Könnyen lehet! :-) Amint mondtam: nagyon tetszik az autó!!! Az elképzelésem: homokszínű dízel 5 ajtós (90 lovas), Dynamic felszereltséggel (3,6-3,8 mFt).
A másik oldal: a jelenlegi autómat nem akarom "elkótyavetyélni". Nem olyan állapotban van, hogy mindenáron meg akarjak tőle szabadulni...
Persze hogy bent ül valaki, ha nem az értékesítő, akkor a szalon egy másik dolgozója....és állandóan magyaráz olyan dolgokról amiket te lehet hogy jobban tudsz nála.- legalábbis az én esetemben így volt.
Úgy látom, itt van akinek már meg van az új punto-ja! Én pont egy hete rendeltem meg az enyémet. Azt mondták 8-10 hét mire megjön. Már alig győzöm várni. Nincs véletlenül tapasztalatotok, hogy reálisan mennyi az a 8-10 hét? több, vagy kevesebb?
Az autóbeszámítással kapcsolatban: nagyon jól lehet alkudni velük mert az
új autót el akarják adni! Én kihúztam belőlük még egy kis lóvét valahogy így: "csak akkor kell az új kocsi ha X-et adtok a mostaniért" Az X az meg több volt 100ezerrel attól amit az eurotax szerint adtak volna. Ez csak egy jótanács volt, remélem hasznát veszed ;)!
Stiloban egészen 30l/100km-ig elmegy a pillanatnyi fogyasztás :D
Apámnak dízel Scudoja van, az még lassabban reagál.
A 2000-nél történő nagy rántást meg lehet szokni. Az első pár 100km-en nekem is furcsa volt, mostmár úgy csinálom, hogy egyenletesen gyorsul nagyjából. Már lehet hogy fura lenne visszaülni a benzinesbe, mert visszavenném a lábam 2000-nél és nem gyorsulna :D! Majd tavasszal az euroringen kipróbálom, hogy mi a maximum fogyasztás amit ki lehet hozni belőle :P
Én is észrevettem, hogy eltelik egy kis idő, mire észreveszi, hogy ráléptem a gázra, de ezt az említett Clionál is tapasztaltam, más dieselt meg még nem vezettem.
Én is a 75le-set hajtottam meg (városon kívül...)...és nekem is az a tapasztalatom, hogy kb 2000től indul meg (nem meglepő persze hiszen dízel)...de akkor drasztikus a meglódulás. Éppen ezért kicsit "darabosan mentem vele"...elkezdtem nyomni a gázt, mondjuk kb 10káemhánál 2.ben...elkezdtem mégjobban nyomni (na mi lesz má...)...aztán rántott egyet és megindult. Szerintem ez is megszokás kérdése. Egyébként én alapból is kicsit "későn reagálónak" éreztem a gázpedált. Ez nálatok is így volt, vagy csak nekem volt furcsa (esetleg konkrétan csak ez az autó volt ilyen...)? Nekem lejtmenetben (tehát finoman tapogatva a gázpedált...) 3-4 liter körül mozgott a pillanatnyi fogyasztás....viszont amikor odaléptem 17 liter körüli pillanatnyi fogyasztásról beszélt a gépezet (nyilván nem ez az érték fogja meghatározni, hogy mennyit fogyaszt átlagban...de ezen kicsit meglepődtem...).
Alapjáraton nem sokáig álltam a kocsival (mivel nem városban vezettem)...de amennyire emlékeim nem csalnak :-), csak a kormányon és a váltón lehetett enyhe rezgést érezni...de a kormányon is max annyi volt a rezgés, mint a mostani 1.2 8v benzinesemben (szvsz alig érezni). Menet közben húzatásra kihallatszik az igazi dízeles hang...de állandó fordulaton (én jórészt tartós 110-el mentem vele 2500-as fordulat körül) nem zavaró a hangja.
Szerintem kellemes kis gép ez az 1.3 MultiJet...nyilván a 90lovas mégjobb...de ez a 75lovas is kényelmesen viszi a kocsit...a legtöbb szituációban elég az ereje. Meg tudnék vele barátkozni...de az ára miatt szóba se jöhetne még ez a kisebb se (eleve nem megyek sokat a kocsival...így a fogyasztása se térülne meg).
Ha a fiat meg tudná oldani, hogy 1000-nél már úgy húzzon mint most 2000-nél akkor a 0-ról 100-ra gyorsulásán sokat dobna! Tök lassan indul meg, de amikor megindul már nagyobb a mosoly a képemen :D
Fogyi adatokat látva biztos, hogy pikk-pakk megszoknám a kis dieselt :)
Összességében az 1,5 DCi II Clio-hoz képest sokkal jobban tetszett, aminek az ára 3,5 körül volt. Valahová ide kellene lőni a G árát és, akkor ok lenne.
Mikor váltottam, ott utána azért volt egy kisebb tubó lyuk. Viszont néztem a fogyit, mikor 50 km/h-val mentem a városban, és felváltottam 5.-be, akkor 2,8 és 3,3 l között volt. :)) Pedig még igencsak bejáratós, úgy 600km volt benne.
Ha a kocsiban ülsz, szinte semmi motorhangot nem hallasz, olyan jó a hangszigetelés. A kocsin kívül is csak 1 nagyon pici diesel hangot ad, egy DCi v. TDi motor mellett meg se lehet hallani. :))
Ma kaptam egy meghívót a FAM-tól, hogy mehetek decemberben tesztveztni még bemutatás előtt a Grande-t, kicsit későn.......
Szombaton volt alkalmam kipróbálni egy 1,3 90HP MJetet a Bestnél. Összességében tetszett az új Punto, de ennyiért egyenlőre nem venném meg. Az volt a furcsa, hogy jó érzéssel ültem vissza a Puntomba, valószínűleg az a baj, hogy amikor először megláttam, nagyon beleszerettem és túl sokat vártam tőle.
Tegnap nekem is volt szerencsém, betekinteni a Grande nyílt hétbe. A helyi szalonban két (5 és 3 ajtós) 1.4 8v dynamic modellt lehetett megnézegetni. Bár a Budapesti Autókiállításon már megnéztem az autót, "alaposabb vizsgálatra" mégis csak most nyílt lehetőségem. Formailag teljesen rendben van az autó (biztos furcsának tűnik, de nálam pont a kocsi orra az ami csak amolyan elmegy szintű, nekem oldalról és hátulról jobban teccik, de összhatásában az orra is rendben van). Nekem az előttem szólókkal ellentétben a belső tér is teccik, szerintem komolyabb benyomást kelt mint a PII-es belső tere. Nekem a legjobban a világoskék belső kombináció teccik, de mutatós a narancs is. Szerintem a belső méretével tényleg megérdemli az autó a Grande jelzőt. Először beállítottam magamra az első ülést (3ajtósban), majd beficcentem magam mögé. Egyértelműen nőtt a hátsó lábtér az én 3ajtós PII-esemhez képest...ekkor ezen még annyira nem csodálkoztam, elvégre az egész autó jól megnőtt. Igazából akkor lepődtem meg, amikor átültem egy 3ajtós Stiloba (elől beállítottam magamra, majd ismét magam mögé ültem...), és a lábtér határozottan kisebb volt (a fejtér és a szélesség, szerintem kb ugyanakkora, bár lehet, hogy a Stilo ebben kicsit nagyobb). Azt nem merem állítani, hogy összességében nagyobb a Grande mit a 3 ajtós Stilo, de minden esetre kisebbnek semmiképp sem tűnt (egyedül ugye a csomagtartó kisebb kb30literrel). Ötajtós Stilot nem néztem...de az ötajtós Grande nekem ugyanakkorának tűnt mint a 3ajtós (elvégre kívülről is egyforma méretű a két autó)...csak egyszerűbb hátra bejutni. Na ennyit az állóhelyben történő vizsgálódásról...
Szerencsém volt kipróbálni is egy példányt...kb 15 km-t vezettem. Egy 1.3-as MultiJet Active 75lovas 5ajtós volt a tesztalany. Az Active belső érezhetően sivárabb a dynamicnál (nem csak a színek komorabbak, pl a váltógomb is picit másképp néz ki)...de én "rosszabbra számítottam"...a fotókon sokkal gyengébbet mutat az Active belső (pl.: a műszerfal élőben nekem nem sima szürkének tűnt..hanem mintha kicsit fényes...ezüstös lenne), szerintem ezzel sem csúnya a belső. A kocsi vezetése egyszerű feladat, könnyen jár a kuplung, nagyon harap a fék (nem értem az AutoBild miért fikázza, azaz van egy sejtésem...). A váltó tényleg járhatna rövidebb úton (ahogy aTom is írta, bár ez 5gangos...), meg egy picit darabosnak éreztem a mozgását. A kormány rásegítése alaphelyzetben könnyebb mint a PII-ben, de így is jól kormányozható nagyobb tempónál is. Nekem egyedül a gázpedál volt furcsa...szerintem eléggé kellett nyomni, hogy menjen az autó...szerintem az enyémben érzékenyebb a pedál. Ha viszont "eléggé nyomtam" :-) akkor a hatás sem maradt el: a 75lovas dízel kellemesen viszi a kocsit, csak 2000 fölött kell tartani, és meglepő vehemenciával indul meg (nem mondom, hogy a 90loval gép túlzás, de ez a 75lovas is kellemes partner tud lenni), 110nél 2500 körül forog a motor. Szinte semmi rezgés sem szűrődik be a motortérből...igazából csak kihúzátáskor hallani igazán, hogy dízel a gép, egyébként csak a benzinesektől kissé eltérő ("darabosabb") hagfekvés lehet árulkodó, de fülelni kell, hogy igazán halljuk. Na mostmár rövidre zárom :-) a futóműve is rendben van, szerintem összességében minden téren fejlődött az autó, és simán versenyképes (sajnos az árával is), a mostani (Cio III), illetve majdani (Yaris, 207...) konkurenciával.
A távirányítón van gomb hozzá, még1 észrevétel: city szervo helyett hiába nyomod meg a csomagtartó gombot, nem fog kinyílni ;)! Szerencsére gondoltak erre az esetre, mert a csomagtartó gombját a kulcson is, és belül is nyomva kell tartani, hogy kinyíljon!
Volt szerencsém hétvégén a helyi Fiat szalonban alaposan szemügyre venni egy Active és Dynamic felszereltségű gépet. A benyomásaim vegyesek:
Kivülről gyönyörű minden oldalról még a disztárcsákkal is.
A belsejétől már nem vagyok elragadtatva. Az Active-nak eléggé gyászos a beltere. A Dynamic-é se sokkal jobb csak a kárpit színében különbözik, és abban hogy a középkonzol kerete világos színű. Kárpit alig van az ajtón a sok műanyagtól. A műszerfal és a kormány szép, az ajtó ivei is. A középkonzol viszont a német egyszerűséget sugározza, magyarán ronda az előző Puntóéhoz képest. A gombok sima téglalap alakúak, semmi kidolgozás, él rajtuk, olyanon mint egy számológép billentyűi. A szellőztető rendszer tekerői is tiszta primitivek, mintha egy Polóba ültem volna bele. A műanyagok kemények, de a mintázatuk jó. A feláras bőrkormány és bőrváltó nagyon feldobja a belteret, bár a kormány bőr nélkül is jól mutat. A kesztyűtartó nagyobb mint előző Puntóé és két rekesz van benne ez is jó pont. Ami bosszantó, hogy az anyósülésen keskeny a bal lábnak a hely a középkonzol jobb széle miatt.
Ami szintén nem jó ötlet, hogy a csomagtartó nyitógombját felrakták a középkonzolra a city szervó gomb mellé. Kellemes, ha menet közben félrenyúlunk és a csomagtartót kinyitjuk a szervóátkapcsolás helyett: a gombok ugyanis picik és közvetlenül egymás mellett vannak.
Nem tartom jó ötletnek, hogy a tanksapka nem zárható kulccsal. Minden indulás előtt azt nézegessem, hogy megvan-e még a tanksapka? A csomagtartó kivülről kulccsal nem nyitható mert nincs kulcslyuk. Sőt, nincs fogantyú sem. A középkonzolon lévő gomb megnyomásával az ajtó alja 1-1,5 cm-t kifele ugrik, és a pereménél kell felemelni...
A csomagtartó mélysége kb. 1,5 cm-t csökkent az ötajtós Puntóéhoz képest. Jó hir, hogy teljes pótkereket adnak.
A kocsi 19 cm-es hossznövekedéséből egyedül hátul ülve lehet érezni valamit: kb. 5 cm-rel nőtt a lábtér hossza. További 10 cm ráment a gyalogosvédő motorháztetőre, a maradék négy nem tudom hol van, ráadásul még a csomagtartó is összement.
Összegezve kivülről egy gyönyörű autó, sajnos germanoid beltérrel, pár bosszantó dologgal és magas árral. Az alapár azért magas, mert a két alap benzines a műszaki adatai alapján is röhejnek tűnik egy majd 1,2 tonnás kocsihoz. A multijet-tel biztos jó lesz csak az + 400e kapásból.
Sajnos tesztvezetni nem tudtam, mert Multijet-jük nem volt, majd a jövő héten.
Amúgy lehet örülni az áfa csökkentés áldásos hatásának:
az áfa csökkentés és regadó változás miatt a Multijeteknek 50e Ft-tal a benzineseknek kb. 20-30e Ft-tal kellene olcsóbbnak lenniük január 1-től. A Fiat Hungary viszont megemelte a nettó árakat, igy minden maradt ugyanannyi mint decemberben, hurrá...