Videó: EUB-438 (Ik256.51) ma Szolnokon járt... (Dj Aty-nak köszönet az infóért, a gk.vezetőnek meg azért, mert szépen lassan fordult ki, -így jobb felvétel készülhetett... :)
Azaz, mind a 7 szóló, mert ugyebár egy már itt van múlt hét óta. Lehet készíteni a gyászindulós CD-t ANU-éknak... :) Jól látom, hogy fehéren érkeztek, csík nélkül?
Az a kérdésem lenne, hogy ugye a JKV-008-at most selejtezték Berényben, a 010 még idén követi az előrejelzések szerint, és a 012 is selejt lesz hamarosan. Ha Szolnokon üzembe állnak az új gépek marad még egyáltalán JKV-s csuklós forgalomban a Jászkunnál?
"Meglátásom szerint most Magyarországon az jön, hogy ugyanazokat a hibákat elkövetjük, mint 20-30 évvel ezelőtt a nyugatiak."
Pontosan így van. Annyi szerencséje van az országnak, hogy a "hülyecivilek" eléggé sokat verik a tamtamot mindenféle felesleges tömegközlekedés és kerékpározás népszerűsítése érdekében.
EGYETÉRTEK! A nagymérvű utaslétszám csökkenés oka gondolom pl: hogy hová tűntek városunkból a nagyüzemek, ugyanis a hivatásforgalom szinte töredéke a valamikorinak. A nagymérvű saját személygépkocsi forgalom lehet a másik ok. Az utaink áteresztő képessége, valamint az úthálózat struktúrálja is meghatározó lehet. Ezek a tények a kötöttpályás tömegközlekedési elképzelések realitását is megkérdőjelezik szerintem?!
"Gondoljunk csak arra, hogy hétvégenként már szóló buszok járnak a "tradicionálisan" csuklós vonalakon is..."
Az igaz, hogy évek óta sok százalékkal csökken az éves utasszám, de ez nem azt jelenti, hogy ilyen ütemben fogy a szolnoki emberanyag, hanem azt, hogy majdnem ilyen iramban romlik a modal split. Én nem tudok általánosságokon kívül magyarázatot arra, miért utaznak egyre kevesebben a JV járatain, bár kétségtelen, hogy a legutóbbi brutális áremelés nem segített a dolgon. Szóval annyi utas nagyjából volna, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt, csak valahogy ki kéne rángatni őket a kocsiból. Na, ezek tipikus "kisvárosi" problémák, nyugaton rettenetes a Szolnok méretű városok helyi közlekedése (tisztelet a kivételnek), s még WC-re is kocsival járnak. Szolnok pont ezen az úton halad, kérdés, van-e annyi pénz és leleményesség a döntéshozókban, hogy ez megfordítható legyen... Meglátásom szerint most Magyarországon az jön, hogy ugyanazokat a hibákat elkövetjük, mint 20-30 évvel ezelőtt a nyugatiak. Még véletlen sem tanulnánk más hibáiból... Nem, mintha tudnám a megoldást :)
Szerintem nem sok realitása van egy szolnoki kötöttpályás üzemnek, legyen az akár troli, akár villamos. Gondoljunk csak arra, hogy hétvégenként már szóló buszok járnak a "tradicionálisan" csuklós vonalakon is...
Szóval minden további találgatás helyett legjobb lenne, ha polgármesterünk elárulná, hogyan is értette. Szolnokra-e, vagy sem, ha igen, itt hova, és mivel?
Én arra lennék kíváncsi inkább, hogy honnan szerzel utast a villamosra ?! A beruházás költségei miatt az egykocsis 12-16 méteres járművekkel soha nem lesz rentábilis egy szolnoki villamosüzem. A felvázolt viszonylaton (Jubileum -> Tisza-híd) még talán összejönne (csúcsban) egy normális villamosnyi utas, de ugye nem cél, hogy a szandai utazás a jövőben úgy nézzen ki, hogy 10 perc a villamossal, átszállás, majd 5-10 perc a Kretyóval? Mert ez lehet, hogy környezetbarát(abb), lehet, hogy presztízs, de nem utasbarát, így csak autós tilalommal oldható meg, hogy egyáltalán bárki felüljön a villamosra. Az sem lehet megoldás, hogy akkor járjon Szandáig (pl.) a villamos, mert ott már végképp nem lesz meg a kellő utasszám, Szolnok önerőből nem fog felmutatni 20-50 milliárdot (vagy többet?), az EU meg ilyen várható megtérülést nem fog támogatni (érdemben).
Egy trolibusz kapacitása viszont megegyezhet egy autóbuszéval, így azon vonalak, amelyeken csúcson kívül is csuklós vagy normál szóló kocsik közlekednek, kiszolgálhatóak madzagos busszal is, de szintén a megtérülés miatt csak az igazán kihasznált járatokat villamosítanám. Itt viszont megvan az az előny, hogy egyre kiforrottabb lesz az önjáró troliüzem, így megfelelő kocsiparkkal kevés madzaggal is sok trolibuszos (duóbuszos) vonal lenne alkotható, ami az emisszió és hatékonyság miatt inkább lehet rentábilis.
Gyaloghídon nem lesz villamos.Már az új Tisza-hidat is tervezik,állítólag a papírgyár környékére. Uj bevásárlóközpontnál van egy buszmegálló,de busz még nincs.Majd kukáznak valami szar M.A.N.-t,vagy Neoplan-t.A legjobb egy ócska Ikarus 266 lenne. :)