Szolgálati közlemény: sikerült végre felkeresnem a présházat, ideje volt, mert már a navigációs tartalékot is kifogyasztottam a vörösborból. Jelentem a rend helyre állt. Holnap nappali fénynél majd lefotózok pár érdekesebb cuccot amit elhoztam, bár az relatív, hogy kinek mi az érdekes. Lehet hogy inkább egy rövid listát teszek fel néhány képpel, hogy ne terheljük túl a tisztelt látogatókat meg az Index szervert :-)) és akit érdekel, még mindig kaphat több infót privátban.
Igazad van ne tévesszük meg a publikumot, az AGR (meg az összes pörgettyűs cucc) 36 V 400 Hz váltóáramot kapott, az meg átalakítva a 115 V 400 Hz generátoroktól jött normál üzemben. Az egyenáramú hálózat volt 28 V-os, ezért az akksikról viszont vészüzemben megint csak át kellett alakítani a delejt (36/400-ra), hogy pörögjön aminek kell. A Bendix viszont garantáltan 28 V egyenáram (DC) táplálású. Ha nincs bekötve a rendszerbe (delej + transzponder), akkor is kiválóan funkcionál mint precíz magasságmérő, csak hát arra luxus használni, ha ennél többet is tud.
Kérdésed zavarba ejtő, az AGR hátulján (ha jól számoltam) egy 19 tüskéből álló szabvány szovjet/orosz fiski-csatlakozó található, úgy hogy a delejen kívül még más adat is jött-ment ott egykoron. Tehát ha van Tu-154-esed, nem árt ha műszaki javító/ellenőrző laborod is van hozzá… Ha nincs, akkor csak dekoráció. A 27 V stimmel. Az USA magasságmérőnél se tudom, hogy elektronikusan milyen, csak az esztétikai és a barometrikus állapotát (mindkettő kifogástalan). Az egyszerűség kedvéért ennek 20 vagy 21 tüskéje van hátul azzal a kiegészítéssel, hogy ez meg egy echte jenki fiski hasonló (28 V) delej-igénnyel.
Sziasztok, kiegészíteném a 430-as hozzászólásom. Sajnos a présház látogatásra még nem került sor, pedig fogytán a borkészletem (mostanában sok volt a hó arrafelé), de a padláson csak találtam még két érdekesebb műszert. A mellékelt AGR 72A tartalék műhorizont egykor a Tu-154-esen szolgált, a cpt műszerfalán volt jobbra fent. 5.000 Ft-ért megválok tőle.
A másikat igényes vevőnek szánom 10.000-ért. Ez egy amerikai Bendix ALTIMETER-ENCODER, a felső méréshatára 20.000 feet, a tömege az azonosító táblája szerint 2 font (csaknem egy kg, van benne anyag rendesen). Finom kis szerkezet, de csak a barometrikus részét tudtam tesztelgetni, nagyon érzékeny. Egyébként 28 V egyenáramot kap a hátsó csatlakozón, amelyen a jelek távoznak a transzponderhez. Az érdeklődést továbbra is a lalipolgar@gmail.com emilcímre várom. Ha az időjárás engedi, talán a hétvégén eljutok végre a présházba is.
Gyűjteményembe keresek reális áron repülőgép műszereket akár üzemképtelen állapotban, műszerfal paneleket, akár üres vagy hiányos állapotban, kapcsolókat, pilótafülke paneleket, berendezéseket, lokátor indikátor paneleket, stb. Ha akad ilyen holmi eladó vagy esetleg elcserélhető sorban, a 9mmmak@gmail.com címre várnám az ajánlatokat. Cserébe -természetesen a készpénzen kívül- értékegyeztetéssel magyar katonai ruházatot, felszereléseket, illetve hivatalosan hatástalanított, bizonylattal rendelkező kézifegyvereket is fel tudok ajánlani, ha valakit érdekel ilyesmi.
Szolgálati közlemény: az általam feltett összes cucc elkelt. A szerény bevételen túl élmény volt, mert sok érdekes és főleg értékes repülésbarátot (szakit) ismertem meg. Kb. egy hónap múlva jutok hozzá, hogy még egy helyet (présház) megnézzek, talán ott még maradt valami.
Mindenkinek kössz még egyszer az érdeklődést, akkor a bazár egyelőre bezárt.
Csináltam egy kis padlássöprést, eladók az alábbi cuccok:
Egy db feetes és öt db méteres magasságmérő (ebből kettő az eredeti hungarocell dobozában) 5000,-Ft/db egységáron. Praktikus ajándéknak is karácsonyra, én például két feetest és egy méterest használok barométernek, persze a feetes ugye háromszor precízebb. Aki előbb jelentkezik, még válogathat.
Van egy vario és egy sebi műszer is, továbbá egy vadi új KI-iránytű szintén a saját dobozában. Ez ugye minden szovjet (orosz) repülőgép tartozéka, bár a legújabbakat már nem ismerem, lehet hogy azóta modernizálták ezt is.
Van továbbá egy Tu-134-es indítódoboz, ezért annak idején egy üveg blended skót viszkaszt adtam, amikor bontották szegény madarakat. ennyiért most is elvihető, bár ez tényleg csak dísznek jó, de kétségtelenül unikális darab, szerettem annak idején az igazit is.
Végül vihető a mellékelt „fantázia” műszerfal, két hely azért üres rajta, mert azok csak kb. 70 mm-esek, és semmi nem fért bele, kivágni meg lusta voltam. A gyerekeim kicsi korukban ezzel „hajóztak” az asztal alatt berendezett pilótafülkében Kamov botkormánnyal meg még pár ezzel-azzal. Jut szembe, valahol megvan a botkormány is. De szerencsére egyik se lett pilóta, van rendes szakmájuk, mint az apjuknak.
Akit érdekel, a lalipolgar@gmail.com emilen kecsegtessen. Budapesten van minden, esetleg vidékre el tudom küldeni utánvéttel, de akkor a posta is kaszál egy kicsit.
Korrekt áron eladó egy kifogástalan állapotú, tökéletesen működő, orosz (szovjet) gyártmányú ACsSz-1 repülőgép fedélzeti kronográf saját gyári dobozában, a rögzítő pántkerettel együtt. A műszerfala „K” jelzésű, tehát nem foszforeszkáló (az a jóval régebbi „B” változat volt), ezért este a pilótafülkében piros fényt igényelt.
Aki esetleg nem, vagy alig ismerné: a 25 köves mechanikus (kézi felhúzós) szerkezet dupla rúgóházzal, svájci horgony-járattal, Breguet-spirállal kompenzált billegővel rendelkezik. Három funkciója van.
Hagyományos óraként (a nagy mutatókkal) kijelzi a pontos időt órában, percben, másodpercben. Elég jól látható, mert a műszerfal kb. 7 cm, maga az óra 8 cm átmérőjű.
A felső kisméretű számlapon (egy kismutatós másik órával) méri a gép „saját idejét”, illetve a repülés időtartamát (vrémja poleta). Itt a 12 órás osztáson kívül egy kis ablak is van, ami vagy fehér, vagy piros-fehér, vagy piros (létezik fekete változatú is). A baloldali piros gomb benyomásával lehet változtatni, egyébként ezt kihúzva lehet a nagy mutatókat beállítani és ugyanezzel a gombbal a szerkezetet felhúzni (balra forgatva és benyomva). Tehát az ablak-gomb kombináció egyfajta üzemmód kapcsoló (átváltó). Például a pirosra/feketére elindul a repült idő (a másik kettőnél nem).
Az alsó kisméretű számlapon a stopper használatakor 60 perces kiosztásban képes a rövidebb időszakok mérésére, illetve „gyűjtésére” percben. A stoppert a jobb oldali gombbal lehet elindítani, illetve nullázni, de egy „puszk” felirat és egy nyíl jelzi, hogy előbb el kell forgatni, mert két állása van. Az óra elindítása felhúzás és beállítás után ezzel a gombbal történik (balra elforgatva). Stopper üzemmódba lépve a hagyományos óra tovább működik, csak a másodpercmutatót „veszi el” tőle a stopper. Tehát a „puszk” után mindig elindul a másodpercmutató is óra üzemben.
Miközben a hagyományos óra folyamatosan működik, a másik kettő ettől függetlenül, együtt vagy külön is. Elméletileg 3 napig képes járni, de a pontos működéshez célszerű kétnaponta felhúzni és szükség szerint be kell állítani a bal oldali piros gombbal. Naponta átlagosan maximum 3-4 másodperc eltérése keletkezhet, ami ugyan nem konkurencia egy kvarcórának, de egy mechanikus órától szerintem kiváló teljesítmény. A hátlapon van egy +/- szabályozó, és a 27 V-os fűtés csatlakozója, mert a rendszer kb. 20 fokos hőmérsékleten tartotta az óra belső terét a legkeményebb szibériai fagyban is.
Kihasználatlanság miatt eladó egy 1 éves Fuji Finepix S1600-ás fényképező,teljesen új karcmentes állapotban ( 3 év kiterjesztett garanciával, 2014.02.15.-ig ). A kijelzőjén még rajta van a gyári fólia. Főbb jellemzői: 12 megapixel, 15x-ös optikai zoom, 3" -os LCD. Kb 200 fotó készült vele.
irányára:33.000 Ft
érdeklődni a következő címen lehet: bamboonine@gmail.com
Eladó egy hordozható 2 személyes intercom. Saját elemmel dolgozik. Mobiltelefon csatlakoztatási lehetőséggel. Teljesen új, dobozos. Ára 19500.- HUF
Eladó ezenkívül KT76/A transzponder. Tartó és csatlakozó nélkül. Hibátlan műszaki és nagyon szép esztétikai állapotban. Tartozékok beszerezhetők. Ára 60000.- HUF
Eladó egy kisméretű Collins A/C módú transzponder. Tartókerettel, kábelezéssel. Hibátlan műszaki és szép esztétikai állapotban. Kívánságra képet küldök. Ára 60000.- HUF.