Keresés

Részletes keresés

Kicsidoki Creative Commons License 2009.02.17 0 0 23
http://adsoftheworld.com/files/2.%20Volvo%20-%20Unemployed.jpg
Előzmény: Kicsidoki (22)
Kicsidoki Creative Commons License 2009.02.17 0 0 22
Kicsidoki Creative Commons License 2009.02.17 0 0 21
Kicsidoki Creative Commons License 2009.02.07 0 0 20
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.31 0 0 19
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.29 0 0 18
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.27 0 0 17
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.27 0 0 16
Kedves Kiory!

Eddig én is elég gyakran cseréltem az autóinkat, sajnos, pedig valóban ez a legnagyobb marhaság...
A VOLVO is eléggé veszti az értékét, tehát befektetésnek nem az igazi ez sem... :) Ez olyan szempontból jó viszont, hogy a listaárhoz képest igen jó áron meg lehet csípni még akár garanciális, keveset futott darabokat is. Nyilván ezt csak akkor érdemes, ha az ember utána meg is tartja 8-10 évig, de akkor sokkal inkább egy ilyet, mint egy sokat futott erősebben használtat, mert az olcsóbb...
Én most ezt tervezem. Viszont a 3-4 éves kategória még olcsóbb, csak ott már sokkal jobban észnél kell lenni a választásnál, több és fájóbb a buktató.

Értem, amit írsz. Véleményem szerint döntés előtt állsz. Ha ennyire kevés km van a mostaniban, és alapvetően meg vagytok vele elégedve, ha a szervizelését is meg tudod oldani elfogadható áron megbízható helyen, ha ez elég most Nektek, akkor akár további 3-4 évig is örömmel használhatnátok. Az értékvesztés döntő részén is túl vagytok már, innen sokkal kevesebbet veszít már az értékéből, ezért már kár rágni a kefét. Ha Ti használtátok, ismeritek, ez olyan előny, ami minden más használtautóval szemben erős érv. Ez az érem egyik oldala.
Egy használt nagyobb drágább dög fenntartása biztosan többe kerülne, mint a jelenlegié, de ez csak kb érzés.
Ha van bármi egyéb szempont, ami miatt vállalhatatlan, vagy nem kielégítő a mostani, az más. Eddig a racionalitás... :)

A másik oldalról:
Az XC90-est jelen állás szerint tovább fogják gyártani 2011-2012-ig! 2010-re várható egy újabb ráncfelvarrás, de jelenleg is egyre több extrát tesznek bele (szellőztethető-fűthető masszázsülések az executive-ban, stb). A lényeg: innen csak érni fog, mint a nemes bor. Minél későbbi évjáratot sikerülne ebből a mostaniból megcsípni, annál jobb! És annál érdemesebb áldozni rá, HA hosszú távon gondolkodsz. Akár kicsit később is...

Az egyéb autókat nagyon nem ismerem, jól hangzó nevek és típusok ezek. A Toyota brutálnagy, de talán bízhatunk a japán minőségben, a Subaruk eddig szűkösek voltak, de nagyon jókat írnak róluk, az ángyélusokat nem ismerem. Nagyok, de nem érezném magam bennük biztonságban...



Márkaszerviz kérdés.
Én a hallott borzalmak miatt biztosan soha nem vennék PoHu autót. DE. A VOLVO szervizeiről majdnem kivétel nélkül jók a tapasztalataim!!! A rosszakat hagyjuk, jelenleg (több, mint 2 éve kb) a Zay utcába járok, teljes megelégedésemre! Hozzáértést, precizitást, végtelen korrektséget és megbízhatóságot tapasztaltam itt. Minden téren. Soha semmi lehúzás, mindent át lehet beszélni, mindent megmutatnak, bármikor bemehetek az autómhoz, okos tanácsokat kapok folyamatosan, stb stb.
A fölösleges dolgokat csak azért, hogy fizessek, nem csinálják meg, mindent megkonzultálunk. Mit kell, mit érdemes, mit nem, és mi várható a továbbiakban. Ezért folyamatosan járok, sokkal gyakrabban, mint kellene, mert így tudom az autóm műszaki állapotát a lehető legmagasabb szinvonalon megőrizni, a lelki nyugalmamról nem is beszélve...

Vannak maszekok is, sok jót is hallani róluk, sokan járnak hozzájuk is. Azonban egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbb! Közeli ismerősök között több olyan tapasztalatot láttam, hogy hosszabb távon az derült ki, hogy a kicsit olcsóbb mégis drágább... :(
Ja, ez nem pont az az alkatrész volt (VOLVO-nál igen hektikusan változnak a típusszámok), nem pont ezt kellett volna, a várakozási idő és a panaszok kezelése... Nem akarom bántani őket, nem ismerem őket, sokan szívesen járnak hozzájuk, de hallok olyat is, hogy inkább márkaszerviz az öregebb vasakkal is, mert mégis kiderült, hogy nem drágább és minőségibb. Pedig nagyon megnézik, hogy mire mennyit adnak ki!
Szóval VOLVO-nál ne legyen csípőből berögzült előítéleted a márkaszervizekkel kapcsolatban! Pláne, hogy egy XC90-est BIZTOSAN nem fogsz tudni nélkülük fenntartani! Meg kell találni azt a helyet, ahova legalább évente egyszer bizalommal betolod a vasat, akár csak egy olcsó (2000-3000 Ft) tavaszi, de alapos átvizsgálásra is. A javításokat át lehet előre beszélni, költség oldalról is, több szempontból is.
De bizony elég sokszor kéri az autó a computert! Ez nagyon sok mindenre igaz. Visszahívások, új software-ek, hibaüzenetek, akár javítások is. Korábban volt egy szép új V50-esünk, annak pl. a dudája rendetlenkedett (beriasztott random magától, néha). Online kapott új software-t Göteborgból, 1 perc, megjavult. Csavarhúzó nem érintette... :)
Szóval ez már nagyon nem a sufniszerviz kategóriája! A gyári háttértámogatás kelleni fog.


"Iszonyatos masszív, vastag, anyagdús, tankszerű erőd négy keréken..."
Jaja, Isten hozott az XC90 világában! :)

Értem a kételyeidet. Kedves Szüleim nagyon sokat dolgoztak azért, hogy mi úgy élünk, ahogy. Az 5 számjegyű fizetésem vicc, már nem is gondolok bele. Édesanyám 2 évvel ezelőtt elhunyt daganatos betegségben. Nagyon megdolgozott mindenért. Szívesen visszaadnám mindazt, amit kaptam így, ha élhetne még, de sajnos nem lehet. Neki egy 18 éves Skodája volt. Élete utolsó évében vett egy Fábiát Magának. Már nem nagyon tudta élvezni... :(
Én most kicsit átestem a ló túloldalára, de az biztos, hogy nem úgy akarok élni, ahogy Ő. A jót meg kell tudni engedni magunknak, Családunknak, HA ésszerű keretek között megengedhető.
A környezet hamar meg tudja szokni a váltást. Ennél sokkal hivalkodóbb autót is lehetne venni. Amúgy én is sokat vívódtam, ezzel is, egy új V50-esben csücsülve pláne életem legnehezebb döntését hoztam meg, de nem bántam meg!



Az éves szerviz költségét már tapasztalatból írtam.
Az ablaktörlő lapátok combosak, egy pár 16-17 ezer Ft, és nem kaptam máshol, én is most vettem. A gumik is nagyon drágák, én kaptam az autóhoz 2 garnitúrát, de hallom, hogy drága. Ennek is utána tudsz nézni (valami 235 és R18 rémlik).

Az automata váltót agyatlan használattal nyilván ki lehet nyírni. Én vigyázok rá, nem taposom. Minden dízel hibája tud lenni asszem az adagolók halála, sok százezer ez is. Ennek ára viszont többszörösen visszajön a fogyasztáson pl...

Nyugodtan írd össze ezeket a kérdéseidet, pár konkrét alkatrészt is, amire gondolsz (fékbetétek, tárcsák - nekem nem kellett még, nem tudom), és kérdezz meg egy szervizt!

Nem olcsó, de tapasztalataim szerint többet bírnak az alkatrészek, mint anno pl az Opel Asztmánkban, tehát ez is relatív...

Hirtelen ennyi... :)

Most mennem kell, további xcép napot! :)

Üdv!
Előzmény: Kiory (15)
Kiory Creative Commons License 2009.01.27 0 0 15

Hello Kisdoki! Húh, nem is tudom, mit mondjak, hát nagyon köszönöm ezt a bőséget!

 

A Volvo-k biztonságával eddig is tisztában voltam, mindenesetre megnéztem a videókat, sőt találtam még többet is: kétségtelen, a Volvo mint gyár, évtizedek óta nagyon ott van a biztonságban.

 

Mivel úgy néz ki, mi ketten járunk erre a fórumra (remélhetőleg lesz ez másképp!), egy kis személyes vallomás tőlem: egy ideje - lehet, öregszem - azon jár az agyam folyamatosan, hogy fel kéne hagyni a 3-4 évre vásárolt, drágán fenntartott, ráncfelvarrással gondosan avultatott, s így expressz sebességgel értékét vesztő, de a havi részleteket még széthullófélben is rendesen elnyelő ipari hulladékok használatával, és venni kellene valami "rendes" autót, nagyot, masszívat, szépet, vastagot, ami bírja a hazai kiképzést (ld. utak minősége és közlekedési morál), hosszú távra, amely eszköz mivoltában is egyfajta állandóságot jelentene, ami "az" autó lenne, életünk része, majdnem mint a ház, amiben lakunk. Jelenleg egy VW Touranunk van, 1.6-os benzines, bőségesen elég, idén 4 éves lesz, a ráncfelvarrás már avultatta rendesen. Csak 47 ezer km van benne, egyben van, megy, nincs vele gond. De mégiscsak egy tucatautó, óvni, védeni kell és folyamatosan azon aggódni, rágódni, mennyiért tudom majd eladni és lecserélni egy újra. Ezt a mókuskereket unom egy kicsit, nem tudom, érthető-e?

 

Ezen gondolatokkal és érzésekkel eltelve kezdtem autókat nézegetni a neten. Újat nem akarok venni, mert 1,5-2 év alatt iszonyú bukta, de nem is igen van 10-15 millió forintunk autóra (igazándiból már az 5 milliót is soknak tartom:))). Gondoltam egzotikusnak számító, amerikai vagy japán belpiacos autókra, de ilyeneket alig találni itthon, nem tudok róluk sokat. Különféle más típusok is szóba jöttek, a Land Rover Discovery 4-5 évesen, egy szép 8-10 éves Range Rover Vogue, a Toyota Land Cruiser 2003-tól (ami nagyon tetszik most is), Mitsubishi Outlander 2007-től, Subaru Forester 2007-től. Ilyesmik. Nem felvágni akarnék az autóval, de masszív, strapabíró, később talán klasszikussá érő autót keresek. Vagyis ezekről álmodok:)

 

Márkaszervizbe hordani az autót eszemben sincs, iszonyatos tapasztalataim vannak, ezeket most nem részletezem. Olyan autó kell, amit a jó kis szerelőm meg tud javítani, a karoszsérialakatos ismerős helyre tud tenni ha kell. A Touranra 2 év garancia volt, utána kiváló, profi műhellyel rendelkező szerelőm szervizelte a kocsit, kb harmad vagy negyed annyiért, mint a márkaszerviz.

 

Legutóbbi, nagyon erős késztetésem a Volvo XC90 iránt ébredt. Hétvégén megnéztünk egy 2005/01 évjáratú D5-öst egy helyi kereskedésben, borzalmasan bánhattak vele (260e km - ennyi a bevallott), de ennek ellenére úgy egyben volt a kocsi, mint a mostani autónk új korában sem. Iszonyatos masszív, vastag, anyagdús, tankszerű erőd négy keréken, semmi nem lötyögött, lógott, szakadt rajta.

 

Borzasztó kételyeim vannak viszont. Nem lenne-e jobb nekem szépen, rendesen, mint ahogy "mindenki" más csinálja, 3-4-5 évenként lecserélni a kocsit, mindig venni valami elérhetőt 5 millió környékén és élni az életemet? Nem keresek rosszul, de nem vagyunk gazdagok, vajon megengedhetek-e magamnak egy Volvo XC90-est, nem túlzás-e ez, fent tudom-e tartani, nem gondolják-e majd az emberek, hogy magamutogató idióta vagyok, aki Volvóban flancol, ésszerű kompromisszum helyett? Ugyanakkor - 40 felé közeledve - megtagadhatom-e az álmaimat, lemondhatok-e vágyaimról, elszürkülhetek-e? Bocs, de ezek járnak a fejemben, tudom, ostoba gondok, miközben sokaknak a napi betevő a legfőbb gondjuk:-(

 

Nagyon tetszik a Volvo XC90, de kételyeim vannak. Elsősorban az érdekelne, milyen anyagi terhet jelent egy ilyen autó fenntartása? A kötelezős és a helyi teljesítményadót, sőt, még az üzemanyag-költségeket is ki tudom számolni, de tudnom kellene előre, mire számítsak szerviz és alkatrészek terén. Drágák-e a Volvo alkatrészek, elérhetőek-e? Olajcsere, éves átvizsgálás, kopó alkatrészek cseréje... Mennyibe kerül egy ablaktörlő lapát például vagy mennyi egy garnitúra új gumi? Szokott-e a dízel motor (úgy tudom, a dízelek eleve kényesebbek, több törődést igényelnek) horrorisztikus árú meghibásodást produkálni, van-e olyan típushiba vagy használatból eredő hiba, aminek a javítása százezreket vagy milliókat emészt fel (motorcsere, váltó, felfüggesztés, gömbcsuklók, stb.)?

 

No, szóval ezek az érzéseim és ezek a kételyeim. Nem vagyok egyszerű eset, ezt tudom, és elnézést kérek ezért a bő lére eresztett vallomásért. Szívesen venném továbbra is a társalgást, ha időd engedi. Köszönöm.

 

 

 

 

Előzmény: Kicsidoki (10)
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.26 0 0 14




Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.26 0 0 13
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.26 0 0 12
Szóval egy fontos, idevágó videó:

http://www.youtube.com/watch?v=NWEdlUT17PI
Előzmény: Kicsidoki (11)
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.26 0 0 11
Ja, és még egy!

Mindenképpen "törésmenteset" vegyél!
Kis koccanás, felületi sérülések még elmennek, de ez a struktúra/szerkezet ne sérüljön, mert akkor már nem adja a gyárban megálmodott biztonságot!







http://www.youtube.com/watch?v=NWEdlUT17PI
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.26 0 0 10
Kedves Kiory!

Üdv itt!
Eddig nem volt túl nagy élet ezen az oldalon, de ez ne rémítsen el önmagában, hátha sikerül összehozni itt egy jó kis XC90-es közösséget... :)
Szóval köszönöm a kérdésed!

Nekem álmaim autója volt az XC90, és továbbra is úgy érzem, hogy a * számomra * ez a lehető legjobb autó, nagyon szeretem! Én is hosszú távon szeretném fenntartani és megtartani...

Amikor én is kicsit utána érdeklődtem, azt a tanácsot kaptam hozzáértő helyről, hogy ha lehet, 2005 utániban gondolkodjak! Nem csak a ráncfelvarrásokkal lépnek életbe kisebb változtatások, minden évjárat kicsit más és más műszakilag, és folyamatosan csiszolnak a modelleken a VOLVO-nál. Tehát sok minden apróság nincs meghirdetve, de változik a háttérben. Így növik ki a modellek a kezdeti gyerekbetegségeket, ezért nem mindegy az évjárat...

Az a 2,4-es dizli a VOLVO önálló fejlesztésű, jól sikerült D5-ös motorja (öt henger sorban).

Szerintem nagyon is érdemes belevágni! Az én családomban (közel hozzám) volt már halálos baleset, így az én prioritásaim első 3 helyén a biztonság szerepel! Aztán a kényelem, felszereltség, tágasság, praktikum, pakolhatóság.
Az XC90-es vásárlása nekem nem csak egy autó megvásárlása volt, hanem valahol befektetés a családom, Kedves Feleségem és a saját kis rongyos életembe. Egy balesetnél nagyon nem mindegy, hogy miben ülsz, és abban a pillanatban minden más szempont nagyon átértékelődik (ilyenek, hogy mennyibe került megvenni és fenntartani, stb). Nekem megér ennyit egy esetleges kevésbé súlyos sérülés, egy rövidebb kórházi tartózkodás. Tudom, elég sarkosan gondolkodok, de orvosként elég sok mindent láttam, tudom, hogy miről beszélek. Szerinted az intenzíven körbeérdeklődve hajlandóak lennének az emberek utólag, visszamenőleg többet áldozni egy sokkal jobb, biztonságosabb autóra... (és bekötni azt a rohadt övet)?

NEM tudok még egy ilyen, ennyire biztonságos autót! Vannak még 5 csillagos töréstesztű autók, persze, de gondolj bele: nem csak frontális és oldalütközések léteznek, hátulról is eltalálhatnak, és a langlovagok.hu tanulsága szerint is meglepően gyakran borulnak az autók, városon belül is, kisebb baleseteknél is ekkor általában a tetőszerkezet beroppan, "agyonvágva" a delikvenst)!
Egy ütközésnél fontos az autód tömege, nem mindegy, hogy Te 1,4 vagy 2,2 tonnával veszel benne részt (tudom, szemét hozzáállás, ez nagyon nem jó hír a másiknak, ez van).

Az üléseket pl. tesztelték már sok helyen:

http://www.thatcham.org/ncwr/index.jsp?page=147&year=2008&rating=All&manufacturer=11&model=1404&display=e&showDisclaimer=Y&showResultCount=Y

http://www.euroncap.com/whiplash.aspx

Hogy mi múlik rajta? Araszolva beléd szállnak hátulról, mondjuk 40-nel. Nem nagy baleset, ugye? Pedig nyakcsigolya sérüléssel meghalhatsz azonnal, vagy lehetsz örökre béna, tolókocsiban ülő, stb (persze nem törvényszerű, de benne van a pakliban, ezért vizsgálják). Nyilván tökéletes védelem nincs, csak jobb és rosszabb...

Eléggé elgondolkodtató, hogy milyen (prémium is) márkák milyen modelljeiben, és mennyi amúgy 5-csillagos autóban találsz pl. siralmas ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelemre képes üléseket. A legutóbbi EuroNCAP-ból sajnálatos módon kimaradt a SAAB, pedig a VOLVO mellett ők gyártják még a legjobb üléseket. A VOLVO WHIPS rendszere az elmúlt 10 év összes modelljében széria...

A borulásokról: nem merik az autógyártók nyilvánosságra hozni, hogy mennyire gyengék az autók tetőszerkezetei (egyik sem, a germánok sem!!!)! Egyedül a VOLVO-ról lehet látni remek teszteket (bár ezek nyilvánosságra hozását a Ford évekig megpróbálta megakadályozni, erről a Public Citizen honlapon olvashatsz, pl. itt:

http://www.tradewatch.org/pressroom/release.cfm?ID=2333).

Nem tudok egyetlen egy autót sem, ami azt tudja, amit a nemrégen erre a fórumra belinkelt videókon láthatsz!

http://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8

http://www.youtube.com/watch?v=B6y3HR6b98E

(ezen a második videón két egymás utáni átfordulást láthatsz, ez az első borulásnál már sérült még gagyibb tetőszerkezet miatt fontos).

A VOLVO függönylégzsákjai sok másodpercig (egy forrásban korábban 7 másodpercet olvastam) felfújva maradnak, hogy a többszörös borulás és ütközések ellen is védjenek. A tetőszerkezet teherbírása 40 tonna: a lehető legtovább (szélsőségesebb fizikai behatások) épen maradó struktúra pedig a záloga annak, hogy az övek és légzsákok érnek is valamit ütközésnél (teszik a dolgukat)...

Nincs még egy ilyen autó, ami ennyi szempont szerint is (kiemelkedően) biztonságos (OK, istállón belül, az új VOLVO-k között azért jókat találhatsz...)!

Összehasonlításra ajánlom még:

http://www.crashtest.com/

Érdemes megnézned a gyártók modelljeit visszamenőleg is. Az adatok sokkal beszédesebbek, mint az EuroNCAP csillagok, könnyebb, pontosabb összehasonlítást tesz lehetővé (pl. gyorsulási/lassulási értékek baleset során testtájanként - minél kisebbek, annál jobb).
Ennyit tömören a biztonságáról... :)




Költségek:
- az egyik legsarkalatosabb a casco. Én nem tartanék viszonylag fiatal XC90-est casco nélkül. Nem, lopni nem lopják a VOLVO-kat (a statisztikák szerint az első 20-ban nincs VOLVO!), elvétve kötnek el egyet-egyet. Emiatt én nem félek. A törésektől annál inkább. Bár régóta vezetek, nem volt még komoly törésem, de hamar (kis figyelmetlenségből) össze lehet hozni egy 6-7 számjegyű javítást...
A casco nem kevés, de teljesen egyénre szabott, így ebben konkrétan nem tudok segíteni. Kb 750e/év körül vannak a biztosítók tarifái (nyilván évjárat, felszereltség, motor függő is erősen a dolog), de nyugi, ennek lehet a töredéke, pl. a harmada is! Én első lépésben átjelentkeztem vidékre az állandó lakcímmel (-30%!), évente egy összegben, átutalással fizetek, fontos az önrész megválasztása, az egyéb biztosítások és kötvények megléte az adott biztosítónál, de ezeknek Neked kell utána érdeklődnöd személyesen, előre! Union, Allianz, Generali, stb stb...

- éves szerviz durván 70-90e körül (olaj, szűrők, hibaolvasás, munkadíj, stb). Nyilván ez sok mindentől függ, lehetnek nagyobb eltérések... Érdeklődj bátran más márkák más modelljei felől szakszervizekben, szerintem ez vállalható, és bőven megéri ezért az autóért!

- a VOLVO nem a legolcsóbb, de messze nem a legdrágább a szervizköltségeket tekintve, más autókkal összehasonlítva. Nekem a megbízhatósággal nem volt még gondom. Ez a 3. VOLVO-nk, a családban az 5.



Típushibák: volt gond a kormányművel asszem a 2005-ös modellévig, nekem a motor szigeteléssel (igen ritka) és az AWD-vel is (kis nyomásszabályzó szelep csere és software frissítés - ez sem gyakori).

A VOLVO hozzáállása igen korrekt, sok ilyen hibára van visszahívás, akár rejtve is, ilyeneket a szervizbe betérve ingyen, automatikusan javítanak, akár a garancia időn túl is (!) - ha valóban típushibáról, szériahibáról van szó. Lehet, vannak még, hívj fel pár szakszervizt, ilyenekről is adnak felvilágosítást!

Ami hátránya az autónak, az a 12,2 méteres fordulókör. Kicsit teherautós, de bőven megszokható (Ha ez vígasztal, a B Mercié is majdnem ennyi... :))) ). Cserébe nagyon kezes, nagyon könnyű vezetni (pláne, ha automatával veszed), iszonyat stabil (síkos úton is magabiztosan megindul, nagyon ott van az úton).


Fogyasztás: szerintem nagyon jó! De ez elsősorban láb- és használat függő. Én 8,5-9 körül elkaristolok vele országúton és autópályán, 10,5-11,5 között városban. A sebességhatárokat betartom (!), előzni szoktam, de alapvetően nyugodt vezető vagyok (tempomat, egyenletes sebesség). Ez az autó nem való streetracingeseknek, ez nyugodt krúzolásra termett, hosszú távú utazásokra! A nagy / durva átlagom 9,5-10 liter/100. Voltunk vele 5-en 3800 km-es több országra kiterjedő körúton, csomagokkal dugig megpakolva, úgy 8,26 lett az átlagfogyink. Szerintem ez igen jó, tekintve, hogy az 1,6-os benyás S40-esünk is ennyit evett anno... :)))
Megnézve külföldi oldalakat a felhasználók által mért fogyasztásokkal: 8,2-11,7. Stílus, láb függő, de a két véglet stimmel (ne feledd, automata, 2,2 tonna, AWD, ezek az adatok szerintem nagyon jók!).
Az 1,6-os benyásokkal összemérhető 11,5 sec 100-ra gyorsulási adat ne tévesszen meg, ha egyszer beindul, azoknál sokkal dinamikusabb, érezni a nagyobb motor adta előnyöket (pl. országúton, autópályán, előzésnél). Ez (D5) pl. 2400-at forog 130-nál, síri csendben és teljes nyugalomban utazhatsz autópályán is...


Előnyei: nagyon csendes, stabil, kényelmes (5 embernek is, hosszú utakon is), nagy a csomagtartója, sok okos extra rendelhető hozzá, nyugalmas és überbiztonságos. A forgalomban tisztelik minden irányból, de még nem túl feltűnő és talán nem túlzottan arrogáns...



Vásárlás, tippek:
- a kulcsszó az ÁLLAPOTFELMÉRÉS szakszervizben (lehetőleg nem abban, ahova járt az autó). Sok mindent meg tudnak mondani az autóról, alaposan átnézik, a gyenge pontokra és az árulkodó jelekre is odafigyelve. Olyan 2-3 óra, 12-13 ezer Ft. Festékrétegek, futómű, elektromos részek, computer, fékek, kb futott km, általános állapot, korábbi szervizek, visszahívások elvégzése az autón, stb.
A VOLVO-nál (is) az a jó, hogy ha egy autó elmegy szervizbe, az adott szervizben mindent rögzítenek róla, így a km-óra állást is. A nagyobb javítások a nemzetközi adatbázisba is bekerülnek. Mi az előnye? Persze a nepperek itthon is tekergetik az órát (!!!), az alvázszám alapján sok minden lekérdezhető az autóról (dátum, km-óra állás szerint). Akkor is, ha külföldi az autó!!!
Tanács: lehetőleg itthonit, magánszemélytől vegyél (jó, ha megvannak a számlák is a lepecsételt szervizkönyvön kívül, az önmagában nem sokat ér). Ha kinéztél egy csinos darabot, kérd el az alvázszámát, és (akár telefonon is) érdeklődj utána márkaszervizben (abban is, ahova járt, és másik, akár más városban lévőben is). Ha tuti, és adás-vétel szagú a dolog, akkor + egy állapotfelmérés. Sok pénzbe kerülhetnek elsőre nem feltűnő elektromos hibák pl, ezeket is valamennyire ki lehet védeni az állapotfelméréssel.

Én ajánlom, de mind a VOLVO, mind az XC90 felé erősen elfogult vagyok. De talán ez itt nem akkora baj... :)

Sok sikert, és ha tudok még segíteni, örülnék neki!
ha gondolod, dobd be a kérdést a sima VOLVO-Fórumra is, ott is van 1-2 látens XC90 tulaj, hátha segítenek...

Üdv!
Előzmény: Kiory (9)
Kiory Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9

Sziasztok. Tervezem, hogy egy masszív, tágas, jól használható, tartós kocsit veszek hosszú távra. A látókörbe került az XC90-es is, így kerültem ide, erre a fórumra. Kicsit megrémiszt a tény, hogy én vagyok a 11. hozzászóló :))), de próba, szerencse, hátha kapok itt hasznos információt.

 

Használtan, kb 3-4-5 évesen szeretnék XC90-est venni a 2.4-es dízel motorral. Átlagos család vagyunk, átlagos anyagi lehetőségekkel. Azt szeretném tudni így első körben, hogy érdemes-e belevágni egy ilyen autó megvételébe és fenntartásába. Mik a költségek, milyen a fogyasztás, milyen tipikus hibák vannak (ha vannak), mennyire súlyosak a szervizköltségek és az alkatrészárak? Mire kell nagyon odafigyelni vásárlás előtt, szokás-e a Volvóknál is az "óravisszatekerősdi", vannak-e átverések, hogyan lehet okosan ilyen kocsit venni?

 

Minden észrevétel, ötlet, javaslat érdekel, ha időtök engedi, szívesen venném tapasztalataitokat, tanácsaaitokat! Köszönöm.

Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.03 0 0 8
VOLVO XC90 Rollover tests:


http://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8


http://www.youtube.com/watch?v=B6y3HR6b98E
Kicsidoki Creative Commons License 2009.01.03 0 0 7
Kicsidoki Creative Commons License 2008.12.23 0 0 6
Kedves Korni55!

Köszönöm, nekem nem aktuális.

XC90-ed van? Milyen? Meg vagy vele elégedve?
Előzmény: korni55 (5)
korni55 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 5
üdv,
eladó 17" téligarnitúra XC90-re, Rial Le Mans hibátlan alufelnikkel, 235/65 Nokian téligumikkal. 2 gumit cserélni kell, a másik kettő még 5,5-6mm-es ! Ára 66 ezer Ft a garnitúra! Kérésre képet tudok küldeni. Tel: 30/4353512
Kicsidoki Creative Commons License 2008.12.23 0 0 4

 

 

Kicsidoki Creative Commons License 2008.12.23 0 0 3

Üdvözletem!

 Ha Bárkinek kérdése adódna a típussal (VOLVO XC90) kapcsolatban, vagy segítségre van szüksége, jelezze! Amiben tudok, örömmel segítek.

 

 Ha jár erre XC90 tulajdonos, örömmel venném a tapasztalatait!

 Meg vagytok vele elégedve? Jelentkezett valamilyen gond, probléma - a várhatóakon kívül - a vassal? Esetleg kedvenc fotó a gépről? :)

 

 Egy megelégedett tulaj (D5).

TJB Creative Commons License 2006.10.17 0 0 2
Szia polisix!
Létezik de a szervizben ezt őrzik ugyhogy én ebben nem tudok segitemi talán netről.
csa!
TJB Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1
Csa! Király a gép csak lesznek majd hibái: szöghajtómű, lehajtóhüvely, hátsó kerékagy csapágy, turbócsövek, szivósortömités, futóműcuccok stb stb amúgy tényleg király majd én is szeretnék egy ilyet. CSa!
Előzmény: Polisix72 (-)
Polisix72 Creative Commons License 2005.11.29 0 0 0
senki? hibátlan? :)
Polisix72 Creative Commons License 2005.11.29 0 0 topiknyitó

Tehát erről a gépről lenne jó használati tapasztalatokat hallani. D5-ös motorral érdekelne, nem hajtok gyorsan, nem kell, hogy "ugorjon" az autó. Lassan járj, tovább érsz ;) Évi kb. 60 000 km-t tervezek benne tölteni.

 

Hm?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!