A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ezek közül valamelyik nagyon tetszene az új GS-re. De k**va drága ahhoz, hogy elcsesszem a felrakást. Nem tudtok valami dekorost ski felrakja, vagy még jobb, ha kép alapján megcsinálja az egészet?
A Bandit az olcsó naked volt, gyenge futóművel és fékkel. Attól, hogy kapott egy fejidomot, még nem lett szupertúrázó.
Az FJR meg egy felső polcos holmi, a Pan European próbált az lenni, az RT meg kétségkívül az. De ezek mellett a Bandit olyan, mint ha én akarnék kiállni Usain Bolt ellen.
Akartam írni, hogy azért vannak még hasonló motorok mint az RT, mert unokatesóm nemrég vett egy Honda VFR1200F-et, de közben látom h 2017 óta már azt sem gyártják... :)
Nem GT-t akartál írni ? :) Mert az szintén sokhengeres... Bár hallani olyanokat , hogy annak a gyártását is befejezik , azt vagy lesz újabb valamikor , vagy nem :(
Mi már tervezzük a túrákat külföldre. Ki fognak nyitni a határok nyugi...legkésőbb májusban.
A kérdés nálad is az, mint nálam (egyidősek vagyunk kb.), hogy kell-e oltásigazolás hozzá, hogy külföldre mehess és a mi korosztályunk megkapja-e addig.
Én valószínűleg a munkámnál fogva megkapom addig...legalábbis remélem. Ha ezen múlik, belövetem a kínait is :-)))))
Ja. Meg kellett szokni, teljesen más a viselkedése. Viszont nekem az a tapasztalatom, hogy 6.-ban utazva a GS LC jobban gyorsít 80-140 között, mint egy erős sor4, mert alacsonyabb fordulaton meg van a nyomaték. Ez előzgetéshez ideálisabb. Viszont nagy fordulaton nincs akkora parádé, illetve a sor4-et alacsonyabb fordulaton terhelve nem vibrál, de szerintem az a sor4-nek sem tesz jót, ha 6.ban negyvenről teligázzal gyorsítod.
Kb. Olyan megszokni, mintha egy pörgős benzines autó után egy nyomatékos dízelbe ülsz át.
Nem napi szintű ingázásra. Élvezkedni, kirándulni. :) Eddig minden évben vont legalább 2 külföldi túra. Ha vége a szigorításoknak (mikor?!?!?) Akkor remélem megint vissza tudunk állni. Addig marad belföld. Megmondom őszintén imádtam a GTR-t a maga 310kg saját tömegével és a 155Le-vel. 10km/h óra felett kezes bárány volt. A sor4-nek szinte Mind1 volt hogy mit csinálok vele. Gondolkodás nélkül 6ik fokozatban is ha odavertem neki akkor rángatás nélkül tette a dolgát. Ezért van most képben a GS mellett a Versys 1000 is. Ráadásul az "nem egy BMW" amit az ára is tükröz 🤔🥴 Könnyebb motort szeretnék mint a GTR volt és olyan futóművet aminek szinte Mind1 milyen minőségű az aszfalt 🥴
Nem volt soha Banditom, de nagyon jó és eltalált motornak tartom, egyszer sikerült egy nagyon jót motoroznom egy 1200-el Tirolban. A gazdája beteg lett kint Tirolban és megkért rá hozzam haza a motorját és azt sem bánja ha lábon hozom. Úgyhogy a családja kiment érte kocsival, engem is kivittek. Ahhhhhhhhhhh azonnal indultam ki érte :-) Tényleg nagyon jó motor. Nagyon kár azért is hogy abbahagyták. Nekem és nejemnek ez az a szegmens ami bejön és ezeket a gépeket szeretjük a legjobban és mindenki szépen abbahagyta, mert a Túra enduró kell. Abbahagyták a Banditot, a Yamaha FJR-t, a Honda Pan-european-t. Mindhárom motor isteni volt, csak fejleszteni kellett volna őket. Akinek ez a stílus és ez a kategória kell, sok más választása nem maradt mint az RT.
A blokkra nem tudok mást mondani. Illetve egyet, ez a régi boxer nagyon jól bírja az alacsony fordulatot egy két hengereshez képest, és abszolút nem ránt semekkorát, mikor elzárt gázról ráteszed. Na de ez nem is lényeg, ezen vigyorgok, azért vettem :)
Nekem egy öreg 1150 van, 1200 LC volt a legcombosabb boxer, amivel mentem.
Szerintem járáskultúrában, rugalmasságban, dinamikában, használható fordulatszám tartományban hátratett kézzel nyer a sor 4. De ettől függetlenül egy fél év alatt megszoktam.
Az XR-en a BMW által jóváhagyatott és általa új motorokra rendelhető akra dob van, papírral, majd meglesem, mi van beleírva. De a dob totál gyári, a hangja szép, az üvöltést közúton amúgy sem díjazom.
De ha osztrákiába mennék (amennyi trafi és tiltás ott van, nem tudom, mikor), akkor még akár a gyárit is visszadobhatom.
Ha a Dunakanyar pesti oldalán jártok, kanyarodjatok fel Kisinóc felé a turista házba, igyatok egy kávét, teát. Az út, a táj szép, a házat üzemeltető néninek meg minden eladott csésze számít igen nagy bajban van. Ja, a kávé is finom! (Nem fizetett hirdetés!)
Azért ez egy kicsit bonyolultabb ennél. Ausztriában ahol éppen úgy gondolják kiemelnek és ellenőrzik a kipufogó zajértékét és engedélyszámát, mivel nekik pontosan megvan mik a gyári zajértékek, engedélyszámok, így azonnal kiderül, hogyha bármi eltér. Még ha esetleg van is itthon rá átalakítási engedélyed és minősítésed abban egyáltalán nem lehetsz majd biztos, hogy ott ezt elfogadják. Azonnal intézkedés alá vesznek és hozhatod haza a motorod tréleren egy jó nagy büntetéssel mellette.
A kiherélt kipufogót nem nevezném sportdobnak, hanem gyökérdobnak. Aki ilyet használ közúton, az gyökér (16 éves kor alatt, Simsonon ér kizárólag.. :)
Egy megtervezett, normálisan csillapított dob sokszor halkabb, mint a gyári, és attól senkit nem tiltanak ki sehonnan. Igaz, egy havi átlagfizetés csak a dob ára.
Én sem vagyok kibékülve a hangos dobokkal. A V-Strom dobjáról le volt vágva a "belső" csonk, és kicsit rotyogós hangja volt. Nem szerettem, főleg zártabb, belvárosi, vagy panelházas környezetben, barátom szerint meg így volt férfias hangzása.
A GS hangja széria dobbal határeset menet közben, de indításnál az én ízlesemnek sok a röffenése.
Ne legyen néma a gép, de ne vonja magára a közömbösek figyelmét...