Ha a csomagtartó nem ment volna össze, akkor nem lenne rossz. De az azért durva, hogy a nagyobb kocsinak kisebb lett a csomagtartója (legalábbis a régi ötajtós 297l-jéhez képest) Másik kérdés hogy tényleg javítottak-e a Punto összeszerelési minőségén, mert ha ugyanolyan sz*rul rakják össze mint a régieket, akkor inkább lemondok róla.
Én is úgy hallottam, hogy 2.599.000 ft lesz az alap, de majd úgy is kiderűl.
Ebbe ez tartozik bele : szervó, elektromos automata ablakok, távirányítású központi zár, elektromos tükrök, trip computer, abs+ebd, dupla légzsák, állítható magasságú vez. ülés, állítható magass. fejtámlák, magnó+4 hangszoró, 15'-os kerekek.
Igen, a 2800e Ft alatt az sokmindent jelenthet de a hazai árképzést és a német árlistát figyelembe véve (www.fiat.de) valószínűleg 2799.000-et fog jelenteni. (Már igazán leszokhatnának a kereskedők a 9-es végű árképzésről én még sose éreztem valamit sokkal olcsóbbnak csak azért mert 1-10-100-1000 Ft-tal olcsóbbnak tüntetik fel az árat a nagyobb számjeggyel kezdődő összegnél. Bár állítólag a női agyra hat ez a baromság...)
A német árlista szerint 16%-os áfával együtt és 255-ös euróval számolva a fapados 65 lóerős (lógyenge...) 1.2-es kerül 2800e Ft-ba. Namost ha 16% német adó helyetta hazai 20%-ot számoljuk, plusz a jövőre emelkedő regisztrációs adót, akkor könnyen lehet, hogy a fenti 2800eFt-ba kerülő 1.2-esből az eredeti felszereltséghez képest ki fog maradni valami, pl. az ABS és EBD.
Az 1.3-as 75LE-s dízel 3240e Ft-ra jön ki.
Engem konkrétan a Dynamic érdekel (a jelenlegi Puntóm is az, és a beltérrel tökéletesen elégedett vagyok, az Active kárpitjai túl fapadosnak tűnnek az új Puntóban is) és abból egy normálisan felszerelt változat azért elég szép árra jön ki:
- Dynamic 1.4 8V 77 LE 3 ajtós: 3250e
- 5 ajtós: + 170e
- fűthető tükrök: +25e
- metál: +94e
- manuális klíma helyett automata: +77e
- kartámasz: +38e
- ködfényszóró: ? nincs az árlistán,saccográf alapján kb. 50e
- oldalvédő csik: ? nincs az árlistán,saccográf alapján kb. 25e
Összvissz: 3729e Ft
Enyiért azért elég jól felszerelt középkategóriás kocsikat is lehet kapni.
Ráadásul a 77LE-s motor 1,1 tonnához SZVSZ elég gyenge, abból kiindulva, hogy a Puntó II-őm 60LE-s motorral a 900kg-hoz viszonyítva is katasztrófa. Remélhetőleg minél előbb lesz 1.4 95LE-s motorral is, mert az azért elkelne egy ekkora kasztnihoz.
A kellemetlen még a Puntóban az összement a csomagtartó: az 5 ajtós Puntómé 297l-es, a Grandéé a 3 és 5 ajtósban is csak 275l. Az enyémben pont elfért cipőkanállal a 4 db 14 collos kerék, hát az újnál ebben már nem vagyok benne biztos.