Keresés

Részletes keresés

rich.mond Creative Commons License 2004.04.28 0 0 645
A Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. mintegy 60 millió eurós, azaz 15 milliárd forintos beruházással bővíti nyíregyházi gyárát - közölte szerdán a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium. Az üzemben a foglalkoztatottak száma 200-300 emberrel bővül.

A beruházás a nyáron kezdődik, a gyártás jövőre, az első félév végén indul. A beszállítók várhatóan 50-60 százaléka magyar vállalkozó lesz - olvasható a közleményben.

[origo]

toloba Creative Commons License 2004.04.21 0 0 644
Szorosan a nyomomban vagy, ha nem tucc olvasni...vagy csak rossz napod van.
Előzmény: szkd (642)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.21 0 0 643
Hát ez elég soká esett le neked :)
Előzmény: szkd (642)
szkd Creative Commons License 2004.04.21 0 0 642

"Hazudik a gaz fidesznácilya..."

toloba, korábban azt gondoltam, hogy te az értelmesebb baloldali vitázók közül való vagy. Tévedtem. Téged semmi nem különböztet meg a többi akár jobboldali akár baloldali alpári papagájkommandóstól.

Előzmény: toloba (632)
fehérfarkaska Creative Commons License 2004.04.21 0 0 641
"újabb kamatcsökkentés alapjait jelentheti - mondta Járai Zsigmond. "

A jegybank törvényünk értelmében ez a jó hír. Ha már Járai is így látja, akkor a Monetáris Tanácsban legelább eggyel több szavazat lesz az alapkamat csökkentés mellett.
:)

Előzmény: Törölt nick (630)
toloba Creative Commons License 2004.04.21 0 0 640
Akkor gyün a padlás-söprés...lesz nemulass, amúgy Csurkásan. :)
Előzmény: Törölt nick (639)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.21 0 0 639
Ne is álmodjatok róla. :) Persze, hogy az elvtársak ezt is ellopják.
Előzmény: toloba (638)
toloba Creative Commons License 2004.04.21 0 0 638
Nem baj, majd a jobbosok jegyeznek Békekölcsönt...
Előzmény: Törölt nick (635)
toloba Creative Commons License 2004.04.21 0 0 637
Csúnya, csúnya...pfujj Járai bácsi...
Előzmény: qncogi (634)
toloba Creative Commons License 2004.04.21 0 0 636
Lehet megmutatták neki Kulcsár kiskönyvét...
Előzmény: Törölt nick (633)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.21 0 0 635
Lehet, hogy a gazdaság sínen van, de a költségvetés nagy sz@rban.
Előzmény: Törölt nick (627)
qncogi Creative Commons License 2004.04.21 0 0 634
Már április elején is ezt mondta:

Medgyessy Péter miniszterelnök és új pénzügyminisztere, Draskovics Tibor felismerte ugyan a helyzet komolyságát, és szilárdan az irányváltás mellett van, de kétlem, hogy a politikai pártok és a lakosság valóban készen állnak ezeknek a szükséges és fájdalmas reformoknak a vállalására - mondta Járai Zsigmond.

Szvsz a peticiót se írta alá. (Habár ez csúnya dolog.)

Előzmény: toloba (632)
toloba Creative Commons License 2004.04.21 0 0 632
Hazudik a gaz fidesznácilya...vagy visszaállt a régi oldalára.
Előzmény: Törölt nick (630)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.21 0 0 631
A cikk többi része elkerülte a figyelmedet? Szerintem a használaton kívüli, lapos kerekű harci járművek jelentik most a legkisebb gondot.
Előzmény: rich.mond (629)
rich.mond Creative Commons License 2004.04.21 0 0 629
Ez kamu.Azokat a gépeket még a ruszkiktól kaptuk adósság fejében,jó régen.A határőrség kapásból vevőt keresett rá,de mivel asszem csak Líbia és Szaddam Irakja jelentkezett be érte,rajtunk maradt.
Előzmény: Törölt nick (627)
toloba Creative Commons License 2004.04.21 0 0 628
Há má hogyne. Mellár Orbánnak csalt, a maszopnak nem akart. Ment...:))
Előzmény: uzbence (626)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.21 0 0 627
A jól teljesítő magyar gazdaság erejéből már arra sem futja, hogy az ország külső biztonságát szavatolják:

"Pénzhiány miatt csak lábon kergethetik a csempészeket

2004. április 21., szerda, 10:13

Leállították a határőrségnél a járművek, irodai eszközök használatát, szünetelnek az alkalmassági vizsgálatok és a lövészetek is. A Draskovics-csomag miatti elvonások miatt ugyanis "minden áll, aminek működtetése pénzbe kerül". Így hiába költöttek az elmúlt években részben uniós forrásokból sok milliót a határőrség eszközparkjának fejlesztésére, a felszereléseket nem tudják használni. Több határőr szerint a spórolás miatt az embercsempészek egyre könnyebben tudják kijátszani őket.

Több határőr is azt állította egybehangzóan az [origo]-nak, hogy amióta a Draskovics-csomag keretében megszorításokra kényszerült a határőrség, "minden áll, aminek működtetése pénzbe kerül". Így gyakorlatilag hiába költöttek az elmúlt években részben uniós forrásokból sok milliót a határőrség eszközparkjának fejlesztésére, a felszereléseket nem tudják használni.

A határőrök szerint a járárőknek napi 3 kilométernyi terepjáró-használatot engedélyeztek. Ez azonban a gyakorlatban azt jelenti, hogy csak gyalog üldüzhetik az embercsempészeket és határsértőket, mert általában arra használják fel a kilométerpénzt, hogy a határőrizeti kirendeltségekről eljussanak a határőr igazgatóságra, a heti értekezletre. A határőr igazgatóságok udvarain állnak a tavaly vásárolt Neoplan autóbuszok is, így összesen 4-500 jármű áll kihasználatlanul az udvarokon, mert nincs pénz üzemanyagra. Az [origo]-nak nyilatkozó határőrök hozzátették azt is, ha fontos emberek érkeznek, akkor nekik azért beindítják az igazgatóság Mitsubichi Pajero-ját.

A járművek mellett az irodákban dolgozókat is sújtja a takarékoskodás: csak több felettes engedélyének birtokában lehet kinyomtatni egy hivatalos levelet vagy lefénymásolni iratokat. Ráaádásul még a betűméretet is jóvá kell hagyatni és a papír mindkét oldalára nyomtatni kell.

Az [origo] által megkérdezett határőrök elmondták azt is, hogy a lövészetek, az időszakos alkalmassági vizsgálatok is szünetelnek. A határőrőknek általában tavasszal rendeznek éves lövészetet, idén ezt eddig azonban még nem tartották meg. A középiskolákban végzett határőrök alkalmassági vizsgálatát pedig azért nem tudják elvégezni, mert a néhány száz forintos útidíjat sem tudják átvállalni a területi határőr igazgatóságok.

Kiderült az is, hogy eközben az összességében több százmillió forintos értéket képviselő, a kilencvenes években, az orosz államadósság fejében beszerzett BTR 80/A típusú harci járművek egy métert sem futottak a mai napig, lapos kerékkel, a szabad ég alatt tárolják a járműveket.

Az [origo]-nak panaszkodó határőrök szerint a megvonások azért okozhatnak nagy problémákat, mert az uniós csatlakozást követőenr migrációs hullám várható, elsősorban a romániai és az ukrajnai határszakaszon. A tömeges embercsempészet kivédése, visszaszorítása érdekében pedig éppen most kellene mobilizálni a határőrséget, fokozni a rajtaütésszerű ellenőrzéseket. A megtakarítások miatti elvonások azonban megbénítják a szervezet működőképességét - vélték forrásaink. Az [origo]-nak nyilatkozó határőrök úgy fogalmaztak, hogy máris vegetáló állapotba került a határőrség. Egyik forrásunk szerint az osztrák határőrizeti szervek sorozatban adják át magyar kollégáiknak a határsértőket, ami jelentős kudarc Magyarországnak. Forrásunk megjegyezte azt is, hogy az unióhoz csatlakozó országok közül egyedül csak Magyarországon csökkentették a határőrség működési költségeit a csatlakozás évében, ráadásul az EU-hoz most csatlakozó országok közül a magyar határőrök a legrosszabbul fizetettek egy uniós tanulmány szerint.

Orodán Sándor, a határőrség szóvivője megkeresésünkre annyit közölt: a megszorító intézkedések érintik a határőrséget is, és nem jól érintik. A részletekről azonban nem nyilatkozott, de elmondta, a határőrség mindent megtesz annak érdekében, hogy feladatait eredményesen ellássa. Hozzátette azonban: nem zárható ki egyértelműen, hogy hosszú távon bizonyos területeken az eredményesség rovására mennek ezek a megszorító intézkedések - mondta a szóvivő.

[origo]"

Saját határainkat nem tudjuk megvédeni, de milliárdos iraki misszióra, vadászgépek utántöltővel felszerelésére, államelnökök költséges fogadására költeni kell. Közben meg a sok fegyver-, drogcsempész a magyaro zöldhatáron kersztül fog ingázni oda-vissza. :-(

uzbence Creative Commons License 2004.04.21 0 0 626

Jaszóval beismerted, hogy Mellárt azért rugtátok ki, mert nem akart csalni az MSzP-nek. Köszönöm az őszinteséget... Maszop belügyekben ugyanis tényleg illetékes vagy.
Előzmény: toloba (625)
toloba Creative Commons License 2004.04.21 0 0 625
NAM NEM SOHA!
HAZUDNAK!
Megmondta a FIDESZ, hogy szarban a gazdaság, mindenki bizonytalan, nincs biztonságban, a gazdaság szakadékban zuhan lefelé, az infláció és a munkanélküliség vágtat, a bűnözés az eget verdesi, stb.
Mellár volt a jó, csak Orbánnak csalt a szociknak már nem akart, ezért repült...
Előzmény: rich.mond (624)
rich.mond Creative Commons License 2004.04.21 0 0 624
Közel negyedével bővült az építőipar

2004. április 21., szerda, 10:01|Utolsó módosítás: 2004. április 21., szerda, 10:01


Az építőipari termelés februárban kiigazítatlan adatok szerint 22,1 százalékkal, munkanaptényezővel kiigazítva 23,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest - közölte honlapján a Központi Statisztikai Hivatal.

Az év első két hónapjában a termelés 16,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazítva a termelés februárban az előző havinál 3,4 százalékkal volt alacsonyabb.

Tavaly februárban az építőipari termelés mennyisége 18,8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól a kiigazított és a kiigazítatlan adatok szerint egyaránt.


Az előző évek tapasztalata alapján a január-februári termelés az egész évinek mintegy 8 százalékát teszi ki. A legnagyobb építőipari alágazat, a szerkezetkész épületek és egyéb építmények építése februárban az előző évi nagyarányú visszaesést követően 33,1, évkezdettől 25,1 százalékkal nőtt.

Az épületgépészeti szerelés termelése februárban 16,8, a befejező építésé 6,9 százalékkal volt magasabb, mint 2003 februárjában. Az év második hónapjában mind az épületek, mind az egyéb építmények építése emelkedett az egy évvel korábbihoz viszonyítva; 16,7 illetve 34,4 százalékkal.

A legalább öt főt foglalkoztató szervezetek volumenindexe 2004 első két hónapjában valamennyi régióban emelkedett. A legnagyobb mértékben, 31,9, illetve 32,8 százalékkal az észak-magyarországi és az észak-alföldi székhelyű szervezetek termelése nőtt.

Az építőipari vállalkozások februárban 1,7 százalékkal nagyobb volumenű új szerződést kötöttek. Ezen belül az épületek építésére kötött szerződések száma 12,4 százalékkal csökkent, az egyéb építményeké viszont 30 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A hó végi szerződésállomány ennek ellenére 22,9 százalékkal kisebb, mint egy évvel korábban volt.

2003 februárjához képest az építőipari tevékenység költségalapon számított árai 5,4 százalékkal emelkedtek. Az építőipari árak az előző havinál 0,4 százalékkal alacsonyabbak voltak.

[origo]

Málnafaló Creative Commons License 2004.04.14 0 0 622
Itt az újabb "remek" adat....
Az infláció is sokéves csúcson...És még hol a vége...

Márciusban 6,7 százalék volt az infláció
04.4.14 09:00
Idén márciusban év/év alapon 6,7, míg hó/hó alapon 0,5 százalék volt a fogyasztói infláció - közölte a KSH.

------

Lehet örvendezni, hogy 1 hónap alatt "csak" fél százalékkal nőtt az infláció....

Előzmény: Törölt nick (620)
elemes Creative Commons License 2004.04.13 0 0 619
ezt nem egeszen ertem.
sem az osszevissza szamokat, sem az osszefuggest.
Előzmény: Droopy (614)
Andante Creative Commons License 2004.04.13 0 0 618
A folyó fizetési mérleg új módszertan alapján korrigált hiánya 2003-ban 6,488 milliárd euró volt - tette közzé a Magyar Nemzeti Bank szerdán. http://www.mtieco.hu/services/cibnew/news/me20040331084033.shtml

Folyó fizetési mérleg egyenlege mrd euróban
1999re 2000re 2001re 2002re 2003re 2004jan,feb
-2,301 -3,152 -1,967 -2,771 -6,488 -1,167

a GDP százalékában
-5,1 -6,2 3,4 -4,0 ?? ??

Előzmény: Málnafaló (606)
toloba Creative Commons License 2004.04.13 0 0 617
Nem igaz amit írsz...
Ezt én is tudom. Cáfolatnak elég is...nemde?
Előzmény: szkd (616)
szkd Creative Commons License 2004.04.13 0 0 616

"azt gondolom eddig Te vagy komolytalan. Nem emlékszem, hogy eddig egyetlen konrét ténnyel bármit is megcáfoltál volna"

...bátor szavak ezek attól aki hozzászólásairól csak ezen az egy oldalon már kétszer mondták el, hogy nem úgy van...

Az "Orbán apád" c. szösszenet azzal teszi egyenlővé hozzászólásaid szinvonalát ahova Te magad kényszeríted a vitapartneredét.

Előzmény: toloba (613)
toloba Creative Commons License 2004.04.13 0 0 615
Ugyan vazze!
Csak mocskolod meg lejáratod a zellenzéket...há ne mán! Mit Te gondúsz, hun Te vagy?
Előzmény: fehérfarkaska (612)
Droopy Creative Commons License 2004.04.13 0 0 614
Teljes fizetési mérleg egyenlege 1998-2002(millió euro) 2241,5 1158,2 -59,6 -1965,3

Dermeszto adatok. Nehez kezdet(1083 millE) utan, egyre jobb(1217 millE) es jobb(1906 millE) teljesitmenyek evrol evre. Koszonjuk neked oh JEL...

Előzmény: Málnafaló (606)
toloba Creative Commons License 2004.04.13 0 0 613
" „Az MTV oldalán találtam egy 2002. október 30-i cikket a SAPARD irodákkal kapcsolatban.”
Ez közönséges hamisítás, utólagos félremagyarázat, a másik fél bemocskolása, felelősé vonása.
Ennek ellent mond az a tény, amikor is megnyílt az első Sapard iroda.
De nem folytatom, mert komolytalan vagy. "

Hmmm...azt gondolom eddig Te vagy komolytalan. Nem emlékszem, hogy eddig egyetlen konrét ténnyel bármit is megcáfoltál volna, csupán olyanokat írsz, hogy 'nem úgy van, hanem így'...de ha igen, cáfoltál már konkrét tényekkel akkor most vagy komolytalan. Ugyanis a minimum az lett volna, ha hozod, hogy mikor is nyílt meg az a SAPARD iroda amit említesz...

Előzmény: kisgazda (609)
fehérfarkaska Creative Commons License 2004.04.13 0 0 612
Azt hittem konkrét adatokkal cáfolod, miszerint a te hiteles forrásod szerint nem is akkor - 2002 első felében az első a 6 iroda, amelyek pontos felállításának időpontjait au interneten kikeresheted - alakultak meg magyarországi SAPARD irodák, hanem ekkor és ekkor. Vagy, hogy az első pályázatokat nem is 2002 nov 15-től lehetett beadni, hanem már jóval korábban ekkor és ekkor. Valahogy hiányosnak találom a konkrét adataidat, és a hiteles forráso megemlítését.

Rendben. Az MTV cikkét nem találod hitelesnek. akkor ahhoz mit szólsz, 2002. okt. 9-én - vagyis az MTV-s cikk megjelenési hónapjának elején - a "RÉSZLETES ÉRTÉKELÉS AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG MAGYARORSZÁGRÓL SZÓLÓ ÉVES JELENTÉSÉRŐL 2002. OKTÓBER 9." még ez állt: "Mivel a SAPARD Ügynökség még nem kapta meg az EU akkreditációt, nem tudják még értékelni, képesek leszünk-e a közösségi vidékfejlesztési programok működtetésére. "
Illetve:
"SAPARD

-A Bizottság 2000. októberben fogadta el a magyar SAPARD tervet; a 2000-2006 időszakra vonatkozó Megállapodás és a 2000 évi Pénzügyi Megállapodás aláírásra került,

- A 2001. évre vonatkozó Pénzügyi Megállapodás- melyet 2001. novemberben jóváhagytak- még mindig nincs aláírva;

- A program Irányító Hatósága -FVM- létrehozta a Monitoring Bizottságot, amely egy alkalommal ülésezett eddig;"
http://www.bkik.hu/euinfo/orszagjelent/evesjelentes01.htm

Vagyis 2002. okt. 30-i cikk és a 2002. okt 9. EU Bizottság jelentése nem mond ellent egymásnak (időrendileg sem). Ergo, most már nemcsak az MTV cikkét kell hitelt éredmlő adatokkal cáfolnod, hanem az EU Bizottság jelentését is.

egyébként az is kiderül mind az MTV-s cikkből, mind a neten való szörfözgetésből, hogy a vidéki régiók többsége már 2000-ben elkészítétte projektjeit, amelyekkel majd SAPARD pénzekre pályázhatnak - de ehhez előbb 2 évet várniuk kellett (meg egy kormányváltást - de ezt már csak demagógiából jegyeztem meg :D ).

"De nem folytatom, mert komolytalan vagy.
Észrevételed vitára alkalmatlan.
Viszont jól lehet vele az ellenzéket mocskolni, lejáratni! "

Tökéletes megállapítás. Örülök, hogy van önkritikád és volt bátorságod tükörbenézni :)))

Előzmény: kisgazda (609)
Derek Creative Commons License 2004.04.13 0 0 611
Az autóipar lehet térségünk gazdasági fejlődésének motorja

Ajánlja a cikket?

Belföld | 2004-04-13 |



Egy német elemzés szerint az autóipar lesz Közép-Kelet-Európában a gazdasági fejlődés motorja. Egyre több bizonyíték jelzi, hogy térségünk óriási gazdasági fellendülés előtt áll.




A legfrissebb fejlemény, hogy a személygépkocsi iparra, mint az egyik kiemelkedően fontos ágazatra összpontosító legtekintélyesebb gazdaságkutató intézet, a Car, friss elemzése a tényeket összegezve megállapítja, hogy az európai autóipar a következő években lényegében átköltözik Kelet-Európába.

Már ma is mintegy 800 ezer világmárkaként számon tartott gépkocsit gyártanak a térségben, de a stratégiai döntéshozók már meghozott utasításai alapján kiszámítható, hogy 2006-ra ez a szám megháromszorozódhat, és közben robbanásszerűen fejlődik majd a nagy nyugati és japán, illetőleg koreai márkákhoz kapcsolódó bedolgozóipar is Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában. Leginkább a nagy német gyárak szánták már el magukat termelésük nagy részének folyamatos áttelepítésére, de a francia Peugeot, a japán Toyota, a koreai Hyundai is eldöntötte már, hogy a következő években munkahelyek százezreit exportálja Kelet-Európába.

Mindezt a friss elemzés az uniós csatlakozással hozza összefüggésbe, ugyanakkor megállapítja, hogy míg Németországban a munkaerő-ráfordítás egy órára lebontva csaknem 30 euró, Kelet-Németországban 16 és fél euró, addig Lengyelországban, Magyarországon öt és hat euró között van, Szlovákiában 3,30, Romániában pedig 1,70.

És mindehhez az újonnan csatlakozó országok éppenséggel a friss uniós támogatások jóvoltából olyan adalékos előnyöket kínálnak a nyugati működőtőke számára, amelyekkel a nyugat-európai államok nem tudnak versenyezni. Az autóipari elemzés általános gazdasági trendként állapítja meg, hogy megállíthatatlanul bekövetkezik a gazdasági boom, a robbanásszerű fejlődés Kelet-Közép-Európában.

Krónika hírszolgálat

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!