Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szocso 1000 Creative Commons License 2009.12.26 0 0 23446
Hello clubtársak!

Nekem egy automata, váltós, 1.3 16v wagon r-em van.
Megvagyok elégedve az autómmal, csak elég vájt, fülü vagyok, és van egy problémám, amit nem tudok hogyan orvosolni, remélem ti tudtok rá ajánlani valamit.
A gondom a következő: a motor felől mintha szelepzajt hallanék, állandó ritmikus kattogás formájában, hidegen nagyan csattog, melegen is hallható, de nem olyan intenzíven. A szerelők azt mondják adjak hangot a magnóra.
Nem tudom hogy mi csinálja ezt a csattogást, mert üres járatban a motort felpörgetve gyönyörűen penng a motor csattogás,/szelephangszerű hang/ nélül, viszont terhelés, emelkedőn felfelé rendesen csattog, de ha kilököm üresbe az automata váltót, akkor csak búg gyönyörűen a motor.
Nem tudom, hogy a szelepeimmel lehet gon, vagy esetleg az automata váltómnál van valami gond?
Voltak próbálkozásaim, szelephézagot állíttatam egy megbízható szerelővel, örültem is egészen addíg emelkedön felfelé újra kiadta a csattogó hangot.
Én úgy hallom hogy a fülkéből hallgatva a jobb oldal felől jön a hang, és előlröl.
A szelep úgy lett állítva, hogy meleg autóval, mert a srác azt mondta, ilyen értékekhez tudott hozzájutni, de kihangsúlyozom, hogy az autó motorjának hidegen, és melegen is szép csattogásmentes hangja van, csak terhelésre kezdi a csattogást.

Az autó különben nagyon jó, csak zavar ez a hang, nagyon örülnék, ha valaki tudna tanácsot adni, a motorral, vagy az automata váltóval kapcsolatban.

Előre is köszönöm szocso1000
sanyooo Creative Commons License 2009.12.25 0 0 23445
Engem érdekelne gumi, miért nem válaszolsz? :(
Előzmény: hacsek1 (23401)
Verwolf Creative Commons License 2009.12.19 0 0 23444
Ha rájössz mi okozza áruld el nekem is, mert hiába mondtam a szerelőnek, hogy hallgassa meg, előbb felemelte, és hogy nézze, hogy hol folyik-e az olaj járatta a motort egy fél óráig. Utána meg már bemelegedett nem lehetett hallani...
Én meg nem maradtam ott még 1-2 órát mire visszahűl annyira.
Előzmény: KikiBácsika (23442)
VariJoe Creative Commons License 2009.12.17 0 0 23443
Sziasztok! Van egy eladó téligumi garnitúrám WagonR-re. Tavaly előtt februárban lett feltéve és pár ezer km-t mentünk vele. A felni nem a legújabb de azért még elmegy. Annyi hátránya van, hogy 13"-os ezért (úgy tudom) nem mindegyik WagorR+ ra jó. A mienk ezres ABS nélküli volt, azon a nyári is 165/70R13-as volt. 6800 Ft gumi+felni db ár.
http://www.autosszaki.hu/gumifelni/117803/gumi-felni-suzuki-wagon-r-dunlop-teli-gyari-acelfelni-13-4dbSuzuki kerek
Előzmény: VariJoe (23414)
KikiBácsika Creative Commons License 2009.12.17 0 0 23442
Ja... és üresben motort pörgetve semmi ilyen hang nincs!!!
KikiBácsika Creative Commons License 2009.12.17 0 0 23441

Nektek is csinálja ezt a hangot hidegben?

 

" amíg benem melegszik a motor addig gázadáskor olyan mintha darálna.(csakis akkor, szóval hiába pörög 4000-en, ha a gázt nem nyomom). Olyan mint a szerencsekerég... Csak picit gyorsabb az a kattogó daráló hang."

 

Ez váltóhang, vagy motor szerintetek?

 

2002-es 1.3-as 76lovas-ról van szó.

 

Köszi...

Verwolf Creative Commons License 2009.12.17 0 0 23440
Elvittem szervízbe a kocsit. Rátették műszerre, kipufogó gáz kicsit környezet szennyezőbb mint kéne...
Olajfolyás nincs. Kicsit megvan égve a szelepszár. De érdekes módon azt mondta, hogy amíg nem okoz problémát a folyamatos utántöltés addig nyugodtan, a kocsi elmegy még sok-sok kilométert így is, mielőtt hozzá kell nyúlni. :P
Szóval most betárazok olajból...
t.lantos Creative Commons License 2009.12.17 0 0 23439

Ez sajna igy van. Tankolj bele gyorsan benzint.

(es a hatso lengescsillapitok csereje is orvosolhatja a problemat :))))))))))))))))))))))

 

Előzmény: sanyooo (23438)
sanyooo Creative Commons License 2009.12.17 0 0 23438
Tegnap voltam zöld kártyát csináltatni, azt mondta a szerelő nem tudja megcsinálni míg ég a motor lámpám! Mondom mindig akkor ég, ha sok az e85 a benzinben! Nem hitte.
golyobish Creative Commons License 2009.12.17 0 0 23437
Nekem is ez a helyzet, kiegészítve azzal, ha városban van egy erősebb gyorsításom már fel is gyullad. Ha nem pörgetem 3-4 nap múlva elalszik a lámpa. Az autó 2002-es 1,3-as, jó egy éve csinálja rendszeresen. Háromszor olvastattam ki a hibát különböző helyeken, mindannyiszor a kipufogógáz visszaveztést jelezte, szakszervíz szerint EGR szelepcsere(kb. 50eHUF), de mondták ha nem zavar használjam így a  motornak nem lesz baja. Hát nem zavar... , de a zöldkártyánál volt egy kis gondom: előtte lévő nap pont elaludt a lámpa örültem is neki, aznap viszont a forgalmi helyzet úgy alakult, hogy kellett egy nagyobb gyorsítás, lámpa meg vílágít újból. Műhelyben a szaki látja ég a lámpa, mondja, hogy így nem lesz kártya, mert a számítógép veszi a hibajelet, amit elküld a központba, így meg nem adják meg az engedélyt. Mondom neki, hogy üsse ki a hibakódot, azt próbálja úgy és semmi hirtelen gázadás, akkor talán menni fog. Szerencsére ment is + egy ezres a normál díjon felül.
Előzmény: KikiBácsika (23436)
KikiBácsika Creative Commons License 2009.12.16 0 0 23436

Nekem pl. fordítva van!

 

Ha sok a város, akkor elalszik és nem ég, ha megkergetem sokat pályán, akkor kigyullad.

 

Az lehet az oka, hogy a nagy fordulatnál nem tud megfelelően kiáramlani ugye a levegő, mivel koszos a szelep. Ha város a sok, ott nincs tartós magas fordulat, ezért megszűnni érzékeli a hibát.

Előzmény: Tudi66 (23430)
kkn Creative Commons License 2009.12.16 0 0 23435

Ha ilyenekben gondolkodsz, ezt is érdemes megnézni:

 

http://www.xado.hu/

 

Két kolléga is rakott már ilyet a kocsijába. Az egyik E-Kadett, a másik BMW-motoros diesel Omega. Azt mindkettő tapasztalta, hogy lecsendesedett a motor. Az Opeles azt látta, hogy a vezérműtengelye olyan lett, mintha felpolírozták volna. Kertigépbe is használta, ott is javulást tapasztalt.

Az Omegás a motor mellett a kormányszervóba is tett, neki az könnyebbé vált.

 

Lehet "adalékot" is venni, meg eleve ilyen olajat, ami tartalmazza a cuccot. Vannak az oldalon certifikátok, hogy mely cégek ismerték el a termékükhöz alkalmazhatónak. Van zsír is, miegymás.

Előzmény: geo-i6000 (23421)
ugyörgy Creative Commons License 2009.12.16 0 0 23434
a kábelen hivatalosan rajta van a csatlakozó is (keskeny papucs).
Ha ennek ellenére nem szól, akkor egy másik hangszóróval próba, és utána a rádióba csatlakozó vezetékeket kellene megnézni. nagyon ritkán előfordulhat, hogy a csatlakozók összedugásakor a műanyag házban az érintkező elmozdul és nincs rendes érintkezés
üdv.gy.
Előzmény: mirci18 (23433)
mirci18 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23433
hello

persze első hangszóró.
remélem sikerül kihúzni.
a másik kábelt meg elvágom fölcsavarom a hangszóróra újra hátha úgy megy.
ha még úgysem hallat hangot akkor mire lehet gyanakodni?
hiszen eddig jó volt
Előzmény: ugyörgy (23429)
moore Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23432
évekig forgalmaztam a METABOND-ot. Több 5literes kiszerelést is eladtam kamionos cégeknek. SOHA SEMMI probléma nem volt. A kamionosoktól az a visszajelzés jött, hogy megszünt az olajfogyasztásuk.
Előzmény: geo-i6000 (23425)
Tudi66 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23431
Bocsi:)))) A 23415-re küldtem. (volna)
Előzmény: Tudi66 (23430)
Tudi66 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23430
Így van! Nekem is égett a chek lámpa, de az első kergetésnél (110-130) meg szűnt a hibajelzés. A városi forgalom nem tesz jót a pörgős autóknak. Kergesd meg 25-30 km-t, és láss csodát.:) Vagy nem látsz csodát, de akkor szerelő.:(
Előzmény: VariJoe (23418)
ugyörgy Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23429
Szia.
Valszeg az első hangszórókról van szó :).
Tehát, kiveszed a rácsot, kis csavarhúzóval aláfeszítve, aztán rövid nyelű csavarhúzóval, vagy bármely más,erre a célra alkalmas (bitfej+rövid nyél) kicsavarod a hangszóró csavarjait, majd kiveszed a hangszórót, bekotorsz az üregbe és megtalálod a vezetékét. Célszerű a másik oldalon is megnézni a csatlakozást.
De ha már egyszer becsúszott, akkor idáig biztos eljutottál. A vezetéken kell lenni gyárilag egy ragasztó szalagnak, ez megakadályozza, hogy nagyon visszacsússzon. Zseblámpa, pipere tükör, 30 ízből álló kar, ET ujjak használata célszerű :) :) A szélvédőt nem érdemes kivenni, pedig úgy lehetne igazán hozzáférni.
Előzmény: mirci18 (23428)
mirci18 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23428
üdv mindenkinek

lenne egy nagyon kezdő kérdésem mivel még hangszóró cserével soha sem foglalkoztam.

szerettem volna a wagon r-be hangszórót tenni a bal oldalt sajnos becsúszott a kábel azt hogyan tudom újra kiszedni?

másik kérdésem hogy mi történhetett a másik hangszóróval?
mert miután becsúszott a kábel fölnyitottam a motorháztetőt megnézni hátha hozzáférek.biztosítékdobozánál egy két kábelt meghúztam és utána element a másik hangszóróban a hang.
ha útközben sebességet váltok akkor visszajön a hang.
érintkezési hibája lehet?

előre is köszi a válaszokat
valos Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23427
Ahenger falába épül be. simább lesz. könnyebb hidegindítás, talán kis plusz lóerő. növeli a motor élettartalmát. ezt már nemtudom bizonyítani, mivel már eladtam a trabantot.
Előzmény: geo-i6000 (23425)
valos Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23426
4 ütemű trabantba tettem. nagyon jó volt. érezhetően erősebb lett. olajat előtte sem fogyasztotta. ennyit tudok mondani róla.
Előzmény: geo-i6000 (23425)
geo-i6000 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23425

Köszönöm az hozzászólásokat a  METABOND GOLD - hoz. 

 Az após már megvette az anyagot. Engem az érdekelne, hogy nem tesz-e kárt a motorba?????

Vagy hülyeséget kérdezetem????

 

Köszönöm

t.lantos Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23424

15w40-et ertelemszeruen csak akkor, ha motorgeneral helyett akarunk meg 50-100e km-t belekuldeni, aztan kidobjuk az egeszet.

vagy veszunk bele egy bontott motort :)

 

Előzmény: Verwolf (23423)
Verwolf Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23423
15w-40? Az már nagyon tömény. Hidegen szinte egyátalán nem fog kenni...

Idézet: "De ne gondoljuk, hogy azzal teszünk jót a motornak, ha olyan vastag olajat töltünk bele, amit már nem fogyaszt. Ezzel az erővel zsírt is tölthetnénk bele, azt sem fogja elfogyasztani, csak utána kidobhatjuk."

ebbe azért van valami.
t.lantos Creative Commons License 2009.12.15 0 0 23422

Ha a szerelo mondja....neki biztos megeri.

Olyan oreg suzuki nincs. Illetve lehet (300e folotti futas, de akkor meg inkabb 15w40 olaj, idonkent utantoltve :)

 

Előzmény: geo-i6000 (23421)
geo-i6000 Creative Commons License 2009.12.14 0 0 23421

Üdv Márkatársak!

 

Az apósom suzukuja elég öreg. Azt javasolja az autószerelő öntsünk a motorolajhoz METABOND GOLD-ot  - ez egy kopáscsökkentő adalék anyag-  talán !!??

 

TI MIT GONDOLTOK ERRŐL a METABOND gold-ról.

 

Köszönöm!

Kipa Sapi Creative Commons License 2009.12.14 0 0 23420
Sziasztok!

Képzeljétek el,elmúlt a hibajelzés! De én még gyanakszom a légszűrőre,amit nem mostanában cseréltem.
A hibákat innen az internetről olvastam,nekem nem eszi az olajat pedig castrol 15w40es olajat használok.
Valamint nem a jó kis auchannál fogok tankolni,hanem egyszer valami más kútnál.

Köszönöm a válaszokat,üdv egy NŐ
valos Creative Commons License 2009.12.14 0 0 23419
Nem tipusbetegség. nálam nem eszi az olajat, nem zörög a futómű, sőt még a kárpit sem. néha azért kell egy kis karbantartás.
Előzmény: Kipa Sapi (23415)
VariJoe Creative Commons License 2009.12.14 0 0 23418
Szia! Ez a tiszt-e a benzin vagy nem ez tényleg kamu szöveg, a legvalószínűbb ok, a lambda szonda hibája, elkoszolódása stb. lehet, pláne ha a kocsinál "olajevésről" beszélsz. Az elégett olajgőz lerakódik a lambda szonda érzékelőjére és hamis adatokat jelez. Függ az olajtól is milyen van benne, mikor volt olajcsere stb. Nem lett egyenetlenebb a motorjárása mostanában? Alapjárat ingadozik?
Elvileg egy hosszabb autópályás út alkalmával kitisztulhat.
Ettől függetlenül sok más ok is lehet, nem árt pl. a hőmérséklet jelzőt, olajnyomás mérőt sűrűbben figyelni.
Előzmény: Kipa Sapi (23415)
t.lantos Creative Commons License 2009.12.14 0 0 23417

mire gondoltad a kerdojelet?

 

Előzmény: sanyooo (23413)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!