Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.26 0 0 100
Igen,Ő az egyetlen.
Előzmény: FKU-911 (99)
FKU-911 Creative Commons License 2008.11.26 0 0 99

Üdv!

 

A BPY-083 a vegyesüzemű 280-as?

LoLkA Creative Commons License 2008.11.24 0 0 98
Hidd el, az az. Annak idején a 13-asnak ott volt a megállója, ahol most a 17 és 17Y-os leszállít. Csak nyilván akkor az ellenkező irányba.
Előzmény: ltnine2 (97)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 97
Köszi, részletes volt! Nekem a Segner tér, nagyon durván néz ki, el sem hiszem hogy az.
Előzmény: verti (96)
verti Creative Commons License 2008.11.24 0 0 96
Természetesen. Az első két képen a DKV telephely látható, a második egy „közeli” a bent álló villamosokról. A következő két kép a Segner tér előző verziós állapotban. A 3. kép bal oldala a Kisállomás hűlt helye, a 4. képen a Tesco-t építik, a Pesti utca pedig még csak várja az aszfaltot. Az utolsó kép a Hajnal utca Munkácsy előtti szakasza. Itt valószínűleg egy 2-es és egy 4A troli van a képen, de ez csak tipp. A képek egyébként debrecen.hu-n lévő rendezési tervből vannak.
Előzmény: ltnine2 (95)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 95
Hát én sehogy nem ismerem ki magam rajta.:(
Leirnád nekem, hogy melyik kép mit ábrázol?Köszi!
Előzmény: verti (90)
ZotyaJ Creative Commons License 2008.11.24 0 0 94
Valaki csinálhatna egy visszaszámlálót!
Tessék.
Előzmény: Garficicus (91)
dud996 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 93
:) A Segner-t alig ismertem meg... Az utolsó képet is csak azért, mert majdnem épp ott nőttem fel.
Előzmény: verti (90)
Pisti_hb Creative Commons License 2008.11.23 0 0 92
Minek?
Előzmény: Garficicus (91)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.23 0 0 91
Még 7 hónap és 7 nap a szolgáltatóváltásig!!!!!!!!!!!!!!

Valaki csinálhatna egy visszaszámlálót!
verti Creative Commons License 2008.11.18 0 0 90
Debrecen 1999









Garficicus Creative Commons License 2008.11.11 0 0 89
Citybus S91

Citybus S91 oldalról

Ilyen busz tök jó lenne hétvégén kisforgalmú Debreceni helyi vonalakra!!!! Pl. 4-es, 7-es, 17-es.

2008-ra elkészült a legújabb magyar fejlesztésű autóbusz. 2008.07.15.-e és 2008.07.20.-a között a BKV is tesztelte a Molitus Kft., a Rába Jármű Kft. és a Webasto Hungária Kft. "gyümölcsét" az alacsonypadlós Citybus S91-es típusú városi midi buszt.

A járművet a volt IKARUS dolgozók építették, ezzel megmutatva Magyarországnak sőt az egész világnak, hogy ha az IKARUS meg is szűnt, mi akkor sem engedjük ki az autóbuszgyártást a kezünkből.

Az autóbusz főbb jellemzői:
- 7500 mm hosszú
- 1-2-0 ajtó elrendezésű
- 19 ülőhely, 23 állóhely vagy 19 ülőhely, 19 állóhely és 1 kerekesszék
- acélprofilokból hegesztett félig-önhordó váz
- Rába B 115. 50-174 önjáró kivitelű alváz

Az autóbusz homlok- és hátfala az egyik legmodernebb kialakítású. A felszállásnál két ajtó közül választhatunk. Az első egy egyszárnyú ajtó, míg a második már egy jóval szélesebb kétszárnyú bolygó ajtó, amin akadály nélkül lehet babakocsival és kerekesszékkel is felszállni. A jármű az első és második ajtó között alacsonypadlós, a második ajtó után egy lépcsőn lehet feljutni a busz hátuljában elhelyezett ülésekhez. Az ülések nagyon modernek, megfelelően párnázottak. A belső utastájékoztató kijelző modern BUSE típusú ledes kijelző, megtudhatjuk rajta az útvonal számát, a végállomást, amerre éppen tartunk és a következő megállót is. A kijelző mellett egy óra is található rajta a pontos idővel és a leszállásjelző megnyomása után a STOP felirattal. A második ajtón belépve egy hatalmas üvegfelület tárul elénk, ez a plusz is még modernebbé teszi ezt az autóbuszt.
LoLkA Creative Commons License 2008.11.05 0 0 88
Nehogy már Ő döntsön az útvonalváltoztatásokról, rövidítésekről, üzemidőváltozásokról, mivel ez az önkormányzat privilégiuma.

Márpedig a szolgáltató az aki javaslatot tesz, sőt ő dönt erről. Aztán a megrendelő vagy elfogadja, vagy nem. Azért az nem szokott járható út lenni, hogy a benyújtott javaslatot a megrendelő megváltoztatta és azt fogadta el. A szolgáltatót kötelezheti, hogy az általa benyújtott változtatásokon enyhatsen, vagy szigorítson. Az önkormányzatnál nincsenek közlekedési szakemberek*, akik tudnának ezeklen a beadványokon érdemben változtatni.

Ez meg is látszik az önkormányzat által kiírt közlekedési tendereken.
A kettes villamossal kapcsolatban is kiírtak már számos tendert és sok esetben visszavonták a tendert, vagy érvénytelennek nyilvánították. Ugyan a helyi buszközlekedéssel kapcsolatban ez nem történt meg sajnos, ott az igen gagyi kiírásnak lett győztese, de abban biztos vagyok, hogyha nincs a DKV, akkor azt is vissza kellett volna vonni.

Tudtommal azt vállalták, hogy a jelenlegi szinvonaltól jobban szolgálltatnak kevesebb pénzért.

Ez így, ebben a formában nem igaz.

Könnyü lenne feleennyi járatot üzemeltetni ugyanannyiért.

Ha feleannyi járat lenne, akkor a bevétel drasztikusan megcsappanna, szóval nem lenne az annyira könnyű.

Ha már most tudják hogy ez lehetetlen, akkor csalással nyertek tendert.

Itt csalásról nem lehet beszélni, nem a CBK-t kell hibáztatni, hanem az önkormányzatot, mivel minden szakmai indokot mellőző tendert írtak ki. A jelenlegi jegybevételekből nem lehet nullszaldósra kohozni a beruházást nyolc év alatt. A HV is ezért kért hozzájárulást amit az önkori megtagadott, igaz, hogy utána azt mondták a CBK-nak segíteni fognak ha kell.
Előzmény: kumming (87)
kumming Creative Commons License 2008.11.05 0 0 87

Tisztelettel megkérlek, hogy a személyeskedést lehetőleg ne itt tedd!

 

Mi ebben a személyeskedés? hogyan válaszoljak neked, egy postodra ugy, hogy ne személyeskedés legyen. Végül is neked személyesen válaszolok.

 

Nem tudhatod, hogy a fórumban itt irogatók kik, hány évesek és milyen szakmai múlttal, háttérrel rendelkeznek. Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges!

 

Mutasd már meg, hogy hol céloztam a korodra, vagy bárki másnak a korára. Még a magaméra sem, pedig most elárulom neked, hogy már 50 is elmúltam sajnos :) Vagy a szakmai multadra, kivéve,  talán azt, hogy feltettem egy kérdést, hogy laikus vagy-e, amiben azért érezni kellett volna az iróniát.

 

Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges! Köszönöm!

 

Idézd már rá légyszives hol voltam tiszteletlen irányodba. Azt hiszem sehol.

 

De tudod mit, elárulom, hogy szakmabeli vagyok.

 

Hát ez baj. Mert ha ennek ellenére nem tudod mi a feladata az önkormányzatnak, és mi a HV-nak, akkor baj van. Vagy csak szimplán nem szereted a HV-t. Remélem nem DKV-s vagy:)

 

Legjobb példa erre a Bayk András kertiek esete, amikor is több ezer ember többször is kérte az 1-es busz de említhetnénk az 5-ös busz hosszabítását is, amire a HV és Balogh úr válasza röviden és finoman az volt hogy "le vagytok szarva, már pedig itt vonalhosszabítás nem lesz az életben!" Noha az önkormányzat is a változtatások mellett volt.

 

Ha az önkormányzat a változtatás mellett lett volna, akkor csak szólnia kell a Volánnak, na meg persze fizetni, és máris van vonalhosszabbitás.

Ne viccelj már, mikor nem oly régen a polgármester azt válaszolta a Bayk András kertieknek bizonyos kéréseikre, hogy nagyon jól tudták mit vállaltak, amikor a kertségekbe költöztek, akkor szerinted támogatta a vonalhosszabbitást?

 

Üzleti alapok miatt nem lesz kec-mec, itt csak olyan járat lesz ami valóban kihasznált. Ha pedig nem, akkor jöhetnek a módosítások, útvonalváltoztatások, rövidítések, üzemidőváltozások. S hidd el, nem lesz szívbajos a szolgáltató, hiszen már az első év végén azaz 2009 végén az önkormányzat valós és kézzelfogható eredményt fog várni a DKV-tól.

 

Mi az hogy nem lesz szivbajos a szolgálltató. Nehogy már Ő döntsön az útvonalváltoztatásokról, rövidítésekről, üzemidőváltozásokról, mivel ez az önkormányzat privilégiuma. Tudtommal azt vállalták, hogy a jelenlegi szinvonaltól jobban szolgálltatnak kevesebb pénzért. Könnyü lenne feleennyi járatot üzemeltetni ugyanannyiért. Ha  már most tudják hogy ez lehetetlen, akkor csalással nyertek tendert. (ezt persze tudjuk magunktól is)

 

 

 

Előzmény: Garficicus (81)
ZotyaJ Creative Commons License 2008.11.04 0 0 86
Térjetek már észhez!!!!!! Ne egymást ...szogassátok már, mikor itt sokkal nagyobb problémáról van szó.

A szolgáltatóváltás mindenről szól csak nem az utasokról. Nyilvánvaló, hogy nem szakmai szempontok voltak az elsők, hanem a háttérben meghúzódó érdekek. Néhány éve még trolivonalakat szüntettünk meg, mert az is szennyezi a környezetet csak nem helyben indokkal... Most máshogy állnak a bábuk a sakktáblán és más a taktika is.

A Hajdú Volán saját hülyeségei mellett az önkormányzat is igencsak igyekezett ellehetetleníteni, hogy bármiféle változás is végbe menjen.

Igen is fontos lenne megkérdezni az utasokat, hogy tudjuk mit szeretnének, mik a problémák. Nyilván ha mindenki igényeit kielégítenénk akkor kétszázezer különböző viszonylat lenne. Itt inkább arról van szó, hogy az utazási szokások ismeretében hellyel közzel ki lehet alakítani egy olyan hálózatot, amely a legtöbb utas számára a leggyorsabb és a legkevesebb átszállással jár. De meg kellene kérdezni a munkáltatókat, meg úgy egyáltalán megismerni a várost, hogy hová, mikor és milyen célból utaznak.

"Van megrendelő aki NEM a lakosság."
Nem! Van az ellátásért felelős, aki a szolgáltatás biztosítását megrendeli és van az utas, aki a szolgáltatást igénybe veszi.

Van szolgáltató (végrehajtó ) aki NEM a lakosság.
Jelen esetben van egy szolgáltató, aki nincs arra kötelezve, vagy éppen kényszerítve, hogy megtartsa az utasait.

A lakosság az érdekeit négy évente érvényesítheti, amit úgy hívunk, hogy : választás.
Ez úgy hangzik, mintha 4 évente választanánk, hogy proletárdiktatúrát vagy nemzeti szocializmust szeretnénk...
Ha Neked elég, hogy négyévente húzol egy ikszet, akkor az a Te bajod.
Azért vannak civil szervezetek, akik folyamatosan figyelemmel kísérik az aktuális vezető elit ténykedéseit és jelzik, ha hülyeséget akarnak csinálni.

"Ha nem tetszik Debrecen lakosságának a város helyi közlekedése, akkor négy év múlva leváltja azokat akik őt (szerinte rosszul) képviselték."
Valahogy ez nem megy a magyaroknak... Tanuljuk már meg, hogy ki is lehet menni WC-re, nem csak pelenkát cserélni mikor már sz.ros a s.ggünk....

De visszatérve az ellátásért felelőshöz. Neki az lenne a feladata, hogy biztosítsa, hogy lehessen közlekedni a városban. Ez pedig nem csak abból áll, hogy keresünk egy szolgáltatót, akik majd A-ból B-be meg B-ből A-ba közlekedtet buszokat. Az városban egyre több autó van, szolgáltatót segíteni kellene abban hogy jól tudjon szolgáltatni, hogy minél kevesebben válasszák az egyéni közlekedést. Sajnos ez jelenleg nem érdeke... November végétől viszont nem lehet majd közlekedni a városban délutánonként, elindul a karácsonyi roham amire jó nagy lapáttal rátesz a Fórum megnyitása.

Garficicus Creative Commons License 2008.11.04 0 0 85
Kissé elfelejtetted, hogy az utas a szolgáltatás igénybevevője, az önkori meg a tulajdonosa! Az utas az első, és a többi egy nagy maszlag amiről írsz.
Az önkori igencsak bebukhat a szolg váltásba 2010-ben lévő választásokon, ebben egyetértünk, ha a szolgáltatás nem éppen szinvonalas. De ugyanoda jutunk vissza, az utas a szolgáltatás igényvevője és majd ő mond itéletet e felett
Előzmény: Törölt nick (83)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.04 0 0 84
Ha kell havonta újraírják majd a menetrendet! Aztán meg lesz majd tiltakozás is.
Előzmény: LoLkA (82)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.04 0 0 82
de a Civis Konzorcium ideje korán talán tanult azokból az esetekből is hibákból amit a HV elkövetett.

Szép lenne, ha igaz lenne, de elég logikus, hogy nem így van. Honnan is tudná a DKV, hogy mik a HV hibái?

Üzleti alapok miatt nem lesz kec-mec, itt csak olyan járat lesz ami valóban kihasznált.

Akkor minden hónapban újra kell majd írni a menetrendet.

Előzmény: Garficicus (81)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.03 0 0 81
kumming!

Tisztelettel megkérlek, hogy a személyeskedést lehetőleg ne itt tedd! Nem tudhatod, hogy a fórumban itt irogatók kik, hány évesek és milyen szakmai múlttal, háttérrel rendelkeznek. Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges! Köszönöm!
De tudod mit, elárulom, hogy szakmabeli vagyok.

Válaszom pedig az, hogy lehet, hogy az önkormányzat a tömegközlekedés megrendelője, de a szolgáltató látja és ismeri a valós viszonyokat, hogy mit és hogyan kellene megváltoztatni, legyen az viszonylatok, menetrend stb, tehát ergo javaslatok tétele is feladata lenne, csak a HV impotens szervezet e tekintetben is. Legjobb példa erre a Bayk András kertiek esete, amikor is több ezer ember többször is kérte az 1-es busz de említhetnénk az 5-ös busz hosszabítását is, amire a HV és Balogh úr válasza röviden és finoman az volt hogy "le vagytok szarva, már pedig itt vonalhosszabítás nem lesz az életben!" Noha az önkormányzat is a változtatások mellett volt.

Lehet, hogy a HV-t egyesek vissza fogják sírni a szolg váltás után, de a Civis Konzorcium ideje korán talán tanult azokból az esetekből is hibákból amit a HV elkövetett. Üzleti alapok miatt nem lesz kec-mec, itt csak olyan járat lesz ami valóban kihasznált. Ha pedig nem, akkor jöhetnek a módosítások, útvonalváltoztatások, rövidítések, üzemidőváltozások. S hidd el, nem lesz szívbajos a szolgáltató, hiszen már az első év végén azaz 2009 végén az önkormányzat valós és kézzelfogható eredményt fog várni a DKV-tól.
Előzmény: kumming (80)
kumming Creative Commons License 2008.11.03 0 0 80

"Csak a vonalak nem követték le ezeket, mert a HV nem mert vagy nem akart változásokat látva a nagy lakossági ellenálást lásd pl 24-es busz esetét.
Más kérdés, hogy a HV rugalmatlan, sok esetben lakosság igényeit képtelen követni"

Most komolyan, te tényleg nem tudod, hogy Debrecenben az önkormányzat rendeli meg a buszjáratokat a HV-tól? Mi az hogy rugalmatlan a HV? Szerintem az önkormányzat a rugalmatlan. Te végeznél nálam a kertemben munkát, ha én azt nem rendelem meg, és nem fizetek érte? Ugye hogy nem. Az ilyen posztok hergelik az átlagutast a Volán ellen, mert azt hiszi hogy aki ide ir, az ért is hozzá, pedi ezek szerint egyáltalán nem. Igy lehet egy nagy céget lejáratni, és akár tönkre is tenni. De ne legyen igazam, hogy nagyon sokan még vissza fogják sírni a Hajdú Volánt Debrecenben.

 

remélhetőleg ez változik majd DKV színrelépésével.

Azthiszed? Ha akarnák most is változhatna, mert nem a HV-n mullik, hanem az önkormányzaton. Lehet laikus vagy?

Előzmény: Garficicus (79)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.02 0 0 79
Sajnos ezek az ésszerűsítések sokaknak nem fog tetszeni, ám mégis meg fognak valósulni. Hiába a tiltakozás, és hiába a sok racionális érv, igazi üzleti alapokon fog működni a tömegközlekedés a szolg. váltás után. Hétvégi csökkentett menetrend bizonyára lesz, ami több járat összevonásával, rövidítésével, szüneteltetésével fog járni. Igaz 2008.július 1 től még nem, de a jövő szeptemberi iskolakezdésre bizonyosan észlehetőek lesznek a változások. Csak fontos lenne hogy a szolgáltató a lakossággal is egyeztessen a leendő változtatásokról, hogy miként milyen irányban milyen követéssel fognak járni a viszonylatok. Tény és való, hogy a jelenlegi útvonalak igen nagy része módosításra szorul!!!!!! Tudomásul kell venni, hogy a településszerkezet jelentősen megváltozott a rendszerváltás óta, és sokan kiköltöztek a városszéli kertségekbe, ahogy ez a Diószegi úti kertségeknél, vagy a Létai úti kertségeknél látható, vagy rengeteg szoc korszakban működő gyár cég megszünt.... Csak a vonalak nem követték le ezeket, mert a HV nem mert vagy nem akart változásokat látva a nagy lakossági ellenálást lásd pl 24-es busz esetét.

Más kérdés, hogy a HV rugalmatlan, sok esetben lakosság igényeit képtelen követni, remélhetőleg ez változik majd DKV színrelépésével.

Igazából én arra leszek kiváncsi, hogy az eddig 30-60 perces követési idők hogyan változnak majd, mert a buszok kinézete, meg hogy milyen csili vili alacsonypadlós busz egyáltalán nem tud lázba hozni. Az érdekel, hogy milyen gyakran jön a busz, ha elmegy az orrom előtt.
Előzmény: Garficicus (72)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 78
Köszi szépen! A héten csinálnék egy ésszerüsités tervezetet, gondolkozok még ezeken. Jo8
Előzmény: LoLkA (77)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.02 0 0 77
Bár most nem tom elképzelni hogy hol a FAG(ezer bocsánat) ha jól sejtem a 17Y meg lehetne hosszabitani a FAG-ig,

A FAG a Határ úton az első megálló. A 17Y végállomása az ötödik, szóval fordítva. :)

viszont csak a Segner térig menne...

Ebbe szerintem a FAG-nak is lesz beleszólása.

esetleg csúcsidőn kivül, meg estefele midibuszokkal ha lehetséges.

Ez nem rossz ötlet, de műszakváltáskor kell a 12 méteres a Műanyaggyárnak és az NI-nak.

Egyébként már írhatsz amoda is.
Előzmény: ltnine2 (76)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 76
Jó kérdés.... A 17est bevinni a sűrűbe talán nem jó ötlet, akkor viszont egy 17F -17Y összevonást tudnék elképzelni.... Bár most nem tom elképzelni hogy hol a FAG(ezer bocsánat) ha jól sejtem a 17Y meg lehetne hosszabitani a FAG-ig, viszont csak a Segner térig menne... Én ezek közül a 17essel utazok néha, ondodra elég ritkán járnak, esetleg csúcsidőn kivül, meg estefele midibuszokkal ha lehetséges.

(LoLka, írtam a Debrecen és térségének megbeszéldéjébe, hozzáférést kérni, ugytom h Te intézed az ilyet)
Előzmény: LoLkA (75)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.02 0 0 75
És a Határ útra mit viszel?
Előzmény: ltnine2 (74)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 74
Ja még vmi. A 17-eket lehetne ugy csinálni összevonni az egészet egybe, és 30percenként járnának ondódra, és 17A jelzéssel meg a műanyaggyári munkaidők kezdetén egy járatot inditani mellé.
Előzmény: ltnine2 (73)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 73
-Sztem a 1 és 1Y-t midibusszal nem biztos h kiváltják, KELL hozzá midibusz sajnos:S
-31-es meg ameddig világ a világ(tehát a 2-es vilamosig) maradni fog.
-A 28as meg nem lenne szerencsés, főleg a józsai buszok megnyirbálása után.
-A 25 és 25Y-n tényleg kevesen vannak hétvégén, de sztem nem a 27essel kellene összevonni, én a Miklos utcát máshogy oldanám meg, bár kétsgételen h a tocoig kivinni a 25 és 25Y-t nem lenne hülyeség.
Előzmény: Garficicus (72)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.02 0 0 72
"És a 24-es busz megszüntetése sztem tuti. Ott is nyernek 5-6 buszt. És sztem abban is biztosak lehetünk, hogy készülnek a tervek, és átalakitják a közlekedést."

Továbbvinném a gondolatot: Józsai 34, 35, 35Y, 36 buszok közül szintén lesz áldozati bárány, de kérdéses a 17-es járatcsoport összevonása is. Józsára 1 buszjáratot és Józsán belül egy körjáratot járatva simán szintén 5-6 buszt nyernek.
Továbbá elképzelhetőnek tartom a 27-es buszt összevonják a 25 és 25Y járatokkal illetve megtakarítás címén hétvégén
- a 1-es és 1Y összevonásra kerül hétvégén esetleg midibusszal kiváltják.
- 30-as és 9-es bánki járat összevonása, 30A betétjárat
- 2-es és 4-es busz összevonva hétvégén
- 31-es busz megtakarítás címén hétvégén csak Dósa Nádor térig.
- 28-as busz megtakarítás címén hétvégén csak Segner térig.
- 5 és a halápi 37-es hétvégén összevonva


Előzmény: ltnine2 (71)
ltnine2 Creative Commons License 2008.11.02 0 0 71
Sztem várjuk ki hogy hány busz lesz... Én 60% esélyt adok, hogy szept1-től nem 140 busszal vágnak neki a menetrend teljesítésével.
Csak egy megérzés: A mostani Solarisok nem fognak helyközibe menni, a volán tul fog adni rajtuk, és hát kinek??? Erre mondanátok sokan: miért tenné? Mert pl árukbol lehetne venni helyközibe idálisabbat. És mint tudjuk, a DKV - HV között lesznek egyezségek, pl a dolgozoi létszám átvevése.

És a 24-es busz megszüntetése sztem tuti. Ott is nyernek 5-6 buszt. És sztem abban is biztosak lehetünk, hogy készülnek a tervek, és átalakitják a közlekedést.
Előzmény: Balu424 (69)
Garficicus Creative Commons License 2008.11.02 0 0 70
A Társtopikon már többször próbáltam az 1-es busz és a Bayk András kertiek problémájára megoldást találni, igaz sok esélyt nem láttam annak megoldására, hiszen a HV több esetben is rugalmatlanságáról tett tanúbizonyságot. Talán ebből a szempontból a szolgáltatóváltás némi reményt adhat. Nehéz bármit is mondani, hiszen a DKV (Civis Konzorcium) összesen 140 busszal vág majd neki a történetnek, ezért eléggé kiélezett lesz a rendelkezésre állás is, a fordulók éppen hogy teljesíthetőek lesznek ezzel a menetrendi struktúrával. Mindenképpen változtatni kell majd az útvonalakon is, nem csak a követési időkön.

Őszintén remélem, hogy a szolgáltatóváltással egy időben a Bayk András kertiek problémájára is valamilyen megoldás találtatik, és 1-es busz 600 méterrel kintebb a Kinizsi Nyomda után fordul majd vissza... Egyébként az ott lakók összefogással viseltetve a buszfordulót is képesek lennének megcsinálni (és persze fizetni), ha végre nemcsak ígéretet kapnának arra, hogy busz kijönne odáig.
Emlékeztetőül: kb 15 évvel ezelőtt 1Y megfordult a gázcseretelepnél (Debrecen tábla) és 1z nevű járat jött ki a nyomdáig napi 7-8x. Végül a volán belátta, hogy rendszeres járatra szükség van, az 1z mindig tele volt telekre járó emberekkel. Most is hasonlóra lenne szükség, hiszen a környék állandó népessége eléri lassan 8-10 ezer embert és a városgazdálkodás épületéig kiépítették a rendes műutat. Gyakorlatilag a patak hídjánál (műút vége) bőven lenne hely egy buszfordulóra. Innen kb. 1 km-re van a Fancsika I.-es tó, aminek elérése is közelségbe kerülne, ezáltal fellendítve a környéket.
Be kell látni, hogy egy ilyen intézkedéssel/hosszabbítással a szolgáltató csak nyerhetne, menetidőben kb. 2 perccel lenne több, a többlet km-ek pedig megtérülnének. Úgy számoltam, hogyha napi 10-12 járat kijönne eleinte, az 12 km többletet jelentene, 27-30 literes átlagfogyasztással számolva kb. 3 liter gázolaj többletköltséget jelentene a szolgáltatónak naponta... Ugye, hogy nem sok, és mégis nagyon sokat jelentene az ott lakóknak!!!

Azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a szolgáltatás színvonalán csak úgy lehet javítani, hogy nemcsak a menetrendet alakítják át, sűrítik, hanem módszeresen változtatnak az útvonalakon is. Csak itt jön a képbe, hogy fenti busz mennyiség mire lesz elegendő.
Garficicus
Előzmény: kovi-027 (62)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!