Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csizi PII Creative Commons License 2006.01.10 0 0 293

Alátámasztom :)

Amikor beindítottam, mondtam is, hogy hihetetlen de diesel!

Előzmény: alázógyík (292)
alázógyík Creative Commons License 2006.01.10 0 0 292
Ha a kocsiban ülsz, szinte semmi motorhangot nem hallasz, olyan jó a hangszigetelés.
A kocsin kívül is csak 1 nagyon pici diesel hangot ad, egy DCi v. TDi motor mellett meg se lehet hallani. :))
Előzmény: bati67 (291)
bati67 Creative Commons License 2006.01.10 0 0 291

Sziasztok!

 

Én meg egy olyan meghívót kaptam, hogy ezen a héten (jan. 7-15.) 21 óráig várnak a márkakereskedésekben. :-)

 

Mennyire rezeg az autó alapjáraton? (1.3 multijet)

 

Üdv!

 

Attila

 

fabris123 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 290
Én is pont igy vagyok vele.
Előzmény: Csizi PII (289)
Csizi PII Creative Commons License 2006.01.09 0 0 289

Ma kaptam egy meghívót a FAM-tól, hogy mehetek decemberben tesztveztni még bemutatás előtt a Grande-t, kicsit későn.......

 

Szombaton volt alkalmam kipróbálni egy 1,3 90HP MJetet a Bestnél. Összességében tetszett az új Punto, de ennyiért egyenlőre nem venném meg. Az volt a furcsa, hogy jó érzéssel ültem vissza a Puntomba, valószínűleg az a baj, hogy amikor először megláttam, nagyon beleszerettem és túl sokat vártam tőle.

DKori Creative Commons License 2006.01.09 0 0 288
Sziasztok!

Tegnap nekem is volt szerencsém, betekinteni a Grande nyílt hétbe. A helyi szalonban két (5 és 3 ajtós) 1.4 8v dynamic modellt lehetett megnézegetni. Bár a Budapesti Autókiállításon már megnéztem az autót, "alaposabb vizsgálatra" mégis csak most nyílt lehetőségem. Formailag teljesen rendben van az autó (biztos furcsának tűnik, de nálam pont a kocsi orra az ami csak amolyan elmegy szintű, nekem oldalról és hátulról jobban teccik, de összhatásában az orra is rendben van). Nekem az előttem szólókkal ellentétben a belső tér is teccik, szerintem komolyabb benyomást kelt mint a PII-es belső tere. Nekem a legjobban a világoskék belső kombináció teccik, de mutatós a narancs is. Szerintem a belső méretével tényleg megérdemli az autó a Grande jelzőt. Először beállítottam magamra az első ülést (3ajtósban), majd beficcentem magam mögé. Egyértelműen nőtt a hátsó lábtér az én 3ajtós PII-esemhez képest...ekkor ezen még annyira nem csodálkoztam, elvégre az egész autó jól megnőtt. Igazából akkor lepődtem meg, amikor átültem egy 3ajtós Stiloba (elől beállítottam magamra, majd ismét magam mögé ültem...), és a lábtér határozottan kisebb volt (a fejtér és a szélesség, szerintem kb ugyanakkora, bár lehet, hogy a Stilo ebben kicsit nagyobb). Azt nem merem állítani, hogy összességében nagyobb a Grande mit a 3 ajtós Stilo, de minden esetre kisebbnek semmiképp sem tűnt (egyedül ugye a csomagtartó kisebb kb30literrel). Ötajtós Stilot nem néztem...de az ötajtós Grande nekem ugyanakkorának tűnt mint a 3ajtós (elvégre kívülről is egyforma méretű a két autó)...csak egyszerűbb hátra bejutni. Na ennyit az állóhelyben történő vizsgálódásról...

Szerencsém volt kipróbálni is egy példányt...kb 15 km-t vezettem. Egy 1.3-as MultiJet Active 75lovas 5ajtós volt a tesztalany. Az Active belső érezhetően sivárabb a dynamicnál (nem csak a színek komorabbak, pl a váltógomb is picit másképp néz ki)...de én "rosszabbra számítottam"...a fotókon sokkal gyengébbet mutat az Active belső (pl.: a műszerfal élőben nekem nem sima szürkének tűnt..hanem mintha kicsit fényes...ezüstös lenne), szerintem ezzel sem csúnya a belső. A kocsi vezetése egyszerű feladat, könnyen jár a kuplung, nagyon harap a fék (nem értem az AutoBild miért fikázza, azaz van egy sejtésem...). A váltó tényleg járhatna rövidebb úton (ahogy aTom is írta, bár ez 5gangos...), meg egy picit darabosnak éreztem a mozgását. A kormány rásegítése alaphelyzetben könnyebb mint a PII-ben, de így is jól kormányozható nagyobb tempónál is. Nekem egyedül a gázpedál volt furcsa...szerintem eléggé kellett nyomni, hogy menjen az autó...szerintem az enyémben érzékenyebb a pedál. Ha viszont "eléggé nyomtam" :-) akkor a hatás sem maradt el: a 75lovas dízel kellemesen viszi a kocsit, csak 2000 fölött kell tartani, és meglepő vehemenciával indul meg (nem mondom, hogy a 90loval gép túlzás, de ez a 75lovas is kellemes partner tud lenni), 110nél 2500 körül forog a motor. Szinte semmi rezgés sem szűrődik be a motortérből...igazából csak kihúzátáskor hallani igazán, hogy dízel a gép, egyébként csak a benzinesektől kissé eltérő ("darabosabb") hagfekvés lehet árulkodó, de fülelni kell, hogy igazán halljuk. Na mostmár rövidre zárom :-) a futóműve is rendben van, szerintem összességében minden téren fejlődött az autó, és simán versenyképes (sajnos az árával is), a mostani (Cio III), illetve majdani (Yaris, 207...) konkurenciával.
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.09 0 0 287
A távirányítón van gomb hozzá, még1 észrevétel: city szervo helyett hiába nyomod meg a csomagtartó gombot, nem fog kinyílni ;)! Szerencsére gondoltak erre az esetre, mert a csomagtartó gombját a kulcson is, és belül is nyomva kell tartani, hogy kinyíljon!
Előzmény: fabris123 (286)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 286
van a központi záron gomb hozzá?
Előzmény: aTom_DJ (285)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.08 0 0 285

Lehet nyitni a csomagtartót kulccsal :P

 

Előzmény: fabris123 (284)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.08 0 0 284
Volt szerencsém hétvégén a helyi Fiat szalonban alaposan szemügyre venni egy Active és Dynamic felszereltségű gépet. A benyomásaim vegyesek: Kivülről gyönyörű minden oldalról még a disztárcsákkal is. A belsejétől már nem vagyok elragadtatva. Az Active-nak eléggé gyászos a beltere. A Dynamic-é se sokkal jobb csak a kárpit színében különbözik, és abban hogy a középkonzol kerete világos színű. Kárpit alig van az ajtón a sok műanyagtól. A műszerfal és a kormány szép, az ajtó ivei is. A középkonzol viszont a német egyszerűséget sugározza, magyarán ronda az előző Puntóéhoz képest. A gombok sima téglalap alakúak, semmi kidolgozás, él rajtuk, olyanon mint egy számológép billentyűi. A szellőztető rendszer tekerői is tiszta primitivek, mintha egy Polóba ültem volna bele. A műanyagok kemények, de a mintázatuk jó. A feláras bőrkormány és bőrváltó nagyon feldobja a belteret, bár a kormány bőr nélkül is jól mutat. A kesztyűtartó nagyobb mint előző Puntóé és két rekesz van benne ez is jó pont. Ami bosszantó, hogy az anyósülésen keskeny a bal lábnak a hely a középkonzol jobb széle miatt. Ami szintén nem jó ötlet, hogy a csomagtartó nyitógombját felrakták a középkonzolra a city szervó gomb mellé. Kellemes, ha menet közben félrenyúlunk és a csomagtartót kinyitjuk a szervóátkapcsolás helyett: a gombok ugyanis picik és közvetlenül egymás mellett vannak. Nem tartom jó ötletnek, hogy a tanksapka nem zárható kulccsal. Minden indulás előtt azt nézegessem, hogy megvan-e még a tanksapka? A csomagtartó kivülről kulccsal nem nyitható mert nincs kulcslyuk. Sőt, nincs fogantyú sem. A középkonzolon lévő gomb megnyomásával az ajtó alja 1-1,5 cm-t kifele ugrik, és a pereménél kell felemelni... A csomagtartó mélysége kb. 1,5 cm-t csökkent az ötajtós Puntóéhoz képest. Jó hir, hogy teljes pótkereket adnak. A kocsi 19 cm-es hossznövekedéséből egyedül hátul ülve lehet érezni valamit: kb. 5 cm-rel nőtt a lábtér hossza. További 10 cm ráment a gyalogosvédő motorháztetőre, a maradék négy nem tudom hol van, ráadásul még a csomagtartó is összement. Összegezve kivülről egy gyönyörű autó, sajnos germanoid beltérrel, pár bosszantó dologgal és magas árral. Az alapár azért magas, mert a két alap benzines a műszaki adatai alapján is röhejnek tűnik egy majd 1,2 tonnás kocsihoz. A multijet-tel biztos jó lesz csak az + 400e kapásból. Sajnos tesztvezetni nem tudtam, mert Multijet-jük nem volt, majd a jövő héten. Amúgy lehet örülni az áfa csökkentés áldásos hatásának: az áfa csökkentés és regadó változás miatt a Multijeteknek 50e Ft-tal a benzineseknek kb. 20-30e Ft-tal kellene olcsóbbnak lenniük január 1-től. A Fiat Hungary viszont megemelte a nettó árakat, igy minden maradt ugyanannyi mint decemberben, hurrá...
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.08 0 0 283
THX!
Előzmény: fabris123 (282)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.08 0 0 282
A TV reklám: http://www.spqr.hu/
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.06 0 0 281

Igen arra gondolok!

Akkor holnap du 2kor ott leszek, nem mondom, hogy milyen kocsit keress :)!

a számom westel 502 79 86

Előzmény: VaNick (280)
VaNick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 280

Hi aTom!

 

Nekem jó a du 2, ha szombatra és a dorogi nagyjátszótérre gondolsz a bányász templom mellett...

Azért adnék neked egy számot: pannon, 4 306 603

 

Jó lenne ha te is megadnád és akkor ha késés vagy elkeveredés van akkor tudunk szólni egymásnak. Bár biztos nem lesz a környéken másik grande p, úgyhogy nem lesz nehéz megtalálni...

Én vagy egy fekete PII vel megyek, vagy egy szintén fekete Nissan pickuppal, még nemtom melyik lesz.

 

Ja, és nehogy pasit keress, mert nő vagyok...  :-)

Ámbár lehet hogy kiváncsi a férjem is a grandéra és velem jön, még nemtom... 

 

Üdv:

VaNick

Előzmény: aTom_DJ (279)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.06 0 0 279

Hi!

PL délután 2kor ott  ahol készült a kép(játszotér vagy mi a szösz az)?

Előzmény: VaNick (278)
VaNick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 278

Hali aTom!

 

Mit szólnál egy szombat délutáni dorogi (vagy ahol neked jó) találkához, hogy megnézhessem az autód?

 

Mondj időpontot, nekem tul képpen bármikor jó... persze jó lenne még világosban...

 

VaNick

Előzmény: aTom_DJ (276)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 277
Ez igy van, viszont a Fiat disztárcsa az átlagos disztárcsáknál azért tényleg sokkal szebb lett, meg a csavarozás miatt azért nehezebb lelopni mint az 500Ft-os tescósat. Mindenkinek mások az igényei. Én alufelni miatt márcsak azért sem vennék vékonyabb oldalfalú gumit, mert a hazai utak kiráznák a belemet. A Puntómra is a gyári 165/70-es gumira rakattam rá a felniket. Igy az utazási komfort nem romlott, csak a gyorsulás a túlsúlyos alufelnik miatt, meg gondolom valamennyit a fogyasztás. A gumi vastag oldalfala engem nem zavart még igy is sokkal szebb lett tőle a kocsi. Utálom is visszarakni ősszel a ronda gyári disztárcsákat...
Előzmény: aTom_DJ (275)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.03 0 0 276
Azért a dísztárcsa, az dísztárcsa, és túl öblös a gumi!
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.03 0 0 275

De mindezért kárpótól a látvány! Vehetsz akármilyen dísztárcsát, közel sem olyan a hatása, és még a jó dísztárcsát is lelopják :DD

Valamelyik tesztben írták is, hogy a kocsi oldalnézete teljesen elromlik a nagy alukerekek hiányában!

fabris123 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 274
Én majdnem elsírtam magam, amikor tavaly a gumis idióta felesége a nyári/téli kerékcserénél a kocsimról levett és nem átlátszó nylonzacsiba tett bal hátsó még sértetlen alufelnimet pofával lefelé a betonom 15 cm-t odébbhúzta. Azóta már nem sérülésmentes a felnim és nem ugyanaz a gumisom se... Én is csak azért vettem alufelnit, mert a 14"-os 65e Ft-ból megvolt. Ha vettem volna helyette acélfelnit meg 4 normális disztárcsát az is lett volna majdnem ennyi. Csakhát kénytelen voltam rájönni, hogy az olcsó felni az nehéz is.
Előzmény: fabris123 (273)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 273
És a lopásveszélyt és a sérülékenységet még meg se említettük.
Előzmény: szutyok897 (270)
Varshi Creative Commons License 2006.01.03 0 0 272
Bizony!
Előzmény: szutyok897 (270)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 271
Akkor megérte megvenni, az én 14"-osaim 14kg-osak,... :(
Előzmény: aTom_DJ (268)
szutyok897 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 270
"mondjuk 30kg-al lesz nehezebb a kocsi, akkor az nem sok! Sokkal többet jelent akkor hogy tele tankkal, vagy kb negyed tankal gyorsulsz"
ez azért nem ugyanaz, mint a teli tank, mert ezt a tömeget nem csak cipelned kell, hanem megforgatni is. ráadásul rugózatlan, amit a futómű nem kedvel annyira. az üzemanyag pedig nem víz, azaz 1 liter =/= 1 kg, szóval kell majd 50 liter különbség a 30 kg plusz tömeghez.
+ ehhez jön a szélesebb gumi, 20 mm szélesség növelés esetén a legtöbb autónál lehet tapasztalni minimum fél liter + fogyasztást, és ez persze jelentkezik a menetteljesítmények csökkenésében is. nameg a csodás magyar utakon a peres gumi sem életbiztosítás.
persze kétségtelen, hogy baromi jól néz ki, de szvsz túl sok a hátránya a szépségért cserébe, nekem nem érné meg.
Előzmény: aTom_DJ (267)
alázógyík Creative Commons License 2006.01.03 0 0 269
Ez tényleg nem nehéz. Majd én is lemérem, hogy a Stilo 17'-es felnije mennyi, de az biztos hogy nehezebb. Én min. 15kg-ra tippelek.
Előzmény: aTom_DJ (268)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.03 0 0 268

lemértem a felniket! 11kg/db!!! Ez szerintem tök könnyű!

aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.03 0 0 267
Na majd lemérem, hogy mekkora súlya van a gyári 17-esnek de annyira nem nehéz sztem! Csak kéne valami összehasonlító adat, hogy ez nehéznek számít-e vagy nem! Én így tippre 12-14kg/db-ot saccolnék! Amit ha összegzek, az 4db-al együtt mondjuk 30kg-al lesz nehezebb a kocsi, akkor az nem sok! Sokkal többet jelent akkor hogy tele tankkal, vagy kb negyed tankal gyorsulsz, az meg nem számottevő különbéség! A kerékméret meg valószínűleg 205/40-es lesz. Majd kiderül ha felkerül!
alázógyík Creative Commons License 2006.01.03 0 0 266
Az 1.9-es 130Le-s MJet Puntot nem fogja vissza biztosan. Elhiszed? :P
Amiben viszont igazad van, ez a legszebb dísztárcsa, amit valaha adtak autóhoz. Nagyon eltalálták.

Előzmény: fabris123 (265)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 265
A gumi szélességén kívül az alufelni a súlyával is visszafoghatja a kocsit. Nekem Puntó II-m van, 165/70-es 14"-os nyári és téli gumival és Borbet alufelnivel. Sajnos a felnivásárlásnál a legfontosabb dolognak elfelejtettem utánanézni: a felni súlyának. A téli nyári/kerékcserénél tűnt csak fel, hogy az alufelni kb. 2x olyan nehéz mint a gyári acélfelni. Én meg csodálkoztam, hogy acélfelnivel miért megy jobban a kocsi. Mint utólag kiderült, sikerült az egyik legnehezebb 14"-os alufelnit megvennem. Ha cserélek is Grandéra alighanem alufelnit nem is veszek rá, mert 100e alatt könnyűfémfelnit nemigen lehet kapni. A gyári disztárcsa már alapban is jól néz ki, a tényleg jó könnyűfém felni meg igencsak luxus, az olcsó meg visszafogja csak a kocsit.
Előzmény: aTom_DJ (264)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.03 0 0 264

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!