[A "zúdulat" kifejezés most napokra belém égett. Ha láttok embert az utcán véletlenszerűen fel-fel nevetni, az én vagyok, mert éppen akkor jutott eszembe a "zúdulat".]
:)) nyomornya, zúdulat ... vannak szavak.
"Tudod erre van célszerűbb mértékegység is, a [Coulomb]=As"
igaz, de az As még nem érzékelteti az elektronok mennyiségének számát. az A az elektronok határozott mennyisége, ami ugye a C. a C pedig a már írt mennyiség. ha ezt 100A akkor 100 szoros mennyiség. ha ez 1s alatt áramlik, akkor elég vastag vezető kell, hogy ne égjen el.
"1,4 * 40 = 56 Ft. (Ha nem számolunk a veszteséggel.)"
na de ez csak 1s alatt kivett haszon. feltéve ha nem a töltés költségét írtad. ez az aksi ugye nem galván elem, amelyhez nem kell töltő feszültség elektronjainak előállításához.
a legfőbb kérdés az, működtethetsz e egy generátort kevesebb, abból nyert energiával, mint amennyi energiát képes vagy kivenni abból?
erre voltak egyszerű példák. ha megnézzük a már bemutatott pl. 10kW energiát adó generátor motorját, biztos nem 10kW energiát igénylő volt. kétségtelen a terhelés nem volt a végpontig hajszolva.
de, vanak lehetőségek az áramerősség és a feszültség változtatására is, adott lehetőségek mellett. vagyis a generátor által előállított bizonyos energiát képes az ember változtatni. természetesen minden fogyasztó, de egy összekapcsolt rendszer egységként működik, mint ahogy ma folyik. ha pedig változtathatom az áram erősségét, akkor képes vagyok erősebb gépet használni az adott keretek mellett.
nem értem hogyan kerül ez ide, hiszen a galvánelem kémiai működése révén állít elő elektromos áramot, ami az elektronok áramlásával jön létre. nincs akksi töltővel töltve, amely ugye a töltés révén áramot használ. a galvánelem működése közben valóban kilépnek a fémből ionok, viszont addig működik, amíg nem fogy el az elektront leadó fém. az elektronleadása miatt atomjai töltött részecskékké válnak, ezért elhagyják egymást. magyarul lebomlik a fém. ha elfogy a fém, lemerült az elem, nem újratölthető. legalábbis akkumulátor töltővel nem.
"kérdés; - ha egy akksiból 100A vagy képes kivenni 14V feszültségen 1órán körösztül,akkor az 1400W/s. ez ugye azt jelentené, hogy bevittél az akksiba 3600*1,4kW energiát. ha ez igaz, akkor mennyi akksi töltésére fordított elektromos költséged, ha 1kW áram ára pl. 40Ft.?"
Ezen a "körösztül"-ön külön röhögtem, a teljes hozzászólásodnak szóló röhögésen kívül.
Nos, ha a "3600*1,4kW" kifejezést úgy arról tévesztetted el, hogy az eredeti 3600*1,4KW/s volt akkor:
1,4 * 40 = 56 Ft. (Ha nem számolunk a veszteséggel.)
"ugye nem mindegy, hogy 1s alatt áramlik 1400W energia,v. 1h alatt? a gk-ban képesek a vezetékek a hatalmas mennyiségű,1A=(kb)6,24*1018 elektron áramlás, akár 50-60, némelyik 100A elektron zúdulat szállítására 1s alatt. van is vezeték vastagság ugye az 5kW villanytűzhelyed vezetékeihez képest."
A "zúdulat" kifejezés most napokra belém égett. Ha láttok embert az utcán véletlenszerűen fel-fel nevetni, az én vagyok, mert éppen akkor jutott eszembe a "zúdulat".
Mindegy-e? Attól függ mi a kérdés.
Dícséretes, hogy az elektron elemi töltéséből kitudod számolni 1A erősségű áram másodpercenkénti elektron áramlás darabszámát. Tudod erre van célszerűbb mértékegység is, a [Coulomb]=As. Ez pont ezt jelenti, de nem kell küzdeni ilyen furcsa számokkal.
"töltéskor az akksiba ugye nem viszel elektrontöbbletet, hanem az abban lévő anyagok révén állítasz elő elektrontöbbletet. "
Hacsak nem nukleáris reakcióról van szó és itt nem arról van szó, akkor soha, de soha nem állítasz elő sehol elektrontöbbletet. Ha valahol elektron többlet keletkezik, akkor máshol elektron hiány áll elő, pl. klasszikusan elektrosztatikus feltöltődéskor.
"de csak a töltőd töltőárama erősségének előállításához képest. mennyit fogyaszt egy átlag akksitöltő? mondjuk ha 10h töltöd. jah, 220V be kb. 14 ki."
Ezt a zagyvaságot!
"hová lesz akksidból a többletelektron? pl. hővé alakul."
Milyen többlet elektron? Nem alakul az hővé! Itt nincs nukleáris reakció!
" vagyis nincs nyomás az áramláshoz, akkor lemerült. mi az áramlás? hát az elektrontöbblet miatt létrejött taszigálás. tudod, a negatív elektronok taszítják egymást és képesek az atomok közt a helyváltoztatásra."
Könyörgöm! Itt nics elektrontöbblet! A reakció elején és a végén is darabra annyi elektron van.
Tehát az áramhoz nyomás szükséges. Tőled hallottuk először, ezt jegyezzük fel!
Ebben az esetben az áram pont nem az elektronok egymás közti "taszigálása" miatt jön létre, meg sohasem amiatt jön létre. Itt az áramot az hozza létre, hogy az anódból pozitív töltésű ionok lépnek ki az elektrolitba, mert a katód negatívabb töltésű tere jobban vonzza őket, mint hogy a helyükön maradjanak. Ez minden elem és áramot termelő akkumulátor alapjelensége. Külön felhívnám figyelmedet, hogy pozitív töltésű ionok lépnek ki az elektrolitba, ami egy elektronhiányos atomot(!) jelent és nem elektront!
Igen, delokalizált elektronok képesek atomok között a helyváltoztatásra fémekben, szénben és még pár speciális esetben. De itt, az elktrolitban ionkristályos anyagok oldatáról, elktrolitról beszélünk, és ebben nincs elektron átlépés egyik atomról a másikra, hanem a teljes ionok mozgása vezeti az áramot.
Az elektrokémia csodálatos terület, de ehhez nem értesz, mint ahogy nem értesz a fizikai részéhez sem. Ne beszélj sokat, mert mennél többet beszélsz, annál hülyébbnek néznek.
Ha egy fém saját sójának az oldatába merül akkor abból fém ionok lépnek ki. Mivel ionok lesznek az atomokból, ez a kilépés feltétele, elektront hagynak a fémben, a fém tehát negatív lesz és vonzani fogja a pozitív fém ionokat, így beáll egy egyensúly, mindég lesz atom ami kilép ionnak és mindég lesz ion ami belép a fémbe és semleges atom lesz belőle.
"az elektron többlet miatt ami abból adódik mert ionok lépnek ki belőle az elektrolitba tehát mivel az elektron ott marad az elkezdi visszavonzani a pozitív ionokat."
abszolute. a mozgó atomok az elektroliból a fémeken át az elektrolitba jutnak. így zárul a kör?
Bocs, pontatlan voltam. A katód negatív lesz az elektron többlet miatt ami abból adódik mert ionok lépnek ki belőle az elektrolitba tehát mivel az elektron ott marad az elkezdi visszavonzani a pozitív ionokat. Az anód lesz a pozitív mert abból negatív ionok lépnek ki amik elektront visznek magukkal. Ez a galván elem hajtó, az elektromotoros ereje.
na de jobb? szerentnénk finanszírozni az olaj árából fizetett rakétásokat, akik fegyvertelen civileket, azok házait, lakásait, értékeit lövöldözik? eddig milyen olajat vettünk? olcsóbb volt e eddig, pontosabban a háború kezdetéig? most miért lett hirtelen olcsóbb? csak nem azért, mert nincs rá kereslet?
Hát Orbán ezt benézte, az EU COVID alapból jóval több pénzt kapnánk, mint amit az orosz olajon nyerünk, és akkor még ott van a még több kohéziós alapok is, amiket szintén nem kapunk meg Orbán miatt, mert ő nem a nemzet, hanem a saját lopós családja érdekeit próbálta képviselni, csak hát felsült
Ha nem kapnánk meg leváltanánk ezt a miniszterelnököt és az eu. járna rosszul, nem lenne aki megvétózzon hülyeségeket.
ez őrület. szerinted az akkumulátor energiája a kipufogón távozik? ráadásul az Eautónak nincs is kipufogója. a hybridben pedig nincs összekötve a kipufogó az Emotorral. nem oda hat az Eenergia, hanem a tengelyre. tengely mint fő.
kinázik oroszozik amikor mások nem teszik, ki log a egyletböl álandoan
egyszerüen nem diplomatikus, megis van bélyegezve
ez most a dolga, megvétózni amit a német, francia stb... kormányok nem tehetnek az ellenzékük miatt, koalíciós válságok lennének belőle, de itt nincs ilyen probléma. ezért nem bántja az eu.
Ursula talán megtenné, de hát annak amerikaiakból áll a hivatala.
hát az elektrontöbblet miatt létrejött taszigálás. tudod, a negatív elektronok taszítják egymást és képesek az atomok közt a helyváltoztatásra.
Az valami újabb dolog lehet, a létező akkumulátorokban vagy tüzelőanyag elemekben másról van szó. A katódon van elektron többlet a "taszigálás", de "vonzogálás" is, mert amikor az atomból ion lesz amikor kilép az elektron akkor azt az szívja vissza, pozitív lesz. Az elektron áramlás akkor indul meg ha van anód is amin elektron hiány lesz és az elektronok nem a katódból az elektrolitba lépnek ki hanem inkább odamennek és közben végzik a munkát.