A remek zempléni utak nekem is megteptek, gozom sincs, hogy a közepén belógó műanyagot hogyan huzathatnam a helyére, távol minden rögzítési ponttól. Így meg a legkisebb nyomvalyunal is leér, tolatva pedig akad. Grr.
Nem-nem. A kartervédő az legalább 2,5-ös vagy 3-as acéllemezből készült cucc ami erős és képes a kényes alut megvédeni a féltégláktól, egyebektől. Amiről mi beszélünk az egy műanyag lófasz aminek csak hangcsillapító, meg olajcseppfogó szerepet lehet tulajdonítani mert simán eltörik egy nagyobb erőhatásra.
Ok-ok ... semmi "félre értés" részemről , de hát nem ismertem a házi szabályokat itt . Majd rákérdezek ha megakadnék valami miatt . Jelenleg semmi aktuállís nincs ami egetverő lenne . Alul a motort védő lemez...lap...védő burkolat ...(nem tudom a mgyar szaki nevét) ,az hiányzik és esztétikailag idővel egy váltó gomb (ami csúnyácska) ,azt kell cserélni és csinos akkor belül is . (na ez pletyka szint volt csupán és nem műszaki) ,-))
Van azért Szófin motor a családban , úgy hogy, nagyon nem fog megijeszteni késöbb se a JTD ,ahogy saccolom persze . Csak hát az 2.8 TD és hátsó hídas ...
"Olasz szem. autó termékben"... egy kis 900 az fityó 127-esem volt 1976-ban . Az is nagyon kevés km-el került hozzánk és valami 110 ezerig maradt is , nem emlékszem nagy gondokra , kis kaszni érzékenységet kivéve ...
Ennyi röviiden a viszonyom az olaszokhoz . A nagy Iveco turbó star-okon nyomtam sokat a pedált ,és szereltük is eleget őket . De az más kategória . üdv.
Ez így sajnos nagyon általános. Úgy vélem, hogy amikor belefutsz egy konkrét problémába (akár abba, hogy milyen olaj való bele), vagy, hogy le kell-e venni a váltót a kuplung cseréhez akkor nyugodtan tedd fel a kérdésed és akad majd aki válaszol rá.
Köszi , inkább a kaszni gyenge pontjai érdekeltek volna , vagy a kuplung cserénél milyen "meglepetések" érhetnek ... esetleg egyébb kopó alkatrészek javításánál , beszerzésénél a jó tanácsok . Amit természetesen meg köszönnék .
Kevésbé releváns a km-óra működési elmélete és a gépsárkány szine , folyadékok "márkái" olajos kannák szinei ...de a részecske szűrés elmélete sem különössen ... stb.
Még is csak lassan 15 éves kaszni és a jó tanács jól jöhet , gondoltam és beköszöntem ide .
Szerbusz , köszi az infót . (Muravidéki vagyok , nincs magyar javítóm és nem szoktam szemtelen lenni) :-)) Ezt csak azért írtam , mert félreértések elkerülése véget ,és "új fiú vagyok" nálatok itt. '1970 óta motorozok sport szerüen és 'óroószerelés' thg. a fő szakmai orientáltság .
Nem ismerem az alfa család szerelési csinnyát binnyát , értem ez alatt a szereléssel kapcsolatos , előforduló u.i. szívásokat .
Az olaj kérdés megoldódott , mert megnéztem , hogy mi való bele és úgy egyébbként a doboz szine nem hat meg .Nyilván a moci olaja így fél szintetikus ...a váltóban pedig a 90-es szám önmagáért beszél .
Az évjárata 2003-as . A kódot csak hétvége felé tudom megnézni , mert kint van a fiam vele grácba (mozdonyozik) . Ha hazajön a kocsi megnézem feltétlen .
Kérdésem , hogy olajcserénél feltünt , a pici méretű szűrő (van egy terelő lemez , kicsit szűkiti a helyet így) ... nagyobb nem fér bele ? üdv.
Már megtörtént grác és egerszeg között totyog a vas ... 10w40 fél szintetikus (bár nem melegszik !) olyan négy egész 1-2 deci ment bele ,...és a váltóba 75/90 (ott szép aranysárga csúrgott ki) ...
Nem is a futott km miatt , hanem az idővallum véget , meg nem hiszek a szaggembereknek . ,-)) A vezérmű szij is le volt cserélve ... de vagy 4-5 éve ... km-ben alig van benne ,de ugye az idő vasfogya ?.. ,-))
Alul a moci alatt hiányzik a pórfogó (sár fogója) ... elhagyta a nénííí... :-(( Egy váltó gombot is vadászok majd ... ha bontóba lesz , mert megkarcolta a fuxos ujja ... ,-))
Tényleg megérdemli az elején odafigyelni..., és szép marad .
Ja milyen picúrka az olaj szűröje ?? ... hmm...kicsit nagyobbra gondoltam ...
Ha családon belüli, ismert előélettel akkor nem szóltam. Ebben az esetben viszont valószínűleg keveset jártak vele azt is jó eséllyel helyben. Csinálj rajta egy olajcserét (rendes olajjal ami nem csak a viszkozitást hanem a fiat teljesítményszint előírást is teljesíti asszem ez való hozzá: FIAT 9.55535-G2, de nézz utána) utána meg hajtsd meg egy hosszabb úron autópályán magas fordulaton. 50.60 km elég lesz. Ijesztgetni nem fogunk. Ha jön aprobléma akkor jön, ha nem akkor nem.