Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16263

próbáld meg 100w-ossal....az a gyári.

Előzmény: B2Z (16257)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16262

ez nem "istenség" kérdése.  attól h nem segítek mindenkinek,még a többségnek igen,és a jelentős többségnek.

 

 

Előzmény: Törölt nick (16255)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16261

én autódiaggal nem foglalkozok,de amire van rálátásom típusokra azoknál mindnél üzemmeleg szintig megy a kályha kieg funkcióban.és lássuk be ennek van értelme,mert egy cr dieselt hiába fűtesz fel 50 fokig,utána sem fog magától gyorsabban melegedni és a hideg üzem mint környeztevédelmi szempont 50 foknál még fent áll.

 

de ettől természetesen lehet bármi...ltok és is sok furcsaságot,ami számomra nem logikus.

Előzmény: barbon1 (16254)
norbi0325 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16260
Igen letezik ilyen verzió is.
Előzmény: 14NZ (16259)
14NZ Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16259

Sziasztok,

 

Létezik hogy T4 transporter Eber D3WZ kályhában, a régebbi verziósban (251864) a gyertya körül nincs lángszita?
Itt mintha a gyertya valami zsákfuratba menne aminek az oldalán van egy furat.

 

Nem szeretném szétszedni a kályhát csak ezért hogy megtudjam :-)

Köszi a választ!

Üdv

barbon1 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16258

Megtörtént,ugyanis régóta olvasgatom a fórumot

Előzmény: Törölt nick (16255)
B2Z Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16257

Hogy ne teljes fordulaton pörögjön a belső ventilátor. Elvileg 0,9-1 Ohm 50W. A motortérbe kell rakni mert rohadtul fórosodik !!

Én ezt raktam a Nissanomba :

https://www.tme.eu/hu/katalog/?utm_source=mailing&utm_medium=email&utm_campaign=2017-08_01_Rabat_grupy_hu#search=HS50+1rf&s_field=accuracy&s_order=DESC

Működik vele szépen.

Üdv B2Z

Előzmény: kareszka1984 (16253)
tomka92 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16256

Sziasztok!
Van az Audi A4-esemben egy Webasto állófűtés. Eddig szépen működött, pár napja viszont nem kapcsol be és F20 hibakódot ír ki.
Tudna valaki esetleg segíteni, hol keressem a hibát? Sajnos Az F20 hibáról sehol sem találtam semmit.
Köszi előre is!

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.20 0 2 16255

Ne erölködj. Az "isten" azt mondta akkor így van. Hagyd rá. Neki nem számít a tapasztalat, 40 év műszaki háttér, stb. Csak a magáét fúja.

Neki mindeni fotelfilozofus. Olvass vissza pár oldalt....

Előzmény: barbon1 (16254)
barbon1 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16254

Többek között S osztály

Előzmény: gibbonpitti (16250)
kareszka1984 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16253

Előzmény: kareszka1984 (16252)
kareszka1984 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 16252

Sziasztok

Hamarosan epitem be az allofutest es feltunt a kabin ventit kapcsolo resznel egy ellenallas. Ez miert kell? Meg...egyaltalan milyen es mekkora (hogy kerjem az uzletben?)?

gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.19 0 0 16251

és te nem a fotelból filozofálsz hanem autókban jársz napi szinten....még nekünk is van néha meglepetés,hidd el.

Előzmény: LRROV2 (16249)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.19 0 0 16250

melyik mercedesben is van ez gyárilag!! így?

Előzmény: barbon1 (16248)
LRROV2 Creative Commons License 2018.12.19 0 0 16249

Az előző diskurzushoz:- az hogy mennyi ideig és mennyi hőméréskletig menjen a kályha , a szoftvere, na meg az autó gyártója határozza meg. Pitti-nek ebben tökéletesen igaza van. Nekem  otthon van egy templombajárós LR Discovery 4-es autóm. Amikor nem megyek vele gyorsan nagy hidegben (minusz 10 fok alatt ) és csak úgy 80-90km/ó sebességgel vezetem, a Venturi kályhám szinte dolyamatosan megy. A motor olyan alacsony hővel dolgozik, hogy a fűtés azt a kicsi hőmennyiséget is elveszi a hűtőrendszeren keresztül. Pedig kieg. fűtésnek van konfigurálva, mégis képes szinte az állandó üzemre.  A motorvezérlő által igényelt 80 C. ha nincsen meg, a kályha megy.  A másik autómban ( Defender 110-es ) utólagosan szereltem egy eredetileg kieg.kályhát ( egy Freelander-ben volt ). Ez a kályha viszont a programja alapján időkorlátos lehet, nem képes folyamatos üzemre, pedig hibamentesen ( most már ) működik. Ott is 75-80 fok körül leáll szellőztet, szivattyú is megy, de 1 óra után teljesen leáll. Tehát teljesen igaz, nem mindegy hogy milyen kályhát akarunk álló fűtésre használni, kivitelük változó. Az enyémen pl. nincsen meg a 40 fok feletti ventillátor bekapcsolást vezérlő kimenet, ott a kályha indulásakor azonnal megjelenik a kapcsolt pozitív.   Végezetül: - minimális ismeretek nélkül bele se fogjunk egy kályha sajátkezű beszerelésébe, iszonyú sokat lehet szívni velük . Nekem is  a másodikat sikerült életre kelteni. Az első szebben nézett ki, de belül elektronikai hulladék volt. Ha az időt és pénzt, a hozzávalók utánjárását és beszerzését nézem, szerencsésebb lett volna az egészet valakire ( szakemberre ) rá bízni. De mivel én is úgy gondoltam hogy nem fog ki rajtam, hiszen "csak "egy kályha beleszaladtam egy sor sajátosságba. Mivel bontott cucc volt kábeleket kellett csináljak, amikről kiderült, hogy a keresztmetszetük kevés, sok esetben a feszültség induláskor beesett, megállt a cucc.  Aztán kapott vastagabb kábelt, de a kocsiról a lecsatlakozás volt kevés, még mindig szar volt az eredmény. Mire a tápja jó lett és megbízhatóan indult ( pedig teszteltem az asztalon  ) , még mindig leállt. Kiderült, hogy az autó hűtőrendszeréből eredően a keringető szivattyú le tud levegősődni, kitéve az elektronikát a megsemmisülésnek.  Egy visszacsapó szelep megoldotta. Már már azt hittem vége a szopásnak, de mégsem. Több hibás indítás következménye: lángőrzési hiba. Most akkor veszek egy harmadikat, vagy veszek egy új izzítót?  Itt a fórumon Pitti segíített telefonon, hogy legalább megértsem, hogyan is működik a két funkció egy hardveren. Mivel semmi  sem volt biztos, akkor újabb pénzekért vettem egy használt izzítót, amivel már üzemelt is a ketyere.  Most az őszön azért még ki kellett cseréljem a kazántestet, mivel a szita már teli volt koksszal, és a tápellátásába tett gagyi biztosítéktartó eredményeként minden szellőztetés és ellenőrzőtt égés nélkül leállt a kályha.Azt a parát ! Tényleg azt hittem hogy kigyullad a kocsi ! Mire megtaláltam az okot.....  Tanulságos a sztori ??? és szerintem nem fogok egy szezont elmenni gond nélkül.

barbon1 Creative Commons License 2018.12.19 0 0 16248

Ha szerinted ez blődség akkor Pl.mercedesben miért van úgy gyárilag.hogy 8 fok alatt indul 50 fok felett leáll.Ez az alapbeállítás.Gyári diaggal állítgathatod bizonyos tartományomn belül.Gondolom ez neked teljesen sötét,de nyugodtan bizonygatsd az igazadat.Részemről lezártam.Nem is vitaként írtam egyébként.Biztos nagyon okos vagy,maradjunk ennyiben

Előzmény: gibbonpitti (16247)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.18 0 0 16247

és azt kérdeztem h honnan vetted h a kieg 50 fok felett le kell h áljon.....ez eléggé okoskodásos hozzászólás akart lenni,ha tudnád miért vanank az autókban a kieg kályhák,akkor nem írnál ekkora blődséget.

Előzmény: barbon1 (16245)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.18 0 1 16246

az nem feltétlen,nyílván feltételezném h a termosztát jó.

 

de mivel egy modern commonrail motornak annyira kevés a hulladékhője h nem képes rendesen felmelegedni ezért vannak ezek a kályhák is többek között.van olyan autó amiben ezt másként oldják meg....de sok függ a vezetési technikától is.az emberek hajlamosak az ilyen motorok nyomatékcsúscs elejénél elváltani és ezzel sehogyan sem terhelik ki a motort,ergo nem fog semennyire sem "erölködni" ezért hát kevés megintcsak a hő.van akinél ez nem probléma,mert dinamikusabban vezet....és most nem versenytempóról beszélek.

 

szóval ha jó a termosztát,akkor nem gond ha elindulgat a kályha....ez a dolga.

Előzmény: barbon1 (16245)
barbon1 Creative Commons License 2018.12.18 0 0 16245

SZerinted az nolmál üzem,ha egy motor egy óra működés után sem éri el a 80 fokot?

Előzmény: gibbonpitti (16243)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16244

jól működik,nyugi.

 

a kályha fog fűteni ha a víz beesik 80 fok alá,mert a kályhát kieg módban az autó ecu-ja kezeli és ő igyekszik tartani a 85-90 fokos vizet.ezt többek között az euro besorolás miatt is kell h tartsa,kevesebb a károsanyag kibocsátás.és ezért van az ha nem megy a kieg kályha egy autóban,akkor ott a katalizátor,dpf elég hamar beadja a kulcsot.....

Előzmény: Kisgedus (16236)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16243

ezt te honna vetted?  erre kiváncsi lennék....komolyan

Előzmény: barbon1 (16235)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.17 -1 0 16242

maradjunk annyiban h te sem tudod én mit és hogyan csinálok....viszont én nem szóltam bele a te szakterületedbe...mert nem értek hozzá,de te értesz ehhez isssss ahogy kiderült eddig.csak tudnám akkor miért nem csinálod....

 

felesleges szájkaratézni,te abban vagy gyakorlott amit te csinálsz én meg abban amit én...

 

azt azért elmondanám h komplett épületfelügyeletek programozok(légkezelő,fűtés,spinkler,stb)....sztem ehhez képest egy kazán kezelése nem nagy kaland,mert a felügyelet alá az is beletartozik.javítani nem tudok ecu-t,mert ahhoz nem értek,illetve csak felületesen ami rám ragadt az évek alatt.

 

engem nem zavar ha vki elkezdi a fűtéseket javítani,csak ne a szart lapátolja,mert az rendszerint már nyakig ér.ehhez is ért mindenki mint a focihoz....aztán meg kell nézni melyik autóban van meleg....

Előzmény: Steven57 (16233)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16241

a facebook-on már kitárgyaltuk sztem.....

Előzmény: magusx18 (16232)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16240

ne erőltesd...amit leírtál az venturi kályhára utal.

 

ki kell építeni és webasto próbapadon diagolni,de ezeknél sajnos típushiba a venturi kerámia halála ami tönkreteszi a ygertyát is ha sokáig a rossz venturikeverővel volt használva.

Előzmény: Furio69 (16231)
gibbonpitti Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16239

70/5935073.....munkaidőben szivesen segítek,ha tudok.

Előzmény: magusx18 (16230)
DrBrown Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16238

Egy kép a cuccról: 

DrBrown Creative Commons License 2018.12.17 0 1 16237

GSM téma. Sikerült bekötnöm a modult és most már telefonról irányítom az állófűtést a ThermoCall applikációval. Ez egy nagyon jó dolog és töredéke a gyári webasto vezérlők árának. 28000Ft az egység + 1000Ft  a feltöltős SIM kártya. 

Korábban írtam, hogy gondot okozott a kályha direkt indítása. Segítséget kaptam a modul eladójától telefonon. Egy ellenállás és egy dióda bekötése után a PIN1-re +12 volttal tökéletesen indul. Ez a modul WBus-t is kezel, tehát digitális kályhát is bekapcsol. Nagyon korrekt az eladó. Leírással és telefonszámmal küldte az egységet és emailre is azonnal válaszolt, szombaton is. A bekötéskor folyamatosan segített telefonon. Egyébként egyszerű a bekötés, nekem csak az indítással voltak gondjaim. 

 

Az egység egyébként GPS alapú helymeghatározást, hőfok és akkumulátortöltöttséget is küld SMS-ben, kérésre. Térképen megjeleníti az autó helyzetét. Időzítőt is lehet állítani egy egész hétre akár és üzemidőt is. 

 

Elküldöm a modul linkjét. Ezt nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, nagyon kényelmes dolog. :) 

 

https://sefa.hu/autos.htm

 

Ha ezt korábban tudtam volna már réges-rég beépítettem volna.... :D 

Kisgedus Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16236

Akkor nem jól írtam. A kályha felfűt, ha nem indulok el a kocsival eléri a 80-fokot, át áll temperálni, részleges terhelésre. Ha nem indulok el 30 perc után kikapcsol. Szóval eléri a víz az üzemi hőfokot, azzal nincs gond.

Csak nem tudom van-e benne automatikus indítás, bizonyos hőmérséklet alatt, járómotornál. Vagy ha már egyszer bekapcsoltam, megállok, visszahűl a víz, és magától bekapcsol rásegíteni.

Előzmény: barbon1 (16235)
barbon1 Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16235

Valami ott nem oké akkor,ugyanis ,ha egy óra után sem melegszik fel 50 fok fölé (ugyanis a fölött ugyanis le kellene állni a kiegészítő fűtésnek) a hűtőfolyadék hőmérséklet akkor esetleg ott valami termosztát gond is lehet,vagy valami egyéb.

Előzmény: Kisgedus (16234)
Kisgedus Creative Commons License 2018.12.17 0 0 16234

Kicsit én is vissza terelném a topicot a nevéhez.

 

Írtam korábban, hogy jó lett a Thermo top V kályhám, szivattyú csere után. Annyi kérdésem lenne hogy miután felfűt, elindulok az autóval, megyek kb 1 órát, megállok és a kályha szellőztet.

 

Gondolom menet közben is elindul ha a hőfok 5 fok, vagy kevesebb, csak nem veszem észre.

 

Szóval ez ilyen automata funkció, hogy folyamatosan indul, a külső hőmérséklet, és a motor hőfok függvényében?

 

Manual-t olvastam a neten, és legalábbis abból erre következtettem, de javítsatok ki ha tévedek.

 

Amúgy nincs vele gond, csak kezdő userként érdeklődök.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!