Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2006.10.12 0 0 358

Köszi szépen. Valójában ugye négyen voltak, a "Magyar", a "Hunor", a "Buda" és az "Etele". A "Buda" világéletében MHRT-s volt, az "Etele" szintén az volt talán, mindenesetre láttam már fotót, ahol MHRT festéssel áll a telelőben.

Üdv: muggliŠ

Előzmény: hadihajos (357)
hadihajos Creative Commons License 2006.10.11 0 0 357
A 3 közül az eggyik.  ? Talán a Magyar motoros
hadihajos Creative Commons License 2006.10.11 0 0 356
Volt még egy harmadik is  " Etele"  néven.
Előzmény: muggli (355)
muggli Creative Commons License 2006.10.10 0 0 355

Más kérdés!

A "Hunor"-ról és a "Magyar"-ról (275-001 és 275-002) van-e képe valakinek? 1978-ban még járták a Dunát.

muggliŠ

Előzmény: Takoca_ (352)
muggli Creative Commons License 2006.10.10 0 0 354

Takoca!

Az ötödik képed olyan 1300-as, a nyolcadik viszont olyan 1500-1600-as fordulaton megy. :-)))))

Nagyon jó képek! Azt hizsem, a 037-es gazdája talán van valahol az Aknásznaszád topicban. Biztos érdekelnék a képeid! Kutakodj még egy kicsit és találja a 014-esről és a 023-asról is pár képet! :-)))))))

muggliŠ

Előzmény: Takoca_ (352)
peye Creative Commons License 2006.10.09 0 0 353

Szia!

Neveket nem szoktunk írni, és ez így helyes.

Véleményem szerint a fényképelket felteheted arccal is, mert ez már történelem.

Már az az alakulat nem létezik, a mostani pedig csak minimális hasonlóságot mutat.

Ha így mennek a dolgok tovább azt sem sokáig, szerintem.

A történelmet meg nem lehet átírni, van mire büszkék lennetek, akik ott voltatok akkor, és nekik is.

Szerintem nem haragudnának.

Szia: peye

Előzmény: Takoca_ (352)
Takoca_ Creative Commons License 2006.10.09 0 0 352
Tegnap selejtezés közben találtam egy tekercs negatívot.
Megböbbentem mert Flottillás képek vannak rajta, de nem az én képeim sőt hogy nézem, nem is sorkatonák csinálták őket, hanem akkor hallgatók akik közül többen örmesterként ott szolgáltak amikor és sorkatoni voltam! (egyedül Rácz örmi nevére emlékszem de ott van két másik késöbbi örmi is akik az én időmben is ott voltak az AKER-nél //bocsánat de nem ugrik be a nevük(Peye biztos tudni fogja), pedig a gesztusaikra is emlékszem)

Esküszöm nem tudom, hogy hogyan került hozzám ez a tekercs (biztos, hogy nem lenyúltam!!)
Be scanneltem és felrakom ide a képeket, (arcok nélkül egyenlőre) ha a jogos tulaj esetleg rá ismer természesen vissza adom a negatívot!









Qti Creative Commons License 2006.10.06 0 0 351

Béke poraikra az elhunyt tűzszerészeknek

Őszinte részvétem családjaiknak.

Qti

Nán Creative Commons License 2006.09.29 0 0 350

Ezeket a képeket a   http://www.netlabor.hu/roncskutatas   oldalon találtam.

Elérhetőség:   "Témakörök" - Képgaléria - Haditechnika - Vízi hadi-járművek

A beírás szerint a 028-as számú AN-2 -es naszád Mátraballára került.

 

 

Csoportkép 1998-ból.  Háttárben az 50-es években használt AN-1 -es tipusú naszád.

peye Creative Commons License 2006.09.29 0 0 349

Ja-ja.

Nos FÜTYIK, AFI-puskának hívta mindenki aki legalább egyszer is látta, vagy használta.

Én legalább két változatát használtam, aztán kombináltam a kettőt és úgy kicsit jobb volt.

Még van néhány használt lapom, emlékbe, és még pár dolog talán hőskori is.

Előzmény: hadihajos (348)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.28 0 0 348
A  " FÜTYIK " az igen erről felismerhető az ő és Dienes szerkesztésében alakult ki az a berendezés amiről irtál persze lehet hogy Párizs is besegitet nekik.  A humorát soha nem veszittete el a nyugalma a beosztotakra is mindig átragadt ez volt jó Buksziba.....
Előzmény: Takoca_ (340)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.28 0 0 347

Amit az AFI-ról tudni kell azt a Gyula  tudta. de 94-ben gondolom már nem erre fektették a fő hangsujt a Flottillánál. Voltak nagyobb gondjaik is Pl.: a tulélési lehetőségek. Nagyon várom az esetleges személyes találkozót......jót fogunk dumcsizni.

    Üdv Hhj-ós.

Előzmény: peye (345)
peye Creative Commons License 2006.09.28 0 0 346

Szia Legard!

Skype-n is elérhető vagyok, a Teljes nevemmel, ha sikerült küldtem üzenetet.

Üdv:peye

peye Creative Commons License 2006.09.28 0 0 345
Nem szolgáltunk egy időben, mert Én 36 évesen 1994-ben léptem be a Fottillához, a Bukszár helyettese lettem, zls-ként.
Előzmény: hadihajos (343)
peye Creative Commons License 2006.09.28 0 0 344

Semmi gond, de legalább akkor azt olvasd amit írsz:

"PEYE tudod te,hogy AFI szd. hány fkm.- tartott megfigyelés allatt? ezen szakaszon egy vadkacsa nem szállhatot vizre, hogy a szdpk. ne tudjon rólla.... ÉN pl.: mindig tudttam hol tart a főnök, ..."

Mert Én erre a részletre gondoltam, ugyanis így kezdted a hozzászólásodat.

Előzmény: hadihajos (343)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.27 0 0 343

Peye igazán sajnálom ha kioktatásnak vetted az AFI-ról irtakat, én1971-89 ig voltam a Flottillánál az AFI-t csak kiszolgáltam  részt vettem egy teljes Mozgósitásba ahol kb 1000 embert mozgattunk köztük voltak afisok is. Te mikor voltál a 9680 állományába.  nem ugrik be hogy találkoztunk volna    persze lehet hogy tévedek

     Én álltalanosságban irok és nem a szabályzatok szellemében......

Előzmény: peye (341)
peye Creative Commons License 2006.09.27 0 0 342

Nem rossz egy AM-estől, de igen nagyvonalú megfogalmazás, a dolog nem ilyen egyszerű.

Pl.: az őrsök települési távolsága, figyelési sávja 1-3 km, folyószakasz jellegétől függően.

Az új korban már ROCSÓ-t hasznákltunk.

És még sorolhatnám....

Előzmény: legard (339)
peye Creative Commons License 2006.09.27 0 0 341

Meglehetősen pontosan tudom, nagyjából nyolc évig csináltam, mégsem oktatok ki senkit.

Ha eljössz egyszer a nyugdíjas klubnapra, elbeszélgethetünk róla.

 

Előzmény: hadihajos (332)
Takoca_ Creative Commons License 2006.09.26 0 0 340
Én is AFI-s voltam!

nekünk volt egy szerkezetünk amit meg nem mondok már hogy hogy hívtak, de egy félkör ív volt rajta és egy forgatható szerkezet ami egy puskára hasonlított, hagyományos célzó "berendezésel". Az "elsütő billenytyű" meghúzásával a félkör ívre előre feljrazolt térképre "rászúrt" egy tüske és így lehett megjelölni az akna dobás helye,

Úszó akna hatástalanításához elvileg egy Gepárd M1 -t kellett volna használni. Ezt a fegyvert 1 év alatt 1x láttuk :)


több napos kitelepülés nálunk nem volt, csak az AFI gödröt kellett kiásnunk egyszer kb nyolcan:

Bukszár százados úr (gondolom őt is előléptették amikor nyugdíjba ment) állt a gödör szélén:

"Na ássanak már fütyik!!!" és persze szapult minket, hogy milyen bénák vagyunk

aztán lejárt az idő (sehol nem tartottunk) :" Fütyik, pedig meg lehet ezt csinálni az előírt idő alatt! igaz, hogy 30 katona meg egy markoló kell hozzá de meg lehet csinálni!" :)
Előzmény: legard (339)
legard Creative Commons License 2006.09.26 0 0 339
Az aknák megsemmisitése nem véletlenszerüen történt. Azok helyét KB. tudni kellett.

Az afi. örsök a Magyar duna szinte teljes hosszában ki volt épitve. Természetes, hogy a béke állománnyal ezt a feladatot nagyon nehéz-szinte lehetetlen lett volna végrehyjtani ezzel az állománnyal csak gyakorlaton és rövid szakaszokon lehetett gyakoroltatni.

Ezeket az örsöket vagy afi. megfigyelőket 5-8 Km-es szakaszokra telepitették. Olyan helyekre ahonnan ezt a távolságot jól belátták hegy és völgy irányba egyaránt.
Tudva levő, hogy a telepitése az aknáknak általában légi eszközröl történt. Repülőgépről később helikopterről. A telepités alacsonyan szálló légiájármüről történt, ennek az észlelésekor az afi ügyeletes figyelője követte és a csobbanás irányát gyorsan két pálcával megjelölte. Később ez a pálca módszer már kiegészült egy szögmérővel. Ez után már csak az volt a feladat, hogy a parancsnokságnak jelentse.
Élelmezésükről természetesen az osztályparancsnokság gondoskodott,

Aknásznaszád szállitotta minden őrsnek a reggelit, ebédet,vacsorát. Ha túl nagy távolságban voltak ezek az őrsök, előfordult, hogy az ebédet csak másnap reggel kapták meg. Akkor bizony elő a pecabotot és ha siker volt sült halat ebédeltek.

Ja!! Még elfelejtettem, hogy minden örs rendelkezett egy ladikkal, amivel kimentek és az akna helyét kibójázták.

Előzmény: st_patrick (334)
legard Creative Commons License 2006.09.26 0 0 338
Valamikor már irtam az aknász fórumon " Csumpirol " /Székely Ferenc/

Most viszont a nyáron a nyiltnapon Ő is ott volt és találkoztam vele.

A bal veséjét kivették egy daganat miatt, de Ő szerinte nagyon jól van.

A " Csumpi" elnevezés nem tudom, hogy tudod-e miért ragadt rá? Gyerekkora óta galambokkal foglalkozott, valószinü, hogy még mindég vannak neki galambjai. Egy galambfajta neve "Csumpi"
Előzmény: oszii (336)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.26 0 0 337
Az utóbbi időben nem voltam nyugdj. találkozón de  legard hátha tőbbet tud rólla igyekszem tájékozódni .. ha valamit tudok informálni foglak.
Előzmény: oszii (336)
oszii Creative Commons License 2006.09.26 0 0 336
Szia hadihajos még mindig nem tudsz semmit a "CSUMPI"-rol
Előzmény: hadihajos (335)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.26 0 0 335
A TS uszályok (tankerek) nagy teherbirásuak a Flottilla nem rendelkezett velük, de Dunaujvárosnál a vasuti átkelő megépitésében tevékenyen ki vette részét. Ehez már a müszakiakra is szükség volt persze a MAHART háborus igénybe vétele volt a meghatározó.   Hisz ő rendelkezett a szükséges eszközökkel (tolóhajók TS uszályok személyzet ) az irányitás volt katonai. A MÁV is tevékenyen ki vette részét a két parti csatlakozás kiépitésébe a ( Vasut Épitő Dd ) részvételével.
st_patrick Creative Commons License 2006.09.26 0 0 334

Értelek. A TS-uszályhidat szintén ez az osztály építette volna?

Kicsit más: az aknafigyelés mit jelentett, milyen eszközökkel történt?

Előzmény: hadihajos (333)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.26 0 0 333

A cölöpös R osztály mi volt? Rövid válaszom:  VELENCE cölöpökre épült .... gondolom ebből következtetni lehet mi-mindenre használható a cölöpözés:

       -kikötöhid

       -alacsonyvizi hidak épitése

       -gát megerősités

       -szádfalazás  (épitkezéseken) (csatorna épitésnél) (metró ép. stb)

       -folyószakaszok szabályozása

Fő rendeltetése: Uszálykom kikötő épités volt. ( tudom most jön mi az Uszálykom)

       -kavics uszályokból összeállitott spec komp amely a két part köszti haditechnika szállitására szolgál. Ezeket mozgatta a VH- 70 -hajó.

Előzmény: st_patrick (331)
hadihajos Creative Commons License 2006.09.26 0 0 332

PEYE tudod te,hogy AFI szd. hány fkm.- tartott megfigyelés allatt? ezen szakaszon egy vadkacsa nem szállhatot vizre, hogy a szdpk. ne tudjon rólla.... ÉN pl.: mindig tudttam hol tart a főnök, hol van frris csapolás(melyik közeli faluba) hol kapcsolódhatok  ingyen postai vonalra stb.  Igen kezdetleges volt de akkor még nem volt      MOBILTELEFON csakk vezeték ( Tyúk bél)

  Üd Hhj -ós

Előzmény: peye (330)
st_patrick Creative Commons License 2006.09.26 0 0 331
Ez a cölöpös R-osztály mi volt?
Előzmény: legard (328)
peye Creative Commons License 2006.09.26 0 0 330

Ez biz'a így igaz.

A "legújabb kor"-ban már AFI sincs, meg még sok minden megszűnt...

Minden egyes "átszervezésnél" szűkül a keresztmetszet, és az ezeket kikényszerítő erőknek az eredője már egy évtizede egyirányba mutat...

Azoknak akik csak olvassák: ...hát nem jól van ez így elvtársak....

Ezek szerin az "Ókorban" még a gyakorlatban is működtetni lehetett volna hosszabb ideig az AFI szd.-ot...szép idők lehettek!

Üdv: Peye

Előzmény: legard (328)
legard Creative Commons License 2006.09.25 0 0 329
Szevasz hadihajos !!!

Kikapcsoltad a skype-t ? Már 5 napja van rajta egy üzenet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!