztítottam a vezetékeket és kiüttettem a hibakódot! Most várom a hatást! Remélem nem fog előjönni megint!
Mivel már nem garanciális a jármű /4-éve/ olyan megbízható szervízbe hordom, akik kapcsolatban állnak a Suzukival. Bennük megbízom! Ők is Castrol olajat használnak!
113000 km semmi baja! Mindíg meg kell adni neki a minőségi olajat! Csak CASTROL-t rakok bele, légszűrőt mindíg csere, beindítás után várni 10 másodperc mig kezd visszamenni a fordulat! Kamionoknál a hiba hogy koszos a légszűrő, és hát hol szívjon a motor ha nem a szelepvezetőn át!