Tnap FSJ frankón tömve volt, de legalább viszonylag időben, 9.45-kor elindult Keszthelyről. Vnap reggel az Acronnal utaztam (nem a Maci volt, el se hittem!!!), nem rossz, de az Irizart jobban szerettem... :D
Tegnap Bp-ről Veszprémbe menet M7-n a másik oldalon láttam elsuhanni 12 óra magasságában pár zalás járatot. Egy sárga E98-ast, IAB 862-t és az FLR 698-at. Biztos volt már róla szó, de az utóbbi (a Lion's C) merre szokott járni? (péntekentként láttam párszor a pesti vonalon )
Nem hinném, hogy igazad lenne, hogy az összes távolsági-különjáratos kocsi megkapja az ÖSSZES tengelyére a téligumikat! Sztem az IAB, LOY, HDC, GBS, GWX, GTE, és FKN amikről tudok, hogy kaptak téligumikat és mindig csak a hátsó tengelyükön láttam téli mintázatú gumikat! Egyébként FKN-nek kész lehet a műzsakija mert ma délután már a telep közeépén állt, dísztárcsák nélkül.
Hát nem éppen... Ha csak egy pár téli gumi van, akkor azt személyautónál is a hátsó tengelyre kell tenni. Azért, mert ha az első kerekek vesztik el a tapadásukat (alulkormányzott a jármű) azt gázelvétellel lehet korrigálni. Viszont ha hátul veszti el a tapadását a jármű, akkor kitör a hátulja (túlkormányzott) azt ellenkormányzással lehet csak megfogni, ami jóval nehezebb dolog. Busznál is igaz ez. Ráadásul itt még a hajtott kerekek is hátul vannak. Havas úton emelkedőknél jó szolgálatot tesz.
Persze a legjobb ha mindegyik tengelyen téli gumi van. De, busznál, teherautónál a nagy tömeg miatt kevésbé szükséges ez, mint személyautónál. Nem ugyanaz a történet. Ezért a vészmadarak károgása, hogy a volánok nem használnak téli gumit, ezért veszélyes,ek meg felelőtlenek, teljes mértékben alaptalan, és hozzá nem értésről árulkodik.
A ZVR-103-on egyébként az A és a B tengelyen láttam téli gumit, a C tengelyen nyári volt.
Ezt rosszul tudod. A buszokon, és a teherautókon ez nem így működik. Ezeknél a téli és nyári guminak nincs akkora szerepe, mint a személykocsiknál, ahol a nyári guminak olyan apró a mintázata, hogy már viszonylag vékony hóréteg is eltömíti, és megszűnik a kapaszkodóképesség. Ráadásul a nyári személyautó abroncsok anyaga a téli hidegben nagyon bekeményedik, ami szintén a tapadás rovására megy.
A nagy járműveknél a nem hajtott tengelye(ke)n nem jellemző a téli gumi használata.
Ezekre hosszanti irányú mintázatos gumikat szerelnek, amik egyrészt csendesek, másrészt télen - nyáron elegendőek az eső, vagy havas latyak elvezetésére.
A hajtott tengelyen cserélik télre keresztmintázatúra a gumikat, hogy segítsen kapaszkodni elinduláskor.
A gép súlya akkora, hogy az úttal érintkező felületen elegendő a tapadás "nyári"
gumival is a biztonságos közlekedéshez.
Nagyon ritkán fordul elő, hogy megcsúszik a kerék. Általában megállókba beálláskor az utolsó pár méteren fékezéskor, illetve elinduláskor.
Természetesen figyelembe kell venni az útviszonyokat, és nem Loeb-öt utánozva kilinccsel előre közlekedni...
Csak a hajtott tengelyre tennének téli gumit egy távolsági kocsira.Szerintem ez kibaszott nagy hülyeség.Itt Keszthelyen a kocsik amik megkapják a téli gumit azok az összes tengelyre megkapják és nem csak egyre.Énnekem ez a meglátásom.Most gondolj bele a hajtott tengelyen van a téli gumi a kormányzotton meg nincsen akkor az azt eredményezi,hogy pl.:csúszós úton kanyarban kanyarodás közben a téli gumi még tapad hajtott tengelyen,de az kormányzott keréken lévő 4évszakor gumi meg már elveszti a tapadást és elkezd csúszni és tolja magát a előre a sofőr meg "agyvérzést" kap,mert nem tudd semmit kezdeni azzal,hogy csak a hajtott tengelyen van téli gumi.
Ma délután LBH a helyén volt. Korábban a Lion's Coachot láttam, talán az FSJ helyén. A 16 órás kijövetelkor LRT-t nem láttam, csak a LOY-t, kevés késéssel. A Petőfi hídon ment. :) És visszakerült a LOY-ra a középső dísztárcsa.
Hivatalos utvonalat nem isnerem, de olyan, h alternatíva olyan nem létezik.
-------------------
Nem nyert.
Létezik.
Amennyiben a gépkocsivezető értesül a járat útvonalán lévő forgalmi akadályról akkor azt kikerülheti úgy, hogy megállót nem hagy ki, utast nem hagy ott.
Sőt.
Még megállót is kihagyhat, utast is otthagyhat ha a járat útvonalának megtartása jelentős hátránnyal járna a járat útvonalaira.
Ez utóbbinak feltétele, hogy értesítenie kell az indító állomást és utólag erről jelentést kelll írnia.
Példa : Baleset miatt lezárja a rendőrség a 76-os utat.
A rendőrség közli, hogy előre láthatólag itt senki sehová kb. 2-3 óra hoszat.
A gépkocsivezetőnek van joga alternatív úton eljuttatni utasait akkor is ha mondjuk emiatt Nagykapornak kimarad.
Nem szó szerint idéztem de a példa egy bírósági ítéletből való.
Összefoglalva:
Az alternatív útvonak akkor alkalmazható ha vmi előre nem látható körülmény az eredeti (előírt) útvonalon történő haladást gátolja vagy nehezíti.
Az már egy másik, nem ehhez tartozó kérdés, hogy melyik társaság milyen szigorúan követeli meg, vagy nézi el a járati útvonal betartását.