Nem kértem hozzá, mert nem rendeltem a kocsit, tehát egy sima blaupunkt cd lejátszó(no mp3) van benne, a stiloé szebben szólt sokkal :(
Eddig ez a legnagyobb gondom vele, de ezt már írtam valamelyik fórumon, hogy a rádiója nem a legjobb!
Ha jól emléxem a totalcar tesztjében is megemlítették a rendkívül rövid fékutat, erre a bild szerinte meg szar???
Ez azért már egy kicsit durva :S! Lehet hogy jégen próbálták :D
Lehet, hogy beülnének egy ferrari forma1-es autóba, úgy szálnának ki hogy az ő 1,2-es 8 szelepes polojuk sokkal jobban megy! Már ezt sem tartom elképzelhetetlennek.... és felhoznák extraként, hogy csak pólóval lehet vizespóló versenyt rendezni :)
Érdekes dolog ez a fékút. Ugyanis méterre pontosan 39m-et mértek, ami megegyezik az A6 3.0 V6 TDI quattro-éval. Sőt a BMW 530xd és Mercedes-Benz E 320 is 40 m-es fékutat produkált. Akkor azok is szarok? :O
A másik hogy az ujságírók és 2-3 rallyversenyző szavazata alapján a Punto kapta az aranykerék díjat Németországban. Akkor a Bild mit is akar igazából?
Gratula a kocsihoz, a fogyid a bejáratás után valószínűleg még csökkeni fog. Az Autobildes tesztet ma olvastam, igazából hátránynak a nagy fékutat írták, de e szerint az se igaz. Dehát német újságban amúgy is csak német kocsi győzhet. Apropó, autórádióból mit kértél, az alap CD-set vagy a feláras MP3-asat? Most is Blaupunktot raknak bele? A Puntó II-mben gyárilag az van, de iszonyú ótvarul szól.
Fékek túlságosan is jók! Majdnem kirepültem a szélvédőn akkorát fékezett, pedig a stilon sem voltak rosszak a fékek! A futómű nem tökéletes, mert hiányzik róla még valami:
majd ha ez rajta lesz, akkor lesz tökéletes :D
A viccet félre téve, szerintem el van találva minden!
Tegnap óta megvan a grande puntom, csak nem lehetett írni a forumba!
A véleményem tök ugyanaz mint úgy általában az újságokban, tv-kben lehet hallani(Kivéve autobild, mert azok *uzik)!
Csak talán nekem még az is tetszik, hogy megfordulnak utánna az utcán, meg egymásnak mennek az emberek annyira nézik :)))!
Nagyon feltűnő előlről a "kis maserati" és a motorja sokkal könnyeben viszi, mint a stilot az 1,4es!!! Hegynek olyan vidáman megye felfelé, mintha a stilo menne lejtőn :D! Érdemes kipróbálni, nemhiszem, hogy csalódna valaki is benne.
Nagyon jó színt válaszottam, amikor letisztíva megláttam a szalonba, majdnem leesett az állam, annyira szép ez a kék! A felnik, szintén nagyon gyönyörűek, de még csak most kezdődik a tél :'(! Az első pár km-en azt véltem felfedezni, hogy egy kicsit hosszú úton jár a váltó, de hamar hozzászoktam, viszont ezt kompenzálja, hogy szinte magától betalál a fokozatkba, csak egy kicsit lökni kell rajta. A fogyasztásom tegnap hazafelé 50km, volt benne egy kis városi, de nagy részben faluk, 60km/h-110km/h-ig mentem vele, 2 személy, + 3db felni a csomiban meg a hátsó ülésen is 1: 4,6l/100km!!! Ez volt az első utam vele, tehát simán lehetséges 4 alá menni, ha már ismerem a kocsit, és hogy mikor a leggazdaságosabb váltani! Utánna nagyon helyben járkáltam vele, pár száz métereket, úgy evett 5,5-6-között asszem! Nagyon élvezni fogom ezt a pár hetet amég ismeretlen az embereknek a kocsi, tök jó ahogy felfigyelnek rá :))))!
Még egy valami hátrány: a stilo gyári zenéje jobban szólt!
"egy ronda nagyobbat (pl. új Ford Focus, új PUG 307, Almera, Opel Astra és társai.."
Mondjuk ha az Astra GTC-t kivesszük, akkor igaz is. Ez az 1 nekem tetszik. Az meg hogy kisebb, az max a csomagtéren vehető észre./- 20-30 liter/ A frissítgetés meg igen nehéz munka, mert régebben megterveztek egy modelt, és az úgy lett 1 egész. Nehéz utánna úgy ügyeskedni rajta, hogy még szebb-jobb-praktikusabb legyen.
Ha csak annyi hibát találtak, mint amennyit a cikkben irtak, akkor én annak csak örülök. Olcsónak tényleg nem olcsó, de inkább vennék egy kisebb de szép autót mint ugyanannyiért egy ronda nagyobbat (pl. új Ford Focus, új PUG 307, Almera, Opel Astra és társai, ma már szinte nincs is szép autó 3,5m alatt mindenből az új széria csak rondább lesz)
Az Autómagazin legújabb számában van egy új teszt a Puntoról, mely igencsak pozitív. Megnéztem a lapkiadót, s nem is olasz, hanem német. :)) Úgy látszik, ez az újság kevésbé irányított mint A.Bildes kollégája, melyből 1 db-ot se veszek, iszonyat gusztustalan az a lap. A Mercis sztori óta pláne.
Itt a Puntonál kiemelték a nagyonjó masszívságot, jól összerakotságot. Remek kormányzás, feszes de jól hangolt futómű. A kapcsolók, váltó müködését japán minőségűnek vallotta. Hibaként hozták fel, a műszerfal fényes és karcolódó felületét, és 130 km/h óra feletti a nagyobb szélzajt, ill. a magas vételárat. Az 1.3-as MJ motor jól vitte a kocsit, kellemesen alacsony fogyi mellett. Az autó súlya 1250 kg volt.
> biztosítást, cascot kötni meg még nemtom! Csak meglesz holnapra!
Azt előre is megteheted. És akkor nem ott kell bohóckodni, és legalább tudsz figyelni a kocsira. Átvételkor MINDENT ellenőrizni!!! (Lásd Stilo homepage listája.)
Én két Fiatot vettem vadi újonnan, és mindkettőn volt valami gyárilag hibás dolog (klíma, esőérzékelő).
Nem ma lesz a nagy nap, és már abban sem reménykedek annyira, hogy holnap, mert nem elvileg tegnap kellett volna telcsizniük, hogy mikor mehetek érte :(!
De azért a holnapot én 90%-osra tartom mert kedden már el volt intézve a regisztrációja, csak vizsgáztatni kell meg biztosítást, cascot kötni meg még nemtom! Csak meglesz holnapra!
Ha megvan és mentem vele pár ezer km-t akkor mondom a véleményeket :D
aztán tessék ám beszámolni, hogy s mint megy, néz ki az új gép!!!!
(mennyire őrülnek meg a csajok az utcában, mennyire irigykedik a szomszéd, mennyire büszke a család, mennyire fáj a szív a leadott sztilcsi miatt, stb...
FIGYELEM: CSAK SZUBJEKTÍV, ÉRZELMEKTŐL TÚLFŰTÖTT VÉLEMÉNYT AKARUNK LÁTNI!!!!
különben elintézzük, hogy kimoderáljanak örökre ebből a a topicból!! :))))))))))))))))))
(na jó, ez csak vicc, komolyan várjuk az észrevételeket, akár a cerka véresre recskázása után is! :)
Félreértettél, én nem a dízel-benzines relációrol beszélek, hanem az új autók hatamas értékvesztséről. Hiába fogyaszt kevesebbet az új dízel kocsid, sokat veszítesz ahhoz képest, hogy megtartnád a mostani 1,5 éves kocsidat (vagy egy hasonló korú dízelre cserélnéd).
Szóval nem az örömödet akarom elrontani, inkább a többieknek szólok, akik még nem döntöttek, hogy jobban járnak, ha 1-2 év múlva vesznek egy haszált Grandét (akár dízelt, akár benzinest).
A fiatuato.hu-n lévő cikk eléggé marketing ízű ujjongás, azért a Grande Punto mégsem az évszázad autócsodája. Mindenesetre arra a 6-7e Ft-os olcsó casco-ra kiváncsi leszek (önrész stb...)
A motort már hallgattam, mert beindítottam -3fokban, szerintem nem hangos! A hangszigetelése nagyon jó! Kb pont ugyanolyan hangos belülről mint a benzines stlilo, de még menet közben nem hallottam.
Ezt most találtam a fiatauto.hu-n : "Micsoda könnyű kezelhetőség, és végül de nem utolsósorban mindehhez olyan ár, banki finanszírozás és testreszabott casco, ami még a Suzuki Swift költségeit is megszégyeníti."
Drukkolok hogy csütörtökre összejöjjön. Kiváncsi leszek majd az 1.3-as 90Le-ős mocira. Nyomaték, gyorsulás, zaj/pláne hidegben/, motor rezgése. Egy tuti jó kis beszámolót várunk. :-))
Tudom hogy a stiloval most kevesebbet buknék, de számolj bele még havi 20ezret az utiköltségem változatlan ára miatt :D(ez már megintcsak 240ezer évente) tehát ha évi fél millát spórolok vele akkor 3év alatt behozza a lemaradást, és azért vettem inkább a jobbik motorral, hogy ne lehessen kifogásom és legalább 6évig ne cseréljem le!
Aztán van az a hatalmas tévhit ugye, hogy a dízel mikor hozza vissza az árát... Ha egy kicsit elkezdesz gondolkodni akkor rájössz, hogy drágább a dízel mint a benzines, de ha azt a kocsit nem a roncstelepre viszed, akkor arányaiban ugyanolyan drágán el tudod adni később! Egy egszerű példát hozok fel! Én megveszem ezt a puntot most 4-ért, te megvennéd inkább benzinesben ugyanilyen felszereltséggel 3ért! Én ezt eladom 6év múlva 1,5-ért, te meg csak 1,1ért tudod eladni! Annyi hogy nekem ez egy "befeketetés"! Szerintetek nincs igazam?
Én nemolyan rég még mindenképpen benzinest akartam, merthogy mégiscsak az az igazi, de a modern dízelek már annyira jók(engine of the year), hogy be kellett valljam magamnak hogy nem ér meg ennyi töbletet egy benzines! Tanultam a saját hibámból, buktam egy csomó lóvét, ez van! Ezt már nem tudom visszacsinálni!
A lényeg, hogy elvileg csütörtökön hozom a new verdát, és valószínűleg a ezen a fórumon én leszek az első tulaj, így megpróbálok minden pozitív és negatív(remélem nem lesz sok) tulajdonságot megosztani!
Elég olcsó helyen tankolsz, ha harmad árból akarsz autózni... Ha a te számaidnál maradunk is, km-enként spórolsz kb 14 Ft-ot, ami éves szinten 420e ft megtakarítást jelent. Ehhez képest az autó bukik az első évben kb 1 milliót. A Stiloval meg buknál kb. 300 ezret. Szerintem anyagiag bőven rosszul jársz a cserével.