aztán tessék ám beszámolni, hogy s mint megy, néz ki az új gép!!!!
(mennyire őrülnek meg a csajok az utcában, mennyire irigykedik a szomszéd, mennyire büszke a család, mennyire fáj a szív a leadott sztilcsi miatt, stb...
FIGYELEM: CSAK SZUBJEKTÍV, ÉRZELMEKTŐL TÚLFŰTÖTT VÉLEMÉNYT AKARUNK LÁTNI!!!!
különben elintézzük, hogy kimoderáljanak örökre ebből a a topicból!! :))))))))))))))))))
(na jó, ez csak vicc, komolyan várjuk az észrevételeket, akár a cerka véresre recskázása után is! :)
Félreértettél, én nem a dízel-benzines relációrol beszélek, hanem az új autók hatamas értékvesztséről. Hiába fogyaszt kevesebbet az új dízel kocsid, sokat veszítesz ahhoz képest, hogy megtartnád a mostani 1,5 éves kocsidat (vagy egy hasonló korú dízelre cserélnéd).
Szóval nem az örömödet akarom elrontani, inkább a többieknek szólok, akik még nem döntöttek, hogy jobban járnak, ha 1-2 év múlva vesznek egy haszált Grandét (akár dízelt, akár benzinest).
A fiatuato.hu-n lévő cikk eléggé marketing ízű ujjongás, azért a Grande Punto mégsem az évszázad autócsodája. Mindenesetre arra a 6-7e Ft-os olcsó casco-ra kiváncsi leszek (önrész stb...)
A motort már hallgattam, mert beindítottam -3fokban, szerintem nem hangos! A hangszigetelése nagyon jó! Kb pont ugyanolyan hangos belülről mint a benzines stlilo, de még menet közben nem hallottam.
Ezt most találtam a fiatauto.hu-n : "Micsoda könnyű kezelhetőség, és végül de nem utolsósorban mindehhez olyan ár, banki finanszírozás és testreszabott casco, ami még a Suzuki Swift költségeit is megszégyeníti."
Drukkolok hogy csütörtökre összejöjjön. Kiváncsi leszek majd az 1.3-as 90Le-ős mocira. Nyomaték, gyorsulás, zaj/pláne hidegben/, motor rezgése. Egy tuti jó kis beszámolót várunk. :-))
Tudom hogy a stiloval most kevesebbet buknék, de számolj bele még havi 20ezret az utiköltségem változatlan ára miatt :D(ez már megintcsak 240ezer évente) tehát ha évi fél millát spórolok vele akkor 3év alatt behozza a lemaradást, és azért vettem inkább a jobbik motorral, hogy ne lehessen kifogásom és legalább 6évig ne cseréljem le!
Aztán van az a hatalmas tévhit ugye, hogy a dízel mikor hozza vissza az árát... Ha egy kicsit elkezdesz gondolkodni akkor rájössz, hogy drágább a dízel mint a benzines, de ha azt a kocsit nem a roncstelepre viszed, akkor arányaiban ugyanolyan drágán el tudod adni később! Egy egszerű példát hozok fel! Én megveszem ezt a puntot most 4-ért, te megvennéd inkább benzinesben ugyanilyen felszereltséggel 3ért! Én ezt eladom 6év múlva 1,5-ért, te meg csak 1,1ért tudod eladni! Annyi hogy nekem ez egy "befeketetés"! Szerintetek nincs igazam?
Én nemolyan rég még mindenképpen benzinest akartam, merthogy mégiscsak az az igazi, de a modern dízelek már annyira jók(engine of the year), hogy be kellett valljam magamnak hogy nem ér meg ennyi töbletet egy benzines! Tanultam a saját hibámból, buktam egy csomó lóvét, ez van! Ezt már nem tudom visszacsinálni!
A lényeg, hogy elvileg csütörtökön hozom a new verdát, és valószínűleg a ezen a fórumon én leszek az első tulaj, így megpróbálok minden pozitív és negatív(remélem nem lesz sok) tulajdonságot megosztani!
Elég olcsó helyen tankolsz, ha harmad árból akarsz autózni... Ha a te számaidnál maradunk is, km-enként spórolsz kb 14 Ft-ot, ami éves szinten 420e ft megtakarítást jelent. Ehhez képest az autó bukik az első évben kb 1 milliót. A Stiloval meg buknál kb. 300 ezret. Szerintem anyagiag bőven rosszul jársz a cserével.
Általában 7,5 körüli, ebben volt sok autópálya. Én nem azt mondtam hogy a 300km az már az oda vissza út, és én úgy számolom az utiköltséget hogy oda vissza mert valahogy haza is kell jönni :)! Bocsi hogy félreérthető voltam. Úgy számoltam mindig hogy 8literes a fogyasztás és ezt beszoroztam a megtett út század részével és megszoroztam 300-al :D tehát 6*8*300 ;)! Eddig még senki nem kötekedett hogy ez nem reális ár, mert mindenki tisztában van vele hogy drága a benzin, ahhoz meg semmi közük hogy mennyit fogyaszt a stilo, dicsekedni viszont nem fogok nekik, hogy a punto mennyit eszik :)))!
Persze hogy nagy az értékvesztés, de ha azt számolom hogy kb évi 30000km-t megyek vele, és a dízel utiköltségét azt 1/3-ad árból hozom ki akkor már mindjárt másképpen fest a dolog! Ha meg azt is beleszámolom, hogyha én zenélni megyek valahova akkor 300km-re kb 15000Ft-os utiköltséget számolok, akkor már ezzel is egy csomó lóvét spórolok hétvégenként! A Puntot azt már hosszú távra tervezem, tehát majd visszahozza az árát, nembeszélve a kényelemről, sőt még tetszik is a járgány!
Most nem emléxem puntosan mennyi a különbség a két verda közt de asszem 400-500 lepedő, annyiból lehetne etetni a benyásat... Nekem most egy 2 littyás Granturismo Tipom van attól tartok ehhez képest mindkettő elég karcsú lessz combban, szóval a teljesítményükkel is bajom van az 1,9 ára pedig horrible!!!
Szerintem is drága mert (bár én is FIAT őrült lettem) azért a közvéleményben elterjedt hiedelmek mellett a japánokkal egy árban árulni merész.
Szerintem lesz itt még akciJóózás különben csak a magunkfajták nyúvadnak majd meg érte.
Másik dilemmám: milyet vennék?
nincs normális benzines! Szerintem az 1,4 16V-s is épp csak elfogadható lesz (februártól). Minyima egy 1,6-os moci kék bele
Dízel?!?
Drága és még sosem vezettem, d én dinamikus autózás párti vagyok, félek hogy az 1,3 Mjd 90 Cavallója minden előnye ellenére sem elég fickós, viszont jóval drágább
Így van mindegyiknél. Ezért nem értem, hogy miért jó hitelből új autót venni. A Stilo ára innentől kezdve már nem csökkenne annyira, én biztos nem cserélném le az új Punto-ra.
Az új puntoval van valami nagyon fasza szerződés állítólag, ez miatt suzuki swift-el lesz egyárban a cascoja. De majd kiderül! Eddig ezt csak mondták a kereskedésben, de csak nem hazudtak :)
A 100-120e tényleg nem olyan drága, csak ha alufelnivel kéred, akkor venned kell még négy acélfelnit és disztárcsát télire kb 50-60e-ért. Na ha ezt is hozzáveszem akkor azért már drága. Inkább kérem acélfelnivel és veszek hozzá kb 80-90e-ért külön alufelnit, igy spórolok kb. 50e Ft-ot.