Keresés

Részletes keresés

Zoltika Creative Commons License 2020.01.22 0 1 130755

Ezt a Ballagóba, vagy a Vicinális Dugóhúzóba is be lehetne tenni... :)

Előzmény: gigabursch (130750)
tehtube Creative Commons License 2020.01.22 0 1 130754

Kedves fórumozók!

Még mindig keresünk Flottilla iratanyagokat a Népszigettel kapcsolatban 1949-1960 közt. Bármi tippet előre is köszönök. 

tehtube Creative Commons License 2020.01.22 0 1 130753

Mint Hofi a kerekes kútnál. Oda tolják vele ahol a víz van :-)

tehtube Creative Commons License 2020.01.22 0 0 130752

Igen, könnyen lehet hogy gázos. És belőlük választék. Egész egyedi:

http://www.karpowership.com/en/

Előzmény: gigabursch (130751)
gigabursch Creative Commons License 2020.01.22 0 0 130751

Nem ismerem a füstgáz kivezetés különbségét, de simán lehet gázos is. Jön a tanker és tolja bele a gázt.

Előzmény: rezgaras (130749)
gigabursch Creative Commons License 2020.01.22 0 0 130750

Ez akár 400 kV is lehet. Legalábbbis az oszlopkarok alapján.

 

Van idehaza is olyan MAViR ág, ahol három szinten ( fázisonként) a karpárokon 4×400 kV megy, azaz 8×400 kV-on lökdösi az ampereket.

Előzmény: rezgaras (130749)
rezgaras Creative Commons License 2020.01.22 0 0 130749

A nagyfeszültségű távvezeték bekötése egy hajóra azért elég durva. Dupla vezeték, nálunk úgy tudom, a 220kV-os vezetékek ilyenek. Nyilván olajos, hiszen mi más lenne?

Előzmény: tehtube (130748)
tehtube Creative Commons License 2020.01.22 0 0 130748

Úszó török hőerőmű. Szerintem nagyon durva. Biztos olajos.

Előzmény: Zoltika (130747)
Zoltika Creative Commons License 2020.01.22 0 0 130747

Ez mi ez?

Előzmény: tehtube (130742)
gigabursch Creative Commons License 2020.01.22 0 0 130746

zseniális.

 

Már csak a fűtött medencék és az üvegházak - és/vagy a helyi távhő kiszolgálására való csövek hiányoznak, hogy teljes legyen a kép.

Előzmény: tehtube (130742)
TAYFUN Creative Commons License 2020.01.22 0 4 130745

Welcome Home!

 

75/Du/2018. 

 

Betartása rendben van? Vagy úgy véled szükség volna még valamire? Azon kívül, hogy kommunikálni kéne idegen nyelven és nem magyarul csacsogni a tizesen ? Tudni hogy a hajózó út melyik részén milyen sebességgel közlekedünk, és nem fordulunk a másik elé...A T. kabinosok pedig jelzik a kitéréseiket, indulásukat?

Előzmény: hajoslajos (130743)
edesviz Creative Commons License 2020.01.22 0 0 130744

Érd köszöni szépen meg van. A hajótest lemezelését rendbe tették. Pillanatnyilag a motor nincs rendben.

Előzmény: smith (130740)
hajoslajos Creative Commons License 2020.01.22 -1 0 130743

Sziasztok!

 

Már régen szóltam hozzá -annak ellenére, hogy olvasom az oldalt-, de lesz valami HSZH a Nagy Személyhajók

 

 

esti sétájával kapcsolatban?

 

Vagy marad minden a régi gyakorlat szerint !!!

 

hajoslajos

 

Hátha illetékes is jár erre....

tehtube Creative Commons License 2020.01.21 0 1 130742

Egy szorgos állóhajó. Nem is számoltam a kéményeit. Itt van a közelben. Sötétzöldek észre sem veszik.

gumidani Creative Commons License 2020.01.21 0 0 130741
smith Creative Commons License 2020.01.21 0 0 130740

A homokot többnyire a zamárdi homokpadról termelik ki.
A két Z is üzemel, de nekik most a sajkodi oldalban van dolguk a mesterséges akadók építésénél.
Az IZSÓ és a JÉGMADÁR megvannak, üzemelnek, az ÉRD sorsáról nem tudok semmit.

Előzmény: M62 165 (130739)
M62 165 Creative Commons License 2020.01.21 0 0 130739

Révfülöpön az Császtai strandon megjelent a homokozó flotta, a webkamerán is látni lehet a munkákat. Hétvégén igyekszem képeket készíteni róluk. Nagyon érdekes látvány, ahogy manővereznek az uszályokkal.

 

Sió motoros szokott kiszállni 2-3 uszállyal. Egy két kérdésem lenne, hátha valaki tud infókat:

 

1. Hol történik az uszályok rakodása homokkal? Valahol talán nyílt vízen balatoni homokot markolnak bele? Siófok felől szokott érkezni a hajó, de webkamerán nem látszik, hogy a Tihanyi-szoroson átjöttek volna.

 

2. Z-424 és Z-426 uszályokat már legalább 15 éve nem láttam erre dolgozni, pedig régebben nagyon gyakori volt errefelé, ezek üzemelnek még? Régen pedig ezek is hordták a homokot, de utóbbi időben mindig a Sió ms. hozza az uszályokat.

 

3. Vannak még Balatonon más érdekes hajó-munkagépek, önjáró uszályok vagy vontatóhajók? A régiek, Érd, Izsó, Jégmadár teljesen "eltűntek", amelyek Pálkövére jártak gyakran.

 

Köszi a választ, majd jelentkezek képekkel.

gepesz Creative Commons License 2020.01.21 0 0 130738

túlhaladta--- bocs

Előzmény: gepesz (130737)
gepesz Creative Commons License 2020.01.21 0 0 130737

EZ JOBBAN TETSZIK, MINT A SZŐKE TISZÁS HÍREK.

Az valami huncutság. Túl haladta az idő azt a megmentést. Sajnos.

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2020.01.20 0 0 130736

Az utolsó 2 betű egyértelműen ...AJ

Előzmény: Enzo (130735)
Enzo Creative Commons License 2020.01.20 0 0 130735

TOMAJ szerintem. A farán a nevéből látható betűk alapján.

Előzmény: révész64á (130733)
zjakabfi Creative Commons License 2020.01.20 0 0 130734

Pilis?

Előzmény: révész64á (130733)
révész64á Creative Commons License 2020.01.20 0 3 130733

Régi képek Budapest Ez melyik vízibusz.

Zolcsi67 Creative Commons License 2020.01.20 0 0 130732

Óceánia, bocs :)

Előzmény: Zolcsi67 (130731)
Zolcsi67 Creative Commons License 2020.01.20 0 3 130731

"Mindig Ócenia ellen viseltünk háborút, és most következzen az Öt perc gyűlölet" - hogy egy klasszikust idézzek.

 

ON

Előzmény: jakyg (130725)
révész64á Creative Commons License 2020.01.19 0 3 130730

Balaton Régi képeken: Leányfalu m/s

gepesz Creative Commons License 2020.01.19 0 0 130729

Ha nem haragszol inkább nem.

Nem tudom cáfolni, alátámasztani az állításokat.

 

Előzmény: gigabursch (130726)
rezgaras Creative Commons License 2020.01.19 0 0 130728

Érdekes, hogy Franciaországban a hajóforgalom milyen nagy arányban szállít fosszilis üzemanyagokat. Miután Franciaországban a villamos energiának 82%-át atomerőművek termelik, szenes erőmű alig van (vagy már nincs is) és az atomerőművek viszonylag kevés üzemanyagot igényelnek, a szállítás nagy része kőolaj származék lehet csak. De a leírásban nem látom, hogy a tengeri szállítás is benne van-e. A "...Franciaország, Németország, Anglia, Spanyolország, Svédország és Finnország területén..." arra utal, hogy a tengeri szállítás nincs benne. Akkor viszont leginkább arról lehet szó, hogy a benzin és dízel jó részét nem teherautóval, hanem hajóval terítik szét az országban - ami a szállítási teljesítményre vetítve kevesebb CO2 kibocsátással jár. Tehát valójában hasznos dolog.

 

A részletek (lennének) a fontosak.

Előzmény: gigabursch (130722)
révész64á Creative Commons License 2020.01.19 0 2 130727

Balaton Régi keppeken :Szabadi m/s

gigabursch Creative Commons License 2020.01.19 0 0 130726

A  cikk táncsak pusztán tényadatokat közöl.

Pár cíkkel korábbi írását is ajánlom az érdeklődőknek.

https://zoldenergia.blog.hu/2019/12/31/a_vilag_legnagyobb_megujulo_energia_alapu_eromuvei

Főleg a táblázatot. Magáért beszél.

 

Igazában érdemes végigolvasni az elejétől.

Előzmény: gepesz (130723)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!