Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A kecske éhenhalt, a káposztát megették: így lehetne jellemezni a MÁV-START 2009. évi menetrendjét. Az év közben megfogalmazott - és feltehetően többször megváltozott célok az integrált ütemes menetrend dunántúli kiterjesztését, és ésszerűsítést céloztak. Az eredmény több, mint elkeserítő: az ésszerűsítés címén sikerült a Kelet-Magyaroszágon és a budapesti elővárosban működő ütemes menetrendet járatritkításokkal szétverni, míg Nyugat-Magyarországon nem jött létre az a csatlakozásokra épülő ütemes menetrend, mely valódi kínálatot teremtve kötné össze a régió városait. A sajtóban többször idézett menetrendi ésszerűsítés pénzügyi eredménye több, mint kétséges: valódi megtakarítást (személyzet, jármű) feltehetően nem értek el, Kelet-Magyarországon csupán a közlekedtetett vonatok mennyiségét mérő ún. vonatkilométer-mérőszám csökkent, ennek kapcsolata a vasút igazi költségeivel viszont nem lineáris. Jól mutatja ezt az, hogy várhatóan sem élőmunka-, sem eszközmegtakarítás nem fog keletkezni a MÁV csoportnál, ugyanannyi vasutasra, járműre, mozdonyra lesz szükség, csupán az utasok számára meghirdetett vonatból lesz kevesebb, mellyel várhatóan a bevételek is csökkennek az autót választó utasok miatt.
Kétségtelen, hogy az egész ország számára fontos az évről évre egyre több pénzt elnyelő vasút veszteségeinek kordában tartása. Erre azonban nem a megfelelő eszköz a közlekedtetett vonatok számának ész nélküli csökkentése, a vasúti üzem sajátosságai miatt ugyanis az összköltség nem arányos a vonatok számával: közel azonos költséggel lehet közlekedtetni a jelenleginél pár százalékkal több, vagy kevesebb vonatot is.
A néhány napja nyilvánosságra hozott új vasúti menetrend jelentős járatritkításokat, értelmetlen kínálatszűkítést és a vasúti közlekedés színvonalának jelentős leromlását tartalmazza – mindez viszont nem kevesebb, hanem épphogy több pénzbe kerül majd.
December közepétől a vasúttal utazók legnagyobb csoportja, a budapesti elővárosi utasok komoly színvonalromlással néznek szembe. A délelőtti személyvonatok zömmel csak iskolaidőszakban fognak közlekedni, akkor, amikor az iskolások épp a tanórákon ülnek, ráadásul egyes esti vonatok megszüntetése sem magyarázható az iskolaszünettel. Nyáron viszont a diákok mellett a bevásárló, ügyet intéző utasokat is „szamárpadba” ültetik: az elővárosi vonatok követése duplájára nő az eddiginek.
Budapest környékén az Újszász - Szolnok vonalon egész évben 60 perces követés várható a jelenlegi félórás helyett, Kunszentmiklós-Tass felől közel kétórás „lyuk” tátong a reggeli vonatok között. Székesfehérvárról reggel csak személyvonattal lehet utazni, mivel két gyorsított vonattal kevesebb közlekedik majd. A Veresegyház – Vác vonalon a csúcsidőben járó gyorsított vonatok megszűnnek, tanszünetben 60 percesre nő a vonatkövetés. A főváros és Mende, illetve Monor között 6, Gödöllő esetében pedig napi 8 vonatot kell az utasoknak nélkülözniük, itt is órásra növelik a követési időt. A zsúfolt elővárosi vonatok megszüntetésével a kormány és a MÁV vezetése újabb hathatós intézkedéseket tesz az elővárosi közlekedés ellehetetlenítése, a hosszabb dugók és a nagyobb légszennyezés érdekében.
Vidéken sem jobb a helyzet, a távolsági utasok sem ússzák meg az új menetrend hátrányos következményeit: a kelet-magyarországi sikeres ütemes menetrendet szétverve rosszabb csatlakozásokra, kevesebb eljutási lehetőségre lehet majd számítani. Kiskunhalas felé 8 helyett 6 pár távolsági vonat marad, Debrecen, Nyíregyháza, Eger, Miskolc, Szeged felé az eddigi ütemes menerendet szétverték, számos vonat tűnt el a menetrendből. A Balaton északi partját Budapesttel csak három vonatpár köti össze, Tolna megyéből pedig csak hosszú tortúrával lehet vonaton eljutni a fővárosba, mivel az összes gyorsvonatot egy tollvonással megszüntették.
Ha minden jól megy akkor most tavasszal Külső-Létai úton az ottlakók helyi összefogással elkezdik építeni a leendő megállókat, a buszfordulót a városgazdálkodás épülete után a kishídnál!!! Valószínűleg megelégelték az impotens HV teszetoszi hozzáállását az ott élő 8-10 ezer ember, akik nem először kérik a szolgáltatót az 1-es busz meghosszabítására!!! Aki nem ismeri a helyet, annak elárulom hogy csak 600 méterről van szó, de ez igen nagy segítséget jelentene az ottélőknek!!! Már minden adott lenne, hiszen kiépült a gáz, telefon, vezetékes ivóvíz, áram, sőt már mikrohullámú internet szolgáltatás is van, és megépült a tervezett 1.500 méteres útból 600 méter. Közben persze az önkori és a HV egymásra mutogat miért nem tesznek eleget a lakosság kérésének, kéréseinek. Kiváncsi vagyok, hogy a DKV a szolgáltató váltás után mennyire lesz rugalmas a lakók kérései irányában.
Legutóbb hat hónapig kellett könyörögnie a lakosságnak, hogy a még aszfalttal el nem látott részen tolják le a Külső-Létai utat, mert azon járművel, de akár kerékpárral is haladni lehetetlen. Amikor arra jártam, akkor azt mondtam hogy bombatámadás után nincsenek ilyen utak, és legszivesebben beültetném az autóba az összes képviselőt akiket megválasztottunk egy próbaútra 50 km/h sebességgel és megtudják milyen az kiköpni a fogukat egy ilyen út után :D:D:D:D Garficicus
Hétvégén az 1Y helyett jobb lenne ha a HV a 30-as buszt a Diószegi út végállomás helyett a Lahner utcán át továbbvinné a Kinizsi nyomdáig!!!! Így a 30-as menetideje még 30 percbe beleférne, és javulna a kihasználtság is.
Vámospércsi-Létai út kereszteződése megérne egy misét!! Lámpán áthaladni Létai irányából néha 4-5 lámpaváltásig is eltart... Nem ártana egy kanyarodó sáv és a lámpák átprogramozása!!! Másik ilyen pont a Létai út és a Lahner utca kereszteződése, ahová szintén nem ártana egy lámpa!! Hétvégén napközben 1-es és 1Y busz vagy késve (+5-8-10 perccel később) jön, vagy többször előfordult hogy kimaradt, utolsó járatok indulási időpontjánál meg csalnak a soförök, sokszor jóval hamarabb elindulnak a végállomásról. Nem egyszer előfordult, hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járt... noha ekkor még csak a Kinizsi nyomdától kellett volna indulnia!!!!!
Természetesen. Az első két képen a DKV telephely látható, a második egy „közeli” a bent álló villamosokról. A következő két kép a Segner tér előző verziós állapotban. A 3. kép bal oldala a Kisállomás hűlt helye, a 4. képen a Tesco-t építik, a Pesti utca pedig még csak várja az aszfaltot. Az utolsó kép a Hajnal utca Munkácsy előtti szakasza. Itt valószínűleg egy 2-es és egy 4A troli van a képen, de ez csak tipp. A képek egyébként debrecen.hu-n lévő rendezési tervből vannak.
Ilyen busz tök jó lenne hétvégén kisforgalmú Debreceni helyi vonalakra!!!! Pl. 4-es, 7-es, 17-es.
2008-ra elkészült a legújabb magyar fejlesztésű autóbusz. 2008.07.15.-e és 2008.07.20.-a között a BKV is tesztelte a Molitus Kft., a Rába Jármű Kft. és a Webasto Hungária Kft. "gyümölcsét" az alacsonypadlós Citybus S91-es típusú városi midi buszt.
A járművet a volt IKARUS dolgozók építették, ezzel megmutatva Magyarországnak sőt az egész világnak, hogy ha az IKARUS meg is szűnt, mi akkor sem engedjük ki az autóbuszgyártást a kezünkből.
Az autóbusz főbb jellemzői: - 7500 mm hosszú - 1-2-0 ajtó elrendezésű - 19 ülőhely, 23 állóhely vagy 19 ülőhely, 19 állóhely és 1 kerekesszék - acélprofilokból hegesztett félig-önhordó váz - Rába B 115. 50-174 önjáró kivitelű alváz
Az autóbusz homlok- és hátfala az egyik legmodernebb kialakítású. A felszállásnál két ajtó közül választhatunk. Az első egy egyszárnyú ajtó, míg a második már egy jóval szélesebb kétszárnyú bolygó ajtó, amin akadály nélkül lehet babakocsival és kerekesszékkel is felszállni. A jármű az első és második ajtó között alacsonypadlós, a második ajtó után egy lépcsőn lehet feljutni a busz hátuljában elhelyezett ülésekhez. Az ülések nagyon modernek, megfelelően párnázottak. A belső utastájékoztató kijelző modern BUSE típusú ledes kijelző, megtudhatjuk rajta az útvonal számát, a végállomást, amerre éppen tartunk és a következő megállót is. A kijelző mellett egy óra is található rajta a pontos idővel és a leszállásjelző megnyomása után a STOP felirattal. A második ajtón belépve egy hatalmas üvegfelület tárul elénk, ez a plusz is még modernebbé teszi ezt az autóbuszt.
Nehogy már Ő döntsön az útvonalváltoztatásokról, rövidítésekről, üzemidőváltozásokról, mivel ez az önkormányzat privilégiuma.
Márpedig a szolgáltató az aki javaslatot tesz, sőt ő dönt erről. Aztán a megrendelő vagy elfogadja, vagy nem. Azért az nem szokott járható út lenni, hogy a benyújtott javaslatot a megrendelő megváltoztatta és azt fogadta el. A szolgáltatót kötelezheti, hogy az általa benyújtott változtatásokon enyhatsen, vagy szigorítson. Az önkormányzatnál nincsenek közlekedési szakemberek*, akik tudnának ezeklen a beadványokon érdemben változtatni.
Ez meg is látszik az önkormányzat által kiírt közlekedési tendereken. A kettes villamossal kapcsolatban is kiírtak már számos tendert és sok esetben visszavonták a tendert, vagy érvénytelennek nyilvánították. Ugyan a helyi buszközlekedéssel kapcsolatban ez nem történt meg sajnos, ott az igen gagyi kiírásnak lett győztese, de abban biztos vagyok, hogyha nincs a DKV, akkor azt is vissza kellett volna vonni.
Tudtommal azt vállalták, hogy a jelenlegi szinvonaltól jobban szolgálltatnak kevesebb pénzért.
Ez így, ebben a formában nem igaz.
Könnyü lenne feleennyi járatot üzemeltetni ugyanannyiért.
Ha feleannyi járat lenne, akkor a bevétel drasztikusan megcsappanna, szóval nem lenne az annyira könnyű.
Ha már most tudják hogy ez lehetetlen, akkor csalással nyertek tendert.
Itt csalásról nem lehet beszélni, nem a CBK-t kell hibáztatni, hanem az önkormányzatot, mivel minden szakmai indokot mellőző tendert írtak ki. A jelenlegi jegybevételekből nem lehet nullszaldósra kohozni a beruházást nyolc év alatt. A HV is ezért kért hozzájárulást amit az önkori megtagadott, igaz, hogy utána azt mondták a CBK-nak segíteni fognak ha kell.
Tisztelettel megkérlek, hogy a személyeskedést lehetőleg ne itt tedd!
Mi ebben a személyeskedés? hogyan válaszoljak neked, egy postodra ugy, hogy ne személyeskedés legyen. Végül is neked személyesen válaszolok.
Nem tudhatod, hogy a fórumban itt irogatók kik, hány évesek és milyen szakmai múlttal, háttérrel rendelkeznek. Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges!
Mutasd már meg, hogy hol céloztam a korodra, vagy bárki másnak a korára. Még a magaméra sem, pedig most elárulom neked, hogy már 50 is elmúltam sajnos :) Vagy a szakmai multadra, kivéve, talán azt, hogy feltettem egy kérdést, hogy laikus vagy-e, amiben azért érezni kellett volna az iróniát.
Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges! Köszönöm!
Idézd már rá légyszives hol voltam tiszteletlen irányodba. Azt hiszem sehol.
De tudod mit, elárulom, hogy szakmabeli vagyok.
Hát ez baj. Mert ha ennek ellenére nem tudod mi a feladata az önkormányzatnak, és mi a HV-nak, akkor baj van. Vagy csak szimplán nem szereted a HV-t. Remélem nem DKV-s vagy:)
Legjobb példa erre a Bayk András kertiek esete, amikor is több ezer ember többször is kérte az 1-es busz de említhetnénk az 5-ös busz hosszabítását is, amire a HV és Balogh úr válasza röviden és finoman az volt hogy "le vagytok szarva, már pedig itt vonalhosszabítás nem lesz az életben!" Noha az önkormányzat is a változtatások mellett volt.
Ha az önkormányzat a változtatás mellett lett volna, akkor csak szólnia kell a Volánnak, na meg persze fizetni, és máris van vonalhosszabbitás.
Ne viccelj már, mikor nem oly régen a polgármester azt válaszolta a Bayk András kertieknek bizonyos kéréseikre, hogy nagyon jól tudták mit vállaltak, amikor a kertségekbe költöztek, akkor szerinted támogatta a vonalhosszabbitást?
Üzleti alapok miatt nem lesz kec-mec, itt csak olyan járat lesz ami valóban kihasznált. Ha pedig nem, akkor jöhetnek a módosítások, útvonalváltoztatások, rövidítések, üzemidőváltozások. S hidd el,nem lesz szívbajos a szolgáltató, hiszen már az első év végén azaz 2009 végén az önkormányzat valós és kézzelfogható eredményt fog várni a DKV-tól.
Mi az hogy nem lesz szivbajos a szolgálltató. Nehogy már Ő döntsön az útvonalváltoztatásokról, rövidítésekről, üzemidőváltozásokról, mivel ez az önkormányzat privilégiuma. Tudtommal azt vállalták, hogy a jelenlegi szinvonaltól jobban szolgálltatnak kevesebb pénzért. Könnyü lenne feleennyi járatot üzemeltetni ugyanannyiért. Ha már most tudják hogy ez lehetetlen, akkor csalással nyertek tendert. (ezt persze tudjuk magunktól is)
Térjetek már észhez!!!!!! Ne egymást ...szogassátok már, mikor itt sokkal nagyobb problémáról van szó.
A szolgáltatóváltás mindenről szól csak nem az utasokról. Nyilvánvaló, hogy nem szakmai szempontok voltak az elsők, hanem a háttérben meghúzódó érdekek. Néhány éve még trolivonalakat szüntettünk meg, mert az is szennyezi a környezetet csak nem helyben indokkal... Most máshogy állnak a bábuk a sakktáblán és más a taktika is.
A Hajdú Volán saját hülyeségei mellett az önkormányzat is igencsak igyekezett ellehetetleníteni, hogy bármiféle változás is végbe menjen.
Igen is fontos lenne megkérdezni az utasokat, hogy tudjuk mit szeretnének, mik a problémák. Nyilván ha mindenki igényeit kielégítenénk akkor kétszázezer különböző viszonylat lenne. Itt inkább arról van szó, hogy az utazási szokások ismeretében hellyel közzel ki lehet alakítani egy olyan hálózatot, amely a legtöbb utas számára a leggyorsabb és a legkevesebb átszállással jár. De meg kellene kérdezni a munkáltatókat, meg úgy egyáltalán megismerni a várost, hogy hová, mikor és milyen célból utaznak.
"Van megrendelő aki NEM a lakosság." Nem! Van az ellátásért felelős, aki a szolgáltatás biztosítását megrendeli és van az utas, aki a szolgáltatást igénybe veszi.
Van szolgáltató (végrehajtó ) aki NEM a lakosság. Jelen esetben van egy szolgáltató, aki nincs arra kötelezve, vagy éppen kényszerítve, hogy megtartsa az utasait.
A lakosság az érdekeit négy évente érvényesítheti, amit úgy hívunk, hogy : választás. Ez úgy hangzik, mintha 4 évente választanánk, hogy proletárdiktatúrát vagy nemzeti szocializmust szeretnénk... Ha Neked elég, hogy négyévente húzol egy ikszet, akkor az a Te bajod. Azért vannak civil szervezetek, akik folyamatosan figyelemmel kísérik az aktuális vezető elit ténykedéseit és jelzik, ha hülyeséget akarnak csinálni.
"Ha nem tetszik Debrecen lakosságának a város helyi közlekedése, akkor négy év múlva leváltja azokat akik őt (szerinte rosszul) képviselték." Valahogy ez nem megy a magyaroknak... Tanuljuk már meg, hogy ki is lehet menni WC-re, nem csak pelenkát cserélni mikor már sz.ros a s.ggünk....
De visszatérve az ellátásért felelőshöz. Neki az lenne a feladata, hogy biztosítsa, hogy lehessen közlekedni a városban. Ez pedig nem csak abból áll, hogy keresünk egy szolgáltatót, akik majd A-ból B-be meg B-ből A-ba közlekedtet buszokat. Az városban egyre több autó van, szolgáltatót segíteni kellene abban hogy jól tudjon szolgáltatni, hogy minél kevesebben válasszák az egyéni közlekedést. Sajnos ez jelenleg nem érdeke... November végétől viszont nem lehet majd közlekedni a városban délutánonként, elindul a karácsonyi roham amire jó nagy lapáttal rátesz a Fórum megnyitása.
Kissé elfelejtetted, hogy az utas a szolgáltatás igénybevevője, az önkori meg a tulajdonosa! Az utas az első, és a többi egy nagy maszlag amiről írsz. Az önkori igencsak bebukhat a szolg váltásba 2010-ben lévő választásokon, ebben egyetértünk, ha a szolgáltatás nem éppen szinvonalas. De ugyanoda jutunk vissza, az utas a szolgáltatás igényvevője és majd ő mond itéletet e felett
Tisztelettel megkérlek, hogy a személyeskedést lehetőleg ne itt tedd! Nem tudhatod, hogy a fórumban itt irogatók kik, hány évesek és milyen szakmai múlttal, háttérrel rendelkeznek. Tiszteljük meg egymást, ha lehetséges! Köszönöm! De tudod mit, elárulom, hogy szakmabeli vagyok.
Válaszom pedig az, hogy lehet, hogy az önkormányzat a tömegközlekedés megrendelője, de a szolgáltató látja és ismeri a valós viszonyokat, hogy mit és hogyan kellene megváltoztatni, legyen az viszonylatok, menetrend stb, tehát ergo javaslatok tétele is feladata lenne, csak a HV impotens szervezet e tekintetben is. Legjobb példa erre a Bayk András kertiek esete, amikor is több ezer ember többször is kérte az 1-es busz de említhetnénk az 5-ös busz hosszabítását is, amire a HV és Balogh úr válasza röviden és finoman az volt hogy "le vagytok szarva, már pedig itt vonalhosszabítás nem lesz az életben!" Noha az önkormányzat is a változtatások mellett volt.
Lehet, hogy a HV-t egyesek vissza fogják sírni a szolg váltás után, de a Civis Konzorcium ideje korán talán tanult azokból az esetekből is hibákból amit a HV elkövetett. Üzleti alapok miatt nem lesz kec-mec, itt csak olyan járat lesz ami valóban kihasznált. Ha pedig nem, akkor jöhetnek a módosítások, útvonalváltoztatások, rövidítések, üzemidőváltozások. S hidd el, nem lesz szívbajos a szolgáltató, hiszen már az első év végén azaz 2009 végén az önkormányzat valós és kézzelfogható eredményt fog várni a DKV-tól.