Ezért kell belealkudni az árba vásárláskor. Így az a probléma is megoldódik, hogy a horog felszerelésénél új műszaki vizsga az előírás. Eleve forgalomba helyezésnél már így vizsgázik. Amúgy nem a horog a drága, hanem a vezetékszett és az elektronika.
Ha szabad a személyes véleményemet...én nem tartom jó szállítási módnak a hátsó ajtós kivitelt. Főleg több bicaj esetében. Menetszél jól megrángatja a zsanérokat és a csomitartóhoz való hozzáférés is macerás. Ha semmiképp nem akarsz a tetőn szállítani (pedig az egyik legegyszerűbb és költségtakarékos módszer) akkor gondolkodj el vonóhorgon. Tetőcsomitartó hasznos lehet akár egy tetőboxhoz is nyaralásnál, ill. a horog jó szolgálatot tesz apróbb tolatási, parkolási érintéseknél, valamint ha van egy költözés csak ráakasztasz egy utifutit.
Ki használ itt ferdehátún kerékpár szállítót? Nézem a thule clipon 9105-öt, de nem tudom eldönteni, hogy jó-e, mert kipróbálni nem tudom. Kitakarja a hátsó lámpákat vagy nem? A tetőre macerásabb lenne, vonóhorgot nem akarok, van valami megoldás?
Nemrég kötött együttműködési szerződést a KIa és a Total, az én autómban, és a kezelési könyvben is még a Shell volt a hivatalos ajánlás. ( márciusban vettem át.)
Ja. Kimaradt. ilyen jellegű használat miatt (sok város, hideg motoros indítás, tinglitangli) a lacettiben is évente volt olajcsere. 15000-es periódusa volt, de még ha csak 9-10000 jött is össze egy évben, cseréltem. Főleg akkor, ha tél utánra esett ez a csereperiódus. Nem jó a következő szezont megkezdeni egy nedves telet átvészelt olajjal.
Ha már olaj. Lacettibe Castrol 5W40-et használtam (5W30 az előírás, de én eltoltam bizonyos okok miatt a meleg oldali viszkozítást). Viszont a Castrolnál vigyázni kellett a beszerzési forrásra, mert hamisították az olajat. Ceed-be is látom 5W30-at ír a könyv és Shell Helix-et. Van olyan megbízható beszerzési forrás, ahonnan ezt az olajat be lehet szerezni és nem horror áron? Pontosan melyik Helixet kell beletenni? (Elvből "szervízbe olajhordozós" vagyok. Nem akarnék általánosítani, de dolgoztam szervízben és láttam sok esetben mi kerül a kocsiba, miközben a tulaj meg van róla győződve, hogy a kocsija a leggondosabb bánást kapja, jó áron, márkaszervízben.)
Szerencsére most alault úgy a munkahelyem, hogy amikor jó idő van nem kell autóba ülnöm. Így aztán kímelétesebb használat lesz, kevesebb hidegmotoros indítás, városi flangálás. A km-ek nagy része (70%) autópályán, illetve országúton (20%) fog belemenni. Egyedül az őszi-téli csapadékos időben lehet problémásabb, de akkor meg ott lesz a hétvégi bevásárlás, amihez szintén ki kell menni a pályára. Ezért mertem belevágni a dízelbe. Lacetti azért lett anno benzines, mert sok városi használat volt akkor és erre egy kis köbcentis benzines volt praktikus. Most inkább a nagyobb köbcentis/nyomatékos dízel felé billent a mérleg nyelve ezért.
Szín...nos a mostani Lacetti ezüstmetál, a kosztűrőség (na meg jól nézett ki ötajtósban fóliás üvegekkel) miatt esett erre a választás. Jogosan. Volt, hogy hónapokig nem jutottam el oda, hogy lemossam. Mostani színválasztásnál 50-50% volt a sirius silver és a planet blue lehetősége. Nagyon szép az a planet kék szín! Komoly, felnőttes, elegáns szín.
Aztán láttam pár képet amik nem szalonban készültek, hanem használatban az utcán. Mintha kifakult kék lenne. Meg még egy dolog jött le a képekről...ha nincs kisuvickolva a gumi feketére, hanem használat-poros, akkor még rádob a fakó kék hatásra egy lapáttal. Aztán megkérdeztem a családot, hogy ha valóban ezt a kéket akarják, akkor gyakrabban jönnek-e segíteni tisztán tartani a kocsit? Na ekkor méginkább csend lett...:-) Ráadásul most úgy alakult, hogy tömbházban tartózkodunk többet és itt nincs lehetőség hétvégi szépítgetésre, mosogatásra. Itt nem is lehet nekiállni úgy kocsit mosni a ház előtt, mint a saját ház udvarán, környezetvédelmi okok miatt. vagy kocsimosó, vagy koszos kocsi. Kocsimosóba meg végszükség esetén viszek metálfényezést. Plusz még egy érv a sirius mellett...élénkebb szín, a közlekedésben is előbb észrevenni ha mondjuk felhős időben, szürkületben, egy erdősávos részen halad, mint egy sötétkéket. Pedig mennyivel jobban mutatnak ezek a gyári króm-alufelnik a kék színnel! Na mindegy, győztek az észérvek.:-)
Abban kérném a segítségeteket, hogy nemrég vettem egy 2010-es ráncfelvarrott ceed-et, beletettem egy gyerekülést és az lenne a kérdésem, hogy a régi Suzukimba mikor, bekapcsoltam a biztonsági övet aztán kihúztam teljesen ütközésig az övet, ahogy szépen elkezdtem visszaengedni az öv folyamatosan megfeszült (de csak akkor ha koppanásig előtte kihúztam), de a Ceed-be hiába húzom-vonom nem feszít rá. :( Így meg ha gyerekülést rángatom (nem isofixes!) már nem olyan stabil mint a Suzukiban volt. Valaki tapasztalt már ilyet ez most bug vagy KIA ficsör?
hát ártani biztos nem fogsz vele... ha ez nyugtat meg, akkor tiltakozni senki se fog a szervizben, hogy szeretnél pénzt költeni náluk... :)
Sztem amúgy, ha a kevés (bár 15e nem "kevés, inkább átlagos :D) km gyakran lesz rövidutas-hidegmotoros-hegymenetes vagy ha a 7év gariidőn túlra is számolsz az autóval akkor megérheti, lehet én is ezt csinálnám (mivel nálunk lakhelyből/használatból adódóan kódolt a gyakori rövidtáv-hegymenet-hidegmotor járás...)
De az is igaz, hogy ha az autó "okos" is és striguláz/figyel az olaj elhasználódásra, ahogy a cikkben írják (KIA-nál nemtudom, hogy hogy van :D), akkor lehet, hogy elég azt nézni...
de GAgyixyxy sorait végiggondolva erre vonatkozóan:
Azt nehezen tudom elképzelni, hogy ha az autó okos és figyel és jelzi, hogy márpedig kell az "idő előtti" olajcsere, akkor egy ebből eredő/erre visszavezethető bármilyen motorhiba esetén mennyire lesz korrekt és vállalja el garanciális javításként az a szervizes aki erre szóban azt mondta, hogy nemnézzükleszarcsi...
kis hazánkban sajna életszerűbb az, hogy "sajnáljuk, nem garanciális, mivel a computer szerint volt ilyen üzenet, ezt ön figyelmen kívül hagyta, így a javítási költség 160e+áfa... a kolléga sajnos rosszul mondta, de azóta már nem dolgozik nálunk..."
Eredetileg én is sirius silvert szerettem volna, jól néz ki, és praktikus is. Végül sand track lett belőle. Tudomásom szerint a híváslistában nem tudsz kormányról lépkedni,
legalábbis én még nem jöttem rá hogyan kell. Pedig gyorsabb, és főleg biztonságosabb is lenne. A kihangosító tényleg nagyon jól sikerült szerintem is, és a vonal másik végén téged is jól és tisztán
hallanak, ami nem minden autóban van így.
A gázpedál kattanása a sebességhatárolót kapcsolja, ezt már próbáltam. Egyes vélemények szerint a klímát is kilövi arra az időre amíg teljesen padlón van a pedál, de erről még nem sikerült meggyőződnöm.
Érdekes ez a sirius silver, a forgalmiba "szürke" lett bejegyezve, nappali erős fényben kétségtelenül az ezüst dominál, de "jó" fényben gyönyörűen kijön a benne lévő barna. Mondhatnók azt is, hogy egy árért két színt kaptam. A felcsapódó eső-sár nem látszik a festésen, ilyen szempontból is telitalálat ez a szín. Majd ha lesznek jó fények is csinálok pár fotót a színjátszásról.
Mint említettem én motorfékes voltam/vagyok, így elmondhatom, remek a motorfék a KIA-n is. A kormányt sikerült belőnöm, most már meg vagyok azzal is elégedve. Sajnos a kezelési leírást még mindig nem sikerült elővennem, így újra kérdezem, hogy a telefon híváslistában lehet lépkedni a kormányról? Az biztos, hogy a telefonálás álom ebből az autóból. Nem is értem a sok bmw-s mercis, audis barmot, akik kézből telefonálnak. Azokban nincs ilyen? Mondjuk azokon index sincs :)
A kormány jobb oldali gombjaihoz még nem nagyon nyúltam, kivéve a kormányzást. A többihez majd 2000km után :)
Ja! Még egy érdekesség, hogy a gázpedálnak van egy véghatárolása, ami kattan egyet amikor "beletaposol". Ez lehet az amit már írtatok, hogy a sebességhatárolót kikapcsolhatja amikor menekülőre kell fogni.
A ködlámpa feletti hosszúkás lámpa kanyarfény a gépeden? Ez már a harmadik lámpavariáció amit látok mostani ceed-en...hmmm
Volt a rombusz alakú króm keretes ködlámpa, ahol a kanyarfény a fenti lámpatestben van. Aztán van a kicsi vetítőlencsés ködlámpa, ahol a kanyarfény szintén ott van, most meg ezt látom.
Amikor új volt a mostani Lacettim (2006), a szélvédő külső párásodása nálunk is megvolt már 10-15 perc klímázás után is. Ez lassan elmúlt, mostanában már elég sokat kell mennünk spec körülmények között, hogy előjöjjön. Pedig a klíma most is jól teljesít. Lehet mág nagyon új a klímában a gáz és ezerrel dolgozik? Amúgy az én feleségem is dettó...szerintem nálunk is lesz hőfok-állítgatás gazdagon! :-)
Ha lehet kérnem, továbbra is írd le tapasztalataidat, szívesen olvasom, mert nemsokára hasonló cipőben járok és minden infót szívesen veszek. Én is 1.6 crdi leszek SW-ben, sirius silverben, de már az átfésült modell és a 110 lovas verzió.
És egy kérdés: az utasoldali légzsák figyelmeztető lámpa sárgán világít egészen sokáig, mondjuk 1-2 percig is indítás után. De nem mindig, általában a bootolás után alapba kerül ahogyan a többi is. Ezzel már menjek vissza?
Tegnap kérdeztem ezzel kapcsolatban a kereskedőt, hogy most akkor mi van? Ragaszkodott a 2 év 30e km-hez. És ha a figyelmeztetés előbb megjelenik és én nem viszem? Akkor mi van? Azt mondta nem érdekes, nem nézik. De én nem hittem neki, mert ugye ebben az új gépben már úgy van, mint ahogyan a cikkben is írták. Sokat hidegezik, akkor gyorsabban telik a hátralévő idő. És szerintem átmehet -ba is, amit ki lehet olvasni. Volt időnk beszélgetni és kérdeztem, hogy a DPF regenerálás hogyan zajlik, azt mondta észre sem lehet venni. Ő most volt montenegróban egy 1,6 crdi-vel, amivel előtte sokat járt hidegen, ez volt az első hosszabb útja. Minden esetre kíváncsian nyúzom én is a kicsikét.
Nem is kimondottan technikai problemakra gondolok, hanem inkabb maga az autó tulajdonságaira.
Érzéketlen kormány (főleg Focus után), szélzaj, fényezés érzékenysége (hihetetlenül könnyű megkarcolni), tempósabb menetkor a kuplung-valtó páros érdekes viselkedésem, Euro5-Euro6 -ból adódó visszafogott szívómotor