HIDEGINDÍTÁS- EGYENETLEN JÁRÁS- CHECK ENGINE LÁMPA: Az RFN motoros Citroen-Peu-stb autóknál nem ritka hiba ez. Nekem 2,5 évembe és kb 200 ezerbe került, mire meglett a megoldás. A trafó-gyerta csere nem segít, a bajt a hidrotőkék okozzák. Ha alacsony hőmérsékleten, hidegindításkor mind a 4 hengeren kompressziót mértek, látni fogjátok, hogy hol itt, hol ott nincs kompresszió. Ha az olajrendszer igazán tiszta és 5W40, vagy hasonló híg olaj van a motorban, a hiba mégjobban előjön. A szeleptányérok a használat során egyre jobban kopnak, ezáltal a szelepszárak egyre magasabban állnak ki, amit egy idő után a gyári tőkék nem tudnak kiegyenlíteni és résnyire nyitva tartják a szelepeket. Néhány perces sánta járás után az autó kifogástalanul működik, egészen a következő hidegindításig, melegen semmi hiba nem mérhető. Szerencsés esetben a hengerfejet nem kell leszedni, csak a 16 db hidrotőkét kell cserélni és jó lesz. Ha így sem jó, akkor hengerfej le, szelepek becsiszolása, szelepszárak magasságának beállítása ( vagy szelepek cseréje) és OK. A gyár megváltoztatta az utánrendelhető hidrotőkék típusát, pont ezek a hibák miatt!!
Szia. De levegős a rendszer mert állandó jelleggel levegő jön légtelenítéskor. És az a poén, hogy le van légtelenítve és ha nincs haszálva akkor is állásában levegős lesz a rendszer. Egyedül a bal első féknél nincs levegő. Az összes többinél van. Meg Zalaegerszegen lakok és a munka miatt nem nagyon tudok hozzád elautózni sajnos.
Van egy 2002-es 2000-es HDI c5-öm. Olyan problémája van, hogy állandóan lelevegősödik a fékrendszer. Fékolaj meg nem hiányzik belőle és nincs szivárgás sehol. Ki lett cserélve a főfékhenger, az ABS tömb, fel lett újítva az összes féknyereg és még mindig levegősödik. Valakinek valami ötlet? Már egy éve szenvedek vele és elég sok pénzembe van már. A márkaszervíz nem tud mit hozzá lőni csak a pénzem költik a hiba meg még mindig megvan. Minden ötletre vevő vagyok most már. Előre is köszönöm a segítséget.
Tud valaki olyan helyet ahonnan a Citroen DocBackup olyan verziója tölthető le ami Win7-en fut. Nekem van egy amit XP-n használtam, még működik is. Ezt próbáltam a 7-en telepiteni de nem indult el. Ekkor letöltöttem egy másikat,( ezt már a Win7-en ) és telepitettem, de ez sem indult el. Az Infos fájlt kicseréltem a mellékelt újabbra. Lehet valamit mégsem jól csináltam ? Mindent a videó szerint, ugyanúgy mint XP-n, az működik ez nem . Csak azért mert az XP-t el akarom hanyagolni. Köszi ha tud valaki valamit.
Persze én is kerestem előtte újat(Miskolc Citroen 60-70e) vagy bontottat,de úgy gondoltam jobban elrontani nem tudom.Így jó móka volt megcsinálni és sikerélmény is...
Először is köszönöm Betq segítségét a váltóproblémámra.
Úgy gondoltam elmesélem nektek,mit lehet kezdeni a berohadt váltóbowdennel,ha nem sikerül szerezni másikat.
Reggel cimborámmal kiszereltük a bowdent(nem volt ám olyan egyszerű...),majd meglátogattam vele pár neves autóalkatrész üzletet.Itt jöttek a gondok,még rendelni sem tudnak...vicces.Felhívtam pár bontott C5ös telefonszámot,semmi siker....illetve újat tud valaki 60-70.000,-Ftért...anyád.
Rövid tanakodás után kollegával a teljesen burkolatába ragadt (abszolut nem mozdult) bowden váltókarnál lévő hüvelyét hosszában megvágtuk kisflex segítségével,majd a megnyitott részben elvágtuk a bowdent.
Nem mondom,hogy könnyű volt kiszedni a bowdent a burkolatból,mert nem volt az...Kellett hozzá nagy satu,kb 5méteres pank,motorkiemelő csörlő,kb 300kg csörlővel kifejtett húzósúly...de kijött.
Nem csodálom,hogy nem mozdult a váltókar,ugyanis a bowdenen teljes hosszában 1-2mm vastagságban masszív,ragadós trutyi volt(mintha szigetelt 2,5mm kábel lett volna).Ezt a trutyit láng segítségével leégettük,majd alapos zsírozás után visszatoltuk a bowdent a burkolatba.....leheletfinoman mozog!!!A hosszában megvágott hüvelyt rézzel és lánggal visszaforrasztottuk a bowden végére(kb 2cmre beleér,teljesen befolyta a réz),megmaradt a gyári hosszúság.
Visszaszereltük a helyére,kipróbáltuk.......HIBÁTLAN!
Pedig én is olaj és gyertya cserével akartam kezdeni a probléma elhárítást, de akkor lehet hogy az vajmi keveset segítene rajta. Minden esetre nem árt majd az neki. Azért köszi az infót!
Simán elképzelhető, hogy nálam is ez van. Csak az a bajom, hogy nem folyamatos a hiba nálam, hanem véletlenszerűen jön elő: egyszer órákig semmi, egyszer meg már beindítás után azonal jelentkezik. Vagy a villámok attól még cikáznak akkor is, ha a computer még nem jelzi?
Másik kérdés: hol tudok venni ilyen motorburkolat műanyag pucukákat? A múltkori akcióm során kettőt eltörtem a hatból.