Nekem egy automata, váltós, 1.3 16v wagon r-em van. Megvagyok elégedve az autómmal, csak elég vájt, fülü vagyok, és van egy problémám, amit nem tudok hogyan orvosolni, remélem ti tudtok rá ajánlani valamit. A gondom a következő: a motor felől mintha szelepzajt hallanék, állandó ritmikus kattogás formájában, hidegen nagyan csattog, melegen is hallható, de nem olyan intenzíven. A szerelők azt mondják adjak hangot a magnóra. Nem tudom hogy mi csinálja ezt a csattogást, mert üres járatban a motort felpörgetve gyönyörűen penng a motor csattogás,/szelephangszerű hang/ nélül, viszont terhelés, emelkedőn felfelé rendesen csattog, de ha kilököm üresbe az automata váltót, akkor csak búg gyönyörűen a motor. Nem tudom, hogy a szelepeimmel lehet gon, vagy esetleg az automata váltómnál van valami gond? Voltak próbálkozásaim, szelephézagot állíttatam egy megbízható szerelővel, örültem is egészen addíg emelkedön felfelé újra kiadta a csattogó hangot. Én úgy hallom hogy a fülkéből hallgatva a jobb oldal felől jön a hang, és előlröl. A szelep úgy lett állítva, hogy meleg autóval, mert a srác azt mondta, ilyen értékekhez tudott hozzájutni, de kihangsúlyozom, hogy az autó motorjának hidegen, és melegen is szép csattogásmentes hangja van, csak terhelésre kezdi a csattogást.
Az autó különben nagyon jó, csak zavar ez a hang, nagyon örülnék, ha valaki tudna tanácsot adni, a motorral, vagy az automata váltóval kapcsolatban.
Ha rájössz mi okozza áruld el nekem is, mert hiába mondtam a szerelőnek, hogy hallgassa meg, előbb felemelte, és hogy nézze, hogy hol folyik-e az olaj járatta a motort egy fél óráig. Utána meg már bemelegedett nem lehetett hallani... Én meg nem maradtam ott még 1-2 órát mire visszahűl annyira.
Sziasztok! Van egy eladó téligumi garnitúrám WagonR-re. Tavaly előtt februárban lett feltéve és pár ezer km-t mentünk vele. A felni nem a legújabb de azért még elmegy. Annyi hátránya van, hogy 13"-os ezért (úgy tudom) nem mindegyik WagorR+ ra jó. A mienk ezres ABS nélküli volt, azon a nyári is 165/70R13-as volt. 6800 Ft gumi+felni db ár. http://www.autosszaki.hu/gumifelni/117803/gumi-felni-suzuki-wagon-r-dunlop-teli-gyari-acelfelni-13-4db
" amíg benem melegszik a motor addig gázadáskor olyan mintha darálna.(csakis akkor, szóval hiába pörög 4000-en, ha a gázt nem nyomom). Olyan mint a szerencsekerég... Csak picit gyorsabb az a kattogó daráló hang."
Elvittem szervízbe a kocsit. Rátették műszerre, kipufogó gáz kicsit környezet szennyezőbb mint kéne... Olajfolyás nincs. Kicsit megvan égve a szelepszár. De érdekes módon azt mondta, hogy amíg nem okoz problémát a folyamatos utántöltés addig nyugodtan, a kocsi elmegy még sok-sok kilométert így is, mielőtt hozzá kell nyúlni. :P Szóval most betárazok olajból...
Tegnap voltam zöld kártyát csináltatni, azt mondta a szerelő nem tudja megcsinálni míg ég a motor lámpám! Mondom mindig akkor ég, ha sok az e85 a benzinben! Nem hitte.
Nekem is ez a helyzet, kiegészítve azzal, ha városban van egy erősebb gyorsításom már fel is gyullad. Ha nem pörgetem 3-4 nap múlva elalszik a lámpa. Az autó 2002-es 1,3-as, jó egy éve csinálja rendszeresen. Háromszor olvastattam ki a hibát különböző helyeken, mindannyiszor a kipufogógáz visszaveztést jelezte, szakszervíz szerint EGR szelepcsere(kb. 50eHUF), de mondták ha nem zavar használjam így a motornak nem lesz baja. Hát nem zavar... , de a zöldkártyánál volt egy kis gondom: előtte lévő nap pont elaludt a lámpa örültem is neki, aznap viszont a forgalmi helyzet úgy alakult, hogy kellett egy nagyobb gyorsítás, lámpa meg vílágít újból. Műhelyben a szaki látja ég a lámpa, mondja, hogy így nem lesz kártya, mert a számítógép veszi a hibajelet, amit elküld a központba, így meg nem adják meg az engedélyt. Mondom neki, hogy üsse ki a hibakódot, azt próbálja úgy és semmi hirtelen gázadás, akkor talán menni fog. Szerencsére ment is + egy ezres a normál díjon felül.
Ha sok a város, akkor elalszik és nem ég, ha megkergetem sokat pályán, akkor kigyullad.
Az lehet az oka, hogy a nagy fordulatnál nem tud megfelelően kiáramlani ugye a levegő, mivel koszos a szelep. Ha város a sok, ott nincs tartós magas fordulat, ezért megszűnni érzékeli a hibát.
Két kolléga is rakott már ilyet a kocsijába. Az egyik E-Kadett, a másik BMW-motoros diesel Omega. Azt mindkettő tapasztalta, hogy lecsendesedett a motor. Az Opeles azt látta, hogy a vezérműtengelye olyan lett, mintha felpolírozták volna. Kertigépbe is használta, ott is javulást tapasztalt.
Az Omegás a motor mellett a kormányszervóba is tett, neki az könnyebbé vált.
Lehet "adalékot" is venni, meg eleve ilyen olajat, ami tartalmazza a cuccot. Vannak az oldalon certifikátok, hogy mely cégek ismerték el a termékükhöz alkalmazhatónak. Van zsír is, miegymás.
a kábelen hivatalosan rajta van a csatlakozó is (keskeny papucs). Ha ennek ellenére nem szól, akkor egy másik hangszóróval próba, és utána a rádióba csatlakozó vezetékeket kellene megnézni. nagyon ritkán előfordulhat, hogy a csatlakozók összedugásakor a műanyag házban az érintkező elmozdul és nincs rendes érintkezés üdv.gy.
persze első hangszóró. remélem sikerül kihúzni. a másik kábelt meg elvágom fölcsavarom a hangszóróra újra hátha úgy megy. ha még úgysem hallat hangot akkor mire lehet gyanakodni? hiszen eddig jó volt
évekig forgalmaztam a METABOND-ot. Több 5literes kiszerelést is eladtam kamionos cégeknek. SOHA SEMMI probléma nem volt. A kamionosoktól az a visszajelzés jött, hogy megszünt az olajfogyasztásuk.
Így van! Nekem is égett a chek lámpa, de az első kergetésnél (110-130) meg szűnt a hibajelzés. A városi forgalom nem tesz jót a pörgős autóknak. Kergesd meg 25-30 km-t, és láss csodát.:) Vagy nem látsz csodát, de akkor szerelő.:(
Szia. Valszeg az első hangszórókról van szó :). Tehát, kiveszed a rácsot, kis csavarhúzóval aláfeszítve, aztán rövid nyelű csavarhúzóval, vagy bármely más,erre a célra alkalmas (bitfej+rövid nyél) kicsavarod a hangszóró csavarjait, majd kiveszed a hangszórót, bekotorsz az üregbe és megtalálod a vezetékét. Célszerű a másik oldalon is megnézni a csatlakozást. De ha már egyszer becsúszott, akkor idáig biztos eljutottál. A vezetéken kell lenni gyárilag egy ragasztó szalagnak, ez megakadályozza, hogy nagyon visszacsússzon. Zseblámpa, pipere tükör, 30 ízből álló kar, ET ujjak használata célszerű :) :) A szélvédőt nem érdemes kivenni, pedig úgy lehetne igazán hozzáférni.
lenne egy nagyon kezdő kérdésem mivel még hangszóró cserével soha sem foglalkoztam.
szerettem volna a wagon r-be hangszórót tenni a bal oldalt sajnos becsúszott a kábel azt hogyan tudom újra kiszedni?
másik kérdésem hogy mi történhetett a másik hangszóróval? mert miután becsúszott a kábel fölnyitottam a motorháztetőt megnézni hátha hozzáférek.biztosítékdobozánál egy két kábelt meghúztam és utána element a másik hangszóróban a hang. ha útközben sebességet váltok akkor visszajön a hang. érintkezési hibája lehet?
Ahenger falába épül be. simább lesz. könnyebb hidegindítás, talán kis plusz lóerő. növeli a motor élettartalmát. ezt már nemtudom bizonyítani, mivel már eladtam a trabantot.
15w-40? Az már nagyon tömény. Hidegen szinte egyátalán nem fog kenni...
Idézet: "De ne gondoljuk, hogy azzal teszünk jót a motornak, ha olyan vastag olajat töltünk bele, amit már nem fogyaszt. Ezzel az erővel zsírt is tölthetnénk bele, azt sem fogja elfogyasztani, csak utána kidobhatjuk."
Képzeljétek el,elmúlt a hibajelzés! De én még gyanakszom a légszűrőre,amit nem mostanában cseréltem. A hibákat innen az internetről olvastam,nekem nem eszi az olajat pedig castrol 15w40es olajat használok. Valamint nem a jó kis auchannál fogok tankolni,hanem egyszer valami más kútnál.
Szia! Ez a tiszt-e a benzin vagy nem ez tényleg kamu szöveg, a legvalószínűbb ok, a lambda szonda hibája, elkoszolódása stb. lehet, pláne ha a kocsinál "olajevésről" beszélsz. Az elégett olajgőz lerakódik a lambda szonda érzékelőjére és hamis adatokat jelez. Függ az olajtól is milyen van benne, mikor volt olajcsere stb. Nem lett egyenetlenebb a motorjárása mostanában? Alapjárat ingadozik? Elvileg egy hosszabb autópályás út alkalmával kitisztulhat. Ettől függetlenül sok más ok is lehet, nem árt pl. a hőmérséklet jelzőt, olajnyomás mérőt sűrűbben figyelni.