Keresés

Részletes keresés

Dudari Creative Commons License 2025.07.10 0 1 72524

Tapolca Keszthely

Tegnapi villámlátogatás:

 

Nézzük: OFF

ON

 

A buszok zöme klímás a vonat pedig egy fűteni nem tudó M62 és ami mögött klíma nélküli kocsik állnak...

Előzmény: trizs77 (72514)
Racilaci Creative Commons License 2025.07.10 0 1 72523

Pontosan erről van szó.

Előzmény: sosiforda (72520)
Racilaci Creative Commons License 2025.07.10 0 0 72522

Ha nem rendes, menetrendi szerelvényt pótolt a retro faros, akkor elnézést kérek - az más helyzet. 

 

(Mondjuk akkor meg az a kérdés merül fel, hogy ebben az esetben meg minek a klímás Credo pótlóbusz, de hagyjuk.)

Előzmény: nonick7 (72519)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.10 -6 1 72521

Ha nem a faros ment volna másodrésznek az Econell mögött Keszthelyről Tapolcára (27 km) hanem elküldték volna a keszthelyi dottót, akkor most felháborodott vagy újjongó cikkek jelentek volna meg ?

 

 

sosiforda Creative Commons License 2025.07.10 0 15 72520

>Az már egy másik kérdés, hogy sikerült-e megfelelően tájékoztatni az utasokat és szokásos módon funkcionális analfabéták voltak vagy valóban gond volt a tájékoztatással. Ezt csak az tudná megmondani aki akkor ott volt.

 

Többször jártam már úgy vonatpótlásnál - legutóbb idén Veszprém és Ajka között - , hogy beáll beszállítani 1 db. vonatpótló busz.

Abba beterelik, "bezsúfolják" az utasokat.

Az idézőjel azért van, mert mindenki felfér egy buszra, mindenki ül, de nyilván kényelmesebb lenne, ha nem ülne melletted senki, jobban férnének a csomagok.

Az első gondolatod persze az, hogy felfértél, utazunk.

 

Ezután szépen elindul 2-3 pótlóbusz. (A többiek csukott ajtóval várták végig az első kocsi beszállítását.)

Elöl megy az, amiben én ülök a többiekkel jó szorosan, de ne válogassak és ne urizáljak és megy mögöttünk, utasok nélkül ÜRESEN még 2 db. pótlóbusz.

Végig, ugyanoda.

Ekkor kezdek el gondolni a csomagelpakolás kényelmére, hogy ennyi üzemanyaggal, emberi erőforrás ráfordítással akár még kényelmesebben is utazhattunk volna.

 

Nem tartom magam funkcionális analfabétának, bár megtréfáltak már engem is sokszor a tömegközlekedésben, mégis nyilván felszállok ilyenkor az elsőre, aminél ott a kalauz, amire felterelnek mindenkit, nem kezdem el kérdezgetni a beszállításkor zárt ajtajú pótlóbuszok vezetőit, hogy akkor most ők is indulnak-e és, hogy melyik buszon megy majd a klíma.

 

---------------

 

Úgy látom a farosos pótlás is hitvita lesz, ebben is kettészakad az ország :(

 

Ha nincs más lehetőség, akkor pótoljon faros, vagy aki elmegy vele, annak akár pótos IFA is.

 

Csak.

A dolog visszásságát néhányan abban látják, hogy a Credo buszok többségére felkerült reklámként a "10 vállalás", ahogy rádióreklámokban, megállóhelyi plakátokon is halljuk/látjuk, hogy ez most aztán az Utasok Éve.

 

Január óta hallgatjuk, hogy most aztán klímás pótlóbuszok teremnek minden bokorban, főleg nyáron a Balatonnál.

 

Jó időben, a haváriahelyzet elmúltával erődemonstrációként megrendezik az Etele téren/Déli pu-nál/Fóti AUCHAN parkolóban 300 busszal az első Kelet-európai Pótlóbusz Fesztivált.

(Közben az Etele téri buszállomásra/ról induló buszjáratok közül azért 1-2 csak kimarad eme Pótlóbusz Fesztivál idején is.)

 

Ezek fényében tűnik visszásnak néhány embernek, hogy a Balatonnál pótol a faros (is), mert nincs elég más busz.

 

Ezek a vállalások/igéretek nem voltak a 4-es vonali pótlásnál, de haváriahelyzet volt, így - bár a közlekedésmániások számára akkor is szenzációszámba ment - jobban hihető/elfogadható volt, hogy nincs más busz erre a célra.

 

 

 

 

 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (72497)
nonick7 Creative Commons License 2025.07.10 0 5 72519

b., ha kifejezetten retró-útvonalon és -céllal (nem pedig a közszolgáltatás részeként) zajlik az utaztatás.

 


egy nosztalgia szerelvény volt pótolva

Előzmény: Racilaci (72518)
Racilaci Creative Commons License 2025.07.10 -3 4 72518

Igen, értem a helyzetet. Van egy szarcsomó szolgáltatás az év minden napján, amire cukiskodásból az egyik nap ráírjuk, hogy retró. 

 

Köszi, ezt nem kéri a többség. Persze a közlekedésmániások ezt nem értik, hisz ment mellette "minden igényt kielégítő" Ekenyél is, csak a másodrész volt 50 éves. 

 

Ez belefér akkor, ha:

a., kb. sosem találkozik 30-50 éves járművel a t. utas

b., ha kifejezetten retró-útvonalon és -céllal (nem pedig a közszolgáltatás részeként) zajlik az utaztatás.

 

 

Persze így is belefér, csak senki ne csodálkozzon, ha ebből rosszalló sajtóhír vagy rosszalló politikai bejegyzés lesz. Az emberek ugyanis lassacskán nehezen tudnak különbséget tenni a tiszta szívű és a cinikus kezdeményezések között. És ha vonatról buszra átszállva azt látom, hogy kb. ugyanúgy az 1970-es években közlekedett mindkettő, akkor nekem is nehézséget okoz dekódolni, hogy ez most retró vagy a sztenderd napi üzemzavar egyik velejárója. 

 

Előzmény: Obus (72517)
Obus Creative Commons License 2025.07.10 0 2 72517

Szóval a minimum az lenne, hogy a szart ne adják el cukiskodásként. 

 

De itt nem kényszerből lett a két Ikarus elküldve vonatpótlóba, hanem mert a retró tematikába illeszkedtek, és miért ne.

Előzmény: Racilaci (72516)
Racilaci Creative Commons License 2025.07.10 -1 3 72516

Talán mert közszolgáltatás címén nem ezt a "megoldjuk okosba', ahogy sikerül, vagy ha nem, hát nem" ("akkor legfeljebb lelőjük a vonatinfo-t") - megoldást kapják orrba-szájba. E vidéken viszont kb. ez a hozzáállás dívik mindenhol, pl. a kórházakban is. 

 

Itt az emberek nem arra vágynak, hogy visszarepüljenek a '70-es évekből, mert abban vagyunk egy sima hétköznap a Bzmot-vonaton, kb. az összes alsóbb rangú út random szakaszain (vagy az egészén), az iskolákba vagy a kórtermekbe belépve, vagy épp a kórházi offline sorszám-váltási "rendszerben".

 

Szóval a minimum az lenne, hogy a szart ne adják el cukiskodásként. 

Előzmény: attus germanicus (72512)
névtelen Creative Commons License 2025.07.10 -1 2 72515

Nem baj, ha jelenik meg egy cikk a farosról, de a címnek valahogy így kéne kinéznie: "Bevetésen a nosztalgiaflotta - újra forgalomban a régmúlt büszkesége"

Előzmény: trizs77 (72514)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.10 -1 1 72514

Milyen cikk jelent volna meg ha a klímás Econell mellett nem egy faros a másodrész hanem egy C56-os ?

Előzmény: névtelen (72513)
névtelen Creative Commons License 2025.07.10 -1 3 72513

Azt gondolom, hogy nagyon nem jó irány, ha a haváriás helyzetek kreatív megoldását a hétköznapok szabályaival (bürokráciájával) mérjük.

Vajon mi a nagyobb kockázat? 

Hogy hűgutát kap valaki a hangos, régi de működő pótlóbuszon, vagy az, ha nem jut el a céljához, vagy csak sokkal később (sokkal fáradtabban).

De, nézhetnénk az URAL-os pótlást? Mi a nagyobb kockázat? Ha valaki nem jut haza, vagy hogy nem kényelmes az URAL ülése?

Aki fél, még mindig dönthet úgy, hogy nem száll fel...

 

Egy havária helyzetben mindig más a kockázati kalkulus, mint egy normál esetben. Ki merne akadékoskodni, pl, egy árvíz ellen menekülő buszban, hogy nem szállít álló utast, amikor a túlélésről van szó, például.

 

Nagyon rossz irány, ha a jó szándékú, érdemi segítség "ajándéka" a gúny és a büntetés.

Persze, a régi hangos busz helyett mindenki újat szeretne, meg klímást, meg inkább menjen a vonat. Csak a realitás más...

Előzmény: trizs77 (72511)
attus germanicus Creative Commons License 2025.07.10 0 0 72512

Dehogynem, sőt, még ilyenebb is. 

Csak itt nincs politikai háttere.

Előzmény: bendeguz90 (72504)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.09 0 2 72511

Az mindegy, hogy én már mit értek meg vagy mit nem.

De tudom, hogyan működik a rendszer.

 

Akiknek szerepük volt ebben már megírták, meg íratták velük a második

 

Igazoló jelentés - üket is.

 

Megjegyezték egy életre.

És a főnökeik is.

Még párszor a végrehajtók orra alá fogják ezt dörgölni.

 

 

 

Előzmény: Racilaci (72510)
Racilaci Creative Commons License 2025.07.09 0 3 72510

Szomorú, hogy ezt értetted meg ebből.

Előzmény: trizs77 (72509)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.09 -1 0 72509

Amikor a faros a 4-es vasútvonalon pótolt és nem egy járatot hanem egy héten át, akkor nem kapott szívinfarktust se politikus se firkász.

 

Ebből csak az vonható le tanulságul, hogy ha ezentúl valaki retro busszal mer pótolni vonatot, buszt akkor annak el kell törni a kezét.

Fegyelmit kell neki adni.

stb.

 

Előzmény: Racilaci (72508)
Racilaci Creative Commons License 2025.07.09 0 4 72508

Szerintem nem érdemes keverni az árvízhelyzetet azzal, amikor egyszerűen csak a néhány hete még tök fölöslegesen Bp-re vezényelt 300 klímás pótlóbuszból nem akaródzott eggyel többet Tapolcára / Keszthelyre rendelni.

 

Nyilván nem nem-akaródzás az igazi ok, hanem az, hogy a tapolcai, meg a keszthelyi volánüzem is nyilván pont ugyanúgy van kifeszítve, mint minden más helyközi üzem, hogy gyakorlatilag a saját pótlásukra sincs elegendő járművük. (Nyilván ezen nem segít, hogy heti rendszerességgel irányítanak át Békésből Szabolcsba, Somogyból Borsodba, Hevesből Bajára stb-stb. buszokat, csak mert úgy épp hat és fél napra "rendben van" az Excel-állomány.)

 

Örültek, hogy ezzel a remek ötlettel megspórolnak egy műszakot / járművet. Mondom, tisztán mint a szaki, aki azt hiszi, hogy ha fehér szigszalaggal leragasztja, akkor nem látszik, hogy félrefúrt a falba.

Előzmény: trizs77 (72505)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.09 -1 3 72507

Nem számít, hogy teljes mértékben semmi vették a józan észt meg a biztonsági előírásokat.

 

----------------------------------------------------------

 

Már megint butaságokat írsz 300 km-ről.

Füllentesz.

 

Mert lusta vagy mint a föld előkeresni a videót.

 

4 URAL pörgött.

2x2 db.

Mind a 4 kocsin 4 katona dolgozott.

Kettő hátul segítette az utasok fel és leszállását.

Volt létra is.

 

Minden biztonsági szabályt betartottak.

Egyik URAL se volt se alacsonypadlós, se légkondícionált.

 

https://iho.hu/hirek/fakarusz-reload-130614

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (72503)
Racilaci Creative Commons License 2025.07.09 0 9 72506

Szeretném jelezni, hogy Miskolcon az MVK a hónapokon át tartó súlyos, napi 5-6, esetenként 8-10 fordát érintő járatkimaradásos időszakában kínjában már nyúlt ehhez a megoldáshoz: egy felújított Ik-280-ast dobott be a forgalomba. (Ráadásul jó érzékkel a legzsúfoltabb vonalra rakták.)

 

Ott is ment a cukiskodás, hogy retró...

 

 

Hát nem. A retró az egy olyan dolog, amire az ember rákészül, amiért akár száz kilométereket is utazik - nem feltétlenül a családtagokkal együtt, akiknek a szemében ez egy bolondéria. És amire úgy kb. minden tízezredik ember érez bármilyen érdeklődést, affinitást.

 

 

Amikor utazik az ember, akkor valami normál szolgáltatást várna. Pláne akkor, amikor:

 

- nagy garral ki van plakátolva az ország, hogy most "MÁV/Busz új járműveket vettünk"

- miniszterúr klímagaranciáról hadovál hónapok óta (nyilvánvalóan mindenki által átlátható blöffként)

- jól láthatóan minden erőforrás a Balaton környékére van koncentrálva, aminek eredményeként az ország többi része kb. le van ejtve

- amikor összeomlik a balatoni vasúti közlekedés, akkor megint nagy garral 300 klímás pótlóbuszt rendel fel miniszterúr a semmire Bp-re

- az elromlott WC-jű IC-t képesek pisiszünetre olyan megállítani, ahol nincs nyitva a budi (pedig ugye nagy, országos felújítási programot is meghirdetett néhány hónapja a budiügyi miniszter)

- mindezek mellé az ország kb. egyetlen vasúti járatának utasai se lehetnek nyugodtak annak kapcsán, hogy kábé pontosan leközlekedik-e a járatuk.

 

Ezek után ez a cukiskodás nem esik jól.

 

Ez olyan, amikor a szaki a garázsfeljárót a negyedik visszahívásra se képes normálisan megcsinálni, mindig megsüllyed a beton, s erre jópofizva ráfektetne a lukra egy rózsaszínre festett deszkát.

 

 

 

Nem. A MÁV/Volán jelen állapotában ne retrózgasson előre bejelentés nélkül, hanem próbálja magát összeszedni és leközlekedtetni normálisan a járatai 99,9%-át.

 

 

 

---

 

Igen, értem, amit Trizs ír: megoldották a '70-es években úgy, ahogy. Nagyjából abból van mindenkinek elege, hogy kb. ott tartunk, hogy vagy megoldják úgy, ahogy - vagy esetleg úgy sem. És ez bizony már inkább a '60-as évek szintje.

trizs77 Creative Commons License 2025.07.09 -2 1 72505

van más megoldás is.

 

URAL helyett adhatnak Szob vá.ra egy kommunikátor kislányt is :

 

Kedves utasok !

Szobról Letkésre most nincs út mert az Ipoly elöntötte.

Megmutatom, hogy merre sétáljanak el az erdőn keresztül Letkésig.

Jót tesz Önöknek.

Tágul a tüdejük.

Pár óra és ott lesznek.

Jó utat kíván Önöknek a MÁV-Volán.

 

 

Előzmény: bendeguz90 (72503)
bendeguz90 Creative Commons License 2025.07.09 -1 1 72504

Külföldön nem szokott történni hasonló. 

Előzmény: torqmatic (72498)
bendeguz90 Creative Commons License 2025.07.09 -2 1 72503

"Feladat volt, megoldották."

 

Így van. Nem számít, hogy teljes mértékben semmi vették a józan észt meg a biztonsági előírásokat, de fő, hogy a feladatot megoldották :(((

Előzmény: trizs77 (72495)
Fradista Utazó Creative Commons License 2025.07.09 0 4 72502

Ennek alapvetően, 99%-ban, politikai háttere van. Annak meg legfőképpen Lázár és Vitézy személyes csörtéje adja a hátterét. 

Maga a busz csak úgy kerül a sztoriba, mint Pilátus a krédóba, a történet nem a buszról szól. 

Előzmény: torqmatic (72498)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.09 -1 1 72501

ez arra volt most jó, hogy minden retro buszvezetőnek megtanítsa :

 

 Nehogy segíts mert a bolondok másnap tíz cikket írnak ellened.

 

 

Obus Creative Commons License 2025.07.09 -1 2 72500

Kb. semmi negatív visszhangja nem lenne szerintem, ha hazánk önjelölt közlekedési szakértője nem posztol róluk. Egy utas óbégatott csak miatta a saját profilján.

Előzmény: torqmatic (72498)
Obus Creative Commons License 2025.07.09 0 3 72499

Ami ráadásul az egyik retró szerelvény pótlására lett elküldve? De amúgy a retró hétvége tematikájába passzoltak és nem is buszhiány miatt küldték őket.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (72497)
torqmatic Creative Commons License 2025.07.09 -4 7 72498

Érdekes amúgy, hogy ha külföldön történik valami hasonló, akkor "jajj de jó, jajj de menő, jajj de egyedi, mennyire adnám", de ha itthon, akkor "úristen, armageddon, ennél már nincs lejjebb", stb...

Előzmény: prOBIgy95 (72492)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2025.07.09 -1 2 72497

Ha nincs ott a Faros, mint tartalék a retro hétvége buszos programjához akkor csak az 1 Credo ment volna, de mivel ott volt igy az esemény apropóján bevetették. Az már egy másik kérdés, hogy sikerült-e megfelelően tájékoztatni az utasokat és szokásos módon funkcionális analfabéták voltak vagy valóban gond volt a tájékoztatással. Ezt csak az tudná megmondani aki akkor ott volt.

Előzmény: prOBIgy95 (72494)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.09 0 0 72496

Tessék elképzelni, hogy mi történne, milyen cikkek jelennének meg holnapután ha holnap ilyen esetek esnének meg Volán autóbuszokkal :

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160619155&t=9007244

 

 

trizs77 Creative Commons License 2025.07.09 -2 6 72495

Én ezt máshogy látom.

 

Áll ott, toporog 50 utas.

Kell a pótlás.

Ok.

 

Van egy Econell ott erre a célra 45 ülőhellyel.

Üljön fel rá 45 ember, mert klímás.

Ok.

 

De ott áll mellette egy faros üresen.

Arra ne üljön fel senki mert nem klímás.

 

Akik ki vagy lemaradtak, üljenek tovább nyugodtan a padokon a vasútállomáson, mert a most elindított légkondis Econell 3 óra múlva visszatér értük.

 

------------------------------------------

 

Más idők szülöttei vagyunk.

 

Én még azt tanultam : megoldani, megoldani.

 

Ha lovaskocsi van akkor azzal.

 

Kicsi sajtót kapott (bár egyik olvtársunk még jó videot is készített róla) amikor 1-2 éve a Szob-Letkés pótlásnál URAL 4320 teherautókkal pótolták a buszokat egy kis szakaszon.

 

És az URAL-on nincs klíma.

 

Feladat volt, megoldották.

Piros pont annak aki megszervezte.

 

----------------------------------------------

 

Lehet keménykedni.

Akkor meg majd azért megy a pampogás jövőre, hogy az 50 utasból 45 ült a klímás Econellel Tapolcáig de 5-nek állnia kellett mert a farost vezető buszvezető közölte, hogy Ő márpedig nem fog még egy fegyelmit kapni azért hogy vonatpótlóként utasokat vitt.

 

Ott van a sín, az utasok felismerik induljanak el rajta gyalog.

 

Ő inkább üresen elmegy Tapolcáig.

 

 

 

 

 

Előzmény: prOBIgy95 (72494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!