Volt szerencsém hétvégén a helyi Fiat szalonban alaposan szemügyre venni egy Active és Dynamic felszereltségű gépet. A benyomásaim vegyesek:
Kivülről gyönyörű minden oldalról még a disztárcsákkal is.
A belsejétől már nem vagyok elragadtatva. Az Active-nak eléggé gyászos a beltere. A Dynamic-é se sokkal jobb csak a kárpit színében különbözik, és abban hogy a középkonzol kerete világos színű. Kárpit alig van az ajtón a sok műanyagtól. A műszerfal és a kormány szép, az ajtó ivei is. A középkonzol viszont a német egyszerűséget sugározza, magyarán ronda az előző Puntóéhoz képest. A gombok sima téglalap alakúak, semmi kidolgozás, él rajtuk, olyanon mint egy számológép billentyűi. A szellőztető rendszer tekerői is tiszta primitivek, mintha egy Polóba ültem volna bele. A műanyagok kemények, de a mintázatuk jó. A feláras bőrkormány és bőrváltó nagyon feldobja a belteret, bár a kormány bőr nélkül is jól mutat. A kesztyűtartó nagyobb mint előző Puntóé és két rekesz van benne ez is jó pont. Ami bosszantó, hogy az anyósülésen keskeny a bal lábnak a hely a középkonzol jobb széle miatt.
Ami szintén nem jó ötlet, hogy a csomagtartó nyitógombját felrakták a középkonzolra a city szervó gomb mellé. Kellemes, ha menet közben félrenyúlunk és a csomagtartót kinyitjuk a szervóátkapcsolás helyett: a gombok ugyanis picik és közvetlenül egymás mellett vannak.
Nem tartom jó ötletnek, hogy a tanksapka nem zárható kulccsal. Minden indulás előtt azt nézegessem, hogy megvan-e még a tanksapka? A csomagtartó kivülről kulccsal nem nyitható mert nincs kulcslyuk. Sőt, nincs fogantyú sem. A középkonzolon lévő gomb megnyomásával az ajtó alja 1-1,5 cm-t kifele ugrik, és a pereménél kell felemelni...
A csomagtartó mélysége kb. 1,5 cm-t csökkent az ötajtós Puntóéhoz képest. Jó hir, hogy teljes pótkereket adnak.
A kocsi 19 cm-es hossznövekedéséből egyedül hátul ülve lehet érezni valamit: kb. 5 cm-rel nőtt a lábtér hossza. További 10 cm ráment a gyalogosvédő motorháztetőre, a maradék négy nem tudom hol van, ráadásul még a csomagtartó is összement.
Összegezve kivülről egy gyönyörű autó, sajnos germanoid beltérrel, pár bosszantó dologgal és magas árral. Az alapár azért magas, mert a két alap benzines a műszaki adatai alapján is röhejnek tűnik egy majd 1,2 tonnás kocsihoz. A multijet-tel biztos jó lesz csak az + 400e kapásból.
Sajnos tesztvezetni nem tudtam, mert Multijet-jük nem volt, majd a jövő héten.
Amúgy lehet örülni az áfa csökkentés áldásos hatásának:
az áfa csökkentés és regadó változás miatt a Multijeteknek 50e Ft-tal a benzineseknek kb. 20-30e Ft-tal kellene olcsóbbnak lenniük január 1-től. A Fiat Hungary viszont megemelte a nettó árakat, igy minden maradt ugyanannyi mint decemberben, hurrá...
Nekem jó a du 2, ha szombatra és a dorogi nagyjátszótérre gondolsz a bányász templom mellett...
Azért adnék neked egy számot: pannon, 4 306 603
Jó lenne ha te is megadnád és akkor ha késés vagy elkeveredés van akkor tudunk szólni egymásnak. Bár biztos nem lesz a környéken másik grande p, úgyhogy nem lesz nehéz megtalálni...
Én vagy egy fekete PII vel megyek, vagy egy szintén fekete Nissan pickuppal, még nemtom melyik lesz.
Ja, és nehogy pasit keress, mert nő vagyok... :-)
Ámbár lehet hogy kiváncsi a férjem is a grandéra és velem jön, még nemtom...
Ez igy van, viszont a Fiat disztárcsa az átlagos disztárcsáknál azért tényleg sokkal szebb lett, meg a csavarozás miatt azért nehezebb lelopni mint az 500Ft-os tescósat. Mindenkinek mások az igényei. Én alufelni miatt márcsak azért sem vennék vékonyabb oldalfalú gumit, mert a hazai utak kiráznák a belemet. A Puntómra is a gyári 165/70-es gumira rakattam rá a felniket. Igy az utazási komfort nem romlott, csak a gyorsulás a túlsúlyos alufelnik miatt, meg gondolom valamennyit a fogyasztás. A gumi vastag oldalfala engem nem zavart még igy is sokkal szebb lett tőle a kocsi. Utálom is visszarakni ősszel a ronda gyári disztárcsákat...
Én majdnem elsírtam magam, amikor tavaly a gumis idióta felesége a nyári/téli kerékcserénél a kocsimról levett és nem átlátszó nylonzacsiba tett bal hátsó még sértetlen alufelnimet pofával lefelé a betonom 15 cm-t odébbhúzta. Azóta már nem sérülésmentes a felnim és nem ugyanaz a gumisom se...
Én is csak azért vettem alufelnit, mert a 14"-os 65e Ft-ból megvolt. Ha vettem volna helyette acélfelnit meg 4 normális disztárcsát az is lett volna majdnem ennyi. Csakhát kénytelen voltam rájönni, hogy az olcsó felni az nehéz is.
"mondjuk 30kg-al lesz nehezebb a kocsi, akkor az nem sok! Sokkal többet jelent akkor hogy tele tankkal, vagy kb negyed tankal gyorsulsz" ez azért nem ugyanaz, mint a teli tank, mert ezt a tömeget nem csak cipelned kell, hanem megforgatni is. ráadásul rugózatlan, amit a futómű nem kedvel annyira. az üzemanyag pedig nem víz, azaz 1 liter =/= 1 kg, szóval kell majd 50 liter különbség a 30 kg plusz tömeghez. + ehhez jön a szélesebb gumi, 20 mm szélesség növelés esetén a legtöbb autónál lehet tapasztalni minimum fél liter + fogyasztást, és ez persze jelentkezik a menetteljesítmények csökkenésében is. nameg a csodás magyar utakon a peres gumi sem életbiztosítás. persze kétségtelen, hogy baromi jól néz ki, de szvsz túl sok a hátránya a szépségért cserébe, nekem nem érné meg.
Na majd lemérem, hogy mekkora súlya van a gyári 17-esnek de annyira nem nehéz sztem! Csak kéne valami összehasonlító adat, hogy ez nehéznek számít-e vagy nem! Én így tippre 12-14kg/db-ot saccolnék! Amit ha összegzek, az 4db-al együtt mondjuk 30kg-al lesz nehezebb a kocsi, akkor az nem sok! Sokkal többet jelent akkor hogy tele tankkal, vagy kb negyed tankal gyorsulsz, az meg nem számottevő különbéség! A kerékméret meg valószínűleg 205/40-es lesz. Majd kiderül ha felkerül!
Az 1.9-es 130Le-s MJet Puntot nem fogja vissza biztosan. Elhiszed? :P Amiben viszont igazad van, ez a legszebb dísztárcsa, amit valaha adtak autóhoz. Nagyon eltalálták.
A gumi szélességén kívül az alufelni a súlyával is visszafoghatja a kocsit. Nekem Puntó II-m van, 165/70-es 14"-os nyári és téli gumival és Borbet alufelnivel. Sajnos a felnivásárlásnál a legfontosabb dolognak elfelejtettem utánanézni: a felni súlyának. A téli nyári/kerékcserénél tűnt csak fel, hogy az alufelni kb. 2x olyan nehéz mint a gyári acélfelni. Én meg csodálkoztam, hogy acélfelnivel miért megy jobban a kocsi. Mint utólag kiderült, sikerült az egyik legnehezebb 14"-os alufelnit megvennem. Ha cserélek is Grandéra alighanem alufelnit nem is veszek rá, mert 100e alatt könnyűfémfelnit nemigen lehet kapni. A gyári disztárcsa már alapban is jól néz ki, a tényleg jó könnyűfém felni meg igencsak luxus, az olcsó meg visszafogja csak a kocsit.
Oksa, akkor majd megbeszéljk, jelenleg nem tudok ráálni a lábamra egy -pár napig , mert jól belerúgtam egy vasba, sőt vezetni sem tudok igy - ergo nem tudok a kocsimba ülni...
A hét második felében azonban remélhetőleg már jobban leszek és akkor megdumáljuk... én mellesleg e-kertvárosi vagyok...
Elöször i s gratula a grandéhoz! Nagyon szép ebben a kékben!
Másodszor: hadd kérdezzem már meg, hogy a képek alapján amiket felraktál, úgy sejtem, hogy Dorogi vagy... vagy nagyon tévedek?
Ha mégis dorogi lennél, akkor NAGYON szeretném élőben is megnézni az autókádat, amennyiben nincs kifogásod ellene és van szabad 15 perced valamikor, akkor összefuthatnánk, bármikor, amikor neked jó...
Ha meg nem dorogi vagy, akkor tárgytalan, de akkor is nagyon szép az autód... :-)
Ma megtörtént a második tankolásom: pontosan 800km-t mentem 39liter gázolajjal tehát 4,875l/100km
Szerintem ez nagyon jó, főleg ha azt nézem hogy ebből 400km az nem volt a leg kíméletesebb autózás, simán lehetne menni vele 4,2körül is, ha nem lenne ekkora lábam :)! Eddig a max amit mentem vele az 150km/h de az is csak egy pillantra mert még nem nagyon akartam hajtani.