Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35169

 Nem tudom észrevetted-e de az a képen egy kulcsos roppantogyūrūs  idom.Tehát bármikor szétszedhető és ugyanoda visszarakhatò. A csőre rároppantott gyűrűt pedig miért kéne leszedni ?

Előzmény: Sony Black (35167)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35168

Először is külön HMV tartályt csak egy fűtő kazán tud fűteni, a kombi nem.

A tartály felfűtésekor is megáll a fűtés, a tartály méretétől függően kb 15-30percre.

A kombinál meg tudod szakítani a meleg víz elvételt és akkor újra kapcsolja a fűtést. A külön tárolósnál addig fűti a tárolót, amíg az el nem éri a beállított hőmérsékletet. Cirkulációs keringetést csak egy HMV tartályos megoldással tudod létrehozni. Ez amúgy lehet komfortos, de annál kevésbé gazdaságos. Falfűtésre jó :) Ha valamilyen módon vezérled a szivattyúját akkor lehet akár jó is, de sose lesz gazdaságos.

A leggazdaságosabb a kombi kazán ami kifejezetten addig működik HMV módban amíg nyitva van a meleg víz csap.

Viszont ez egyszerre max 1 csapolót tud ellátni "rendesen". Vagyis amíg zuhanyzik valaki, addig más ne nyissa ki a meleg vizet, pl mosogatásra. Ez kompromisszum kérdése. Azt szoktuk mondani, ahol egy fürdőszoba van oda elég a kombi kazán ahol több oda kell a külön tároló, mert azzal ez a jelenség kiküszöbölhető.

A kazánokkal kapcsolatban én egyiket sem raknám fel. Nézz körül a topikban mert majd minden nap ez a téma felröppen, és milliószor le lett írva, mik az ajánlott kazánok ár/érték arányban.

Előzmény: KING-77 (35146)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.25 -1 0 35167

Üj le! 1-es! Tárolót csak oldható kötéssel csatlakoztatunk! A roppantógyűrűs megoldás nem minősül annak. Annál is inkább mert azt egyszer rároppantod és utána kuka. A büdös életbe nem germózod le róla a ropigyűrűt, mert deformálja a csövet is.

A hollanderes megoldás jó, csak a menetvéget a tárolón síkra kell flexelni, hogy tökéletes legyen a tömítés. Vagy lehet rátenni egy csaphosszabbítót és arra csatlakozik a hollandi, de a csaphosszabbítót is síkra kell flexelni, ha nem sík. Mert van hogy gömbölű a vége :)

Előzmény: Törölt nick (35165)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.25 0 1 35166

Ez nem elmélet hanem kémiai tény! Nem csak a forrasztásnál alakul ez ki, hanem bárhol a réz csövön ahol megsérül a természetes vagy ép mesterséges védőréteg. Senkit nem érdekel, hogy hogy forrasztott az ipse! Tökéletesen megfelel a célra az a forrasztás. Inkább te kezd el összetépkedni a szakmunkás bizonyítványodat, mert lehet gyakorlati órákon ott voltál, és büszke vagy magadra, de elméleten biztos nem, különben nem irkálnál egyfolytában hülyeségeket, hogy mi miért van...

Harmad sorban, addig amíg az én forrasztásomat nem láttad, véleményed se legyen róla!

Előzmény: nagykunsági (35155)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35165

Na a képek lemaradtak:

Előzmény: Törölt nick (35164)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.25 0 0 35164

a zöldes cucc nem a forrasztásnál van, hanem a hollandernél."   És IGEN IGEN... Nem a forrasztással kéne foglalkozni,hogy az mennyire szép vagy sem ,ha ott nem ereszt akkor jó

Sokkal inkább probléma a hollanderes kötés !!!És aki ilyen hollanderrel  csatlakozik egy vascsőre az ba...meg magát,mert sosem lesz jó,mindig és mindenkor ereszteni fog valamennyire:És itt van pár kép,hogy miért:Azt hiszem jól látható,hogy mekkora felületen fekszik fel a tömítés: kb 1mm (jó esetben ha középre kerül a hollanderben ,mert eleve kisebb és "táncol" benne.

 

 


És ehelyett kellett volna pl egy ilyen csatlakozó ,ami 100% tömítettséget bíztosít a kúpos réz gyűrű által

Előzmény: nagykunsági (35155)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.25 0 1 35163

"Állítólag a kombi addig amíg a meleg fürdővízet előállítja, addig megáll a ház fűtése, így felejtős. 

Emiatt ajánlottak fűtőkazánt + külső víztartály a melegvíz előállításhoz. "  -Na akkor a fűtő kazánt is felejtsd el mert annál is megáll a ház fűtése ,amig a tartályod fűti.....Ha nálad ez tényleg szempont akkor vegyél inkább villanyboilert:-)

Előzmény: KING-77 (35146)
nagykunsági Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35162

Befogta volna, ha belefolyt volna. 

Előzmény: Házas Ember (35160)
gazaa Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35161
azon gondolkodom, hogy az Immergas kazánhoz veszek egy Tado okostermosztátot, ami a földszinten méri a hőmérsékletet. nem tud majd buszon vezérelni, de alább könnyen integrálható smart home-ba.
e mellé, az emeleti hálókba Tado termofejeket tennék, ha van egyáltalán értelme (precízebb szabályzást eredményezne és nem lenne túl drága a 3-4 radiátorhoz).
nem tudom ez megfelelő lenne-e nekem. a lényeg a smart home integrálhatóság és a precíz szabályzás.
Érdemes okos termofejekre költeni, milyen esetben lenne az?

B-tervként a gyári Immergas Amico termosztátot teszem a földszintre, az remélhetőleg megfelelően modulálja a kazán, viszont nincs smart home integráció és csak egy helyen méri a hőmérsékletet.
Előzmény: gazaa (35142)
Házas Ember Creative Commons License 2019.11.24 -1 1 35160

Miért mondod, hogy szar a forrasztás? Belelátsz a csőbe?

 

Attól, hogy kifolyt a cin, attól még teljesen jól befoghatta az idomok belsejét is.

Előzmény: nagykunsági (35158)
gyurgyalag07wert Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35159
Sziasztok nem nagyon vagyok a kondenzacios gázkazánokba otthon érdeklődnék a Remeha márkáról érdemes vele foglalkozni vagy felejtős?
nagykunsági Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35158

Ezt a hozzászólást olvastad?

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153069221&t=9182044

 

Nem szép a forrasztás, de legalább szar. 

 

Én is hülye vagyok, hogy drága pénzért elvárom, hogy ne csak jó legyen , hanem ha ránézek nem fogjon el a hányinger. 

 

Persze a rutinos fűtésszerelők megoldják. 

Nem baj ha van szivárgás, majd a vízkő megoldja. 

Ha nem tetszik takarja le. 

 

De a  teljes munkabért felveszi. 

 

Na ez a szégyen. 

Előzmény: Házas Ember (35157)
Házas Ember Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35157

Ha nem folyik a víz a csavaros szorítónál, hanem csak picit nedvesedik, akkor nem kell vele foglalkozni, idővel megszűnik a nedvesedés (a cseppkő évente 1 cm-t nő, tehát egy 0,5 mm-es rést kb. egy hónap alatt eltömít az elpárolgó vízből kicsapódó vízkő). Ha már egyáltalán nem nedvesedik, akkor CIF-el dörzsöld le a zöld patinát. Ha nincs otthon CIF, akkor ecetes konyhasóba mártogatott fém dörzsi szivaccsal is lehet fényesíteni.

 

A végén viaszos étolajba mártott ronggyal töröld át, ez véd a patina újbóli megjelenése ellen (az étolaj hidegen nem oldja viaszt, tegyél kis tálba étolajat, faragd bele a viaszt és tedd be 20-30 másodpercre a mikróba).

 

A forrasztások tényleg csúnyák, ezekkel azt tudod csinálni, hogy teszel a csövekre piros és kék polifoam hőszigetelést.

 

De ha rám hallgatsz, akkor nem nézegeted se a patinát, se a csúny forrasztást, ez nem egy szobadísz, hogy szépnek is kell lennie :-)

Előzmény: bekri71 (35139)
nagykunsági Creative Commons License 2019.11.24 -1 0 35156

Lényegtelen ki rakja be. 

 

Én is magamnak csináltam, lejt is rendesen, de ami csepegés van, az nem a csőből folyik ki, hanem a cső végén lecsapódó pára. 

Előzmény: joevagyok68 (35152)
nagykunsági Creative Commons License 2019.11.24 0 1 35155

Kár, hogy az a zöldes cucc nem a forrasztásnál van, hanem a hollandernél. Így az elméleted igazából meg is dőlt. 

 

Aki meg ilyen forrasztást ad ki a kezéből, attól függetlenül, hogy szerinted jó a forrasztás,/gondolom te sem tudsz különbet/ az azért tépje össze a szakmunkás bizonyítványát. Mert szakembernek nem nevezhető. 

Előzmény: Sony Black (35150)
azmindtevagydeénmivagyok Creative Commons License 2019.11.24 -1 1 35154

tiéd a topik b.baxi? :-D

akkor?:-)

Előzmény: Sony Black (35150)
ice device Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35153

SONY BLACK!

Néztem a az F1 protector leírását és  azt írja, hogy 10 radiátorba vagy 80nm padlófűtésbe elég az 500ml .

Nekem 5 radiátor van és 2 törölköző szárító + 70nm padlófűtés. 

Érdemes még egy 500ml F1 használata? Azt írja, 5% os legyen a kezelt víz f1 tartalma. Ha kicsit több, mint 5% az lehet baj? Gondolom kevésbé De mint most hogy kevesebb tőle. 

Köszönöm  ;)

joevagyok68 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35152

Érdekes..... a mienk nem !  :-)  

Mondjuk a "béléscsovet" én raktam/gipszeltem be a falba.....  és még vízm3rtékkel is nézegettem közbe....

Előzmény: nagykunsági (35132)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35151

eccce majd iszunk egy sört

Előzmény: Sony Black (35150)
Sony Black Creative Commons License 2019.11.24 -4 1 35150

Az hogy hogy néz ki a forrasztás hagyjuk, az alap szemszúrás a részedről az a zöldes cucc a csövön, ami miatt szerinted rossz a forrasztás. Akkor most elárulom, hogy az a zöldes cucc a réz oxidációja vagyis a patina. Teljesen természetes, hogy nedves vagy párás helységekben előjön a forrasztásoknál. Ennek a forrasztás minőségéhez semmi köze. Nem esztétikus annyira. De ahogy a kolléga is írta, le lehet mosni.

Te kazánhekkelő kunsági tudor! :)) Montanában nem vagy a toppon... Szerintem megint hagyj ki egy pár hónapot, és utána újult erővel újra vesd bele magad a topikba! ;-)

Előzmény: nagykunsági (35147)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.24 -1 0 35149

igen igen ! mi nagyon nagyon !

de vagytok ti akik legalább szépet alkottok! 

Előzmény: nagykunsági (35147)
nagykunsági Creative Commons License 2019.11.24 -1 1 35148

Az a ház , amelyiknél a HMV időtartamára ha megáll a fűtés, és észreveszi,  ott vagy nagyon szar a fűtésrendszer, vagy nagyon szar a hőszigetelés. 

 

Emiatt kilőni a kombi kazánt, butaság. 

Előzmény: KING-77 (35146)
nagykunsági Creative Commons License 2019.11.24 -2 2 35147

Ha szerinted jók azok a forrasztások, akkor elég gánya munkát szoktatok csinálni "szakemberként".

 

Nálam max az első forrasztást tudnátok megcsinálni, és páros lábbal rúgnám ki az olyan szakembert aki ilyen forrasztásért még pénzt is kérne. 

Előzmény: Törölt nick (35145)
KING-77 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35146

Üdv mindenkinek!

 

Nem igazán értek a kazánokhoz ezért lehet hülyeséget fogok kérdezni! 

Adott egy nettó 127m2-es lakóterű, 10cm -es szigetélésű, hőszigetelt nyilászárokkal ellátott földszintes családiház. 

Van benne padlófűtés és radiátoros fűtés is és ehhez keresek kazánt. A fürdőben nincs bojlerem, 

ezért szükséges lesz egy külön vízmelegítő tartályra is. (van visszatérő cirkulációs ág) 

 

Ehhez a rendszerhez a kombi vagy a fűtőkazán lenne az ideálisabb választás? 

Állítólag a kombi addig amíg a meleg fürdővízet előállítja, addig megáll a ház fűtése, így felejtős. 

Emiatt ajánlottak fűtőkazánt + külső víztartály a melegvíz előállításhoz. 

 

1. Az első eléképzelés egy Ariston Alteas One NET 24 kombi kazán lett volna WIFI-s termosztáttal. 

Több füztőkört tud kezelni, 1:10 modulációs arány, kiváló tudású opcionális WIFI-s termosztát stb...

Miután mondták, hogy melegvíz előállításkor leáll a fűtéskör, ezen megakadtam, hogy ez jó -e nekem. 

 

2. Ajánlottak Biasi Inovia Cond Plus 25SV kondenzációs fűtő kazánt. + külső 120 literes vízmelegítő tartályt

1:10 modulációs érték ... viszont sehol sem találok arról infot, hogy tud -e egyszerre padlófűtést is és radiátort is fűteni. 

A másik gond, hogy csak gagyi gyári termosztátot lehet vásárolni a Biasihoz. Más gyártók termosztátja ne, biztos, 

hogy tudná maximálisan jól vezérelni a kazánt. Egyedül Siemensből wifisből találtam univerzálisat és öntanulósat. 

 

3. Hosszas keresglés után találtam egy újabb márkát, ami számomra ismeretlen, de általánosságban jókat írnak róla. 

Remeha Tzerra ACE 24DS fali fűtő kondenzációs gázkazán 24kW

Itt szintén nem említik, hogy tud-e több fütőkört kezelni egyszerre, modulációs arányt sem írnak. 

Viszont opcionálisan kapható hozzá nagy tudású Remeha eTwist wifis termosztát.  

 

Valakinek van tapasztalata valamely kazán típusról? Esetleg hasonló padló+radiátor+külső melegvízes tartály mellé, 

melyik kazán volt a jobb megoldás? Kombi vagy fűtő kazán? 

 

Előre is köszönöm a válaszokat! 

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.24 0 1 35145

Szappanos vízzel mosd meg, azért zöldül mert maradt rajt kis segéd anyag.

a forrasztások meg jók. nem kell minden zsenire hallgatni

Előzmény: bekri71 (35139)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35144

igen az!

 

Előzmény: Hatospista (35121)
Draganovic Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35143
Sziasztok erről mi a vélemény fűtés szerelő beszélt rá ház 16 cm vastag fehér eps lábazat 10 cm xps ház 120 nm tetőteres 30 cm gyapot tetőtér szigetelés ehez van BAXI Luna Duo-Tec 1.24+ ERP fűtőkazán, kondenzációs, fali, 24kW fali kazán 120 literes melegviz tárolóval ami ha nincs gáz elektromosra vált.

Mennyire megbízható ez a baxi kazán? Hova sorolható mint márkák között szerviz igény, alkatrész pótlás, raktár készlet van e alkatrész azonnal, szerelhetőség stb köszönöm a válaszokat.

Meg van valami telefonos app amivel nyomon követhetem mit csinál a kazán ha éppen nem vagyok otthon?
gazaa Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35142
Láttam, hogy vannak rádiós és wifis termoszelep megoldások. Mikor van ezeknek igazából jelentőségük?
Gondolom ha egy termosztát vezérli az egész házat, akkor hiába kérnék melegebbet a termoszelepektől, mert nem tudnak célzottan fűteni. Ezért csak hidegebb tudok kérni a termoszelepektől, és így nem enged át annyi meleg vizet.
Akkor hol érdemes használni, gondolom ezekbek a wifis megoldásoknak a precíz szabályozásban lenne szerepük.
Misu51 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 35141

Kedves kondi kazán szakértők! A segítségeteket szeretném kérni a BAXI Prime Storage HT240-es kazánom hibájának megoldásában.

A kazán random produkálja a E164 hibakódot. Amit eddig csináltam: váltószelep kitisztítva (nem akad) váltószelep motor cserélve.

A hiba produkálásának folyamatát többször megfigyeltem ami a következő: megy a lakásfűtés a szoba termosztát lekapcsolja az égőt ezután megy még a keringetőszívattyú kb 2 percig  majd abban a pillanatban amikor leáll és bekapcsol a váltószelep motorja bedobja a 164-es hibakódot.Egyébként a motor rendesen átáll a vízmelegítő pozícióba!

Segítségeteket előre is köszönöm!

Keeper83 Creative Commons License 2019.11.24 0 1 35140

Az elcsordogált víz mennyiségét nem kell megmérned, a víz hőtágulása alap fizika:

Be 10-15 C°-os víz,  ki 45-50 C°-os víz, a kialakuló dT = 35 K környékén 1 % az állandó nyomáson vett hőtágulás, tehát minden elhasznált 100 l-nyi HMV-re kb. 1 l víz csorog ki azon a csapon az újramelegítés közben.

Erre mondtam, hogy az én tágulási tartályos megoldásom kb. sosem térül meg, mert nálunk mindennel együtt kb. 650 Ft-ba kerül 1 m3 víz. Sok m3 víz ára az a tágtartály, amit beépítettek...

 

Magnézium anód: mivel ez véd az elektrokémiai korrózió ellen, ezért itt szerintem érvényesül a több jobb elve. Ha csak abból indulok ki, hogy kevesebb karbantartást igényel, akkor már jobb. (Papírt nem néztem meg...)

 

Magnézium anódot szerintem akkor kell cserélni, amikor elfogyott, de nem vagyok szakember. Ezt lehet ellenőrizni az éves vagy kétéves karbantartáskor, takarításkor mondjuk a tisztítónyíláson keresztül, ha van ugye.

Előzmény: bekri71 (35137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!