Keresés

Részletes keresés

pepe83 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12838

csak az van,amit egyszer felraktam ide :)

Előzmény: kem0001 (12835)
FKN-692 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12837

Igen IAB-863-as szép és kényelmes. Top Classnak Top Class, de körülbelül az a busz ennyivel ki is merül, többi dolga már néha érdekes dolgokat művel.

whitehawk84 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12836

szépek-szépek, de a 863-as bombázó sokkal kényelmesebb. :)

Előzmény: pepe83 (12834)
kem0001 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12835

Pont téged kerestelek. LOY-419-ről nagyfelbontású képet eltudnád küldeni nekem?

Előzmény: pepe83 (12834)
pepe83 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12834

szerintem az IAB-863 és az LBH-622 szép kocsi,nekem tetszik mind kettő! :)

Előzmény: whitehawk84 (12833)
whitehawk84 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12833

IAB 863 is kilóg egy picit a sorból. :)

M62,306 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12832

Alváltozatokat nem számítva valóban. Plusz van egy JKM-773 és egy LBH-622, ami kilóg a sorból.

Előzmény: kem0001 (12831)
kem0001 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12831

Minap néztem egyébként utána, ha jól számolom 4 különböző festés van a Zala volán buszain. Lehet válogatni :D

Előzmény: MBman (12830)
MBman Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12830

Szinte ugyan olyan, mint az LRT és a 4 db LOY, csak megmaradt mindkét oldalán a nagy matrica.

Előzmény: kem0001 (12829)
kem0001 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12829

Az új fekete hátsó festésével nem láttam még

Előzmény: pixeL29 (12827)
whitehawk84 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12828

Tnap FSJ frankón tömve volt, de legalább viszonylag időben, 9.45-kor elindult Keszthelyről. Vnap reggel az Acronnal utaztam (nem a Maci volt, el se hittem!!!), nem rossz, de az Irizart jobban szerettem... :D

pixeL29 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12827

Ment ma Fehérvárra HHM helyett. Pénteken EUX-316 volt azon a fordán.

Egyébként szerintem rondább lett..

Előzmény: kem0001 (12826)
kem0001 Creative Commons License 2011.04.04 0 0 12826

ZVR-103 festése nagyon szép, ritkán látno olyan festést buszin. Le a kalappal (Y)

MBman Creative Commons License 2011.04.03 0 0 12825

A rekord 9 busz volt egyszer, egy hosszú hétvégén.

Előzmény: Batti89 (12823)
MBman Creative Commons License 2011.04.03 0 0 12824

Csak 6 éve. Nem régóta....

Előzmény: Batti89 (12823)
Batti89 Creative Commons License 2011.04.03 0 0 12823

Ma 17.00 Zeg-Budapest járat élén! FLR-698, IAB-862, JOP-515:Lentiből. LTY-685:Lentiből ZVR-103

Mindig ennyi busz szokott lenni Vasárnap?

 

Előzmény: whitehawk84 (12820)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.02 0 0 12822

" Biztos volt már róla szó, de az utóbbi (a Lion's C) merre szokott járni? (péntekentként láttam párszor a pesti vonalon ) "

 

Ebben a tanévben:

 

1. csütörtök Keszthely-Veszprém-Bp 9:40, vissza 19:00 Bp-Zeg, ZVR-103-mal cserélgetve

 

2. pénteken fel üresen, vissza 14:00 Bp-Zeg

Előzmény: whitehawk84 (12820)
zmagix Creative Commons License 2011.04.02 0 0 12821

Bicikliztem egyet a városban, 12:39-kor LOY-020 rekord kevés utassal érkezett a Sasadira. Hazafele az LBH bő félházzal indult el ugyaninnen hazafele.

whitehawk84 Creative Commons License 2011.04.02 0 0 12820

Tegnap Bp-ről Veszprémbe menet M7-n a másik oldalon láttam elsuhanni 12 óra magasságában pár zalás járatot. Egy sárga E98-ast, IAB 862-t és az FLR 698-at. Biztos volt már róla szó, de az utóbbi (a Lion's C) merre szokott járni? (péntekentként láttam párszor a pesti vonalon )

FKN-692 Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12819

Nem hinném, hogy igazad lenne, hogy az összes távolsági-különjáratos kocsi megkapja az ÖSSZES tengelyére a téligumikat! Sztem az IAB, LOY, HDC, GBS, GWX, GTE, és FKN amikről tudok, hogy kaptak téligumikat és mindig csak a hátsó tengelyükön láttam téli mintázatú gumikat! Egyébként FKN-nek kész lehet a műzsakija mert ma délután már a telep közeépén állt, dísztárcsák nélkül.

Előzmény: milos-007 (12814)
MBman Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12818

Szinte ugyanazt írtam, anélkül, hogy elolvastam volna :)

Előzmény: LOY-452 (12815)
MBman Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12817

Hát nem éppen... Ha csak egy pár téli gumi van, akkor azt személyautónál is a hátsó tengelyre kell tenni. Azért, mert ha az első kerekek vesztik el a tapadásukat (alulkormányzott a jármű) azt gázelvétellel lehet korrigálni. Viszont ha hátul veszti el a tapadását a jármű, akkor kitör a hátulja (túlkormányzott) azt ellenkormányzással lehet csak megfogni, ami jóval nehezebb dolog. Busznál is igaz ez. Ráadásul itt még a hajtott kerekek is hátul vannak. Havas úton emelkedőknél jó szolgálatot tesz.

 

Persze a legjobb ha mindegyik tengelyen téli gumi van. De, busznál, teherautónál a nagy tömeg miatt kevésbé szükséges ez, mint személyautónál. Nem ugyanaz a történet. Ezért a vészmadarak károgása, hogy a volánok nem használnak téli gumit, ezért veszélyes,ek meg felelőtlenek, teljes mértékben alaptalan, és hozzá nem értésről árulkodik.

 

A ZVR-103-on egyébként az A és a B tengelyen láttam téli gumit, a C tengelyen nyári volt.

Előzmény: milos-007 (12814)
milos-007 Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12816

Köszönöm szépen a felvilágosítást

Előzmény: LOY-452 (12815)
LOY-452 Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12815

Ezt rosszul tudod. A buszokon, és a teherautókon ez nem így működik. Ezeknél a téli és nyári guminak nincs akkora szerepe, mint a személykocsiknál, ahol a nyári guminak olyan apró a mintázata, hogy már viszonylag vékony hóréteg is eltömíti, és megszűnik a kapaszkodóképesség. Ráadásul a nyári személyautó abroncsok anyaga a téli hidegben nagyon bekeményedik, ami szintén a tapadás rovására megy.

A nagy járműveknél a nem hajtott tengelye(ke)n nem jellemző a téli gumi használata.

Ezekre hosszanti irányú mintázatos gumikat szerelnek, amik egyrészt csendesek, másrészt télen - nyáron elegendőek az eső, vagy havas latyak elvezetésére.

A hajtott tengelyen cserélik télre keresztmintázatúra a gumikat, hogy segítsen kapaszkodni elinduláskor.

A gép súlya akkora, hogy az úttal érintkező felületen elegendő a tapadás "nyári"

gumival is a biztonságos közlekedéshez.

Nagyon ritkán fordul elő, hogy megcsúszik a kerék. Általában megállókba beálláskor az utolsó pár méteren fékezéskor, illetve elinduláskor.

Természetesen figyelembe kell venni az útviszonyokat, és nem Loeb-öt utánozva kilinccsel előre közlekedni...

Előzmény: milos-007 (12814)
milos-007 Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12814

Csak a hajtott tengelyre tennének téli gumit egy távolsági kocsira.Szerintem ez kibaszott nagy hülyeség.Itt Keszthelyen a kocsik amik megkapják a téli gumit azok az összes tengelyre megkapják és nem csak egyre.Énnekem ez a meglátásom.Most gondolj bele a hajtott tengelyen van a téli gumi a kormányzotton meg nincsen akkor az azt eredményezi,hogy pl.:csúszós úton kanyarban kanyarodás közben a téli gumi még tapad hajtott tengelyen,de az kormányzott keréken lévő 4évszakor gumi meg már elveszti a tapadást és elkezd csúszni és tolja magát a előre a sofőr meg "agyvérzést" kap,mert nem tudd semmit kezdeni azzal,hogy csak a hajtott tengelyen van téli gumi.

Előzmény: MBman (12812)
Balázs1 Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12813

Március 15-én még nem volt rajta. De igazad lehet egyébként, biztosan a téi gumi miatt.

Előzmény: MBman (12812)
MBman Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12812

"És visszakerült a LOY-ra a középső dísztárcsa."

Már kb egy hónapja. Viszont egész télen anélkül járt. Gondolom téli gumik voltak rajta a B tengelyen.

 

Előzmény: Balázs1 (12810)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12811

" A 16 órás kijövetelkor LRT-t nem láttam "

 

Én láttam. A későbbi pápai után, nem sokkal a kaposvári előtt. Megint nem ért fel időben. :(

Előzmény: Balázs1 (12810)
Balázs1 Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12810

Ma délután LBH a helyén volt. Korábban a Lion's Coachot láttam, talán az FSJ helyén. A 16 órás kijövetelkor LRT-t nem láttam, csak a LOY-t, kevés késéssel. A Petőfi hídon ment. :) És visszakerült a LOY-ra a középső dísztárcsa. 

Előzmény: zmagix (12806)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12809

Hivatalos utvonalat nem isnerem, de olyan, h alternatíva olyan nem létezik.

 

-------------------

 

Nem nyert.

Létezik.

 

Amennyiben a gépkocsivezető értesül a járat útvonalán lévő forgalmi akadályról akkor azt kikerülheti úgy, hogy megállót nem hagy ki, utast nem hagy ott.

 

Sőt.

Még megállót is kihagyhat, utast is otthagyhat ha a járat útvonalának megtartása jelentős hátránnyal járna a járat útvonalaira.

Ez utóbbinak feltétele, hogy értesítenie kell az indító állomást és utólag erről jelentést kelll írnia.

 

Példa : Baleset miatt lezárja a rendőrség a 76-os utat.

A rendőrség közli, hogy előre láthatólag itt senki sehová kb. 2-3 óra hoszat.

A gépkocsivezetőnek van joga alternatív úton eljuttatni utasait akkor is ha mondjuk emiatt Nagykapornak kimarad.

 

Nem szó szerint idéztem de a példa egy bírósági ítéletből való.

 

Összefoglalva:

Az alternatív útvonak akkor alkalmazható ha vmi előre nem látható körülmény az eredeti (előírt) útvonalon történő haladást gátolja vagy nehezíti.

 

 

Az már egy másik, nem ehhez tartozó kérdés, hogy melyik társaság milyen szigorúan követeli meg, vagy nézi el a járati útvonal betartását.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (12804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!