Keresés

Részletes keresés

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127718

Ez az ötlet hogy a keleti háromszöget szedjük 3 külön vonalra ez szerintem nagyon jó, sokat lendítene a dolgon. Én a mostani kb 1,5 órás ütemből kiindulva sűrűbbre csinálnám meg: Siófok-Füred/Siófok-Tihany közt 2 óránként pörgetnék 1-1 nagyhajót (Tihany fele szerintem a Szigliget lenne a legcélszerűbb, de akkor mi a H?), a Füred-Tihany “átkelőn” meg óránként (nálam nem egész nap a Siófok lenne, napközben a H/J hajó átvenné). Az L meg a kétóránkénti tihanyi “pókba” futna be.

Előzmény: HG. (127717)
HG. Creative Commons License 2019.03.18 0 1 127717

Azt se értem, hogy mi az oka annak, hogy a leggyorsabb katamarán jár a legrövidebb katamarános útvonalon

 

ezt én sem értem, és tartok tőle, hogy a fejünket fognánk, ha valaki mégis megmondaná...

 

btw 7+ éve ezt mutattam az illetékeseknek a keleti háromszög átfogó reformjára.

Minden D-pár egyben egy füredi séta is, kissé megnövelt menetidővel, hogy a Siófok elbírjon vele... (Az esti diszkók és programhajók helye és ideje marad.)

 

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127694)
jakyg Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127716

Szépen meglötyögtetnék a tavat a TLC hajók. :)

Előzmény: smith (127712)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.18 -1 2 127715

Én 2 város közötti kiegészítő tömegközlekedési elemeket is mutató  eszközt nem hasonlítanék egy nyaraló övezeti élményjárattal.

 

Szegény 2 vízibuszt hagyjuk már meg emléknek, és ne bántsuk őket. Van elég új modern jármű ott, csak elfér mind a tavon. Nem is tudom mennyit jár még menetrendben a 2 kis megmaradt, talán nincs is napi járatuk, csak tartalékok meg este mennek egy Siófok-Füred kanyart.

 

Persze lehetne gyorsabb.

 

Az meg, hogy a személyzet este 6 után pihen, az egész demagóg. A legtöbb hajó este még különféle programokat csinál, egy 8 hetes főszezon iszonyú kimerítő a személyzet számára a legtöbb hajón. 

 

 

Előzmény: gigabursch (127711)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127714

Akkor olyan túl jó normája nincs.

De legalább sokáig fogyaszt. Lényeg a hatékonytalanság.

Előzmény: smith (127712)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127713

Nem én csináltam, azt se mondtam hogy jó...

De ebből még lehet valóság, több nyilatkozatban elhangzott már az ilyen hajók beszerzése...

A mostani motorcsónakokon amúgy már nagyjából megoldották a magassági problémát (dobogóval), ki lehet látni rendesen.

Az tényleg határozottan jó ötlet, hogy a jelenlegi metenrendik menjenek kicsivel gyorsabban. Hosszú járatban simán lehetne nyerni némi időt ezzel. Sok beruházást sem igényelne.

TCL azért merész lenne... 

 

Előzmény: smith (127710)
smith Creative Commons License 2019.03.18 0 1 127712

Egyetlen vb-n sem ülsz a vízvonalnak még csak a közelében sem, nem hogy alatta...

Azt pedig érdeklődve várom, hogy egy TCL jellegű rocskát a két Hamilton jettel levizsgáztat bárki is a tóra! :-)

Menetrendi forgalomra megadott régi-régi (valószínűleg már rég értelmét vesztett) normatáblázat szerint a legtöbbet a kis katamaránok eszik, hozzájuk képest hasonló befogadóképességű GULÁCS/BAKONY páros csak a felét, a vb-k pedig az utóbbinak is a felét fogyasztották, igaz, utasból kevesebb, mint a felét tudták elvinni.

Előzmény: gigabursch (127711)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.18 -3 0 127711
Én inkább díszbuzi dizájnert mondanék.

Egyebekben:
A Twinliner morgása kevesebb a vb-nál, nem a vízvonal alatt ülsz, cserébe haladsz is.
Értem én, hogy a vb egy adott korszak terméke és magyar, és szeressük, de turizmus számára zsákutca.
Nincs adatok az utas/üzemóra/liter fogyasztási adatból egyik hajó esetében sem.
Viszont a napokban voltam Pozsonyban. Teltházas hajó ment el előttem.
Biztos azért mert utazhatatlan.
Előzmény: smith (127710)
smith Creative Commons License 2019.03.18 -1 2 127710

Ez egy újabb, a balatoni utast anaerob lényként modellező mérnöki agymenés végterméke. Remélem, sose lesz belőle valóság. Tessék csak újra elolvasni giga gondolatát: a vízibusz gépmorgása probléma? Egy ekkora test 40-el mozgatása pedig nyilván hangtalan főgépekkel is lehetséges. Aki egyszer is ült már a gyorshajók bármelyikén, tudja miről beszélek. Cserébe pont úgy nem látni ki belőle, mint a leszólt vb-ből.Vagyis ismét sikerült feltalálni a lyukat a sajtban...

Felesleges energiapazarló módon száguldozni 40-el. Ha a jelenlegi hajópark sebessége menetrendben a 20km/h körül mocorogna, már az is jelentős előrelépést jelentene.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127707)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.18 -1 0 127709

Én nem találtam ilyet. Előszezonban se.

Előzmény: zjakabfi (127708)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127708

Nem tudom az milyen, várom azt a kikötőt délről, ahonnan északra 4 kor megy főszezonban az utolsó hajó.

Előzmény: gigabursch (127706)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.18 -1 0 127707

Abban igazad van, hogy a hosszirányú vonaljáratokra a hagyományos (jelenlegi) balatoni flotta hajóinál gyorsabb hajók kellenének, mert -részben- a hosszú és unalmas út miatt rossz ezek kihasználtsága.

Erre (mármint ilyen hajókra) egyébként van létező koncepció:

http://lmate.hu/project-galeria/balaton_gyorshajo/ Ha megkapják a 4,9 milliárdos fejlesztési pénzt, abból részben ilyeneket vennének. Ezzel nincs is semmi gond, ezek jók lennének Keszthely-Badacsony, Földvár-Badacsony, Siófok-Csopak-Almádi-Siófok stb. útvonalakra.

Viszont a rövidebb, átkelő jellegű járatokra nem ilyen hajók, hanem nagy tömegek szállítására alkalmas hajók kellenek. Itt (Fured-Tihany, Badacsony-Fonyód közt pl) már kb tökmindegy hogy 20 vagy 10 perc alatt ér át az utas, ezért kell itt lenni a lassabb katamarán hajóknak. Itt csak annyi a fontos, hogy sűrűn, ütemesen és pontosan pörögjön a hajó.

 

Előzmény: gigabursch (127705)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.18 0 2 127706
A balatoni hajózás hetven éve csirkejózsikát játszik.
Előzmény: zjakabfi (127704)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.18 -3 0 127705
Teljes mértékben nem értek veled egyet.
Attól, hogy a szart gyurmázzuk és fos lesz belőle, az élvezeti értéke nem nő meg.
A Balatoni sétajáratok legnagyobb gondja, hogy unalmasan lassú. Dög unalom egy hosszabb út. És nem a táj szépsége okozza ezt, hanem az utazásra elcseszett felesleges idő.
Ezt kéne már belátni a döntéshozóknsk.

Egy Bécs-Pozsony twinliner érdemben dobná fel a hajózást, mert élményt adna.
Egy vizibuszon órákon keresztül a gépmorgást hallgatni, ki se látni => nem élmény.
A két nagy vizibuszon kivételével az összes többi nem alkalmas semmire ekkora vízen ekkora távokon. Be kéne már látni.

Egy Twinliner Keszthely-Tihany/Földvár szinten a kikötésekkel két óra alatt meglenne. Ez már szempont lenne kirándulásra, stb., hogy az ember ne autóval mozogjon.
S a menetrendnek sem arról kell szólnia, hogy mikor kényelmes a személyzetnek, hanem hogy az úticél szempontjából van-e elég ideje a turistának valamit megnézni.
Amikor senkit nem érdekel a távolsági mozgás az pont dêlidőben van. De se reggel kilencig bezárólag el, sem estate hattól indulólag hazafele senki nem tud már hajót fogni, mer a személyzet alszik.
Ezen kell hajókkal, úticélokkal, stratégiával változtatni.
A megváltozott menetrend még vastagon kiszolgálják az őszi és tavaszi forgalmat is.
Fel kêne êbredni. Mert a balatoni hajózás házban êve csirkejózsikát játszik.
Előzmény: Ádám Várkonyi (127700)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127704

Honnan hova?

Előzmény: tehtube (127702)
révész64á Creative Commons License 2019.03.18 0 1 127703

tehtube Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127702

Hogy délután 4-kor indul az utolsó vissza északra, az nyáron értelmezhetetlen. Kb 9-kor kellene.

Előzmény: smith (127701)
smith Creative Commons License 2019.03.18 0 1 127701

Ez egy ilyen becsípődött sztereotípia. Az, hogy lenne, aki  a túlparton az Apátságon kívül mást is látna és hát nem délben akar nekiindulni az Apáti hegynek, Aranyház tetőnek vagy épp a Belső tó partjára, az meg kit érdekel. De ugyanez van több déli partról induló járatnál. Északi parti nyaralónak meg már rég eszébe sem jut déli parti programot  keresni...

Előzmény: HG. (127691)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.18 -1 0 127700

Ezt az átépítés dolgot most játszották el 4 éve, viszont nem igazán sikerült.

Az utastér nem lett sokkal használhatóbb (bár kétségkívül szebb lett, de az eredeti praktikusabb volt)

A gépészeti rész meg szintén kudarcos, az új motor sokkal rosszabb mint az eredeti (nem oda való). A Badacsonyban nem volt csere, csak felújították az eredetit, és az így sokkal jobb lett.

Ezeket nem kéne feltétlen átalakítani, csak meg kéne tanulni használni. A két lassúnak rövidebb járatokban (Fonyód-Badacsony, vagy Tihany-Füred közt) lenne a helye, a Füred mehetne hosszú átkelőben vagy vonalban is.

 

Előzmény: gigabursch (127698)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.18 0 1 127699

A Dunán ez megy: veszel egy sétajegyet, ami indul Bp. belvárosból - Margitszigeti megállással.

 

 

A Dunakanyarban is így jár a Visegrád-Nagymaros-Dömös-Zebegény hajó. Egy jegy egy napig érvényes, és leszállhatsz Zebegényben vagy Dömösön a délelőttiről, a délutánival meg visszamehetsz.

Előzmény: HG. (127691)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127698

A leglassabb katamarámba talán tegyenek bele két normális motort két normális hajócsavarral.

 

Ezzel a sebességgel ez a lomhaság Pozsonyból Bécsbe el sem tudna jutni.

Nem értem a BHRT-t, hogy ilyen anakronisztikus és ergonómiailag használhatatlan vashalmazt miért tart ebben a formában szolgálatban.

Építsék át.

Van bőven kellő példa rá, hogy mik lehetnének a normális irányok.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127694)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.18 0 1 127697

Mesekönyv alapján nem lehet eltévedni, max. valaki nem érti a mesét.

 

Nagyon is jó, hogy a dunaiszigetek feldolgozta az útvonalat és az is, hogy rámutatott a történet "valós" szigetére. Tisztázva a sok-sok agybajt.

Mert valóban - nem ok nélkül - hívták az elsüllyedt Ada Kaleh-t senki szigetének, de az két ország államhatár kérdésében volt senki. Nem pedig egy regény szempontjából.

Azonban nagyon nagy baj az, hogy valaki nem akar a mese szintjén átlényegülni egy utazásban.

A népmesékben sem egyenesen úton halad A-ból B-be a főhős, hanem bizony néha visszább is lép kettőt, hogy egyet előreléphessen.

Előzmény: KutyaDeRossz (127675)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127696

És a Lajta mögött nekünk balról a második is egy monitor.

Fk 202 (ex. Szamos)

 

Erről a két hajóról írt cikket annak idején az IPM-be Csonkaréti Károly a 80-as évek elején (és amit égre-földre hajtok) Szelíd Monitorok címmel.

Az érintett IPM hátsó borítóján is ők szerepeltek.

De nyári képen.

 

 

REGISZTERBE VALÓ KÉP!!!

Előzmény: Mwin (127683)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127695

Igen, elég sokan voltak rajta.

Előzmény: nidsz (127690)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.18 -1 1 127694

Siófok-Füred-Tihany közt tényleg nem sikerült előrébb lépni, sőt, idén egyáltalán nem lesz közvetlen tihanyi járat... 

Azt se értem, hogy mi az oka annak, hogy a leggyorsabb katamarán jár a legrövidebb katamarános útvonalon, és a lassú (és tömegek számára kényelmetlen) Siófokkal szivatják az utasokat keleten. Visszaállhatna a 2014 előtti rendszer, azaz Siófok=N, Füred-E (vagy C), Badi=F. Így lehetne megint egységes 50 perc menetidő Sf-Tihany közt..

F-ben sem ártana valamit fejleszteni, mert egyre több utas meggondolja, hogy

-1050-ftért vár kb 30-60 percet a katamaránra, majd kb 30-perc alatt átmegy vele (összesen kb 60-90 p)

-vagy 2000 ftért vár kb 5-10 percet motorcsonakra, aztán 5-10 perc alatt átmegy vele (összesen kb 15 p)

És sokan válasszák utóbbit.

A séták+menetrendi dolog legnagyobb pikantériája, hogy részben működik is, ugyanis tavaly sokszor előfordult, hogy Boglárról nem tudott indulni a séta, mert nem jött össze a szükséges minimum létszám, csak 3-4 ember akart sétázni egyszerre. Ilyenkor a jó szervezőkézségű Pénztáros hölgy felajánlotta nekik a Révfülöpről azonnal visszainduló B fordulókat sétaként. Ezzel a hülye utas élt is, így kaptak egy 2100 ftos retúrjegyet azonnali visszaindulással, a matróz rutinosan már Bogláron lepecsétalte a jegy mindkét oldalát, így az utas simán a hajón maradva ”megúszta“ a rébfülöpi utascserét, és egy óra háborítatlan hajózas után szállt ki Bogláron végül. Volt, hogy egyszerre vagy 15 ilyen Révfülöpön fennmaradó utas volt a hajón.

Ezzel a két probléma

-ez a lehetőség nincs menetrendben jelezve

-nincs tarifálisan megoldva.

 

Előzmény: HG. (127691)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.18 0 0 127693

Régen 8 kor indult.

Előzmény: nidsz (127690)
HG. Creative Commons License 2019.03.18 -1 0 127692

...főleg hogy a "bulihajóknál" a dolog elvben, azaz logisztikailag már működik:

a boglári bulihajó 2,5 órás, és 20.30-kor indul át Révfülöpre, felveszi a bulizókat - akinek már csak 1,5 óra bulihajózás jut, mert a hajó onnan 21.00-kor indul, 22.30-kor kiköt Révfülöpön, majd visszaindul Boglárra, ahova 23.00-kor érkezik.

 

Gyakorlatban erről ugye senki nem tud, másrészt bár a személyzet nem hiszem, hogy stukkert nyomna az utas fejéhez, hogy 20.55-kor le ne szálljon Révfülöpön (ha már a drága bulijeggyel felszállt), ellenkező irányban viszont biztos nem engednének fel, ha 22.30-kor szeretnék Révfülöpön felszállni...

 

Persze mi van akkor, ha én már korábban megvettem a bulijegyet Révfülöpön - mondván hogy nekem minden pénzt megér, hogy 22.30-kor hazajussak a déli partra -, azaz de iure csak a buli utolsó fél órájára akarok csatlakozni?

 

Szóval a kérdés csak tarifapolitika és akarat kérdések, a hajók megvannak és mennek...

 

HG. Creative Commons License 2019.03.18 -1 1 127691

A Siófokon nyaralók biztos mind sokat isznak, így nem szeretnek korán kelni.

 

Azt is bajnak látom, hogy ismét nem sikerült elszakadni attól, hogy a keleti háromszögben minden hajó végig menjen, azaz Tihany csak Füred érintésével lehessen megközelíthető - plusz félóra kerülővel.

Tehát ha valaki Siófokról tihanyi hajókirándulást tervezne, akkor nettó 3 óra hajón töltött idővel kell számolnia, amire a mai világban vélhetően egyre kevesebben hajlandók.

 

Még szomorúbb, hogy a menetrendi és séta járatok integrálása most sem sikerült, sőt, pl.:

A boglári átkelő (leánykori nevén B járat - ami amúgy most a legkorábban indul), átnyargal Révfülöpre 9-kor és 10.10-kor, azaz rögtön fordul vissza 25 + 10 + 25 = 60 perc alatt.

11.10-kor van Boglárról séta, ami azt jelenti, hogy ugyanaz a hajó, ugyanabból a kikötőből elindul, ugyanúgy 60 percig van úton, ugyanoda érkezik, stb., csak nem átnyargal és vissza 60 perc alatt, hanem pötyög valamerre körben a tóközépen.

 

Miből állna, ha minden átkelő pár egyben 1 órás sétának lenne meghirdetve - révfülöpi megállással? A sétautast zavarná, ha a sétahajó nyílegyenesen menne, és az út felénél 10 percre kikötne?

 

Egyedül annyi kéne, hogy az I. díjzóna menettérti jegyárát össze kéne hangolni az 1 órás sétahajózás díjával.

És ha ez sikerülne, akkor ugyanezt el lehetne játszani Füred - Tihany, vagy éppen Mária - Györök relációban.

 

A Dunán ez megy: veszel egy sétajegyet, ami indul Bp. belvárosból - Margitszigeti megállással.

Ahol - ha akarsz - kiszállsz, és bármelyik következő sétával visszajössz. Ha nem akarsz, akkor meg a hajón maradsz.

 

 

 

 

Előzmény: nidsz (127690)
nidsz Creative Commons License 2019.03.17 0 0 127690

sokan voltak rajta?

 

más:

a menetrendet nézegetve, nekem picit fura, hogy majd csak 10 órakor indul az első járat Siófokról Füredre, főszezonban is!

Előzmény: Ádám Várkonyi (127687)
révész64á Creative Commons License 2019.03.17 0 0 127689

Elérhetőségemet vissza állitótam. De e-mail cimem : revesz1964@gmail.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!