A kérdéses jelző viszont nem LOS jelző. LOS jelzőtől nem lehet vágányutat állítani. Fenntartom, hogy valamilyen spec. esetről, vagy programozási hibáról van szó : )
2. kép: tolatásjelzős call-on, nem értem miért nem jön meg a fehér a dwarfra:
Szóval az Exeter-ben is van olyan "látszólag" tolatásjelző, amiről nem lehet tolatási Fehéret (sem sárgát) kicsikarni. Ez azért van mert értelmetlen lenne a nyílt vonal felé tolatni. De a rendszernek kell egy "tolatásjeltő" végpont, valamint a TH (Tolatási Határ" feliratot pótolják így, és valószínűleg a rendszer (szigsín, jelfeladás) megköveteli a megállj jelzést.
Volt szó róla korábban, hogy a mozdonyok nem mindig hajlandóak összekapcsolódni a szerelvényükkel. Nos, ma szívtam vele egy kicsit, de rájöttem, hogy a mozdony menetrendjét szerkesztve a "Set current location" gombra bökve, majd az összekapcsolódás vágányát kiválasztva ilyen esetekben rögtön elkezdődik az összeakadás.
Emlékeim szerint az 1. és 2. esettel teljesen megegyezően vannak egymás után a KX-on az ABCD-vágányokon is az egyesített- és tolatásjelzők. Ott is megjön a fehér a tolatásjelzőn, még akkor is, ha a vágány foglalt... Call-ont állítva viszont a tolatás sem jön meg egészen addig, amíg a szerelvény nem állt meg az egyesített előtt :)
Az általad mutatott 2. esetben is valszeg megjön a szabad a törpére, ha egy szerelvény keveredik az előtte lévő szakaszra. De hogy foglaltság nélkül miért nem?...
Nem kizárt, hogy a dolog a jelzők elhelyezkedésével, a köztük levő távolsággal, láthatósággal, vagy valami hasonlóval van összefüggésben. Valami ilyen körülmény miatt lehet esetleg szükséges, hogy pl. egy balról közeledő mozdony akár tolatás közben is megálljon a jelző előtt, és csak utána járjon rá a 0M63-ra (ami szintén egy gép:)
De az is lehet, hogy ezen az állomáson ez a jelző így működik (volt valami hasonló beszélgetés az angol fórumon az oxfordi call-onokról).
És még az is lehet, hogy csak szimplán programozási hiba...
Jaja, nekem is feltűnt. Hozzányúltak rendesen a hibásjelző-algoritmushoz :) Meg az is új, hogy bizonyos esetekben a kiesett térközjelző helyett a megelőző térközjelző fedezi a két térközt.
Hogy megéri? nem tudom én nem próbáltam ki, de azt ajánlom, hogy a demóval kezdjél. Infó: itt
Azt gondolom, hogy még nálunk nem alakult ki (anyagi okokból) az, hogy minden kiegészítőért és minden egyes vagonért fizetni kell!! Egy vagon kb 1,5-1,6€ A plugin 10€. Mindenki a saját maga pénztárcája.
Első alkalommal írok e témában, ezért nézzétek el járatlanságomat! Tegnap, a balatonfüredi kiállításon a kezembe akadt az EEP 5,0 Virtuális Vasút Szimulátor magyar verzióját hirdető papíros.
Ezzel kapcslatban szeretnék tapasztalatokat gyűjteni: - mennyire éri meg az árát (10-12k HUF) - magyar vonatkozású része is van a szoftvernek? (engem ez érdekelne) - milyen konfigurációt igényel? - mennyire valósághű a grafika és a közlekedés?
A yout....-on találtam pár videót a témában, de magyar felhasználótól egyet sem.
Fentieken túl, ha bármi más is szerintetek érdemleges a témában, természetesen szívesen veszem az információkat.
Driver of 2C68 has an incorrect route set. -Wait 5 minutes for signal to be replaced to red and clear again before back -Abandon timetable -Bypass Tontes and then keep to timetable
....gondolom amikor a kerítéses megoldás volt nem kellett ilyen, de az már a multé. És valószinűleg a kerítés is hasonló céllal épült:
MÚÚÚÚ
This view from the early 1960s shows the level crossing at Eynsham, looking towards Oxford. The 1944 prefabricated down platform can be seen on the right of the picture. This was acquired by the Great Western Society and moved to Didcot in the 1980s.
Bakker! Tudod, hogy mennyit törtem a fejem azon, hogy mi a fene lehet ez a rácsos izé??? 2004 óta nem tudtam rájönni, akkor láttam először.
Bár most, hogy már tudom, még mindig nem tiszta, hogy mi a csudának raktak ilyet a bray-i vasútállomás mellé. Bray (Bré) Dublin melletti település, szépen beépített tengerpattal, plázzsal, a tengerparttól pedig kb. 150 m-re van a helyi gyorsvasút végállomása. Aféle nagypolgári nyaralóövezet. Na ott láttam ilyen rácsot :)
Hasznos oldal, részletesen leírja, hogy milyen feltételek kellenek egy vágányút állításához, továbbá hogy mi történik megcsúszás esetén. Pont ilyen infókra lenne szükségem, ha rávinne a jólélek, hogy végre nekiálljak összeállítani a saját kis szimulációs progimat :)
Az a románkék háttér viszont nagyon durva! Ilyet bámulni napi 8 órában... : )
Nagyon hasonlít a rendszer a SimSig-hez: Welcome to Oak Signal Box
We are going to look at a small section of railway with modern signals controlled from a remote location, or even a computer based signalling system. -Colour Light Signals -Track Circuits with reference numbers -Points and their Numbers -Train Describers
Automatic Signals are those with no points ahead which automatically clear to green when the section is clear.
Controlled Signals need to be cleared for each train.
A gip-el csináltam és nem tudom rendesen kezelni, de visszatérek a phsh-ra. A Te részét javítom és valószínüleg újracsinálom az egészet és az eredetit meghagyom. A magyar színeket is elhagyom. A helpet miben csinálod? Mert úgy kéne majd megoldani, hogy a html-es rendszer megmaradjon, mert könnyebb a webre kirakni, és visszakonvertárom a chm formátumba, hogy a games közben is működjön. Nekem az is jó, ha txt-ben megkapom, én majd beillesztem a html-be.