Keresés

Részletes keresés

Elősiető Creative Commons License 2009.06.24 0 0 1585
Minden Halling a hajtásban: a motor, a kihajtás, a kardán és a forgóváz is.

Egyedül a motortartó bakot kellett átépíteni, mert az eredeti hajtásban vízszintesen áll a motor, itt élére kellett állítani a méretek miatt.

A forgóváz alját kissé átalakítottuk, hogy a vonókészülék el tudjon fordulni, mert volt olyan verzió is, amikor feltettük a homlokfalra mereven, ekkor előjöttek a problémák a szűk ívekkel. Kb. 3 vagy 4 verziót próbáltunk ki a forgóváz+vonókészülék házasságra: felragaszt, pattint, stift... de egyik sem vált be, maradt a műgyanta. Ez elég rugalmas és jó gyanta, nem G27.
Ebből anno csináltunk lépcsőket is kocsikra, bírták, nem szakadtak le kivételnél, megnézzük mit bír vontatásra. Egyébként belement a Roco csontszerű vonószem és a hagyományos megoldás is bevált (felülről záródó rugós, hajlított drót).

Mi prec. rézöntéssel dolgozunk, eddig nem volt gond vele, a fehérfémmel még nem kísérleteztünk, de ide nem akartunk azt tenni, mert a hajtásra az alsó lemez kis fülekkel pattan fel, nem tudom, hogy a rézben lenne-e elég rugalmasság ehhez. Továbbá, ha esetleg hozzáér valamihez, akkor egyből rövidzár, és szerintem ezt nem tudnánk elkerülni a tengelynél és a keréknél, mert ebben/ezen ül az egész hajtás szinte. (a szigetelt kerekek ellenére sem)

Ezzel a megoldással jelenleg R=193 mm (N-es régi kalapsín) volt a legkisebb ív, amin átment, szerintem menne kisebb is, de a forgóváz kb. R=180 mm-nél felütközne.

Úgy gondolom, hogy egy forgóvázas mozdonynak azért jó a R=200 mm legkisebb ívsugár, ez az életben 17,5 m kb.:-)

Ha lesz egy kis időm jövő héten megnézem mekkora ívsugárig fér be egyáltalán az űrszelvénybe...
Előzmény: C50 4509 (1583)
C50 4509 Creative Commons License 2009.06.24 0 0 1584
Mégvalami:
A forgóvázak is Halling Bácsitól vannak, ugye?
A középütközőket inkább fehérfémből készítsd, ne műgyantából, azt javaslom.
Előzmény: C50 4509 (1583)
C50 4509 Creative Commons License 2009.06.24 0 0 1583
Próbapálya, terhelésteszt...
Szélcsatornába és klímakamrába mikor viszed?
:-))))))))))))))))))))))))
A motorja halling? A kardántengelyek meg egyedi fejlesztés?
Nagyon ígéretesnek látszik, gratulálok!!!
A középütközőkre figyelj oda, hogy ívben is működjenek. Ez fontos tulajdonsága egy mozdonynak. Nekem volt LILIPUT 2091-esem, az ilyen ívben elment, de nem tudott kocsit vontatni, mert az ütközői merevek voltak, csak kisiklatta a kocsikat. Az első ív, amin használhattam R=35 cm volt.
Előzmény: Elősiető (1582)
Elősiető Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1582
Köszönöm, ez jó hír bizony.

Pár kép a mai futópróbáról nálam este. Délután a BMW-nél volt terhelésteszten, elvileg onnan is lesznek képek.

Kész a vonókészüléke is, a forgóváz nyúlványán lesz, így ívben sem lesz vele (akkora) gond.

A flexi sínt úgy meghajtottam, hogy folyt belőle a víz, mukodott, az alsó képek ebben a pozícióban készültek.

(A súlyok 0e C50-ből vannak, nem ilyen lesz a végleges:-))







Előzmény: C50 4509 (1581)
C50 4509 Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1581
Helló!

A 261,8 mm, ami a Roco legkisebb íve H0e-ben. 32204 számra hallgat, és 30°-os. Megveheted készen is, ha tesztpályához kell, úgy egyszerűbb az élet. Ezeket -állítólag- a 6 tengelyes mariazelli villanygépek is beveszik, gond nélkül.
Előzmény: Elősiető (1580)
Elősiető Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1580
Hello!

Újabb kérdés következik, nem vagyok nagy terepasztal építő:-)

Mekkora a legkisebb ívsugár, amit még építeni illik H0e-ben?
róbertke Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1579
Köszönöm szépen a segítségeteket / C50 4509 -is/, persze én is egy jól mutató "Magyaros" mozdit szeretnék belőle kihozni, nem pedig kertvasutat.
Előzmény: Zsocab (1578)
Zsocab Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1578
Matt műszaki rajzlapra célszerű nyomtatni, nekem a tintasugaras technika vált be, a lézer lepattogzott az éleknél... PNG formátumban vannak, alapból mérethelyesek, A4 méretű lapon. Felbontás: 300 pixel/inch.
Előzmény: C50 4509 (1573)
Zsocab Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1577
Szia!

A kisvasút számos vontatójárművével egyetemben szabadon letölthető a LÁEV honlapjáról. Jobb oldali görgetősáv legalján lévő linkre kattints:

A kisvasút honlapja
Előzmény: róbertke (1569)
C50 4509 Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1576

Milyen LGB?

Ez 0e, ami "csak" az LGB fele ;-)

No' meg ezt nem szoktuk motorizálni, és terepsztalon futtatni, ellenben a vitrin polcán nagyon jól mutat...

Előzmény: róbertke (1574)
róbertke Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1575
Köszönöm szépen, csak még jobban csurog a ny.....! Kezdem az alapoknál: számítógépem van, nyomtatóm meg nincs sajna... De azért még egyszer köszönöm!
Előzmény: C50 4509 (1570)
róbertke Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1574
Eddig abban gondolkodtam, hogy helyszűke miatt belefogok a "Z" méretbe (Diplomatatáska már megvan hozzá), na de hogy mindjárt "LGB" vasutazzak?? :-)))))
Előzmény: C50 4509 (1573)
C50 4509 Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1573

:-(((

 

Ha majd feléled az oldal és letöltötted, pöncin elviheted valamelyik nyomdába. Erősebb papírra (minimum műszaki rajzlap) nyomtattasd ki, de ügyelj a méretekre, mert ami fent van az 1:45, csak jól kell beállítani. Ha megvan jöhet az élvezet.

 

:-)))

Előzmény: róbertke (1572)
róbertke Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1572
Karbantartás miatt átmenetileg nem elérhető Az oldal a rendszer technikai karbantartása miatt nem érhető el. Köszönjük mindenki szíves megértését! <!-- document.write(''); //--> © Generál Média Kft. Minden jog fenntartva! | Impresszum | Médiaajánlat .......és most ne menjen az ember fia a falnak!!!!!!
Előzmény: C50 4509 (1570)
róbertke Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1571
Köszönöm szépen, csak még jobban csurog a ny.....! Kezdem az alapoknál: számítógépem van, nyomtatóm meg nincs sajna... De azért még egyszer köszönöm!
Előzmény: C50 4509 (1570)
C50 4509 Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1570

Helló!

 

A laevponthu oldalról letöltheted az összes zsocab remekművet!

A letöltések, papírmakettek menüpont alatt vannak, ha jól emléxem.

 

üdv!

Előzmény: róbertke (1569)
róbertke Creative Commons License 2009.06.23 0 0 1569
Hol lehet ehhez a kartonmodellhez hozzájutni?
Előzmény: Zsocab (1563)
BoGar Creative Commons License 2009.06.22 0 0 1568
Ezt vettem a múlt héten. Még van hozzá forgóváz is. Van még egy kis reszelni való rajta, de szép lesz, remélem.
Mk48
Előzmény: Törölt nick (1561)
Elősiető Creative Commons License 2009.06.22 0 0 1567
Az északis kiállításra akarunk építeni valami kis fotópályát heggyel, váltóval... ilyesmi. Remélem összejön.:-)
Előzmény: Ganzfav (1566)
Ganzfav Creative Commons License 2009.06.22 0 0 1566

Bocsi! Azt elfelejtettem mondani, hogy átköltöztek.

Most már van sín, futhat rajta az MK45, nehogy olyan legyen, mint Kóka után szárnyvonalak. :))

Sok sikert! Így látatlanban is gyönyörű lesz. Igazából, már félkészen sem volt amatőr kategória! Gratulálok!

Előzmény: Elősiető (1565)
Elősiető Creative Commons License 2009.06.22 0 0 1565
No, sikerült.

Flexi sínt az Attila úton vettem, a régi bolt átköltözött a szembenső oldalra egy alagsori részbe, jó lett.

Váltót meg az Erkel utcában találtam, minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve.
(A váltót majd azért valahogy átgyúrjuk súlykörtéssé, és átdobóssá, szebb az...)
Előzmény: Ganzfav (1558)
Zsocab Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1564
Egyébként jól néznek ki, ilyenek pl. a debreceni gépek, 2002, 2006, 2009.
Előzmény: Törölt nick (1561)
Zsocab Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1563
No de ez hidraulikus, 2000-s kasztni a magasabban elhelyezett fényszórókkal és a jobb oldali, középső dobozzal, ami a hidraulika szivattyút rejti magában. A mechanikus változatnál jobb oldalt is légtartályok találhatók:

Mk48 mechanikus változat
Előzmény: Törölt nick (1561)
BoGar Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1562
Nagyon jól néz ki. Egy kaszni már nekem is van, csak kicsit sorjázni kell, és festeni.
Előzmény: Törölt nick (1561)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1561
mutatok én is egy kis újdonságot:
Mk 48 1002

Már csak az alutáblákat kellene meg oldani rajtuk
BoGar Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1560
Azért, mint látható, a Modell Kitnél is van minden.
Előzmény: Ganzfav (1558)
Elősiető Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1559
Köszönöm!
Előzmény: Ganzfav (1558)
Ganzfav Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1558

http://vasutmodell.com/index.php?topic_id=707&link=shop%2Fshop.php.

Itt kapsz flexi síneket és 24 fokos feldbahn váltókat. (elektromos)

http://modellkit.hu/tools/ecommerce/index.php?homeinclude=catalog&category_id=761&parent_id=761

A Modell kit-nél pedig van vasúti, 15 fokos váltó manuális.

Előzmény: Elősiető (1556)
Elősiető Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1557
Tesómnál volt a fényképezőgép... de remélem a következő alkalommal már vonókészülékkel együtt tudom fotózni.
Előzmény: Zsocab (1555)
Elősiető Creative Commons License 2009.06.21 0 0 1556
Hello!

Hol lehet beszerezni váltót és flexi sínt hazánkban? Valami bolt van, ahol tartanak avagy külföldről kell venni? Esetleg valakinek van feleslegbe egy balos/jobbos váltó meg vagy két flexi sínszál?

Köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!