Az Aliexpressen minden is van, még olyan szerszám is, amit írtál.
Ezeket a betekerős ütésbiztosításokat nem szeretem, a régebbi Seiko-féle háromágú megoldás is elég tökölős. Persze célszerszámmal könnyebb lenne, de én valamivel (pl. másik csipesz, fogpiszkáló) megpróbálom lefogni a rugót, hogy ne repüljön el, egy másik csipesszel meg tekerem befelé.
Igazság szerint nem volt jó ötlet egy nehéz nap után este dögfáradtan leülni az órásasztalhoz :o)
A ebay-en komplett híd van egy új szerkezet árának a feléért. Így inkább rendeltem egy komplett szerkezetet. NH35-ös donorom úgysem volt eddig, így a hiányos szerkezet azzá válik :o)
Dehogy legyen valami orosz dolog is:
Szintén bolhapiacos találat. Némi polír után szebbek lesznek, mint újkorukban :o)
Egyértelműen spórolás, azt is hozzátéve, hogy igazándiból nem volt értelme meg jelentősége ezeknek korábban sem. A gátkeréknek ebben a szerkezetben nincs trombita-csapja, tehát valójában nem igazi fedőköves a rendszer, ez tulajdonképpen csak porvédő megoldás (probléma és hiba nélkül, azonos paraméterekkel fog működni tovább a régebbi werk is, ha eltávolítjuk a fedőköveket).
Ez igazándiból csak arról szólt, hogy így "több köves lett a szerkezet", és magasabb minőségi osztályúnak tűnt... És a tartórugós megoldás tényleg macerás, ha nem vesszük ki, nem biztos, hogy jól kimosható a csapágy, ha kivesszük, nagyon macerás lehet visszatenni, nagyon könnyen elvész-elugrik, órás szemszögből ez inkább csak bosszantásnak jó...
A fedőkő elhagyása inkább spórolás miatt lehetett.
Mióta újra magára talált a RAKETA és megint elindult a gyártás fejlesztésként annyi történt, hogy az automatáknál golyóscsapágyra cserélték a rotor perselyét.
Viszont a gátkerék csapágyaira nem kerültek vissza a fedőkövek.
Hálistennek :-) Nekem mint amatőr órapucolónak azzal többször meggyűlt a bajom. Illetve nem is a fedőkővel, hanem a rögzítésével, úgyhogy az én szempontomból ez egy hasznos fejlesztés, tekintve, hogy amúgy itt a működéshez sem a fedőkő, sem a rögzítése nem szükséges. Az orosz szerkezetek közül nekem ez a fajta nekem az egyik legkevésbé tetsző, de virágozzék ezer virág!
Ezek teljesen használható órák voltak, ilyen pontosságot a többségük tud-tudott produkálni kis szabályozgatás után. És sokkal inkább lehet kötődni hozzájuk, mint a "lelketlen" kvarcórákhoz - bár ez nyilván ízlés dolga.
Köszönöm a választ. Új dolgot nem sikerült megtudnom azóta az óráról mert nem merem megbolygatni mivel ugye örökség s úgy jó nekem ahogy van. Viszont azóta történt pár örömteli dolog velem. Kimentem az előző poszt megírása után pár nappal a győri régiség piacra körülnézni, nem konkrétan az óra miatt mert minden érdekel ami régi. Volt viszont ott egy idősebb úr kb 150 db eladó órával, s láss csodát volt közte egy ugyan olyan mint nagyapámé de sokkal szebb állapotban, a tokon voltak kopás nyomok de az üveg a mutató a számlap tökéletes volt. Felhúztam kicsit más volt érzésre mint a papámé de elindult így hát megvettem. Persze otthon egy nap alatt kiderült hogy hiába húzom fel megy 1-2 órát s megáll. Nem ijedtem meg elvittem óráshoz, ott egyből szóltak hogy valami törött benne azt kicserélik, kitisztítják s ha más gond nincs 13500 ft-ért megcsinálják. Na 2 napja elhoztam vettem rá szíjat s tökéletesen működik így két nap használat után. Ami viszont megdöbbentő az a pontossága ugyanis csak napi 10 mp késést produkál s sokkal rosszabbra számítottam!
Első körben meg kellene kukkantani a szerkezetet. A Pobedák esetében van esély rá, hogy a gyártási időt jelölték, a negyedév-év jelölésével, tehát ha valahol látsz mondjuk egy 3-66 számot rajta, az 1966 harmadik negyedévét jelöli.
Amúgy a kinézete alapján az 1955-ös évtől (onnantól gyártották) nagyjából 1970-ig terjedő időszakban kb: bárhol elhelyezhető lenne.
Sziasztok! Infora lenne szükségem erről a tipusról!
Kíváncsi lennék hogy pl kb mikori gyártású.
Az óra története röviden: jó 30 éve adta nekem a nagypapám.
Az ágya felett tartott 2 szovjet órát s amikor látta, hogy nézegetem őket ezt nekem adta. Amire emlékszem még hogy kiváló traktoros volt s talán azért kapta az órát a Tsz-ben, de ez nem 100%-ék. Amit én találtam még hogy 2608-as szerkezete s a ZIM nevű üzemben készült ha minden igaz s kis hazánkba jó pár eljutott mert pár hirdetés van belőle. Előre is köszönöm a segítséget!