A buszok késéről úgy írsz, mintha más volánnál nem késnének a buszok: Balaton Volán-B.Füred-Zeg rendszeresen együtt megy Zegre a 7:30kor induló busszal, Alba Volán-Szf.vár-Zeg 8-10 perc.
3-4 perces késések bármikor, bárhol előfordulhatnak (utas beszállítás, sebességkorlátozás stb.). Elsődlegesen az utasok biztonságos célba juttatása a cél, késésnél ez háttérbe kerül.
Nincs fogalmuk a menetrendről? Senki sem tökéletes, hibák előfordulhatnak.
Ne általánosítsunk. Nem mindegyik sofőr dohányzik. Egyébként lehet írni a volánnak az autóbuszban dohányzás, oda nem illő szavak és bunkó beszédstílus miatt..
A vonat illetve buszközlekedésnek is meg vannak a maga hátrányai.
Ezt a részt kár volt beleírnod, mivel senki nem kényszerít arra, hogy busszal utazz.
Szeretné megfogalmazni tapasztalataimat a Zala Volánnal kapcsolatban.
nem tudom,hogy csak én tapasztalom-e:
A buszok rendszeresen késnek( nem feltétlenül sokat,de nagyon idegesítő hogy pl az 5 órás busz folyamatosan 5 óra 3-4 perc körül indul.)
Az információs pultnál 1-2 alkalmazottnak fogalma sincs a menetrendről.
A sofőrök dohányoznak, nem számít hogy az utas megfullad mögötte.
Hát nem tudom. Úgy látom nem csak a vasútnál van baj. Arról nem is beszélve,hogy egy-két sofőr tanulhatna egykis illemet.
Gondoltam leírom ezeket,megosztom veletek. Ettől függetlenül kénytelen vagyok busszal utazni,mert az iskolám felé nincs vasút.
Egyébként mindenova máshova vasúttal utazom,sokkal biztonságosabb komfortosabb és néha még tisztább is.( nem a leharcolt 90-es évekbeli fővizsgás Bhv kocskira kell gondolni.) Még egy friss fővizsgás Bz motrkocsi is tudja hozni egyes buszok színvonalát és sebességét is...sőt.
" Nem hinném, hogy ideiglenes. Az 1-es beállót (az eredetit) hova bővítenék, körforgalom vagy kocsibejáró? "
És igen! A távolsági járatok valóban nem szerepelnek egyik jegyzéken sem - ami nyilván azt jelenti, hogy maradnak a réginél.
" A Főtér megszűnik, valahova át kell vinni a megállókat. Egyrészt a megnövekedő utasforgalom miatt másrészt több busz fog egyszerre a megállóba érkezni. (eddig is voltak torlódások) "
Hát több busz szerintem nem fog ide érkezni, mert a várvölgyi ág kivételével eddig is minden járat erre haladt tovább a Fő térről (azok meg továbbra sem fogják érinteni a Bercsényit), de a tartózkodási idő egészen biztosan meg fog nőni.
Befelé irányban is ráférne a megállóra egy második kocsiállás. A megállóban sokat álló távolsági (főleg budapesti) járatok környékén most is előfordulnak néha torlódások, és most még a rendőrség előtti megállóból is át lesznek terelve ide a nem helyi járatok.
"Kár, hogy nagyon lekicsinyíti a képeket az Index, és a betűkből szinte semmi nem látható. :("
Kimásolod a kép linkjét, a BIG szót átírod IMG-re és a feltöltött méretben jeleníti meg a képet.
"Amúgy ha jól veszem ki, ez csak egy ideiglenes megálló, és az eredeti helyén fognak majd kialakítani egy jóval nagyobbat."
Nem hinném, hogy ideiglenes. Az 1-es beállót (az eredetit) hova bővítenék, körforgalom vagy kocsibejáró?
"minek kell 3 megálló is fel?"
A Főtér megszűnik, valahova át kell vinni a megállókat. Egyrészt a megnövekedő utasforgalom miatt másrészt több busz fog egyszerre a megállóba érkezni. (eddig is voltak torlódások)
Kettő mindenképpen kell, mert most is előfordulnak néha feltorlódások, és a körforgalomba busszal betorlódni finoman szólva sem egészséges. :) Ehhez vegyük hozzá az ide átáramló Fő téri felszállókat.
Amúgy ha jól veszem ki, ez csak egy ideiglenes megálló, és az eredeti helyén fognak majd kialakítani egy jóval nagyobbat. De itt láthatóan nincs is hely esőbeállónak meg padnak, és a járda is igen szűk a várható nagy tömegnek.
Még egy napig működik a Fő tér irányú Csók István utcai megálló. Az indulási jegyzék már lekerült, helyette egy tájékoztató látható:
A rég megszűnt kifelé irányú múzeumi megálló. A helyijáratoknak jó lenne visszaállítani - még a tábla helye is megvan a betonban:
Új buszmegálló a távolban, túl a vadonon... Szent Miklós utca, alulról:
Egy avarba leszúrt tábla, tenyérnyi lekövezett sávval:
Megállótábla, indulási jegyzék, kuka, sárga cikk-cakk... járda? Az még nincs:
Fent a Bercsényi utca járdáján állva. Itt hamarosan egy kitaposott ösvény lesz:
Itt pedig már a körforgalom túloldalára áthelyezett 3 kocsiállásos Bercsényi "pályaudvar", frissen megépült fellépőkkel:
:
Kocsiállás, 4-3-2...
...és a teljes megálló a túloldalról. Vicces, hogy még látszanak az egykori kanyarodósáv felfestései, noha évek óta parkolóként használták a területet:
Ez a rendőrség előtti megálló új indulási jegyzéke. 2 nap múlva már csak a helyijáratok használják:
Nem szoktam fotózni (se utasszámot jegyzetelni stb., próbálom teljesen "normális" utasnak álcázni magam). Mivel nincs fényképezőgépem, és a mobilommal sem lehet fotózni, ezért ez egy darabig még biztos nem fog változni.
Egész korrekt. Jól megy, az utastérben hatalmas a lábtér, nem túl süppedős az ülés, jól tartja a hátat. Lehet használni a mosdót, viszont cserébe nincs pihenő a 100-asnál (mondjuk én nem próbáltam ki, de a gkv. bemondta, mint ahogyan minden megállót, meg más okosságokat is).
Egyelőre még csak ötlet, kidolgozva egyáltalán nincsen.
Azon gondolkodtam, hogyan lehetne Keszthelyen az összes fontos utazási célpontból a minden másikba közvetlen és viszonlyag gyors eljutást adni - vagyis egy valóban használható helyi hálózatot kialakítani úgy, hogy a költségek közben ne szálljanak el.
Ezen a fontos célpontok szerintem az alábbiak:
- Belváros (Fő tér, Rákóczi tér)
- Vasútállomás
- Nyugati lakótelepi övezet (Vaszary, Fodor, Rózsa, Szent Miklós utcák)
- Vásártéri lakótelep
- Schwarz Dávid lakótelep
- Zámor-térség
- Tesco
- Tapolcai úti bevásárlóközpontok
- Csapás úti ipari-kereskedelmi zóna
- SZTK rendelő
- Kórház
- Városi strand
- Tanuszoda
Ezeket egy-két kivétellel le tudná fedni a következő hálózat (figyelem, csak vázlat!):
Menetidő irányonként kb. 40 perc, vagyis a a sofőr 80 perc vezetés után 40 percet pihenne a Tescónál (és ennyi idő állna rendelkezésre vásárlásra, ami nagyjából megegyezik a jelenlegi, Tesco által megrendelt menetrenddel).
Előnye, hogy ez az egyetlen vonal teljes értékűen kiváltaná a mostani "2" és "C5" vonalakat, valamint az "1" Faludi utcás indulásait.
Egy minimálisan elégséges 2 órás követésű menetrend ellátható lenne 1 db midibusszal.
A kilométerteljesítménynek nem számoltam még utána, de az biztos, hogy már a kiváltott vonalak teljesítményét felhasználva is drasztikus színvonaljavulást lehetne elérni (új közvetlen kapcsolatok, ellátatlan területek bevonása). Másik, hogy a járatokat az Alphapark és az Interspar területére betérítve (a helyszínen járva ennek technikai akadályát nem láttam) akár hozzájárulást is lehetne beszedni a bevásárlóközpontoktól.