Hagyd a fenébe és mind fórumra ird be okulásképpen !
Esetleg ha nagyon leszánt vagy akkor irhaszt még egy könyörgő levelet (becsatolva a dokumentumokat) az ebaynek, hogy adják vissza a jutalákot, mert nem történt meg az eladás.
Hivd fel a bankodat. CSak ok tudnak segiteni. Zarolhatjak az osszeget az urge szamlajan, amig tisztazodik a dolog. Az teljesen normalis dolog, hogy ha valaki egy nem teljesitett tranzakcio eseten visszakeri a penzet. Amig nem haljak a te sztoridat, addig az ove utan vonak menni.
Mas:
Kicsit gondolkodtam a torteneten. Ha nem te szurtal el valamit, akkor nagyon ugy nez ki, hogy egy kezdo csaloval hozott ossze a sors. Vagy csak siman meggondolta magat. Elso lepes, hogy hivd a bankodat, mert kar teged sem erhet, ha valoban johiszemuen jartal el.
Bankkártya tranzakciót 180 napig meg vissza lehet vonni (chargeback), ez a kártyatársaságok előírása, nem PayPal téma. Minden polgári szerződésből ki lehet hátrálni, csak megfelelő indok kell hozzá. Szerintem nem lehet bankszámláról leemelni, csak inkasszóval. Kártya chargeback még lehetne, de mivel az összeg a PayPal számládra érkezett, csak onnan lehetne visszavonni, nem egy olyan számláról, ami sosem volt értintett a témában. Legalábbis szerintem. Nem tudom, pp számla mehet-e minuszba?
A harmadik személy a vevő barátja. Nála szokott nyaralni majdnem minden évben. Valós személy, rengeteg közös fotó van róluk a neten. Azért kellett volna hozzá küldeni, mert beleírtam a leírásban, hogy csak EU-n belül vállalom a szállítást. Ezt az olasz barátját ő ajánlotta fel még a vételár+ szállítási díj kifizetése előtt. Szerintem ebben semmi gyanús nincs.
Ez a lelemenyes az egeszben. Minden olyan tranzakcio, amikor egy harmadik szemely is erintett = gyanus. A te esetedben a harmadik szemely az italiai? valaki volt, akihez szallitani kellett volna. Valoszinuleg egy nem letezo szemely.
Igen, én is erre gondoltam. Elküldtem volna a motort, ha van hova!
az a baj, hogy nem adta meg a pontos címet.
Mivel a paypal- on nem áll rendelkezésre a teljes visszakövetelt összeg, van-e joguk a bankszámlámról leemelni?
Az aukció lezáródásától eltelt több mint 3 hónap!
Van-e lehetőség valamilyen fellebbezésre?
Kárt okozott nekem: kifizettem a ebay ( nem kevés) jutalékot. Csomagolás beszerzése, beládázás, telefon, 2 komoly vevő elküldése, most pedig még megfejelték kezelési költséggel és valamilyen jutalékkal, kamattal.
Tehát, ha mindent le tudtak volna emelni, akkor erősen mínuszban lennék.
Azt kellett volna tenned, hogy elküldöd a motort és lezárod az adásvételt, amilyen gyorsan csak lehet. Ha most nem lépett volna a figura, akkor valószínűleg kifutott volna a Paypal által nyújtott vásárlóvédelem határidejéből és utána gondolom ő is csak peres úton kaphatta volna vissza a pénzt, ha magadtól nem adod vissza. Persze valószínűleg csak meggondolta magát időközben. Vagy esetleg valami miatt kellett neki a pénzmozgás a Paypalján / bankkártyáján.
Itt is két ember van én és a vevő, aki valós személy, lakhellyel Facebook profillal stb..
Még semmit sem szállítottam. Vártam, hogy megadja a szállítási címet, de helyette több mint 3 hónap múlva kérte vissza a paypal-on a pénzt, arra hivatkozva, hogy nem kapta meg az árut.
Eladtam az Ebay.com-on egy motorkerékpárt. Az amerikai vevő paypalon kifizette a vételárat az Oloszországban lakó barátjáig való szállítással együtt.
Megadta a helységet. Ez alapján számoltam ki a fuvarköltséget. A hiányzó szállítási adatokkal (név, pontos cím, átvevő neve) viszont adós maradt.
Én leszerveztem a szállítást, beládáztam a motort és vártam a kért adatokra.Arra gondoltam, hogy nyárig elteszem neki, mert akkor szokott Olaszországba utazni.
A vevő nem reagált kb. 3 hónapig, majd azt vettem észre, hogy benyújtott egy vételár visszatérítést a paypal számlám terhére, amit teljesítettek is. Leemelték a vevő által 3 hónapja átutalt összeget + kamatot stb..
Nagyon fel vagyok háborodva, mivel azóta már több komoly érdeklődő lett volna. Kifizettem a jutalékot az Ebaynak és elég sok költségem is volt az üggyel kapcsolatban.
Írtam a supportra, de csak semmitmondó választ kaptam.
Arra hivatkoznak, hogy nem szállítottam le az árut, de hogy tehettem volna - mikor nem adta meg a kért adatokat.
Valakinek volna javaslata-ötlete hogyan kerülhetnének kicsit előrébb a listázásban az aukcióim?
Az ebay-on külön kiemelési funkciót nem találtam, forgalomtölcsért is használok, de ez csak a látogatottság számát dobja fel, nem valós.. Már külön domaint is regiztem. A legutóbbi aukciómat megnézték 3-an például. Nem fogyasztási cikket árulok, kb. 1-2 havonta adok el egy-két terméket. Így nagyon reménytelennek tűnik, már tényleg kétségbe vagyok esve... Annyit kínlódtam mire idáig eljutottam..
Ebayről rendeltem egy esküvői ruhát 160USD értékben, amit DHL-el küldtek. És kaptam e-mailt a DHL-től, hogy csatoljam az okmányokat (fizetési bizonylatot), az eladó 30USD-s értéket írt rá a ruhára. Mennyit kellene utána fizetnem? Pontosan mit kell elküldenem nekik?
Pólókat szeretnék feltenni ebay-re, de nem nagyon tudom belőni a postai árakat. Pl az USA-ba mennyiért tudom elküldeni? Egy sima buborékos borítékban küldeném.
Tanmese: Van 3 aktuális aukcióm, szombaton járnak le. Reggel kettő bezöldült, az árát már el is költöttem az ebayon, gondoltam, majd fizetem, ha az enyémet kiköhögik. Erre nézem este, az egyik érvényes licitet visszavonta az ember...