A Passnave-kikötések szorgalmasan felkerülnek a honlapra, amit Jakyg linkelt, követhető a rendszer, bár kicsit felületes, (honnan érkezik??? hová távozik???) de a célnak megfelel.
Második a rangsorban a Bravodock Kft., itt egy excell-táblázatban vannak a kabinos-kikötések, ez jelenleg nem nyilvános, nekem is csak azért van hozzáférésem, mert most véletlenül pont én hosztolom a folyamhajón.
A harmadik az Infopark, őszinte leszek, halvány fogalmam sincs, hogy ki fia borjáé, de oda jószerivel csak a négy ukrán érkezik, melyeknek immáron kiszámítható és tervezhető az érkezésük/távozásuk (péntek és hétfő között minden reggel 9-kor érkezik 1-1 db úgy, hogy egyszerre csak 2 legyen átfedésben - ez nekem kicsit szomorú, mert jó lenne egyszer elkapni még együtt a négyet. :)
A fenti három befogadóból összeollózva nagyjából kiadódik a teljes a budapesti kabinosforgalom.
Az ugye egyértelmű, hogy északi part. A vasúti átjáró kb. ilyen közelben és irányban Alsóörsön, Révfülöpön Akaliban, Badacsonyban és Györökön van.
Révfülöpnél a jellegzetes kikötőépület látszana. Badacsonyban az átjáró a móló tengelyében van. Akalit a móló kialakítása zárja ki, ahogy Györököt is, továbbá az átjáró ott is a móló tengelyében van.
És akkor a háttérben a Csere-hegy jellegzetes formáját még nem is említettem. :-)
Budapesti kabinos indulások fenn vannak a neten valahol? Kerestem, de nem találtam, pedig úgy rémlik, régen közzétették. Persze lehet, rosszul emlékszem.
Indul a szezon, megtörtént 2019. első rövidebb lélegzetű szpottingja Horányban.
2019. 04. 26. péntek 14 óra és 2019. 04. 28. vasárnap 14 óra között (48 óra alatt) összesen 85 hajóelhaladás esett meg a 1669. fkm előtt.
Az első 24 órában 43, a második félidőben pedig 42, ez meglehetősen egyenletesnek mondható, ráadásul nem csak a napi eloszlás, hanem a személyhajó-áruszállító fele-fele arányában is mutatkozik javuló tendencia az utóbbiak esetében, hiszen:
a 85 hajóból:
- személyszállító: 43, ebből -- kabinos: 40, ebből --- hagyományőrző kabinos: 3 --- modern kabinos: 37 -- szárnyas: 3 (megj.: mindháromszor a VÖCSÖK-II)
- áruszállító és egyéb: 42, ebből -- önjáró vagy tolóönjáró: 31 -- tolt kötelék: 9 -- toló szeparát: 1 -- roro: 1
Lobogó szerint: CH 20 -> D 18 -> SK 11 -> UA 8 -> M 6 -> NL 6 -> HU 5 -> RO 4 -> BG 3 -> A 2 -> F 1 -> HR 1
Különlegesség, rendkívüli esemény, szokatlan hajóviselkedés: - nem volt tapasztalható.
Én dolgoztam a Fonyódon a zuhany rácsot lehet takarítani. A kormány állás előtti tér nyitott legyen jó megoldás, de erős napsugárzásnál kellemetlen lenne. Hátsó fedélzet lehetne magasabb az jó ötlett.
Fejlődhetnének még tovább..., mert üzemeltetői oldalról valóban sok előnyös tulajdonságuk van, csak az utasok szempontjait nem vették eléggé figyelembe...
1. felső üléssorban jelenleg nézi egymást 10-10 ember egymással szemben, ehelyett 4-es boxok kellenének (meg döntéspróba, de a tengermelléki hajók a Balatonnál komolyabb vizeket is kiálltak, így kevés kétségem van az eredménnyel kapcsolatban. És csak 1x kéne megcsinálni...)
2. Hátsó utastér teteje nagyon alacsony, 180 cm körül fejbeverős, még akkor is, ha sárga matricákkal ellátják. Az negyediknél ugye ezt már korrigálták, de nem lenne halálos tétel a többinél is megtenni utólag.
3. Amire régebben kellett volna gondolni, az a nyitott terek arányának növelése, kb így:
akkor az emberek negyede napon, negyede fedett de nyitott részen ülhetne, és csak (a kisebbik) fele kényszerülne bentre.
Kb így:
+ a zuhanyrácsos fedélzet borítás nagyon igénytelen, ráadásul nem is lehet jól takarítani, mert belemegy a kosz.
Olyanok-amilyenek az oroszok, de legalább idénre kicsit fejlődtek:
Mindhárom régebbibe új klíma került, a Szántódban átalakították a székezést (a vaskeretre szereltek helyett mozgathatók lettek) emellett új szőnyegeket is kapott, míg volt amelyikben a gépészethez is nyúltak. Az se utolsó, hogy végre újra fehérre lettek festve kívül, lekerültek a reklámok.