Minden Halling a hajtásban: a motor, a kihajtás, a kardán és a forgóváz is.
Egyedül a motortartó bakot kellett átépíteni, mert az eredeti hajtásban vízszintesen áll a motor, itt élére kellett állítani a méretek miatt.
A forgóváz alját kissé átalakítottuk, hogy a vonókészülék el tudjon fordulni, mert volt olyan verzió is, amikor feltettük a homlokfalra mereven, ekkor előjöttek a problémák a szűk ívekkel. Kb. 3 vagy 4 verziót próbáltunk ki a forgóváz+vonókészülék házasságra: felragaszt, pattint, stift... de egyik sem vált be, maradt a műgyanta. Ez elég rugalmas és jó gyanta, nem G27. Ebből anno csináltunk lépcsőket is kocsikra, bírták, nem szakadtak le kivételnél, megnézzük mit bír vontatásra. Egyébként belement a Roco csontszerű vonószem és a hagyományos megoldás is bevált (felülről záródó rugós, hajlított drót).
Mi prec. rézöntéssel dolgozunk, eddig nem volt gond vele, a fehérfémmel még nem kísérleteztünk, de ide nem akartunk azt tenni, mert a hajtásra az alsó lemez kis fülekkel pattan fel, nem tudom, hogy a rézben lenne-e elég rugalmasság ehhez. Továbbá, ha esetleg hozzáér valamihez, akkor egyből rövidzár, és szerintem ezt nem tudnánk elkerülni a tengelynél és a keréknél, mert ebben/ezen ül az egész hajtás szinte. (a szigetelt kerekek ellenére sem)
Ezzel a megoldással jelenleg R=193 mm (N-es régi kalapsín) volt a legkisebb ív, amin átment, szerintem menne kisebb is, de a forgóváz kb. R=180 mm-nél felütközne.
Úgy gondolom, hogy egy forgóvázas mozdonynak azért jó a R=200 mm legkisebb ívsugár, ez az életben 17,5 m kb.:-)
Ha lesz egy kis időm jövő héten megnézem mekkora ívsugárig fér be egyáltalán az űrszelvénybe...
Próbapálya, terhelésteszt... Szélcsatornába és klímakamrába mikor viszed? :-)))))))))))))))))))))))) A motorja halling? A kardántengelyek meg egyedi fejlesztés? Nagyon ígéretesnek látszik, gratulálok!!! A középütközőkre figyelj oda, hogy ívben is működjenek. Ez fontos tulajdonsága egy mozdonynak. Nekem volt LILIPUT 2091-esem, az ilyen ívben elment, de nem tudott kocsit vontatni, mert az ütközői merevek voltak, csak kisiklatta a kocsikat. Az első ív, amin használhattam R=35 cm volt.
A 261,8 mm, ami a Roco legkisebb íve H0e-ben. 32204 számra hallgat, és 30°-os. Megveheted készen is, ha tesztpályához kell, úgy egyszerűbb az élet. Ezeket -állítólag- a 6 tengelyes mariazelli villanygépek is beveszik, gond nélkül.
Matt műszaki rajzlapra célszerű nyomtatni, nekem a tintasugaras technika vált be, a lézer lepattogzott az éleknél... PNG formátumban vannak, alapból mérethelyesek, A4 méretű lapon. Felbontás: 300 pixel/inch.
Eddig abban gondolkodtam, hogy helyszűke miatt belefogok a "Z" méretbe (Diplomatatáska már megvan hozzá), na de hogy mindjárt "LGB" vasutazzak?? :-)))))
Ha majd feléled az oldal és letöltötted, pöncin elviheted valamelyik nyomdába. Erősebb papírra (minimum műszaki rajzlap) nyomtattasd ki, de ügyelj a méretekre, mert ami fent van az 1:45, csak jól kell beállítani. Ha megvan jöhet az élvezet.
Flexi sínt az Attila úton vettem, a régi bolt átköltözött a szembenső oldalra egy alagsori részbe, jó lett.
Váltót meg az Erkel utcában találtam, minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve. (A váltót majd azért valahogy átgyúrjuk súlykörtéssé, és átdobóssá, szebb az...)
No de ez hidraulikus, 2000-s kasztni a magasabban elhelyezett fényszórókkal és a jobb oldali, középső dobozzal, ami a hidraulika szivattyút rejti magában. A mechanikus változatnál jobb oldalt is légtartályok találhatók:
Hol lehet beszerezni váltót és flexi sínt hazánkban? Valami bolt van, ahol tartanak avagy külföldről kell venni? Esetleg valakinek van feleslegbe egy balos/jobbos váltó meg vagy két flexi sínszál?