Egyébként tapasztaltam teljesítménycsökkenést, fogyasztásnövekedést és még füstölést is, de az EGR szelep cseréje után (amit előtte próbáltam tisztíttatni) annyit javult a helyzet, hogy már nem volt annyira feltűnő a teljesítménycsökkenés, mert valójában teljesítmény javulást tapasztaltam.
Az EGR szelepre visszatérve, ha valaki tisztíttatni szeretné spórolásból, nem ajánlom. Annyit költöttem tisztításra, hogy abból már korábban kicserélhettem volna, ami a végén bekövetkezett.
Azért nézd meg mégegyszer:)3-db hűtőnek kel lennie.vízhűtő-klímahűtő-intercoolerhűtő.Nekem (C-max 1,6 TDCI 115 Le)2-db vizszintes van egymás útán,és kűlőn egy a sárvédő felé függölegesen.
Ezt nem értem,de attol még lehet.2010-es 1,6 tdci-be nincs intercooler?Akkor abba sima(nem geo) turbó van,azt meg nem szabályozza semmi.Amugy a levegőt mindenképp a motortérből szívja a hűtőrács felől szűrőn keresztűl-turbó-intercooler,majd szivosor és hengerek.Kevés levegőt kap,akkor olyan mintha el lenne már tömödve a szűrő, ami teljesitménycsőkkenést- megemelkedett űzemanyag fogyasztást,és szerintem fűstőlést is produkálna.Ezeket nem tapasztaltad? Na majd kiderűl remélhetőleg.
A nagy radiátor aljában nem volt az a kisebbik, ami elöl a rácsoknál is látszik? Nem arról van itt szó, amit tisztítani kéne? Holnap én is megnézem a levegőszűrőnél , ugyanis emlékszem elég sietve cseréltem a múltkor.
leszedtem elől a burkolatot, mert én is meg akartam nézni az intercoolert.
Kiderült, hogy az enyémben nincs. A motortérből szívja a levegőt.
elkezdtem visszabontani a légszűrő felé a csövet, hátha el van tömődve. Láss csodát, a légyszűrő házba becsatlakozó rész úgy volt berakva, hogy visszahajlott az erős gumi és kb. 25-30%-kal csökkentette a beömlési keresztmetszetet. Lehet hogy megvan a hiba?
Utánaolvastam más oldalakon is, valóban a legvalószínűbb , hogy az intercooler radiátor tele van szennyezéssel (legyek, bogarak), ami nálam teljesen igaz és ajánlják is a legalább évi egy alkalommal megtisztítani. Most az a kérdés, hogy könnyű-e a kiszerelése, vagy szervizes munka, mert a focus 1-nél pl. két csavar és levehető, de ahogy látom, nálunk alább van.
Én csak elgondolkoztam ezen.Nálam miért nincs ez így,40 fokban is megy felfele mint állat,és még mellettem is elhúznak.Akkor ez minden C-Maxra igaz kéne lenni,de 1-2 esetet kivéve senki nem panaszkodik ezzel kapcsolatban.Én nem tapasztaltam,hogy ilyen melegben a Fordok vánszorognának felfele.Ha valami hiba van a rendszerben,mint amit írtál is "Tovább súlyosbítja a helyzetet, ha az inercooler kívül koszos, belül meg tele van olajsárral." az már más dolog.A turbot egy pierburg(vákum) szelep szabályozza,ha az rossz akkor az szokott pl ilyen jelenséget produkálni.Ez is lehet,meg még sok más.Ettöl függetlenűl nem vonom kétségbe az ígazadat,csak gondolkoztam.
60fok fölé nem engedi a beszívott levegő hőmérsékletet.
Élő adat: 20 fok van, csorogsz mondjuk 90-nel legmagasabb fokozatban, beszívott levegő 30 fok. Adsz egy padlogazt, a turbó elkezdi sűríteni a levegőt egy pillanat alatt 45 fokot sziv be, es ugye van intercoolered is, az autó gyorsul.
40 fok van, csorogsz mondjuk 90-nel legmagasabb fokozatban, beszívott levegő 50 fok. Adsz egy padlogazt, a turbó elkezdi sűríteni a levegőt egy pillanat alatt 60 főlé menne ilyenkor elveszi a turbonyomast. Védi a turbot, a motort stb.
Emelkedőn hamarabb előjön, mert ugye nyomod a gázt, de az autó nem gyorsul, a levegő hűtés nem nem lesz több.
Tovább súlyosbítja a helyzetet, ha az inercooler kívül koszos, belül meg tele van olajsárral.
A teljesitmény gyengűlés nagy melegben 4-5 fokozatban nem ennek köszönhető idézem.
/"beszívott levegő hőmérséklete túl magas, ezert elveszi a turbonyomast.
nem 40 fokra méretezték. Ez ilyen."/ Ilyen ugyanis nincs,gondolkodjunk csak,akkor alacsonnyabb fokozatban is beleszolna.Van levegőhőmérséklet senzor,de az nem a turbonyomást szabályozza.Olyan nincs,hogy 40-foknál valami is elvenné a teljesitményt,akkor mindenkinél ez lenne nem?Fent állhat a melegedéssel kapcsolat,(amit egész más okozhat)de ezt csak menet kőzben egy élőadat kiolvasással lehetne betájolni.Ezzel sok mindenre fény derülhet(többi csak találgatás)ezért én ezt javaslóm.Nekem is és másnak is 40 c-fok felett is hiba nélkűl megy a gép,miért is ne menne ha a motor hömérséklete meg normális 85-90 fok.Tehát más lessz ott a gond,lehet túrbó is,de nem a beszivott hőmérséklet miatt.
Ezt én is tapasztaltam, hogy üresjáratban legtöbbször nem megy a légkondi, na és az alább tárgyalt esetben is kikapcsol , mikor kezdődik az elgyengülés. szerintem ez valamilyen védekező reakció.
Hasonlót tapasztalok én is (1.6 tdci 90 le 2007.12.havi). Többször tapasztaltam az Érdi emelkedőn kánikulában. 110-120 fölé nem tud gyorsulni, nyomom a pedált de semmi reakció.
szerintem nem az üzemanyagszűrő. 2 hete cseréltettem, majd utána irány Horvátország. autópálya, hosszú emelkedő 5%, nagy meleg.
120-ról folyamatosan esik a teljesítmény, a végén már csak négyesben 80 Km/h. (életveszélyes...)
Az normális, hogy álló helyzetben (dugóban) nem megy a légkondi?
Ha valaki tudja mi lehet a megoldás, nagy segítség lenne.
Most már biztos vagyok, hogy valamit a meleg okoz és kb. 34-35 fok külső hőmérséklettől kezd. az alatt nincs semmi baj. Talán valami elektronikus vezérlés túl melegedik. Idáig én is hasnlóra gondoltam, de már kétszer is megpróbáltam ugyanazon a szakaszon kánikulában és 30 fok alatt, az eredmény egyértelmű.
Peddig könnyen lehet szűrő is,mivel a kevés gázólajra tankólásnál felkavarodhat a kósz a tankban,és az aztán telinyomja a szűrőt kosszal.Egy eltömödött szűrő még annyit átenged,ami kisebb fokozatoknál elégséges,de autpályás gyorsitásokhóz már kevés lehet.Nem bíztos,hogy ez a próblem(ez csak egy tipp)de nagyon is lehetséges.Vagy akár még a pierburg szelep is lehet(az is csinál ilyet),turbot szabályozza.
"Érdekes jelenségre lettem figyelmes.1,6 TDCI 115 Le.Menet közben sik terepen 5,de inkább 6-fokozatban úgy 2200 rpm nél tompa nem túl hangos kerepelő hang jön a motortérből(mintha valamilyen szelep kerepelne,nem a motór szelepek)kicsit lejebb veszem a gázt,akkor megszűnik,ha meg fokozatosan emelem a gázt akkor picit erősödik a hang,majd megszűnik.1-4 fokozatban nem tudom előcsalni,meg üresben sem,akárhogy pörgetem is.Klíma nem megy ilyenkor.Hasonló ez a hang,mint mikor ventilátor lapáthoz ér valami.Van valami ötletetek erre?"
Próblem mególdva véletlen.
Levettem a motortakarót és úgy mentem vele(hátha jóbban hallani a hang fórrását)és megszűnt a kelepelés.Ezért visszatérve megvízsgáltam a motortakarót,a 4-db gumibetétből 2-kuka,igy nekiverödőtt a dekni a csőveknek.Nem tudom mit lehet ezzel így kezdeni(lehet kapni hozzá gumibetéteket?),esetleg motortakaró nélkűl lehet használni addig mig lessz valami megoldás a gumiperselyekre?Ennek a motortakarónak nemcsak zajszűrés és esztétikailag van szerepe? Gondolok itt légáramlás stb.
Ui:Régi aranymondás,hogy mindig a legegyszerűbb modját keresd a híbafeltárásnak.Csak néha ezt elfeledi az ember,és elkezd kombinálni.Én is a jelekből itélve bonyolultabb dologra gondoltam.
Egy hete észleltem először, hogy 4-es és 5-ben hiába gázolok, 2300 fordulat fölé nem megy, tehát nem húz majdnem semmit. Ugyanez kisebb fokozatoknál nem jelentkezik. Ja és a legfontosabb, hogy mindezt csak ezekben a csúcs melegekben teszi, mikor 30 fok alatt van a kinti hőmérséklet, akkor nem. Gondoltam , hogy az üzemanyag szűrő, de hát akkor mindig csinálná, nem? És mindez először egy autópályán való tankoláskor történt, mikor már csak 4-5 l gázolaj volt a tartályban. C-Max 1,6, 109LE.2010