Keresés

Részletes keresés

Garficicus Creative Commons License 2009.01.29 0 0 132
Elnézve a magyarországi közbeszerzések korrupcióval tarkított követhetetlen folyamatát szinte megjósolható, hogy az eddigiekben (is) befutó Siemens (Combino) valamint Stadler (motorvonatok-MÁV) duó közül ki valamelyik nyertesen a debreceni villamos tenderen.

A fentieket - még ha tagadják is az illetékesek - mindenki tud élő példát hozni, én csak két botrányos közbeszerzést írtam le.

Előzmény: Törölt nick (131)
Tourismo Creative Commons License 2009.01.25 0 0 130
Ez a cég hozata hozzánk festeni(http://www.biomobil.hu/) nálunk meg azt mondták hogy Debrecenbe és körnékére viszik vagy mi!
Igen a busz plafonjára gondolok oda kerül! ja értem, az jó.
Előzmény: LoLkA (129)
LoLkA Creative Commons License 2009.01.25 0 0 129
Egyébként honnan veszed, hogy azok az alkatrészek debreceniek?
Előzmény: Tourismo (127)
LoLkA Creative Commons License 2009.01.25 0 0 128
A busz plafonjára gondolsz?

Egyébként semmilyen buszt nem újítanak fel. Helyijáratban nincs egyetlen Volvo busz sem, de majd lesz 45 darab csuklós július egytől.
Előzmény: Tourismo (127)
Tourismo Creative Commons License 2009.01.25 0 0 127
Hello!

Azt szeretném megkérdezni töletek, hogy most milyen buszokat újítanak fel Debrecenbe? Mert volt itt Szegeden kb 30-40 db íves lemez(az utas tér belsejében fent) sárgás színü.Ilyen perforált lemez volt! Nálunk ilyen lemez található a KKT-s szériában, ök Volvok! Nálatok van Volvo busz?
ZotyaJ Creative Commons License 2009.01.03 0 0 126
A DKV honlapja gyakorlatilag a "Debreceni Vagyonkezelő Zrt." fennhatósága alatt van. Lassan ott tarunk, hogy a DV Zrt. jóváhagyása nélkül egy szót nem írhatnak le...
Előzmény: norbertos (125)
norbertos Creative Commons License 2009.01.03 0 0 125
Ez nem meglepő. a DKV honalpján friss vagy netán aktuális adatokra ne számíts. Hetekkel a válozás után (kíváncsiságból) azért elolvashatod. Sjanos a DKV fittyet hány az oldaluk szinvonalára. Tudjuk, hogy külsős céggel "készítteti" vagyi inkább készítette (mert nem változik semmi), de talán július 1-től oda fognak rá figyelni. /TALÁN/
Viszont jó ellenpéldaként az SZKT honlapján mindíg meg lehet találni a változásokat, a legapróbb frissítések is mindig fent vannak a honlapjukon. Pozitív példa hogy vannak olyan tömegközlekedési cégek akik adnak az utasok informálására. Egyszer talán-talán a DKV is felismeri ezt! 
Előzmény: MIHI (124)
MIHI Creative Commons License 2009.01.02 0 0 124
A DKV honlapján miért írják a "díj" szót kitartóan két j-vel?

Amúgy is elég fura honlap, látogató lévén olvastam volna arról, hogy fizető-e a parkolás az ünnepeken, hogy jár a villamos szilveszter éjjelén, de a hírek hamar rovat hamar átcsap 2007-es archívumba.
Garficicus Creative Commons License 2008.12.14 0 0 123
Ha valaki mégis utazna holnap reggel:

Mentesítő buszok indulnak Debrecenből és Debrecenbe

A Hajdú Volán vasárnaphoz hasonlóan hétfőn is mentesítő buszjáratokat indít a fővárosba, illetve Budapestről Debrecenbe. Debrecenből délelőtt 7-kor, 10-kor, illetve 12-kor indulnak buszok Budapestre, ahonnan délben, 15 órakor és 17 órakor indulnak Debrecenbe járatok a Stadionok buszpályaudvarról. A vállalat szükség esetén délután is indít járatokat Debrecenből Budapestre, ezek indulási időpontjáról a 06/40/200-756-os telefonszámon lehet érdeklődni, amennyiben éppen elérhető.
Garficicus Creative Commons License 2008.12.14 0 0 122
Azért ne általánosítsunk! Én kifejezetten utálom ezeket a plazakat és amikor csak lehet ki is kerülöm őket... Nincs szükségem rájuk!
Előzmény: ZotyaJ (120)
ckg471 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 121
Akkor meg mi a francnak építettek mélygarázsokat k*rva nagy pénzekért, ha a városnak az a célja, hogy kevesebben parkoljanak benne?
Előzmény: ZotyaJ (120)
ZotyaJ Creative Commons License 2008.12.11 0 0 120
Ez például a vásárlási szokások átalakulásával magyarázható, ugyanis egyre többen keresik fel a nagy bevásárlóközpontokat.

Már megint az a nagy helyzet, halvány halvány lila gőze sincs az egészről. Illetve annak, aki ezt az egész marhaságot írta neki.

Eddig is sokan jártak a bevásárlóközpontokba, csak az a tendencia, hogy egyre több van belőle, ami arra ösztönzi a vásárlókat hogy akkor ott is szétnézzenek. Ez pedig többlet utazást generál.
De jellemzően nem a nagy bevásárlóközpontba mennek az emberek napi bevásárlás céljából. Persze az a forgalom sem elhanyagolható, de alkalomszerű, ahhoz képest, hogy egyesek munkába járásra használják az autót és bónuszként hozzák viszik a gyereket az iskolába...

Épp a Fórum átadásakor bizonygatták, hogy számottevően nem fog nőni a forgalom. Akkor most hogy is van?

Ha a mélygarázsok parkolási díjai nagyobb mértékben emelkednek, akkor azt fogja eredményezni, hogy mégtöbben fognak a felszínen várakozni, sok esetben szabálytalanul.
Előzmény: verti (119)
verti Creative Commons License 2008.12.11 0 0 119
Részlet Kósa Lali mai tájékoztatójából:

Külön kategóriába tartoznak a parkolási díjak, mivel ezek nem egyszerű közszolgáltatási díjak, hanem fontos közlekedéspolitikai eszközök. A parkolási díjak várhatóan átlagosan 10,3 százalékkal nőnek. A város önkormányzata ugyanis azt szeretné, ha egyre többen vennék igénybe a tömegközlekedési eszközöket, annak érdekében, hogy a város közúthálózatának forgalmi terhelése csökkenjen. Két évvel ezelőtt még 99 millió utazást regisztráltak a tömegközlekedési eszközökön a városban, ami 2008-ra – , változatlan népességszám mellett – 5 millióval esett vissza. Ugyanakkor az emberek utazási igénye nem csökkent, sőt, növekedett. Ez például a vásárlási szokások átalakulásával magyarázható, ugyanis egyre többen keresik fel a nagy bevásárlóközpontokat. Ennek dacára a tömegközlekedési eszközök igénybe vétele csökkent. Ez pedig nem történhetett másként, csak úgy, hogy a személygépkocsi-forgalom nőtt. Ha viszont drága a parkolás, akkor jobban megfontolják az emberek, hogy autóval közelítsék-e meg úti céljukat, vagy tömegközlekedési eszközöket vegyenek ehhez igénybe. A város önkormányzata a belvárosi mélyparkolók díjait fokozatosan közelíteni kívánja a felszíni parkolókéhoz, így ezen a téren 33 százalékos lesz a várható díjemelés, míg a felszíni parkolási díjak átlagosan 6 százalék körüli mértékben nőnek. A debreceni önkormányzat egyébként jelentős változtatásokat tervez a parkolással kapcsolatban a városban, de ezekről az elképzelésekről a szakemberek később számolnak be. Nincs tervben azonban a fizető parkolók zónájának kiterjesztése a történelmi belvárost ölelő körúton kívülre.

Valamint Pajna nemrég egy nyilatkozatában megemlítette, hogy megvizsgálták a közlekedés javításának lehetőségeit, pl.: buszsávok szélesítését. (Gondolom létesítésre gondolt.)

Esetleg sejti valaki, hogy mit is terveznek?
kumming Creative Commons License 2008.12.11 0 0 118
Azért azt ne felejtsük el, hogy az már nem belterület, hanem kertség. Nem véletlenül töredéke az ottani ingatlan ár, a belterületnek. Aki oda költözött, az tudta mit vállal.
Előzmény: Garficicus (117)
Garficicus Creative Commons License 2008.12.10 0 0 117
Ha egy szolgáltatónak (lásd HV) illetve az általunk megválasztott képviselőknek 8-10 ezer ember illetve azok véleménye, akarata nem fontos, vagy leseprik az asztalról, akkor ott tényleg nagy a baj. Rá kellene már jönniük, hogy ők vannak értünk és nem pedig fordítva! A lakosság a büntetőpontokat majd a 2010-es választásokon kiosztja remélhetőleg!
Előzmény: LoLkA (115)
ckg471 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 116
Nehogy egy elb*szott menet miatt már rögtön a térfigyelő kamerákat vegyük elő...
Előzmény: Garficicus (113)
LoLkA Creative Commons License 2008.12.07 0 0 115
Ha minden jól megy akkor most tavasszal Külső-Létai úton az ottlakók helyi összefogással elkezdik építeni a leendő megállókat, a buszfordulót a városgazdálkodás épülete után a kishídnál!!!

Ez így ebben a formában biztosan nem igaz.

Valószínűleg megelégelték az impotens HV teszetoszi hozzáállását az ott élő 8-10 ezer ember, akik nem először kérik a szolgáltatót az 1-es busz meghosszabítására!!!

A HV a szolgáltató, a megrendelő a város. A HV úgy számolt, hogy a hosszíbbítás neki plusz költséggel járna, ami nem csak üzemanyagban mutatkozna meg. Ezt a plusz költségek valamiért nem akarta vállalni, a város pedig nem hajlandó ezt kifizetni. Éppoly sáros az önkormányzat is ebben.

Kiváncsi vagyok, hogy a DKV a szolgáltató váltás után mennyire lesz rugalmas a lakók kérései irányában.

Erre én is, de jobbra ne számítsunk. Az a gyanúm, hogy ha valahol adni fog máshol elvesz majd.
Előzmény: Garficicus (110)
Garficicus Creative Commons License 2008.12.07 0 0 113
"Az hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járjon, az szinte kizárt, szerintem példa nélkül való. "

Sajnos egyes HV-s sofőrök furán értelmezik az indulási időket ebből is adódnak ezek! Gyorsan a végére lehet járni ezeknek jelenségeknek, hiszen elég csak megnézni a térfigyelő kamerákat a Csokonai Színháznál!!
Előzmény: kumming (112)
kumming Creative Commons License 2008.12.07 0 0 112

A 30-as legfeljebb este tenné meg 30 perc alatt.

 

A Vámospércsi-Létai út kereszteződése az nagyon gáz. Azzal valamit csinálni kell.

 

A Létai út és a Lahner utca kereszteződésébe vajon minek lámpa? Ott még soha nem vártam busszal 15-20 mp-nél többet.

 

Ezek akkora tulzások, hogy nem is mondok rá semmit. Gondolom te minden nap az utolsó 1-sel utazol. Hétvégen egyébbként a legritkább esetben késnek, ha pedig kimarad, az szinte biztos hogy lerobbanás miatt van.

Az hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járjon, az szinte kizárt, szerintem példa nélkül való.

Előzmény: Garficicus (108)
Garficicus Creative Commons License 2008.12.07 0 0 111
2008/2009 vasúti menetrendről VEKE vélemény:

A kecske éhenhalt, a káposztát megették: így lehetne jellemezni a MÁV-START 2009. évi menetrendjét. Az év közben megfogalmazott - és feltehetően többször megváltozott célok az integrált ütemes menetrend dunántúli kiterjesztését, és ésszerűsítést céloztak. Az eredmény több, mint elkeserítő: az ésszerűsítés címén sikerült a Kelet-Magyaroszágon és a budapesti elővárosban működő ütemes menetrendet járatritkításokkal szétverni, míg Nyugat-Magyarországon nem jött létre az a csatlakozásokra épülő ütemes menetrend, mely valódi kínálatot teremtve kötné össze a régió városait. A sajtóban többször idézett menetrendi ésszerűsítés pénzügyi eredménye több, mint kétséges: valódi megtakarítást (személyzet, jármű) feltehetően nem értek el, Kelet-Magyarországon csupán a közlekedtetett vonatok mennyiségét mérő ún. vonatkilométer-mérőszám csökkent, ennek kapcsolata a vasút igazi költségeivel viszont nem lineáris. Jól mutatja ezt az, hogy várhatóan sem élőmunka-, sem eszközmegtakarítás nem fog keletkezni a MÁV csoportnál, ugyanannyi vasutasra, járműre, mozdonyra lesz szükség, csupán az utasok számára meghirdetett vonatból lesz kevesebb, mellyel várhatóan a bevételek is csökkennek az autót választó utasok miatt.

Kétségtelen, hogy az egész ország számára fontos az évről évre egyre több pénzt elnyelő vasút veszteségeinek kordában tartása. Erre azonban nem a megfelelő eszköz a közlekedtetett vonatok számának ész nélküli csökkentése, a vasúti üzem sajátosságai miatt ugyanis az összköltség nem arányos a vonatok számával: közel azonos költséggel lehet közlekedtetni a jelenleginél pár százalékkal több, vagy kevesebb vonatot is.

A néhány napja nyilvánosságra hozott új vasúti menetrend jelentős járatritkításokat, értelmetlen kínálatszűkítést és a vasúti közlekedés színvonalának jelentős leromlását tartalmazza – mindez viszont nem kevesebb, hanem épphogy több pénzbe kerül majd.

December közepétől a vasúttal utazók legnagyobb csoportja, a budapesti elővárosi utasok komoly színvonalromlással néznek szembe. A délelőtti személyvonatok zömmel csak iskolaidőszakban fognak közlekedni, akkor, amikor az iskolások épp a tanórákon ülnek, ráadásul egyes esti vonatok megszüntetése sem magyarázható az iskolaszünettel. Nyáron viszont a diákok mellett a bevásárló, ügyet intéző utasokat is „szamárpadba” ültetik: az elővárosi vonatok követése duplájára nő az eddiginek.

Budapest környékén az Újszász - Szolnok vonalon egész évben 60 perces követés várható a jelenlegi félórás helyett, Kunszentmiklós-Tass felől közel kétórás „lyuk” tátong a reggeli vonatok között. Székesfehérvárról reggel csak személyvonattal lehet utazni, mivel két gyorsított vonattal kevesebb közlekedik majd. A Veresegyház – Vác vonalon a csúcsidőben járó gyorsított vonatok megszűnnek, tanszünetben 60 percesre nő a vonatkövetés. A főváros és Mende, illetve Monor között 6, Gödöllő esetében pedig napi 8 vonatot kell az utasoknak nélkülözniük, itt is órásra növelik a követési időt. A zsúfolt elővárosi vonatok megszüntetésével a kormány és a MÁV vezetése újabb hathatós intézkedéseket tesz az elővárosi közlekedés ellehetetlenítése, a hosszabb dugók és a nagyobb légszennyezés érdekében.

Vidéken sem jobb a helyzet, a távolsági utasok sem ússzák meg az új menetrend hátrányos következményeit: a kelet-magyarországi sikeres ütemes menetrendet szétverve rosszabb csatlakozásokra, kevesebb eljutási lehetőségre lehet majd számítani. Kiskunhalas felé 8 helyett 6 pár távolsági vonat marad, Debrecen, Nyíregyháza, Eger, Miskolc, Szeged felé az eddigi ütemes menerendet szétverték, számos vonat tűnt el a menetrendből. A Balaton északi partját Budapesttel csak három vonatpár köti össze, Tolna megyéből pedig csak hosszú tortúrával lehet vonaton eljutni a fővárosba, mivel az összes gyorsvonatot egy tollvonással megszüntették.
Garficicus Creative Commons License 2008.12.07 0 1 110
Ha minden jól megy akkor most tavasszal Külső-Létai úton az ottlakók helyi összefogással elkezdik építeni a leendő megállókat, a buszfordulót a városgazdálkodás épülete után a kishídnál!!! Valószínűleg megelégelték az impotens HV teszetoszi hozzáállását az ott élő 8-10 ezer ember, akik nem először kérik a szolgáltatót az 1-es busz meghosszabítására!!! Aki nem ismeri a helyet, annak elárulom hogy csak 600 méterről van szó, de ez igen nagy segítséget jelentene az ottélőknek!!! Már minden adott lenne, hiszen kiépült a gáz, telefon, vezetékes ivóvíz, áram, sőt már mikrohullámú internet szolgáltatás is van, és megépült a tervezett 1.500 méteres útból 600 méter.
Közben persze az önkori és a HV egymásra mutogat miért nem tesznek eleget a lakosság kérésének, kéréseinek. Kiváncsi vagyok, hogy a DKV a szolgáltató váltás után mennyire lesz rugalmas a lakók kérései irányában.

Legutóbb hat hónapig kellett könyörögnie a lakosságnak, hogy a még aszfalttal el nem látott részen tolják le a Külső-Létai utat, mert azon járművel, de akár kerékpárral is haladni lehetetlen. Amikor arra jártam, akkor azt mondtam hogy bombatámadás után nincsenek ilyen utak, és legszivesebben beültetném az autóba az összes képviselőt akiket megválasztottunk egy próbaútra 50 km/h sebességgel és megtudják milyen az kiköpni a fogukat egy ilyen út után :D:D:D:D
Garficicus
Garficicus Creative Commons License 2008.12.07 0 0 109
Hétvégén az 1Y helyett jobb lenne ha a HV a 30-as buszt a Diószegi út végállomás helyett a Lahner utcán át továbbvinné a Kinizsi nyomdáig!!!! Így a 30-as menetideje még 30 percbe beleférne, és javulna a kihasználtság is.
Garficicus Creative Commons License 2008.12.04 0 0 108
Vámospércsi-Létai út kereszteződése megérne egy misét!! Lámpán áthaladni Létai irányából néha 4-5 lámpaváltásig is eltart... Nem ártana egy kanyarodó sáv és a lámpák átprogramozása!!!
Másik ilyen pont a Létai út és a Lahner utca kereszteződése, ahová szintén nem ártana egy lámpa!!
Hétvégén napközben 1-es és 1Y busz vagy késve (+5-8-10 perccel később) jön, vagy többször előfordult hogy kimaradt, utolsó járatok indulási időpontjánál meg csalnak a soförök, sokszor jóval hamarabb elindulnak a végállomásról. Nem egyszer előfordult, hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járt... noha ekkor még csak a Kinizsi nyomdától kellett volna indulnia!!!!!
ELS-245 Nexus Creative Commons License 2008.11.28 0 0 107
Kár, hogy nincs olyan oldal ahol a Hajdú összes jelenlegi és selejtezett buszáról lenne kép. :(((
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 106
Köszi.
Jobb lett volna hamarabb születni,akkor nem kérdeznék itt ilyeneket,és nem maradtam volna le ezekről a csodákról. :/
Előzmény: LoLkA (105)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.27 0 0 105
260.06
Előzmény: Törölt nick (104)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.27 0 0 104
Ha már itt tartunk:ő milyen típusú busz volt?
Előzmény: LoLkA (103)
LoLkA Creative Commons License 2008.11.27 0 0 103
151-et már aligha.
Előzmény: Garficicus (101)
FKU-911 Creative Commons License 2008.11.27 0 0 102
Köszi.  (Kicsit furcsa hangja lett a videón.:)))
Garficicus Creative Commons License 2008.11.27 0 0 101
BPY-083, BPY-151
buszokat jó lenne ha megőríznék az utókornak!!!
Előzmény: FKU-911 (99)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!