Keresés

Részletes keresés

GEFE Creative Commons License 2009.05.28 0 0 2700
Talán megnyugodnak a kedélyek, mindenki megelégedésére!!!
Előzmény: SZEGECS (2613)
Dj Aty Creative Commons License 2009.05.27 0 0 2699
017,ami nemrég volt felújítva,007,024 más nem jut eszembe...
Előzmény: gvm-408 (2698)
gvm-408 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 2698
Az a kérdésem lenne, hogy ugye a JKV-008-at most selejtezték Berényben, a 010 még idén követi az előrejelzések szerint, és a 012 is selejt lesz hamarosan.
Ha Szolnokon üzembe állnak az új gépek marad még egyáltalán JKV-s csuklós forgalomban a Jászkunnál?
Roger Preed Creative Commons License 2009.05.25 0 0 2697
"Meglátásom szerint most Magyarországon az jön, hogy ugyanazokat a hibákat elkövetjük, mint 20-30 évvel ezelőtt a nyugatiak."

Pontosan így van. Annyi szerencséje van az országnak, hogy a "hülyecivilek" eléggé sokat verik a tamtamot mindenféle felesleges tömegközlekedés és kerékpározás népszerűsítése érdekében.
Előzmény: hungeri (2695)
GEFE Creative Commons License 2009.05.25 0 0 2696
EGYETÉRTEK!
A nagymérvű utaslétszám csökkenés oka gondolom pl: hogy hová tűntek városunkból a nagyüzemek, ugyanis a hivatásforgalom szinte töredéke a valamikorinak.
A nagymérvű saját személygépkocsi forgalom lehet a másik ok.
Az utaink áteresztő képessége, valamint az úthálózat struktúrálja is meghatározó lehet. Ezek a tények a kötöttpályás tömegközlekedési elképzelések realitását is megkérdőjelezik szerintem?!
Előzmény: SZEGECS (2694)
hungeri Creative Commons License 2009.05.25 0 0 2695
"Gondoljunk csak arra, hogy hétvégenként már szóló buszok járnak a "tradicionálisan" csuklós vonalakon is..."

Az igaz, hogy évek óta sok százalékkal csökken az éves utasszám, de ez nem azt jelenti, hogy ilyen ütemben fogy a szolnoki emberanyag, hanem azt, hogy majdnem ilyen iramban romlik a modal split. Én nem tudok általánosságokon kívül magyarázatot arra, miért utaznak egyre kevesebben a JV járatain, bár kétségtelen, hogy a legutóbbi brutális áremelés nem segített a dolgon. Szóval annyi utas nagyjából volna, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt, csak valahogy ki kéne rángatni őket a kocsiból. Na, ezek tipikus "kisvárosi" problémák, nyugaton rettenetes a Szolnok méretű városok helyi közlekedése (tisztelet a kivételnek), s még WC-re is kocsival járnak. Szolnok pont ezen az úton halad, kérdés, van-e annyi pénz és leleményesség a döntéshozókban, hogy ez megfordítható legyen... Meglátásom szerint most Magyarországon az jön, hogy ugyanazokat a hibákat elkövetjük, mint 20-30 évvel ezelőtt a nyugatiak. Még véletlen sem tanulnánk más hibáiból... Nem, mintha tudnám a megoldást :)
Előzmény: SZEGECS (2694)
SZEGECS Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2694
Szerintem nem sok realitása van egy szolnoki kötöttpályás üzemnek, legyen az akár troli, akár villamos.
Gondoljunk csak arra, hogy hétvégenként már szóló buszok járnak a "tradicionálisan" csuklós vonalakon is...
Tiborcsik Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2693
Szóval minden további találgatás helyett legjobb lenne, ha polgármesterünk elárulná, hogyan is értette. Szolnokra-e, vagy sem, ha igen, itt hova, és mivel?
Rbatka Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2692
5*
Előzmény: hungeri (2691)
hungeri Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2691
Én arra lennék kíváncsi inkább, hogy honnan szerzel utast a villamosra ?! A beruházás költségei miatt az egykocsis 12-16 méteres járművekkel soha nem lesz rentábilis egy szolnoki villamosüzem. A felvázolt viszonylaton (Jubileum -> Tisza-híd) még talán összejönne (csúcsban) egy normális villamosnyi utas, de ugye nem cél, hogy a szandai utazás a jövőben úgy nézzen ki, hogy 10 perc a villamossal, átszállás, majd 5-10 perc a Kretyóval? Mert ez lehet, hogy környezetbarát(abb), lehet, hogy presztízs, de nem utasbarát, így csak autós tilalommal oldható meg, hogy egyáltalán bárki felüljön a villamosra. Az sem lehet megoldás, hogy akkor járjon Szandáig (pl.) a villamos, mert ott már végképp nem lesz meg a kellő utasszám, Szolnok önerőből nem fog felmutatni 20-50 milliárdot (vagy többet?), az EU meg ilyen várható megtérülést nem fog támogatni (érdemben).

Egy trolibusz kapacitása viszont megegyezhet egy autóbuszéval, így azon vonalak, amelyeken csúcson kívül is csuklós vagy normál szóló kocsik közlekednek, kiszolgálhatóak madzagos busszal is, de szintén a megtérülés miatt csak az igazán kihasznált járatokat villamosítanám. Itt viszont megvan az az előny, hogy egyre kiforrottabb lesz az önjáró troliüzem, így megfelelő kocsiparkkal kevés madzaggal is sok trolibuszos (duóbuszos) vonal lenne alkotható, ami az emisszió és hatékonyság miatt inkább lehet rentábilis.
Előzmény: Törölt nick (2688)
Rbatka Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2690
Szandán mehetne hurokban :-)
Előzmény: Tiborcsik (2685)
Dj Aty Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2689
Gyaloghídon nem lesz villamos.Már az új Tisza-hidat is tervezik,állítólag a papírgyár környékére.
Uj bevásárlóközpontnál van egy buszmegálló,de busz még nincs.Majd kukáznak valami szar M.A.N.-t,vagy Neoplan-t.A legjobb egy ócska Ikarus 266 lenne. :)
Előzmény: Törölt nick (2688)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2688

Van egy tervezett gyalogos híd.Ha úgy akarják csinálhatnak rá helyet a villamosnak.

Honnan hova tervezik a gyalogos hidat?

 

 

A Szandai rétre lesz vmilyen járat?

Nem tudtok róla valamit?

Előzmény: Dj Aty (2686)
JGergely Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2687
Köszönöm a segítségeteket!
Előzmény: Törölt nick (2672)
Dj Aty Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2686
Ez így megoldhatatlan lenne.Hídon nem fér el a villamos,ha meg az útra tesszük a síneket,csak lassítja a forgalmat.Kossuth térig megoldható,de utána...Elég a busz,vagy a troli.
Előzmény: Tiborcsik (2685)
Tiborcsik Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2685
Végülis, ha belegondoltok, Szeged, Debrecen, Miskolc szigorúan vett belvárosában a főutcán szinte már csak vilamos jár. :) Miárt ne mehetne a vasúttól-Jubileum tértől a Kossuth téren és a hídon át egészen Szandáig (de legalább a Szandai rétig, vagy Szanda legelejéig) egy villamos?
Előzmény: Rolger (2668)
Dj Aty Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2684
Végül is az se rossz ötlet.Csak most így hirtelen nem tudnám elképzelni hol lenne a legideálisabb helyen a troligarázs.Volán telep messze van a belvárostól.
De ha ez sikerülne akkor pár buszjárat megszűnne nem?
Előzmény: hungeri (2682)
..Nadine.. Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2683
Nah, már itt is divat lett a Kredó? :P
Előzmény: SZEGECS (2674)
hungeri Creative Commons License 2009.05.24 0 0 2682
"Szép is volna,Szolnokon villamos :D"

A troli is kötött pályásnak számít. Ha Tallinn "Szolnok" megállóhelyét érinti troliviszonylat, akkor Szolnok "Tallinn városrész" lehetne akár trolivégállomás is. Nálatok szerintem nem a kapacitáshiány, ami kötött pályát kíván, hanem a levegőminőség és a felhasznált energiahordozó. Ettől függetlenül kíváncsi volnék, milyen formában lehetne rentábilis egy troliüzem.
Előzmény: Dj Aty (2670)
Tiborcsik Creative Commons License 2009.05.23 0 0 2681
Olyasmi.
Bár én régóta mondom, hogy egy bérletnek nem az lenne a lényege, hogy a sofőr 0,2 másodperc alatt lecsekkolja, hogy érvényes-e. Erre kellene egy vonalkód leolvasó, és természetesen minden bérletre és jegyre mindenféle vonalkód.
Na ebből lehetne pompás statikat nyerni!
Előzmény: SZEGECS (2680)
SZEGECS Creative Commons License 2009.05.23 0 0 2680
És ezt az adatot mire fogják felhasználni?
Pl. megállapítható majd, hogy milyen arányban vannak a bérletes/jegyes utasok az adott vonalon?
Előzmény: Tiborcsik (2679)
Tiborcsik Creative Commons License 2009.05.23 0 0 2679
Azt tudjátok, hogy ez a kütyü azt is tudja, hogy nap végén ki lehet belőle listázni, hogy hány jegyet csekkolt aznap?
Előzmény: SZEGECS (2675)
pitor19 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 2678
Sziasztok!!!Nagyon megköszönném annak a személynek a segitségét aki irna nekem h vannak JKV buszos képei az legyen régi vagy új képek az elérhetőségem:golya17@freemail.hu
Dj Aty Creative Commons License 2009.05.23 0 0 2677
Ilyesmi régen volt egyszer egy 260-ban...
Előzmény: SZEGECS (2675)
Tiborcsik Creative Commons License 2009.05.21 0 0 2676
Yeahhh! Megvan a címlapfotó a köv. Volánhíradóba!
Már ha a szerző beleegyezik. :)
Előzmény: SZEGECS (2674)
SZEGECS Creative Commons License 2009.05.21 0 0 2675
Láttad-e az új jegykezelő kézi készüléket bennük???

Bizony, -a vasútáll-nál be is lett üzemelve, ki lett próbálva.
Megjelenése hasonló a BKV-nál alkalmazotthoz, csak ez a fehér szín sokkal kellemesebb, mint a BKV-s UV-sárga. Nomeg elsőre furcsa volt, hogy csak előre került belőle, de mivel úgyis "elsőajtózás" van, ez érthető.

Előzmény: GEFE (2671)
SZEGECS Creative Commons License 2009.05.21 0 0 2674
Szegecs, a két új buszt egyszerre nem sikerült lekapnod?

Ilyenre gondolsz?


Amúgy igazán intézhettetek volna néhány bárányfelhőt, sokkal jobb képek lettek volna :)))))
Előzmény: Tiborcsik (2667)
Dj Aty Creative Commons License 2009.05.21 0 0 2673
Még egykor is ott voltak?Ha ezt tudom nem futok a 12:53as buszhoz :(
Előzmény: Törölt nick (2672)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.21 0 0 2672

Én is láttam a buszokat (együtt) a vasútállomáson 13h körül.

Én láttam rajta a jegykezelőt kívülről.

A többiek még nincsennek itt?

 

 

JG:

JKV-024*ANU-640

JKV-025*CLR-469

Előzmény: GEFE (2671)
GEFE Creative Commons License 2009.05.21 0 0 2671
Láttad-e az új jegykezelő kézi készüléket bennük???
Előzmény: SZEGECS (2665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!