Nocsak, rosszul áll a szénád, hívtál egy barátot, hogy megvédjen?! :-O) Én mindig csodáltam a repülőgép szerelőket, nehéz lehet úgy javítani, hogy közben ne essen le a gép, meg olyan magasra felcipelni a ládát, 11 ezer méterre? :))) Picit megint túl bőbeszédű voltál, de szívesen megszokom, bírom a stílusodat! :)
A kodákért elnézést kérek, de egészen beváltak az elmúlt 7 év alatt... ;)
Viszont a Wagonunk is megvan, él és virul, és még véletlenül sincs tervben a cseréje. :) Igaz már több mint 5 éves és már kicsit több mint 40 ezer km van benne (lol), de amire kell, arra pillanatnyilag sem lehet jobb és praktikusabb autót találni a piacon, nem beszélve arról, hogy kedvesemmel együtt mindketten imádjuk. :)
Igazad van. Bármit tömören és lényegretörően el lehet magyarázni, ezek a dolgok szinte fekete-fehér, igen-nem módon működnek, nincsenek kitételek, sokféle buktató és variáció. De egyébként tényleg nem vagyok egy kimondottan műszaki ember, annó viccből tanultam repülőgépszerelőnek, aztán mókából lettem informatikus, na meg lustaságból, mert egyszerűbb a nextnextfinish gombokat nyomni, mint kalapáccsal odabaszni és csavarhózóval megbuzerálni bármit, mert a dolgok egyébként mindkét téren kb ilyen egyszerűen mennek. :)
Valószínűleg felületesen futottad át amit írtam. Idézet magamtól: "Te spórolni akarsz az E85 használatával, erre én azt mondom, hogy _gyakorlatilag_ értelmezhetetlen, elenyésző, jelentéktelen, különösen valami néhány tízezer forintos beruházással együtt" Tehát, más szavakkal: nem írtam olyat, hogy az E85-ös üzemanyag használata nem erdeményezne _valamennyivel_ olcsóbb üzemeltetést, kivéve ha bekerül valamilyen több tízezer forint értékű elektronika az autóba, és a futásteljesítmény pedig alacsony.
Fel nem foghatom :) miért tagadod, hogy olcsóbb a szeszüzem a benzin üzemnél, de mindegy! Én kifejezetten utálom a diesel személyautókat, tulajdonosaikkal együtt! :))))) Valóban, a barátom meggondolatlan volt, de mivel távolsági futár, és napi 300-350 km-t megy, talán érthető, hogy benzines helyett dieselt vett, hibázott, már Ő is belátta! Én elektronika nélkül, keverve használtam a szeszt benzinnel, általában nincs rossz tapasztalatom! Ami volt, már leírtam! Ez wagon fórum, tehát örömmel várom a wagon-os barátod tapasztalatait szesz-ügyben! :)
Valóban kissé negatív az E85-ös üzemanyaggal kapcsolatos véleményem. Elsősorban két okból. Az egyik a saját _tapasztalat_, tehát nem mások elmondásai, regék, mesék és egyebek alapján alkotott vélemény alapján lett, a másik pedig egyszerű, számszerűsíthető indok. Az elsőt persze a számos jól működő példa ellentételezi, de mivel mint a saját példám is mutatja, ez sem tövis nélküli rózsa, így fel kell hívjam rá a figyelmet, hogy nem, nem és nem annyira egyszerű a kép, hogy beletankolod, megy simán, és spórolsz vele ezerrel, hiszen mennyivel olcsóbb az E85 mint a sima 95-ös. A másodikat számold ki, mikor kezdesz el spórolni és mennyit az E85 használatával a. esetben ha nem csináltok átalakítást, csak keveritek, b. esetben ha kerül a gépbe valami elektronikus csodaeszköz. Az a. eset kb literenként pár forintos megtakarítást eredményez, igaz a motor cserébe csendesebb, jobban húz, és nagyon kellemes pálinkaszagot lehet érezni az autó után :) Lehet, hogy szerinted csőlátás valamilyen dologgal kapcsolatban fenntartani a véleményemet, de a tények sajnos elég makacs dolgok. Te spórolni akarsz az E85 használatával, erre én azt mondom, hogy _gyakorlatilag_ értelmezhetetlen, elenyésző, jelentéktelen, különösen valami néhány tízezer forintos beruházással együtt. Ha csak az egyszerű kevergetésnél maradunk, akkor pár ezer forintot lehet perzse spórolni a dologgal, de csak akkor, ha nem mész külün, és messze az E85-ért. EZ a véleményen, én nem érzem annyira csőlátásnak, de nyilván ez is valamennyire nézőpont kérdése mint bármi más.
( zárójelben, kis kitérő a dízelre: A dízellel kapcsolatban sincs szerintem igazad, de feltételezem, hogy igazából itt sem fogunk teljesen közös nevezőre jutni, mert teljesen más szemszögből nézzük a dolgokat. Csak azért venni dízel autót, mert azzal az egy tankolásnál kifizetett összeg kisebb lesz, ostobaság. Azt gondolni, hogy bármilyen dízel autó megvásárlása megoldja az üzemanyagra költött kiadások jelentős csökkentését nem megfelelő futásteljesítmény mellett, szintén ostobaság. Egy dízelt csak akkor éri megvenni ugyanabból a tipusból, ha elég sokat mész és így valóban megtérül az ára (általában cégeknek, ugye), vagy akkor éri meg, ha ilyet akarsz és van rá pénzed, vagy veszed amivel jónak tartod és van rá pénzed. Ennyi. Ezzel kapcsolatban meg azt is gondolom, hogy aki lenulázza magát egy autóvásárlással, annak nem kellett volna semmilyen autót sem vennie, de legalábbis nem túlbecsülni a lehetőségeit... )
Ettől függetlenül azért nem beszélnék le feltétlenül senkit az E85 kipróbálásáról. Csak figyelembe kell venni, hogy _lehet_ vele gond, és nem _nagyon_ éri meg, ha egyáltalán.
Idevezénylem neked WR Zsoltit, hogy írjon neked pozitív tapasztalatokat is, mert nekik, mint írtam van :)
Az új diesel motoros autó annyival drágább az ugyanolyan tipusú benzinesnél, hogy 4-5 év alatt fut nullára a többlet kiadás az üzemanyag "spóroláson"! Egy barátom most nullázta le magát évekre, a megemelkedett törlesztő részletek miatt! CSŐD! :(( Használt dieselt venni meg nagy vakmerőség! :( Ráadásul a diesel kipufogó- sokkal veszélyesebb az emberi szervezetre a benzin égéstermékénél! Ez tény! A gáz átalakítás annyira drága, és a tartály oly sok helyet vesz el, hogy az sem jó megoldás!
Bizony, nézőpont kérdése! Te annyira negatívan állsz az E 85-höz, hogy ez csőlátást eredményez nálad, szerintem. :)
Nekem az Octaviammal tökéletes volt a kudarc 100%-os E85 használattal, pedig volt benne kirpóbálásra Hunflex. Legalább 15-20% benzin kellett a normális működéshez. Először is teljesen szarul indult tiszta E85-tel, aztán meg jött a hiszti a lambdaszondától, erre beavatkozott a bc, innentől kezdve meg szarul is ment. Tankolásoknál meg nincs kedvem olyanokkal foglalkozni, hogy miből mennyi kell, szóval az E85 felejtős lett, így nem lettem környezetbarát autós (azt már a kezdetektől fogva tudtam, hogy megétni nem nagyon fogja...)
Megközlítés kérdése. Számoljunk a benzines wagonnál egy 8 literes átlagfogyit (nálunk ennél volt, hogy többet is evett, bp-i forgalommal számolva), dízelnél legyen ez 5.5, bár ha csak a párom vezeti, akkor közelebb van az 5-hőz, de legyen inkább 5.5. A mai üzemanyag árak mellett durván 80e forinttal eszik kevesebbet 10e km alatt,. A szervízelése nem drágább. Igaz, ha az ember nem megy vele sokat, akkor nem éri meg. Mi mondjuk nem a fogyasztása miatt cseréltük le, de ha már dízel lett, akkor örüljünk ennek is. Saját autómat idén áprilisban cseréltem, benzines Octaviáról dízel Superbre. Itt 10e km alatt az üzemanyagár különbség 100 ezer környékén van. Nem mondanám elhanyagolhatónal. Ezt az autót sem dízelnek akartam, de így alakult, és ha már így alakult, akkor örülök a kedvező fogyasztásnak is, hurrá.
Ée igen, még mielőtt mondod, ha hozzávesszük az autócsere árát (új autókról van szó), nyilván sosem fog megtérülni, hiszen egy évben kb 35-40e km-t autózok maximum. Ugyanakkor ha használt autóban gondolkozunk, a megtérülés már elérhető realitás a magunkfajta hétköznapi embernek is.
Az egy más kérdés, hogy szereted a dízelt, vagy sem. :) Autógáz? Azzal mi a baj a beszerelési költségen kívül? Wagon esetén valszeg nem is éri meg gondolkozni az átalakításon, de a piacon esetleg érdemes körülnézni.
A tökéletesen működik definíciójában nálam benne van a mindig és mindenkor. Engine check és egyáb jelzőfény nélkül. Nem tudok rá konkrétan válaszolni, hogy az adott autóban pontosan mikor mennyi az E85 aránya, mint írtam, nem az én autóm. Megpróbálom szóra illetve írásra bírni a tulajt. ő tud konkrétumokkal, és válaszokkal szolgálni.
Ez értelmezhetetlen! Milyen keverési aránnyal, mely évszakban? Mit jelent az, hogy "tökéletesen működik"? Az én kocsim is tökéletesen működik kevert benzin-alkohol üzemanyaggal! Csak nem mindig és nem mindenkor! :)))
Szia! Megmondom őszintén sz@rok a környezetvédelemre, mikor a túlélésért küzdök, már pedig napról-napra élek, mint a másik tízmillió! :( Én CSAK az olcsóságért vettem, meg azért, hogy kipucolja esetleg a motort, ez tán be is jött. De ma 316 Ft-ért tankoltam,és ez felháborít, elmehetnének már ezek a jó anyj....ba! :( Én próbáltam a wagont felesbe tankolni, nem bírja! Kigyullad a motor led, hibát jelez, (szegény keverék) a zöldkártyás nem tudta kiállítani a bizonyítványt, míg ki nem törölte a hibakódot! Hidegen meg nem akart beindulni! :((( Szóval, ha valaki szeszezni akar, és többet megy az átlagnál, annak be kell szereznie az elektronikát! Bár jó lenne, ha egy szeszes-elektronikás-wagonos lenne itt, aki nyilatkozna a konkrét tapasztalatairól! sanyooo
Szerintem egyik E85 kütyü sem fog soha megtérülni, ha az a cél, hogy E85-tel gazdaságosabban járjatok. Sőt, maga az E85 használata sem fog az esetek nagy többségében senkinek sem megtakarítást eredményezni, de legalábbis nem számottevőt. Számoljátok ki (15-20% megnövekedett fogyasztással kalkuláljatok). Viszont ha az a cél, hogy az autó sokkal környezetbarátabb legyen, akkor jó megoldás. Meg egy kicsit jobban is meg, meg egy kicsit csendesebb is, ezek is előnyök, persze. Ha van pont ott E85 kút, ahol laktok, és keverve használjátok benzinnel kb 60% E85 arányban, akkor is jó megoldás az E85, ezt az arány Wagonnál nem fog gondot okozni, melegebb időkben talán emelni is lehet rajta. Ki kell tapasztalni, ha WR Zsóti kicsit idedugná az arcát, és nem lenne lusta írni, akkor elmesélhetné a tapasztalatokat, ők rendszeresen használják. Szóval ha környezettudatosság a cél, akkor használjátok, ha nagyon tudatosulni akartok akkor lehet kísérletezni ezekkel a boxokkal is (nekem az Octaviával nem vált be, Wagonos tapasztaaltom ezzel nincs), de szerintem keverjétek, abból baj nem lesz, és nem dobtok ki feleslegesen több 10 ezer valószínűleg nem visszatérülő forintot sem.
Tényleg Te tudod, vagy valaki tudja mire való az a kütyü 30 ezerért, az E85 átalakító? Mert, ha jó, vennék, de nem tudom kell-e és minek? Minap a rádióban volt erről is szó, valaki nagyon dicsérte.
Utánaolvastam az etanolnak és állítólag kihozza a tankból a lerakódott koszt. A kocsi 2003-as és 86000 Km van benne nem tudom hogy ennyi idő alatt mennyi kosz rakódhat le a tankban de szeretnék biztosra menni. Egy benzinszűrő pár száz forint ennyit megér, bár valószínű a benzinpumpa beépített szűrője dugulna el inkább (szerintem).
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van valakinek tapasztalata 1.0 -ás wagon R+ bioetanolos (E85) használattal kapcsolatban? Először csak benzinnel keverve akarom kipróbálni elektronika átalakítás nélkül. Elötte mindenképpen beszerelnék a benzincsőbe egy benzinszűrőt, de nem igazán tudom hogy hova kéne tenni (a javítási kézikönyvben lévő rajz máshogy mutatja a benzin tápvezetéket, szerintem négyhengeresé van lerajzolva) melyik az 1.0 háromhengeresnél a benzin tápcső? Előre is köszönöm. Pali