Megjottem a sok hegyezesbol, a full atlag volt 4.2, 4 fővel vegig klimaval
ott mikor 4-5 napig csak a hegyekben mentem vegig felvitte a 3,8at:)
ebben 12db 1000+ meteres hegymaszas is benne van
sokat hasznaltam a B modot, hasznos nagyon
Ilyenkor a hibridrendszer a rendes benzines egyseg porgetesevel plusz motorofeket general
ha pedig a fekre lepek, meg tobb motorfeket ad
a Prius topicon egen irta valaki es igaza volt mikor 7-8 vonalas az akku, s ugy megyek sokat, utana mindig a szokasosnal intenzivebb elektromos hasznalattal gyorsan visszameriti a 6 vonalra ami a nyuagalmi orszaguti allapot
volt olyan, hogy 100 felett, a kozepvonal utan volt a gazallas, amikor a benzines is mar menni szokott es a fogyasztas 0 volt sik uton, tehat csak az aram hajtotta a kocsit 100 felett. Is
A kocsi vegig nagyon jo kenyelmes csendes volt, mellé jol szolt a zene, a navi pontos volt, jol is ment a vas a hegyekben is bosegesen eros es csendes volt 4fővel is :)
A 394526 ben írtál hülyeségeket. Most nem. Ez most hogy jött össze? :)
"én használok rendes hőmérőt, "
Én is használok, ill. kiírja a kocsi a pontos hőmérsékletet. Nekem nem ilyen "érzékeny" gázadásra , nyilván más a motor más a szenzor helyzet. Hogy ilyen érzékeny az arra jó, hogy az ECU hamarabb tudja, hogy kb. milyen hőmérsékletek vannak a motorban/hengerfejben.
Ez az autó hőmérő téma időnként előjön itt a fórumon mint az Iphone vs Androidos telefon. Volt már többször.
Azokon a kocsikon amiken nem változik a hőmérő mutatója bemelegedés után, van egy hőmérsékleti sáv amin ha belül marad a hőmérséklet akkor mutató helyzete nem változik. Ez általában állítható szervizműszerrel.
Namost én használok rendes hőmérőt, ha nem így lenne, akkor egy nyugodt nyári estén például ezt látnád:
82 fok, békésen haladva. Nagy gáz, kb. 10 másodpercre, ekkor 108 fok. Utána kb. fél perc alatt visszaáll 82 fokra. Vagy mondjuk egy francia dízel 75 fokra. Mindez a blokkban vagy a hengerfejben mérve, nem a hűtő kimenő oldalán.
De magyarázd meg, mert te értesz hozzá, hiszen olvastad a szuperinfóban, ahol egy pék írta.:P
Nekem eddig minden japó autóm (eddig 7 van/volt) ilyen volt.
Eddig 3 autónk volt, aminél a hőfokjelző jól mutatott: A Skoda Feliciám anno, aminél ez elengedhetetlen is volt, mert 150 kmh fölött forralta a vizet, apám Ford Escortjai anno, illetve anyám 206-osa. Ez talán a legújabb autó, ami még tényleg mutatja a hőfokot.
Nem kell ahhoz sok trükk. Olcsó érzékelő, annak 8-10 másodperc, mire bármit is csinál. Azán olcsó kijelző, ami csak kb. 5-6 valódi helyzetet jelez. Aztán meg is kaptuk a tipikus hőmérőt az autóhoz.
Jó sok év young/oldtimerezés után én teljesen elégedett vagyok azzal is, hogy azt sem tudom hol a nívópálca a Thaliában.
Ma túlestünk a vezérlés cserén, ezzel együtt bordásszíj és pár szimering is, mert csak 10 éves a lelkem. A szívemhez kaptam mikor megláttam, hogy a felső motortartó bak 36e körül van gyáriban. Szóval, aki tud 16 szelepes, 1.4-es Thaliaban olcsó motortartóbakot az ne tartsa magába. Az utángyártott mezőny teteje érdekelne...
Valamint jöhetnek a szidalmak, 5 órás Android frissítésen vagyok túl, asszony Alcateljén viccesnek találtam, hogy frissítek mindent. Nem biztos, hogy kapok vacsorát... :-) de kész van.
Node ha jobban odalépsz, akkor mi lesz? Magasabb, de még normális hőmérsékleten működik tovább. A pontos értékre esetleg akkor lehet szükséged, ha már szar az egész, és óvatosabb gázzal akarod elkerülni a túlmelegedést. Én olyankor amúgy javítást javasolnék.:)
Meg persze, kihegyezett versenymotoroknál ez fontos lehet, de utcán nemigen.
Egyszer egy régebbi Pug. Partnerrel mentem autópályán, 40 fok körüli külső hőmérsékleten, meg oda is léptem neki, hogy haladjunk kicsit. A mutató elindult fölfelé, visszalassítottam, visszahűlt. Jobb ez, mintha forrás előtt jelzi, hogy baj lesz.
A most használt kocsiban meg egyáltalán nincs hőmérő, csak kék és piros lámpa, nem örülök neki, de ez van. Nívópálca az van benne. Még az ablakmosó tartályban is. :-)
Volt a családban 1994-es Suzuki Vitara. Azért ezzel jövök, mert nem gondolom, hogy abban már trükkös hőmérőt használtak volna. A lényeg az, hogy bemelegedés után a mutató el nem mozdult középről, bármilyen külső hőmérséklet, terhelés is volt éppen.