A pasztellkréta jó ötletnek tűnik, de mennyire jön le könnyen? Már ha esetleg koszt akarom eltávolítani, bár esetleg írhattok arra tippeket, hoogy lehet por ellen védeni (pl. akvárium)
Valamint ti is a darabokat egyenként festitek?
A Tigris után szerintem elkezdem a BT-5-t, meg felújítgatom a modelleket.
Továbbra is kérdésem, hogy a lánctalpat hogyan festitek? Konkrétan a nem hozzáférhető helyek miatt előbb festitek, mint feltennétek?
Bocsi, hogy ilyen lámer vagyok, de nem sok modellt raktam még össze és a festés az ,ami igen nehéz nekem.
Olvastam a koszolásról (fekete vízfestékkel).
Ez úgy működik, hogy a verdát lefestem az alapszínnel és utána a vízfestékkel?
43-as tunéziai Tigrisnél a rozsda nem reális, igaz? Inkább jó sok por.
Sorját hogyan távolítjátok el?
Milyen egzotikusabb harckocsikat raktatok már össze?
Pl lengyel TKS vagy Renault FT17, stb
X-COM
A világositás az alapszinekre vonatkozik elsősorban. Nem mindig a fehér a legjobb, mert drasztikusan változtat a szinen. Esetleg probálkozhatsz vil. szürkével is.
ok-ok
Csak Ti már, 500 lépéssel előbbre tartotok, aztán kicsit cikis kérdésnek tűnt.
Ezer köszönet amúgy.
Valahol azt hallottam, hogy fekete festéket ne nagyon használjak, mert az úgy elég mű hatást kelt. Inkább sötétszürkét.
Ezt látszik alátámasztani, hogy nem bírok matt fekete festéket beszerezni.
Vélemény ?
Nem azt. Apiszban vagy muveszellato boltban lehet venni 1 tubus kb 120Ft. Veszel mondjuk burnt uber-t, okker sargat, feheret, feketet akkor majdnem minden szinu sarat tudsz csinalni. Azt ha elcseszted akkor lemosod azt megint megprobalod.
A masik jo modszer a pasztel kreta. Ezt is hasonlo helyeken lehet kapni. Evvel inkabb a porozast rozsdat lehet imitalni. Ledorzsolod papiron aztan egy regi, sz@r ecsettel felhordod a tankra. Tok jol nez ki de en azert nem szeretem mert konnyen lejon, igaz nem kell tapizni ;-)
A pasztel kretat szoktak meg higitoval is osszekeverni es ugy felvinni ezt en meg nem probaltam.
Visszamosasra egy pelda sarazasnal: ha mar kesz az egesz tank es le is van festve akkor johet ugye a koszolas mondjuk temperaval. Befested vele azokat a reszeket ahol szeretned, hogy saros legyen. Azt ha megszaradt elkezded vizes ecsttel egy kicsit "visszamosni", hogy ne legyen rajta tul sok festek mert akkor ugy nezne ki mintha mocsarbol halasztak volna elo. Nemtom mennyire volt ertheto.
geza, elovastam a cikket, amit ajánlottál, de én úgy értelmezem, hogy az inkább "pisztolyos módszer", engem pedig ecsetes, ill. személyes tapasztalatok érdekelnének.
Herceg!
Inkább a tüzoltó készülékek palackját ajállom figyelmedbe.Az legalább nem robban.
Aerográf (egyfunkciós pisztoly) esetében elég a műa, palack, vagy a szódás szifon
Vadász
Varjú bácsi: Előre is köszi. Szívesen olvasok a koszolásról és a por imitálásáról is. Egy 43-as tunéziai olajzöld változat lesz. Tehát sár nem.
Arról még olvasné, hogy a lánctalp, ami több drabból áll, hog állítod össze. Közben festegeted, hogy a később nehezen hozzáférhető részek is meglegyenek? Stb.
Pisztolyom nincs, ecsettel akarok dolgozni.
Ha jól értem előbb majd az alapszínnel gyári zsírújra csinálom, utána jön a por meg koszolás meg ilyesmi.
Compot
A XIII. Visegrádi u. 13-ban van egy kis háztartási bolt, iszonyú szakadt, de minden féle vizes polirpapírt tartanak. Én sokszor használok polírozáshoz műköröm reszelőt, az V.ker Zrínyi utcában van egy műkörmös, ott veszem. A legfinomabb amit itt tudsz venni kb.8000-es.
Vahren!
A Tigris lánctalpat először fesd le a HUMBROL Truck color - jával. Száradás után a kapaszkadó körmöket Polished steel - lel ( vagy esetleg grafitporral ) lefestve és feldörzsölve megkapod a külső felületet. A belső részeken, ott ahol a meghajtó kerék fogai és a vezetőgörgők koptatták, ugyanezt lejátszhatod. Ha kész jöhet a koszolás.Rozsda, por, esetleg sarazás ez is megér egy misét.
compot!
A Tamiya polirpasztát autók és repcsik felületének a polirozására lehet használni (átlázszó részekre kiválló).
Puha rongyal vagy papir zsepivel dörzsöld szét a felületen, addig folytesd amig fényes nem lesz a felület, és teljesen elnem tünik a paszta.
A panelvonalakból fogpiszkálóval vagy ami még jobb gombostű hegyével szedem ki a pasztát.A gombostű azért jó, mert nem kopik el, és nem túl hegyes (de még belefér a rajzolatokba) és nem karcol. A szegecseket sajnos egyenként kell kipucolni. a folyamatot jól segiti egy fogkefe és jó meleg víz
Újból én boldogítom itt a népet.
Először is itt egy színkonverziós táblázat .
Illetve festésről írnak itt 1-2 szót. Ezzel kapcsolatban fogok 1-2 hülye kérdést feltenni, azt írja az alapozásnál, hogy 2/3 (2 csepp festék, 3 csepp higító) arányu "oldattal" keni le. Na most, miért jó higítóval keverni a festéket ???
Illetve koszolásnál, 1/10 arányúval bekenni az egészet, utána meg visszamossa....
Mi ez, hogy visszamosni ?
nekem is van vagy 10 közeli képem a 2000-es Jaguarról esetleg feltölthetem...
Viszont engem is nagyon érdekelne a Studio27-es kit ára. Te különben tapasztalt vagy ilyen cuccok építésében? Mesélhetnél kicsit arról, hogy milyen egy RESIN makettet összerakni...sokat kell rajta farigcsálni, vagy teljesen el vagyok tévedve?
Továbbra is olvasnék itt a szakértőktől tanácsokat festéshez, koszoláshoz, anyagokkal kapcsolatban, mikor hogy festetek. PL. a lánctalpat. Élethűség elérése, stb. Nem akarok versenyen indulni, csak az otthon Tigris I-em akarom megcsinálni rendesen.
Előre is köszönöm.