Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A " FÜTYIK " az igen erről felismerhető az ő és Dienes szerkesztésében alakult ki az a berendezés amiről irtál persze lehet hogy Párizs is besegitet nekik. A humorát soha nem veszittete el a nyugalma a beosztotakra is mindig átragadt ez volt jó Buksziba.....
Amit az AFI-ról tudni kell azt a Gyula tudta. de 94-ben gondolom már nem erre fektették a fő hangsujt a Flottillánál. Voltak nagyobb gondjaik is Pl.: a tulélési lehetőségek. Nagyon várom az esetleges személyes találkozót......jót fogunk dumcsizni.
Semmi gond, de legalább akkor azt olvasd amit írsz:
"PEYE tudod te,hogy AFI szd. hány fkm.- tartott megfigyelés allatt? ezen szakaszon egy vadkacsa nem szállhatot vizre, hogy a szdpk. ne tudjon rólla.... ÉN pl.: mindig tudttam hol tart a főnök, ..."
Mert Én erre a részletre gondoltam, ugyanis így kezdted a hozzászólásodat.
Peye igazán sajnálom ha kioktatásnak vetted az AFI-ról irtakat, én1971-89 ig voltam a Flottillánál az AFI-t csak kiszolgáltam részt vettem egy teljes Mozgósitásba ahol kb 1000 embert mozgattunk köztük voltak afisok is. Te mikor voltál a 9680 állományába. nem ugrik be hogy találkoztunk volna persze lehet hogy tévedek
Én álltalanosságban irok és nem a szabályzatok szellemében......
nekünk volt egy szerkezetünk amit meg nem mondok már hogy hogy hívtak, de egy félkör ív volt rajta és egy forgatható szerkezet ami egy puskára hasonlított, hagyományos célzó "berendezésel". Az "elsütő billenytyű" meghúzásával a félkör ívre előre feljrazolt térképre "rászúrt" egy tüske és így lehett megjelölni az akna dobás helye,
Úszó akna hatástalanításához elvileg egy Gepárd M1 -t kellett volna használni. Ezt a fegyvert 1 év alatt 1x láttuk :)
több napos kitelepülés nálunk nem volt, csak az AFI gödröt kellett kiásnunk egyszer kb nyolcan:
Bukszár százados úr (gondolom őt is előléptették amikor nyugdíjba ment) állt a gödör szélén:
"Na ássanak már fütyik!!!" és persze szapult minket, hogy milyen bénák vagyunk
aztán lejárt az idő (sehol nem tartottunk) :" Fütyik, pedig meg lehet ezt csinálni az előírt idő alatt! igaz, hogy 30 katona meg egy markoló kell hozzá de meg lehet csinálni!" :)
Az aknák megsemmisitése nem véletlenszerüen történt. Azok helyét KB. tudni kellett.
Az afi. örsök a Magyar duna szinte teljes hosszában ki volt épitve. Természetes, hogy a béke állománnyal ezt a feladatot nagyon nehéz-szinte lehetetlen lett volna végrehyjtani ezzel az állománnyal csak gyakorlaton és rövid szakaszokon lehetett gyakoroltatni.
Ezeket az örsöket vagy afi. megfigyelőket 5-8 Km-es szakaszokra telepitették. Olyan helyekre ahonnan ezt a távolságot jól belátták hegy és völgy irányba egyaránt. Tudva levő, hogy a telepitése az aknáknak általában légi eszközröl történt. Repülőgépről később helikopterről. A telepités alacsonyan szálló légiájármüről történt, ennek az észlelésekor az afi ügyeletes figyelője követte és a csobbanás irányát gyorsan két pálcával megjelölte. Később ez a pálca módszer már kiegészült egy szögmérővel. Ez után már csak az volt a feladat, hogy a parancsnokságnak jelentse. Élelmezésükről természetesen az osztályparancsnokság gondoskodott,
Aknásznaszád szállitotta minden őrsnek a reggelit, ebédet,vacsorát. Ha túl nagy távolságban voltak ezek az őrsök, előfordult, hogy az ebédet csak másnap reggel kapták meg. Akkor bizony elő a pecabotot és ha siker volt sült halat ebédeltek.
Ja!! Még elfelejtettem, hogy minden örs rendelkezett egy ladikkal, amivel kimentek és az akna helyét kibójázták.
Valamikor már irtam az aknász fórumon " Csumpirol " /Székely Ferenc/
Most viszont a nyáron a nyiltnapon Ő is ott volt és találkoztam vele.
A bal veséjét kivették egy daganat miatt, de Ő szerinte nagyon jól van.
A " Csumpi" elnevezés nem tudom, hogy tudod-e miért ragadt rá? Gyerekkora óta galambokkal foglalkozott, valószinü, hogy még mindég vannak neki galambjai. Egy galambfajta neve "Csumpi"
A TS uszályok (tankerek) nagy teherbirásuak a Flottilla nem rendelkezett velük, de Dunaujvárosnál a vasuti átkelő megépitésében tevékenyen ki vette részét. Ehez már a müszakiakra is szükség volt persze a MAHART háborus igénybe vétele volt a meghatározó. Hisz ő rendelkezett a szükséges eszközökkel (tolóhajók TS uszályok személyzet ) az irányitás volt katonai. A MÁV is tevékenyen ki vette részét a két parti csatlakozás kiépitésébe a ( Vasut Épitő Dd ) részvételével.
PEYE tudod te,hogy AFI szd. hány fkm.- tartott megfigyelés allatt? ezen szakaszon egy vadkacsa nem szállhatot vizre, hogy a szdpk. ne tudjon rólla.... ÉN pl.: mindig tudttam hol tart a főnök, hol van frris csapolás(melyik közeli faluba) hol kapcsolódhatok ingyen postai vonalra stb. Igen kezdetleges volt de akkor még nem volt MOBILTELEFON csakk vezeték ( Tyúk bél)
Úgy látom, hogy ebben a beszélgetésben két igen elktérő korosztály próbálja a maga igazát.
Ahogy a Nándi mondta, volt egy Ókor , Újkor és egy legújjabb- kor Én a legrégibb időkről beszéltem.
Még mondhattam volna a cölöpösöket, akik a PN osztály megszüntével és helyette alakult / R oszt/ , vagy a sportszázadot, ahol az alapkiképzés befejeztével voltak válogatott versenyzők, legtöbbje focista, de voltak köztük ökölvivók / Gedó Gyuri/ tornászok evezősök stb. Focisták között nagyon ismert nevek Pl: Nyilasi Tibi, Vépi Péter, Mucha, Medgyesi, Ezek fradisták, de voltak honvédosok, vasasok, csepelisták ésigy tovább.
Kedves Peye: ez a hiradó kiszolgálás az afi-örsök felé még az Ókorban volt.
Tudomásul kell venni, hogy a világ állandó változásban van, igy a Flottilla sem vonhatta ki magát ez alol.
Szia Hadihajós! Természetesen lehet, hogy a múltban a KH-hoz tartoztak. Az én időmben (1999-2001) közvetlenül a dd.logf. (pk. h.) -nak voltak alárendelve az említett alegységek. A kisegítő hajócsoport is létezett, de ezekhez a területekhez nem volt közük.
Annyit javítanék az AFI vonatkozású részen, hogy az AFI örsök saját erőből és felszereléssel kötöttek telefonvonalat a raj pk.-hoz, a rajok a szakasz pk.-hoz, a szakaszok pedig a szd. pk.-hoz.
Ezért volt többek között, ha jól emlékszem, két db 12 vonalas telefonközpontom is.
Az AFI szd. hiradó felszerelése szűken, éppen csak fért fel egy KRAZ-ra.
Igazad van mindenben amit irtál--de a KH alosztály állományába( kisegitő alo) tartoztak állományilag de a szakmai felügyeletüket a Dd szak ágai látták el
Igaz - igaz. De ez a felállás csak az "újkor"-ban volt. Azelött kizárólag a HIF-hez, a HIR szd.-dal külön-külön tartoztunk.
Örülök, hogy a "vég" után, 2001. óta előkerültél.
Ha van időd, örülnék a levelednek az e-mail címemen, érdekelne hogyan alakult a hogyan tovább....
Mondjuk az aknafigyelő őrsöket gondolom be kellett rendezni. Aztán nem tudom, hogy a naszádok önállóan meddig tudtak tevékenykedni, esetleg kikötőhelyekre, vételezési körletekre gondolok még.
Nem említi senki, pedig ott volt a Flottilla állományában, de a hhj. osztályon kívül, az ún. "logisztikai alegységek", benne a javító századdal és az ellátó szakasszal. Ide tartoztak mindenek előtt a műhelyek - gjmű jav. raj, hajójavító szakasz, a híradó műhely (igaz-e Nándi bácsi? ;) ) -, a sofőrök, az autószerelők, a laktanyai elhelyezést biztosító szakácsok, felszolgálók, raktárosok, sőt a gyengélkedő állományának egy része is. Csak hogy teljesebb legyen a kép.