Átadták a forgalomnak a debreceni új utasforgalmi terminált
Megindult az észak-déli tranzit forgalom. Jelenleg folyik annak kidolgozása, hogy a saját repülőeszközzel érkező utasoknak át kell-e esni a biztonsági vizsgálatokon.
A reggeli Paris-Budapest MALEV jaratot keptelenseg elerni, ha az ember nem a (meregdraga) belvarosban lakik. Ti. az elso Roissybus (15 euro, az anyjuk mindensegit!) 6:15 kor megy az Opéra-tol, de a metrok csak 5:30 kor indulnak a vegallomasokrol...vagyis pont lekesi az ember. Isteni csoda, hogy ahonnan en indultam, ott - az egyik helyi pultostol szarmazo info alapjan - egy szereny kulvarosi menetrend szerinti buszocska ("helyi BKV-s") mar 5:45-kor elindul...egyenesen a repterre, 4 euro 50-ert... :-) de persze ezt a kis helyi jaratocskat gondosan titkoljak a turistak elott. "Helybelinek" kell lenni hogy az ember ertesuljon rola. Tudom, a Roissy nem videki repter, de a parizsi tomegkozlekedes - ha nem fenyes nappal van - igen videkies tud lenni neha. :-) Csak VGyuri irasara reflektaltam, ha megengedi nekem. Udv! S
Érdemes végigolvasni, mert olyan dolgok kerülnek elő, amikről én sem hallottam, pedig itt élek és foglalkozom a dologgal.
Nem akarom lelőni az összes poént, de reptéri vezetés szerint, ha az OLT hajlandó a reggeli járatot 15 perccel hamarabb indítani, akkor Ferihegyen 4-5 nyugati nagyvárosba induló MALÉV gépet elérnek. Vagyis a ráhordás nem igazán működött.
Nem tudom miért van, csak va egy dejavu érzésem. Tavaly Glasgowban azért kellett 15 fontért taxival mennem a reptérre, mert 06.00 előtt nincs Glasgowban buszjárat, a szakszervezet áldásos közreműködése miatt. Az év vicce lesz, ha ez Debrecenben azért volt így így, mert negyedórával hamarabb kihozni a repülőgép lépcsőjétől 5 perc autóútra lakó személyzetet éjszakai pótlékot gényelt volna, és azt az OLT nem vállalata :-)
Lehet, hogy ezen konkrét esetben nem ez áll fenn, de nem hülyeség, ilyen háttéralkukkal tele van gazdasági élet, nemcsak nálunk, de még a Lajtán túl is.
Herr Früstück, akinek a tulajdonában van a Marhair légitársaság is, egy másik cégének megigérnek Seholsincs városban egy jól jövedelmező üzletet, ezért lenyeli a Marhair Gmbh veszteségét. De fordul a kocka, és aki megigérte neki a rekompenzációs üzletet, nem tudja állni a szavát. Annyira a Marhair sem marha, hogy fenntartsa a veszteséges üzletet :-)
Én meg attól tartok, hogy ez valami politikai háttéralku vagy bújtatott rekompenzáció miatt van, amit még a Toller vezette elsöprő szoclib vezetés kötött és ami most nem működik tovább :-(
Az a heti 3, az vakójában heti 4 (1,3,5,7) amelyet néha ritkítottak, az utasszám meg valóban emelkedik a kezdeti egy számjegyű ma már 20 körülinek mondható. Az AUA lépését több szempontból sem értem, elvégre azért dolgoztak rohamtempóban a kivitelezők Pécsett, hogy az eredeti májusi határidő helyett már márciusra olyan készültségi állapotban legyenek amellyel fogadhatják az AUA-s járatokat (ergo az egész ütemtervet azért sürgették meg nem kevés költségvonzattal, hogy az AUA beindítsa járatát)... Másrészt valaki nyilatkozta azt, hogy az ötven fős Q300 (Dash-8-300) -zal üzemelő járatok már akkor megtérülnek ha van rajta 5 fő első osztályú utas, ezek után gazdaságtalanságra hivatkozni (főleg, hogy állítólag felmérték a piacot és tisztába voltak a bejáratódás időhosszával - bár ennek ellentmond, hogy eleinte úgy kalkuláltak már nyártól de legkésőbb ősszel a nagyobb 72 fős Q400-t járatják) nem egészen elegáns.
Törölte a Pécs-Bécs légijáratát november 11-től az Austrian Airlines(AA). A március óta heti 3 alkalommal közlekedő járatot gazdaságossági okok miatt szünteti meg az osztrák nemzeti légitársaság - közölte Független Hírügynökséggel a cég magyarországi igazgatója Elmar Erger.
A gazdaságtalanság nem a kihasználatlanságból ered, hiszen az utasok száma a járat márciusi indulása óta folyamatos emelkedést mutat - tette hozzá Ács Gyula a Pécs-Pogányi Repülőtér igazgatója, aki úgy véli a légitársaságon belüli átszervezések indokolhatták a Pécs-Bécs járat megszüntetését.
Júniusban már felröppentek hírek a járat megszüntetéséről, de akkor még a magyarországi igazgató, Elmar Erger ezt cáfolta.
Tasnádi Péter, Pécs polgármestere nem örül az AA döntésének, de mint mondta, nem tekinti véglegesnek az ügyet, ezért még tárgyalni fog az osztrák céggel.
Németországban van egy-két utazási iroda, amelyik magyar utakra specilaizálódott és azt hiszem a Wir Reisen kimondottan a gyógyüdülésre. Nekik van charterjük Sármellékre, talán Pécset is megpróbálják.
Igen ez is picit gond már... Egy két éve még jó néhányszor leugrottunk haverokkal Pécsről Harkányba megmártózni egyet. Na most már ez nem nagyon lehetséges az árak miatt. :-(( Egyre jobban nyugatiasodik, mennek fel az árak a magyar árakhoz képest! Igaz az tény, hogy nagyon szépen fejlődik. Mindegy majd ez a jövőben kiderül, mi lesz Magyarországon... Lehet, hogy magánvállalkozásban kéne hozni a német nyugdíjasokat Harkányba? :-)))))
Magyarország különösen 1920 óta Budapest központtú...............
Egyébként felhívnám a figyelmet az AUA-val történt idén májusi utazásom beszámolójára (valamelyik szomszédos topic), amelyben megemlítettem, hogy az AUA - egyébként horror-árakon - hatalmasat kaszál a balkáni átszállókon, tele volt Schwechat az ilyen utasokkal. Nos, pár kilométerrel arrébb is megpróbálkoztak ezzel az üzleti modellel, de nem jött be. Az AUA nem alacsony árakon dolgozó légitársaság, hanem inkább olyan halász, amely a rossz infrastruktúrájú keleti-délkeleti területeken zsebeli a hasznot, mert van rá megfelelő kapacitása és egy igen jó elosztóközpontja (Schwechat.)
De Ferihegy állítólagos drágaságát elfogadva is felmerülne az a kérdés, hogy mi történne akkor, ha BUD vezetése még megfelelő időben és mértékben csökkenti az árakat?
Folyamatban van, már mondta a nagyfőnök. Én meg azt mondztam, hogy a Wizz csak sumákol, mert le akarja verni az árakat.
Lehet benne némi ráció. Ha, csak a Wizz valamennyi járata (és utasainak nagy része) átköltözne a jövőbeni börgöndi vagy szentkirályi reptérre az már gazdaságossá tehetné e repülőterek üzemeltetését. De Ferihegy állítólagos drágaságát elfogadva is felmerülne az a kérdés, hogy mi történne akkor, ha BUD vezetése még megfelelő időben és mértékben csökkenti az árakat?
Pécs messze van Budapesttől. Csak nagyon jó árakért cserébe választanák nagyobb számban budapestiek a pogányi repteret. Az elképzelhető, hogy a külföldi turisták egy kisebb része szívesen egybekötné némi országjárással Budapest megtekintését. Például a villányi régió gasztronómiai, és ha létezne vellness élményeinek feltérképezésével.
Nézzük picit a másik oldalról... Magyarországban az a legnagyobb gond, hogy eszméletlenül főváros központú. Ez mára talán picit javult, de ha a közlekedést nézzük, akkor még mindig katasztrófális. (gyorsforgali utak,vonat,busz,stb...) És ez szerintem nagyon igaz a repterekre is. Ferihegy egyszerűen elnyomja a többit, annak ellenére, hogy így is alig tudja már kezelni a nagy forgalmat.
De köztudott az is, hogy európai szintem Ferihegy az egyik legdrágább reptér, ha nem a legdrágább. Ez ügyben tudom, hogy már sokan tárgyaltak is erről, de eddig eredménytelenül. Olvastam ez után egy cikket, ahhol a Wizzair erről nyilatkozott, hogy valami megoldást szeretnének. Itt jött elő, hogy Ferihegyet pár éven belül teljesen el szeretnék hagyni, és vidékre költözni, de Sármelléket kilőve, mert egy saját bázisú reptér kellene nekik. Így gondolkoztam, hogy mi jöhet szóba. Debrecen szerintem kilőve a távolság miatt, Pécs jó lehetne, de szerintem nem bázisnak, van még Győr, stb... Én szerintem Budapest körzetében sem mennének, mert az nagyon zsúfolt lenne, és a sportrepterek erősen tiltakoznának. Újabban Székesfehérváron jelennek meg olyan írások, hogy itt is fel akarnak húzni egy rendes repteret Börgöndön. Kis gondolkodás után nem rosz ötlet, mert itt sportrepülés nagyon nincs, közel van Pesthez, stb... Persze ide is kéne egy nagy befektetés, stb...
Az egyik fontos adalék Magyarország földrajzi és demográfiai képe. Ellentétben Ausztriával, Szlovákiával, Romániával és részben Csehországgal valamint Lengyelországgal (stb.), a magyar főváros földrajzi értelemben a közepéhez közel fekszik. Ez, megfelelő gyorsforgalmi úthálózat esetén, két órán belüli távolságot jelent a vidéki nagyvárosoktól személygépkocsival. Bár Varsó is centrális elhelyezkedésű (viszonylag), de Lengyelország nagyobb és ott domborodik ki igazán a másik szempont a nagy népesség. Lengyelországban a főváros lélekszáma nem sokkal előzi meg a soron kővetkező öt-hat város lélekszámát. Őt település haladja meg az ötszázezres határt. Szlovákiában Kassa kb. 240 000 lakosú, de Pozsony is csak 450 000, és milyen messze vannak egymástól. Még egy példa Csehország Brno 390 000 a közeli Ostrava 330 000 számmal büszkélkedhet. A többi említett (és nem említett) országban is hasonló a helyzet. Ebből a szempontból csak Ausztria kivétel, de mindnyájan tudjuk miben tér el tőlünk. No, ezt az adottságot nem lesz könnyű átlépni. De ki tudja, mit hoz a jövő?