Valaki beszállna? Én benevezek legalább 1db-ra. A postaköltség feleződne!
Vannak fent sínszettek is 55037-ből, meg Br91-es-es MFX-es gőzös, ami Godlynak van, külön, jóárasítva.
Ha még egy kicsit erősödik a forint a napokban, megéri bevásárolni karácsony előtt, akkor ugyanis fel fognak menni az árak!
Az önűrítős kocsit meg kiakciózzák és jó darabig nem lesz majd! A nagy nyári akció, az épületek is kezdenek kifogyni, ha valaki szeretne még ilyet akkor nagyjából az utólsókat lehet kifogni. Az épületek árai nem változtak nyár óta.
Láthatnánk a csillékről képet majd?Ugyanis én bányász vagyok és a kertbe tervezek vasutat,bánya motívummal a központban...A hétvégén hoztam haza a SPUR 1-es gőzösömet , holnap felrakom ide.
Hát ez elvitte rendesen a fenemegegye..... :o) Más: Ma várom a csomagocskámat a munkahelyemen, érkezik benne hat darab Hudson Tipper csille. Jön a UPS kiszáll a srác kivesz egy 20x20cm dobozt. No mondom Ebbeeeen hat csille????? Benne volt.... Kit-ként Basszus azt nem mondta volna az ángol hogy csináld magad vagony... No de nem baj. Majd kütyüzök Küldött viszont hozzá, két tubus olyan ragasztót hogy szerintem ezzel fogják össze a hegeszthetetlen dolgokat. Még ilyet nem láttam: mint az atom öt perc alatt!!!
Okos gyerek fedett peront épít, faragott oszlopokkal: -Adva vagyon 1x1-es léc hegyek megfarag, kidíszít szépen lemér LGB-hez, összecsapol a tetőgerendával. Magasság profi, szélesség profi. Tetőre 1/24-es hullámpala padok emberek bele.... Vonatozás. Egyszercsak hülyegyerek gondol egyet, és kicseréli az LGB szerelvényt, Egy 45t-s bachmannra aztán csutkagáz No mire odaértem a főkapcsolóhoz a Baki szépen lefektette a peronyt lealázta a Balsafa padokat és 3 nézelődőt. Fene a bivalyerős hülye mozdonyába......
Igen, a Märklin karima kissebb, a nagy LGB sínen gond nélkül elmegy, fordítva nem próbáltuk csak. De majd egyszer.
A betonozás a legtutibb módszer ténylegesen, de ha bármi miatt bontani vagy javítani kell, akkor nem lennék a tulaj helyében! A legjobb a töltés alakú téglás módszer, öntőformát kell készíteni fából és gyártani az elemeket. Kispénzűeknek mint én marad a sima tégla, az eddigi tapasztalatok alapján a legjobb és legegyszerűbb, stabil és nincs gond a fű benövésével.
Úgy terveztem, még idén hozok újabb adag kavicsot, hogy újból leszórjam a pályát, de nincs rá szükség, nem süllyedt meg és a gyom sem tud megmaradni benne, nem tud gyökeret ereszteni!
Igazából még komoly terveim nincsenek a pályát illetően. A minél nagyobb sugarú ívekre természetesen én is gondoltam, főleg annak tudatában, hogy szeretnék majd hozzá személykocsikat építeni egyszer. A sziklakert csak a pálya egy része lenne, úgy képzelem el, hogy a sín megkerüli, és egy állomás lenne a tövében. Nem akarok rá emelkedőket, meg hidakat, mert túl zsúfolt lesz, és úgy már nem az igazi. Ezen a kis állomáson elfér egy olyan kis fűtőház is, mint ami Nálad is van, egy állomásépület, váltóállító torony, Peron, és némi világítás hozzá. Ezt hangulatosan meg lehet csinálni, és nem lesz tőle zsúfolt. A pálya nagyrészét én úgy képzelem, hogy a kert szélén, kb. a kerítésnél menne körbe. Az egyik vége ez a sziklakertes hurok, a másik egy másik hurok lenne, valahol jó messze. De ezt még sokszor át kell majd gondolni, rá is érek még vele bőven.
A pályaépítést nyomon követem jó ideje, figyelem, kik hogyan csinálják. Nekem eddig egy svájci úriember módszere tetszett a legjobban: ő a pálya alatt csinált egy nem túl vastag beton alapot, erre apró kavicsokat szórt, és erre fektette a sínt. Atombiztosnak tűnt.. :)
A Märklin pályán nem biztos, hogy elmenne a Taurus. A Piko az 1-es mérethez külön kerékkészletet árul ( gondolom a nyomkarima kisebb rajta ), elég drágán.
Találkozó az rég volt, ellenben ha jó idő van hétvégén nálam szabad a pálya, a G-s modelleket Märklin pályán még nem próbáltuk, fordítva már igen :)
A Taurus nem csúnya, mondjuk én belevágnék egy 1047-re átfestés projectbe a helyedben.
Egy a lényeg, az ívsugarakkal vigyázz, ne a legkissebbet vedd meg, gyúrj a nagyobbra. A kerti vasút építés meg nem a legkönnyebb műfaj, hogy tartós is legyen a pálya.
Nálam egyelőre a jelenlegi verzió a legjobb, hetente 1x átnézem, hogy van -e valami gyomkezdemény, és ennyi, és jól is néz ki. A sziklakert nem tudom mennyire nyerő ötlet, gondolj arra, hogy vezetékeket kell elvezetned, a környezet karbantartást igényel, az emelkedőknek íveknek hely kell, és rengeteget dob a pályán ha épületek is vannak - ez a legújabb tapasztalatom.
Nos, tegnap elég érdekes döntést hoztam, magam sem hiszem még el. Úgy esett, hogy betértem a Váci úton lévő M&H-ba, és ha már ott jártam, megkértem az eladót, hogy vegye ki nekem a dobozból a Piko G-s Taurus-át, had' vessek rá egy pillantást. Fényképeken elég torzul néz ki, élőben azonban annyira megtetszett, hogy úgy kellett felvakarni engem a padlóról. Nyomban rendeltem is magamnak egyet Dispolok köntösben. Tehát megejtettem az első szárnycsapkodásaimat a G méretben. :) Nem titkolt célom, hogy a modellt feljavítom apróságokkal ( talán többen emlékeznek rá, hogy csináltam ezt H0-ás Piko Taurusokkal is ), szép és részletgazdag modellt csinálok belőle. Ami elindított a lejtőn: a kerti vasutak mindig nagyon tetszettek nekem, főleg sziklakertbe építve, szépen körbeültetve. Az árakat viszont nagyon durvának találtam. Erre robbant be a képbe a Piko. A Taurusa - mint tegnap számomra kiderült - egész jól néz ki, sőt, még sokkal szebbé tehető. A Br218-as már képeken is nagyon szép, és kíváncsian várom az új sínbuszt is. A két európai teherkocsi is nagyon szép, és az áruk is megfizethető ( lassan kell gyűjteni, a H0-ás gyűjteményem is jó 15 évbe telt ). A vágányanyaguk kompatibilis az LGB elemekkel, ha esetleg onnan lenne szükség valamire. Ezenkívűl remélhetőleg a Piko szépen bővíti a kínálatát majd, jön esetleg egy Trax, vagy egy Herkules, mint a Hobby sorozatban. Az eladó szerint kedveltek a Piko G-s cuccok, viszik őket rendesen.
Na most, lenne egy kérdésem: Ti itt többen szoktatok kerti vasutas találkozókat csinálni. Ha megjött ez a masina, esetleg csatlakozhatnék Hozzátok? Lenne pár kérdésem a témával kapcsolatban. Szobatiszta vagyok, és minden oltásom megvan, nincs ok az aggodalomra. :)
Egyszer majd később nálunk is lehet ilyet csinálni: hely van a pályának, csak a szülőkkel kell elhitetni, hogy nekik kell az a kerti vasút. :) Tavasszal sziklakertet akarnak építeni, így a pálya azon részét már akkor el tudnám készíteni ( erre már engedélyem is van )...
Jaj, csak ne is legyen, ne is legyen... Napok óta valami belső hang azt súgja nekem, hogy vennem kell egy olyat. Nincs még pályám, meg egy darab kocsim se, de a Piko két négytengelyes teherkocsija és a 218-as nagyon tetszik. Egész arányosra sikerültek. Az áruk is korrekt.
A Taurust is nézegettem, az már nem lett ilyen jó, de később talán neki tudnék esni, és addig faragni, amíg egy kicsit arányosabb modell lesz belőle.
Szülők pont most akarnak a kertjükbe sziklakertet építeni, már régóta oltom beléjük, hogy sziklakert nincs kertivasút nélkül. :)
A gyerek meggyógyult. Vihetném őt is? :-) Angi szerintem nemigen akarna kimozdulni, én meg kérdés milyen állapotban leszek a csömödéri visszaút levezetése után. Térjünk vissza erre szombat este.
Tud valaki, lehetőleg SOS alapon olyan füstgenerátort, amit bele lehet aplikálni egy LGB start szettes kis gőzösbe (kis, kéttengelyes, "ződ") analóg üzemhez?