Keresés

Részletes keresés

yokey Creative Commons License 2008.07.22 0 0 210
Hétvégén motoroztunk egyet a dunakanyar északi oldalán, Vác,Verőce,Szob...egy kis Börzsöny nagyon szép, viszonylag elfogadható utak is vannak érdemes elgurulni arra felé kb 300km-t mentünk,így élvezhető igazán a motor ha nem megyek 120 fölé...lehet hogy le kéne mondanom a sztrádáról..:)
csangár Creative Commons License 2008.07.17 0 0 209

Gyárit, gondolom. Az a kétrészes állíthatós-spoileres fajta. A márkakerekedőnél vettem cirka 35 khuf-ért. A független kereskedő 52-ért ajánlotta. (Érdekes, azt hittem ott olcsóbb lesz...)

 

Üdv

Előzmény: yokey (208)
yokey Creative Commons License 2008.07.17 0 0 208

üdv

milyen plexit vettél rá a gyárit vagy utángyártottat?

xenyon engem is érdekelne...nekem mondj nem tünt kevésnek a lámpa,inkább azért érdekelne, hogy észrevegyenek..

Előzmény: csangár (200)
BesenyoPista Creative Commons License 2008.07.16 0 0 207

Katona67,

én szívesen megolvasnám az ánglius javítási útmutatványt. Jól gondolom, hogy villany formátumban van meg neked? Küldenél a  csokutya@freemail.hu  -ra egy pld-t.

 

Te milyen márkájú xenont raktál béle...

 

Előre is kösz.

 

Brömm-brömmm

Besenyő

Előzmény: KATONA67 (206)
KATONA67 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 206

Az első lámpát az idom jobb oldalán felül egy hatos csavarral lehet állitani,egy csavarhuzóra rakható 10es crovával 5mp,a xenonba a sima kell nem a canbusos arra kell figyelni hogy az elektronika minnél zártabb legyen a viz miat meg méretbe fel  tudd rakni.Melesleg van versys javitási utmutatom ha valakinek kell elküldöm,angol . Valaki irta hogy diagnosztikát csináltak a motorján hol és milyen müszerrel?

csangár Creative Commons License 2008.07.16 0 0 205

Szelkrisz!

 

Azt vágom, hogy ha az előfeszítésen lazítasz, elvileg puhább lesz a futómű. De mi a hatása a 'rebound damping'-nak?

Másrészt lágyabb futómű nem biztos hogy jobb talajfogás. Bár gondolom a derék japó mérnökök nem ilyen utakra gondoltak amikor az alapbeállítást eszközölték ...

 

Üdv

MatulA+ Creative Commons License 2008.07.15 0 0 204
Szasz!

Használati útmutató (magyar)

további szép estét!
Előzmény: szelkrisz (203)
szelkrisz Creative Commons License 2008.07.15 0 0 203
Hello.
Első telón már állítottam, olyan kemény volt a gyári beállítás mint a kéthetes kutyaszar.
Én speciel 10 fordulatot állitottam kifelé a rugóelőfeszítő csavaron úgy, hogy először teljesen becsavartam aztán ki 10-et. Max 15 fordulatot lehet mahinálni rajta.
Joval puhább lett az eleje és észervehetőbben jobb a kis gödrögben és a kanyarban is.
A fényszóró tényleg gyenge, ha lesz hangulatom bebújok az első idom mögé és próbálok a fényszórón feljebb állítani mert ugy vettem észre nagyon lefelé világit.
Apropó magyar nyelvű versys használati útmutató van mindenkinek? Persze gondolom mindenki utánajárt már vagy töltött le. :)
csangár Creative Commons License 2008.07.15 0 0 202

Besnyő Pista bá!

 

Nézegettem neten xenont, nem túl drága, csak ha jól emléxem van CAN buszos meg anélküli. No ide melyik kell?

Amúgy egymásközt szólva a gyári lámpa rettentő vérszegény ...

Nappal attól fosok hogy szemből nem vesz észre vmi gyökér, este meg jó ha 15 métert bevilágít. A folyamatos reflektor meg nem a leginteligensebb megoldás.

 

Üdv, megyek küzdök egy kicsit a széllel

BesenyoPista Creative Commons License 2008.07.15 0 0 201

Szeva Csangár,

 

ugyan nem xenont, csak növelt teljesítményű ( +90% , ejha ) izzót raktam bele, ami drasztikusan javította a helyzetet, .....csakhogy 6 hétig ( 40 üzemóra óra) bírta.

Ez ugye a ~2500 Ft-os izzó árat tekintve nem túl gazdaságos. Nem is beszélve az izzócseréhez szükséges legózást.

 

(Igazsághoz tartozik, hogy a rövidebb élettartamot őszintén jelölték a dobozon, de hogy ennyire rövid legyen...... többet fogyasztok izzóból, mint benzinből. Hát nem ? )

 

Futómű állításos tapasztalásokra én is ki vagyok váncsi.

 

brömm-brömmm

Besenyő

Előzmény: csangár (200)
csangár Creative Commons License 2008.07.15 0 0 200

Sziasztok,

 

 én februárban vettem egy tavalyi darabot, most már 4k fölött van benne, megosztom a tapasztalataimat:

 

- első motorom, leszámítva hogy az átlagnál magasabb építésű, nagyon kezes és brutálisan jól lehet vele városban közlekedni.

 

- az kijelzőnél nekem is zörög valami, eddig betudtam annak, hogy 0 km-esen földhöz vágtam (első motor - höhö), de úgylátom itt többeknél előjött perecelés nélkül is ...

 

- vettem rá állítható túra plexit, hát ... valamivel többet fog a szélből, de tényleg nem hozott csodát. Mondjuk 190 fölötti termettel nem is nagyon csodálkozom. Arra jó, hogy városban tudok nyitott sisak plexivel járni, de országúton 100-110 felett már rendesen bele kell nézni a menetszélbe.

 

- hang: 3k után folyatosan mélyűl, IMHO tök fölösleges a gyári dobot lecserélni, de mindenki a szive szerint jár el. Nekem így is gyönyörűen tud hörögni.

 

- gyári doboz (top case): hát, ez is határeset ... A tartó konzol szerintem pofátlanul drága, dobozt kapni jobbat is. Én egy kicsit elkapkodtam, bár nem olyan vészes, a sisak belefér, a hátizsákomat is meg a notebookomat is bele tudom rakni, szóval mindennapos használatra elegendő. Ja és felszereléskor le kell venni vmi bizbasz dekor elemet, amit azzal a szar egyszerhasználatos műanyag szegecssel rögzítenek az egyik végén. Na nekem mind a két oldalon letört.

 

- a fényszórót kissé gyengusznak találom, ha valaki rakott már be xenont az megírhatná.

 

Első futómű állítgatással próbálkozott már valaki?

 

Elsőre ennyi, jó utat

franky71 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 199

Szerintem is , egy " vizes " járművön kár megspórolni a vízhőfok mutatót...

Ez a piros lámpás-kigyulladós módszer nagyon gyenge ,  csak jobb , amikor rápillant az ember a mutatóra , vagy led sorra , vagy bár milyen konkrét dologra ,  és rögtön tudja hogy is áll a masina...

Előzmény: MatulA+ (198)
MatulA+ Creative Commons License 2008.07.14 0 0 198
Tudod a legbosszantóbb, hogy az elektronika tudja a vizet is, sőt még a levegő hőmérsékletét is... Csak a kijelzőre nem tették rá...

Volt már számítógépen a motorom, onnan tudom, hogy láttam az adatokat folyamatosan...
Előzmény: szelkrisz (197)
szelkrisz Creative Commons License 2008.07.14 0 0 197
Üdv.
A fokozatjelzőt én is hiányolom, legtöbbször fogalmam nincs hanyadikban vagyok.
Meg aztán elkelt volna egy vízhőfokjelző is.. De ez legyen a legkevesebb.
Egy versys tulajjal beszélgettem mikor voltam az 1000-es szervízen..Neki már 14000 km van a vasban.
Magasitott plexije volt, rákérdeztem érdemes volna e beruházni rá, de azt mondta csodát ne várjak..Meg aztán nem is olcsó. Konkrétan nem beszélt rá :)
Asszem kihagyom.
Egyébként meg van a vesys-sel elégedve, eddig minden ok volt neki.

Jó motorozást.
BesenyoPista Creative Commons License 2008.07.14 0 0 196

Én kaptam hozzá gyári állíthatós nagy plexit, de 130 után annak is véget ér a tudománya, onnan a normál testhelyzetben már zúgó szelek jőnek.... (186 magasságommal)

brömm-brömmm

Besenyő 

Előzmény: yokey (195)
yokey Creative Commons License 2008.07.14 0 0 195

Meg volt a Horvátországi túra ~1000km mentünk 2 személyel + tanktáska, hátizsák (még nincsen dobozom) nagyrészt sztrádán 150-nel, 6L evett a motor, hát meg kell mondjam fújt rajta a szél rendesen ~120 az ideális a gyári plexivel annak ellenére, hogy a legmagasabb lehetőségre raktam...nem tom túraplexije van -e valakinek, tapasztalat???

Ettől eltekintve kezes masina a szerpentines szakaszon jókat lehetett vele döntögetni,tegnap hazafelé Zágrábnál, meg Siófok után azt is volt alkalmam kipróbálni hogy lehet lavírozni az autók között...:)..le a kalappal a magyar autósok elött sokkal jobban elengedtek mint kint (persze mindíg van azért egy-két kivétel)..

A fokozat kijelzőt igényelné nagyon, jó lenne látni éppen melyik fokozatnál járok..

Összességébe + -ak a tapasztalatok eddíg.

yokey Creative Commons License 2008.07.14 0 0 194

én inkább a LeoVince választom sztem. egy pár ezerrrel drágább de komolyabbnak tűnik..

Előzmény: KATONA67 (190)
szelkrisz Creative Commons License 2008.07.13 0 0 193
Üdv!
Az áztatás tényleg jó a plexire, hétvégén lemostam én is a vasat.Rengeteg bogár volt szanaszét. Egyébként én wu2 sampont használok mosásra, jól habzik és mindent lehoz..
Jah és zsiros hajra valót :-)
Visszakanyarodva egy réggebbi témához, a kéthengeres vas rázásához volt némi tapasztalat a hétvégén.
Belement párszáz kilométer és egyszercsak kikapcsolt a PDA-m amit gps-nek használok. Csak néztem mikor kezembe vettem és két csavar hiányzott belőle a maradék csavarok pedig fullra ki voltak lazulva. Konkrétan szétrázta a motor, egyébként a kormányom van egy konzolon. Már értem mért zsibbad a kezem egy hosszú út után :)
Amúgy tök megvagyok elégedve a motorral, kétszemélyes avatás volt hétvégén és igen jol gyorsul igy is. Elég is ez a 6000-es fordulat..Már van szél rendesen igy is :)
A fogyasztással is megvagyok elégedve.4-5 közt van valahol. de közelebb a 4-hez.

Mindenkinek jó motorozást :-)
franky71 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 192
Köszi , lehet , hogy kipróbálom , bár úgy veszem észre a mostani melegben nem repked annyi jószág , mint amikor kicsit hűvösebb van...  :-)
Előzmény: BesenyoPista (191)
BesenyoPista Creative Commons License 2008.07.11 0 0 191

Úgy biza' ..... Van ilyen matéria, én a Bázismotornál vettem,(kb 1400 Ft, kb fél évre kitart nekem) elég hamar ás jól lehozza a bogarakat meg a mindenféle szmötyit. Ugyanúgy spricc - papírtörlővel takar - 2 perc múlva letöröl -mintha új volna. Sőt ha előtte vízlepergetővel le volt kenve, még frappánsabban megy.

 

Besenyő 

Előzmény: franky71 (184)
KATONA67 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 190

Kipufogo FENSTER föntvan a neten, 58e ,CEGLÉDI cég.

MatulA+ Creative Commons License 2008.07.10 0 0 189
Ja, és aki motorozott már velem együtt tudja, hogy nem vagyok egy motorgyilkos, tehát nem taposom ki a szemét a kicsinek. :-))
Előzmény: MatulA+ (185)
MatulA+ Creative Commons License 2008.07.10 0 0 188
Nekem sem szokott, ezért néz úgy ki a motorom, ahogy... De talán szombaton lesz egy kis affinitásom a motormosásra, akkor viszont lehet megcsinálom, hogy csilli villi legyen a vas. :-)))
Előzmény: franky71 (187)
franky71 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 187
Aha , erre gondoltam ,csak türelmem nem nagyon van hozzá... :-)
Előzmény: MatulA+ (186)
MatulA+ Creative Commons License 2008.07.10 0 0 186
Papír törlőkendő rátesz, vízzel áztat, majd levesz, és lemos.
Előzmény: franky71 (184)
MatulA+ Creative Commons License 2008.07.10 0 0 185
Nekem az ERnő 5,9-t zabál mostanában, és nem tudom 5 alá vinni! Nem is kicsit vagyok kiakadva... :-(((
Előzmény: BesenyoPista (183)
franky71 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 184

Állj... nem értem...

 

Van ilyen , hogy " sisak-plexi tisztító " anyag , vagy csak a " stratégiát " nevezed így?

Előzmény: BesenyoPista (183)
BesenyoPista Creative Commons License 2008.07.10 0 0 183

Sziasztok,

ma én is megejtettem a 6000-es szemmelverést, biztos ami biztos alapon az olajat is lecseréltettem (mert mi tagadás ölég fekete volt a kisablakban).

Szerintem igazán 4000-5000  között járódott össze a masina, ezután változott egy kicsit a hangja, meg a fogyasztás is érezhetően ekkor esett vissza. Most olyan 4,5 - 4,7 köröl hörpint. Ti mennyit isztok ?

 

Bogárgyilkolásra nekem a sisak-plexi tisztítós áztatás vált be a legjobban, még a lámpáról meg az elejéről is azzal szedem le.

 

brömm-brömmm

besenyő   

franky71 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 182

Nálam is lassan telt az első 1.000 km , de most , hogy elméletileg bejáródottnak tekinthető a gép ( 1.800 km )  igazából nem is forgatom...

 

Utazóban az a 110 nekem bőven jó , ahol ugye kb 5.000 a fordulatszám ,  és gyorsításkor is max. eddig húzatom , és  az már bőven " rugalmas " közlekedést tesz lehetővé , sőt ha már 4.000-nél elváltogatom , akkor is vidáman veszi a következő sebességet.

 

Nem is bánom , hogy ilyen " lentre " hangolták ,  legalább az élettartamra és a fogyasztásra kedvezően hat , aki meg a visítást szereti , úgyis négy hengerest választ...

 

A kis szélvédő nagyon hajlamos a karcosodásra , úgy áztatgatom le a bogarakat róla ,  de már így is meglátszik rajta a törlés...

 

Negatív tapasztalat nincs , továbbra is úgy érzem jó választás volt ez a moci.

Üdv!    Franky

Fóti Gyula Creative Commons License 2008.07.10 0 0 181
 

Igaz,hogy ez a levél a Pannonia MGTSZ (Magyar Gépjármüvek Túra Szakosztályának) a hírlevele,de biztos,hogy itt is van olyan ember aki átérzi a dolog lényegét.

 

Tisztelet Mindenkinek!

 

Amikor  2 hónapja jeleztem a veterános társadalomnak (köztük valószínűleg Neked is),hogy sok év után  megjelent egy könyv a Danuvia motorkerékpárokról (mellékesen megjegyzem,hogy azóta megjelent még egy könyv,és 2 hete lett bemutatva az "új Danuvia motorkerékpár" egy sajtótájékoztatón), akkor tájékoztattalak arról is, hogy a könyvből befolyó összeg  jótékonysági célokat fog szolgálni.
 

Nos,nemrégiben eldőlt,hogy mi lesz a további sorsa az összegnek!!!

 

Itt én beszúrnék egy idézetet,amit a szerzőktől kaptam:

 

 

"270 oldalon keresztül, közel 400 sok eddig soha nem közölt fényképpel, típustörténettel és javítási tanáccsal ellátott kiadvány. A magunk részéről ajánlanám Pannónia, Berva, Panni, Dongó, Tünde, Csepel és minden magyar (és retró vagy veterán, MZ, Jawa, Simson, Ural, Junak,  stb...) motor tisztelőjének, azok barátainak ajándékként ezt a komoly sportsikereket elért ám méltatlanul mellőzött márkát bemutató könyvet, vagy egyszerűen azoknak, akik a könyv megvásárlásával segíteni kívánják a girincsi Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Diákotthonban tanuló értelmileg akadályozott gyermekek életkörülményeinek javítására irányuló törekvésünket.

A könyv ára: 4200Ft.

Tehát, a kiadvány teljesen non-profit, a szerzők a könyvből származó bevételüket teljes egészében felajánlották.

A Danuvia motorkerékpárok történetét feldogozó könyvünk egy példányát Talmácsi Gábor, a MotoGP 125-ös kategóriájának világbajnoka is ellátta kézjegyével, mely egy jótékonysági licit keretében 130.000.Ft.-ért talált gazdára, egy másik példány pedig 100.000.Ft.-ért.
Természetesen mindkét összeg átutalásra került az intézmény számlájára.

Cégektől nagyobb tétel megrendelésére is számítunk (akár repi célokra). A kiadvány hivatalosan bejegyzett, számlát tudunk biztosítani.

A könyv megvásárolható Budapesten Tálas Tamástól  (30/9303-663)talast@freemail.hu , Debrecenben Kóris Istvántól (20/395-2333),koris.istvan@chello.hu  , Fóti Gyulától (06 20 3421 373) fotigyula@gmail.hu                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

A következőkben újra számítunk a segítségedre! Az adomány átadását azzal szeretnénk színesebbé tenni,hogy meghírdetünk egy játék gyűjtő akciót, amiben Te is tudsz segíteni. Semmi más dolgod nincs csak azokat a gyerekjátékokat,amiket már nem használ a család,de kidobni sajnálod,és egy dobozban pihen évek óta a szekrény alatt vagy a tetején,pincében,padláson,a garázsban,vagy éppen ahol helyet találtál annak idején,azt juttassad el valamelyikünkhöz.

Azzal,hogy rászánsz egy pár percet erre a dologra valószínű,hogy egy kis embernek nagy örömöt fogsz okozni!

Biztos,hogy Nálatok is van megunt mese könyv,kirakós,plüss,vagy társasjáték,építő kocka,robot,vagy a megunt katonák és autók is várják a jobb sorsukat valahol a háztartásban.
Az Intézmény használt ruhaneműt is szívesen fogad!

A legkésőbbi időpont:2008 augusztus 1.

 

Segítségedet előre is köszönjük szépen!

Itt küldök egy linket egy nagyon elgondolkodtató kisfilmhez, ami az emberi akaratról,és kitartásról szól. Érdemes megnézni!

 http://youtube.com/watch?v=f4B-r8KJhlE

Ezt az írást küldd tovább minden jóérzésű barátodnak!

Köszönöm.

 

Tisztelettel:

Fóti Gyula

Pannonia MGTSZ.
 






________________________________________________________
Papírképek akár ingyen! Digitális fényképezőgépek már 5000 Ft ajándék fotókidolgozással a FotoMarket Online Fotóáruházban! www.fotomarket.hu

3 melléklet — Az összes melléklet letöltése Összes kép megtekintése konyv_3d_2.jpg
153K Megtekintés Letöltés Talma6.bmp
901K Megtekintés Letöltés Alapítvány_tevékenysége.doc
29K Megtekintés HTML-ként Megnyitás Google-dokumentumként Letöltés

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!