Keresés

Részletes keresés

Batti89 Creative Commons License 2011.04.03 0 0 12823

Ma 17.00 Zeg-Budapest járat élén! FLR-698, IAB-862, JOP-515:Lentiből. LTY-685:Lentiből ZVR-103

Mindig ennyi busz szokott lenni Vasárnap?

 

Előzmény: whitehawk84 (12820)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.02 0 0 12822

" Biztos volt már róla szó, de az utóbbi (a Lion's C) merre szokott járni? (péntekentként láttam párszor a pesti vonalon ) "

 

Ebben a tanévben:

 

1. csütörtök Keszthely-Veszprém-Bp 9:40, vissza 19:00 Bp-Zeg, ZVR-103-mal cserélgetve

 

2. pénteken fel üresen, vissza 14:00 Bp-Zeg

Előzmény: whitehawk84 (12820)
zmagix Creative Commons License 2011.04.02 0 0 12821

Bicikliztem egyet a városban, 12:39-kor LOY-020 rekord kevés utassal érkezett a Sasadira. Hazafele az LBH bő félházzal indult el ugyaninnen hazafele.

whitehawk84 Creative Commons License 2011.04.02 0 0 12820

Tegnap Bp-ről Veszprémbe menet M7-n a másik oldalon láttam elsuhanni 12 óra magasságában pár zalás járatot. Egy sárga E98-ast, IAB 862-t és az FLR 698-at. Biztos volt már róla szó, de az utóbbi (a Lion's C) merre szokott járni? (péntekentként láttam párszor a pesti vonalon )

FKN-692 Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12819

Nem hinném, hogy igazad lenne, hogy az összes távolsági-különjáratos kocsi megkapja az ÖSSZES tengelyére a téligumikat! Sztem az IAB, LOY, HDC, GBS, GWX, GTE, és FKN amikről tudok, hogy kaptak téligumikat és mindig csak a hátsó tengelyükön láttam téli mintázatú gumikat! Egyébként FKN-nek kész lehet a műzsakija mert ma délután már a telep közeépén állt, dísztárcsák nélkül.

Előzmény: milos-007 (12814)
MBman Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12818

Szinte ugyanazt írtam, anélkül, hogy elolvastam volna :)

Előzmény: LOY-452 (12815)
MBman Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12817

Hát nem éppen... Ha csak egy pár téli gumi van, akkor azt személyautónál is a hátsó tengelyre kell tenni. Azért, mert ha az első kerekek vesztik el a tapadásukat (alulkormányzott a jármű) azt gázelvétellel lehet korrigálni. Viszont ha hátul veszti el a tapadását a jármű, akkor kitör a hátulja (túlkormányzott) azt ellenkormányzással lehet csak megfogni, ami jóval nehezebb dolog. Busznál is igaz ez. Ráadásul itt még a hajtott kerekek is hátul vannak. Havas úton emelkedőknél jó szolgálatot tesz.

 

Persze a legjobb ha mindegyik tengelyen téli gumi van. De, busznál, teherautónál a nagy tömeg miatt kevésbé szükséges ez, mint személyautónál. Nem ugyanaz a történet. Ezért a vészmadarak károgása, hogy a volánok nem használnak téli gumit, ezért veszélyes,ek meg felelőtlenek, teljes mértékben alaptalan, és hozzá nem értésről árulkodik.

 

A ZVR-103-on egyébként az A és a B tengelyen láttam téli gumit, a C tengelyen nyári volt.

Előzmény: milos-007 (12814)
milos-007 Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12816

Köszönöm szépen a felvilágosítást

Előzmény: LOY-452 (12815)
LOY-452 Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12815

Ezt rosszul tudod. A buszokon, és a teherautókon ez nem így működik. Ezeknél a téli és nyári guminak nincs akkora szerepe, mint a személykocsiknál, ahol a nyári guminak olyan apró a mintázata, hogy már viszonylag vékony hóréteg is eltömíti, és megszűnik a kapaszkodóképesség. Ráadásul a nyári személyautó abroncsok anyaga a téli hidegben nagyon bekeményedik, ami szintén a tapadás rovására megy.

A nagy járműveknél a nem hajtott tengelye(ke)n nem jellemző a téli gumi használata.

Ezekre hosszanti irányú mintázatos gumikat szerelnek, amik egyrészt csendesek, másrészt télen - nyáron elegendőek az eső, vagy havas latyak elvezetésére.

A hajtott tengelyen cserélik télre keresztmintázatúra a gumikat, hogy segítsen kapaszkodni elinduláskor.

A gép súlya akkora, hogy az úttal érintkező felületen elegendő a tapadás "nyári"

gumival is a biztonságos közlekedéshez.

Nagyon ritkán fordul elő, hogy megcsúszik a kerék. Általában megállókba beálláskor az utolsó pár méteren fékezéskor, illetve elinduláskor.

Természetesen figyelembe kell venni az útviszonyokat, és nem Loeb-öt utánozva kilinccsel előre közlekedni...

Előzmény: milos-007 (12814)
milos-007 Creative Commons License 2011.04.01 0 0 12814

Csak a hajtott tengelyre tennének téli gumit egy távolsági kocsira.Szerintem ez kibaszott nagy hülyeség.Itt Keszthelyen a kocsik amik megkapják a téli gumit azok az összes tengelyre megkapják és nem csak egyre.Énnekem ez a meglátásom.Most gondolj bele a hajtott tengelyen van a téli gumi a kormányzotton meg nincsen akkor az azt eredményezi,hogy pl.:csúszós úton kanyarban kanyarodás közben a téli gumi még tapad hajtott tengelyen,de az kormányzott keréken lévő 4évszakor gumi meg már elveszti a tapadást és elkezd csúszni és tolja magát a előre a sofőr meg "agyvérzést" kap,mert nem tudd semmit kezdeni azzal,hogy csak a hajtott tengelyen van téli gumi.

Előzmény: MBman (12812)
Balázs1 Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12813

Március 15-én még nem volt rajta. De igazad lehet egyébként, biztosan a téi gumi miatt.

Előzmény: MBman (12812)
MBman Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12812

"És visszakerült a LOY-ra a középső dísztárcsa."

Már kb egy hónapja. Viszont egész télen anélkül járt. Gondolom téli gumik voltak rajta a B tengelyen.

 

Előzmény: Balázs1 (12810)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12811

" A 16 órás kijövetelkor LRT-t nem láttam "

 

Én láttam. A későbbi pápai után, nem sokkal a kaposvári előtt. Megint nem ért fel időben. :(

Előzmény: Balázs1 (12810)
Balázs1 Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12810

Ma délután LBH a helyén volt. Korábban a Lion's Coachot láttam, talán az FSJ helyén. A 16 órás kijövetelkor LRT-t nem láttam, csak a LOY-t, kevés késéssel. A Petőfi hídon ment. :) És visszakerült a LOY-ra a középső dísztárcsa. 

Előzmény: zmagix (12806)
zsitvica Creative Commons License 2011.03.31 0 0 12809

Hivatalos utvonalat nem isnerem, de olyan, h alternatíva olyan nem létezik.

 

-------------------

 

Nem nyert.

Létezik.

 

Amennyiben a gépkocsivezető értesül a járat útvonalán lévő forgalmi akadályról akkor azt kikerülheti úgy, hogy megállót nem hagy ki, utast nem hagy ott.

 

Sőt.

Még megállót is kihagyhat, utast is otthagyhat ha a járat útvonalának megtartása jelentős hátránnyal járna a járat útvonalaira.

Ez utóbbinak feltétele, hogy értesítenie kell az indító állomást és utólag erről jelentést kelll írnia.

 

Példa : Baleset miatt lezárja a rendőrség a 76-os utat.

A rendőrség közli, hogy előre láthatólag itt senki sehová kb. 2-3 óra hoszat.

A gépkocsivezetőnek van joga alternatív úton eljuttatni utasait akkor is ha mondjuk emiatt Nagykapornak kimarad.

 

Nem szó szerint idéztem de a példa egy bírósági ítéletből való.

 

Összefoglalva:

Az alternatív útvonak akkor alkalmazható ha vmi előre nem látható körülmény az eredeti (előírt) útvonalon történő haladást gátolja vagy nehezíti.

 

 

Az már egy másik, nem ehhez tartozó kérdés, hogy melyik társaság milyen szigorúan követeli meg, vagy nézi el a járati útvonal betartását.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (12804)
Goldeneye333 Creative Commons License 2011.03.30 0 0 12808

Én is sokat utazok Budapestre,de szerintem döntse el mindig  a sofőr,hogy melyik útvonalat választja.A lényeg az,hogy épségben megérkezzen.Nagyon irígylem azokat,akik a másik ember munkájában mindig a hibát keresik,de kivácsi lennék az ilyenek, hogy végzik a saját munkájukat.

Előzmény: Törölt nick (12804)
pixeL29 Creative Commons License 2011.03.30 0 0 12807

..Akit érdekel..

Az összes Zalaegerszegre közlekedő járat (Zalacsányon és Zalaapátin átmenő is) a Bercsényi utcában a 3-as megállóban áll meg.

zmagix Creative Commons License 2011.03.30 0 0 12806

Ma megint a szokásos LBH-LRT csere volt. Kíváncsi leszek a hét hátralévő napjaira.

M62,306 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 12805

Nem akarom a gittet rágni, de a Népliget - Petőfi híd viszonylatra igenis, van alternatíva. Vagy a poén kedvéért tartalmaznak ilyet az ide vonatkozó utasítások, oktatások?

Előzmény: Törölt nick (12804)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.29 0 0 12804

Hivatalos utvonalat nem isnerem, de olyan, h alternatíva olyan nem létezik.

A sofőr önhatalmulag nem mászkálhat arra , amirre gondolja. Még akkor se, ha a km rövidebb.

Előzmény: M62,306 (12799)
kem0001 Creative Commons License 2011.03.28 0 0 12803

Ma láttam a JIL-562 ismét Bödeházi fordán van. DUD-578-al mi a helyzet?

Balázs1 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12802

Nem ez az egyetlen hely, ahol van alternatíva. Évekig ingáztam a hajnali Keszthely - Bp járattal (JWC-940), Fehérvárról egyik nap egyből mentünk az Auchan felé, majd fel az M7-re, másik nap meg döcögtünk végig a Budain, és az északi felhajtón mentünk a pályára. Km-ben és menetidőben sem volt nagy az eltérés. A pénteki Keszthely - Bp járat késő délelőtt eddigi tapasztalataim szerint mindig az Auchan felé ment, a JWC pedig többször választotta a Budai utat. Visszafelé pedig (érthető okokból, a délutáni forgalom miatt) inkább jött a busz a déli lehajtón (Auchan).

Előzmény: Törölt nick (12801)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12801

" Viszont alternatívaként játszik az Üllői út - Ferenc körút - Petőfi híd, amivel nincs nagy baj, mert valamivel rövidebb, mint a másik. "

 

Hát, ha ez így van, akkor az összes érintett vonalat nézve szerintem picit több busz megy a nemhivatalos útvonalon, mint a kijelöltön.

Előzmény: M62,306 (12799)
pixeL29 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12800

Minden járatnak van egy kijelölt útvonala, amiről nem térhet el kivéve, ha valamilyen okból más útra vezénylik a buszt. Egyébként 11 perc késéssel ért be Zegre.

M62,306 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12799

A hivatalos járati útvonal a városból az M1, M7 felé menő járatoknak a Népliget - Könyves Kálmán krt. - Lágymányosi híd - Pázmány Péter sétány - Irinyi József utca - Petőfi híd, budai hídfő, a km is erre van számítva. Viszont alternatívaként játszik az Üllői út - Ferenc körút - Petőfi híd, amivel nincs nagy baj, mert valamivel rövidebb, mint a másik.

Előzmény: Törölt nick (12797)
MBman Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12798

Általánosságban lehet, hogy igazad van, de itt nem.

Meg tudnám nevezni, hogy melyik sofőr szokott a Lágymányosi híd és melyik a Petőfi híd felé menni. Nem hinném, hogy nekik ezt úgy írták volna elő. Ezen néha szoktak változtani forgalmi okok miatt, de általában az általuk preferált útvonalat követik.

Különben meg km-ben szinte ugyanaz a két útvonal.

Előzmény: Törölt nick (12797)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12797

Tévedés!

 Nem a söfőr döntése, hanem járatútvonal van km-re kiszámplva, arrol letérni tilos!

Előzmény: zmagix (12779)
zmagix Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12796

Eredetileg temetőbe mentem sírokat fotózni, de jött 14:06-kor a keszthelyi üzem mentesítője:

 



Majd rá két percre az alapjárat 11:40-es személyében az LRT is:

 

FKN-692 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12795

Ez péntekenként mindig úgy van, hogy egyik autó felmegy 4.45-kor Győrig felér 8-ra és félreáll és majd 9-30-kor áll be és megy tovább M.óvárig. A másik autó 6.20-kor megy fel győrbe és 9.25-re van fennt. Vasárnap meg egybe mennek fel 6.20-kor Mosonmagyaróvárra és 10.30-kor ér oda jön vissza 14.00-kor és itthon van 17.55-kor. Este meg még kimegy egyet levezetni 19.30-kor Rezibe és 20.30-kor végez. Másik autó a korain megy fel és a 13.05-kor jön csak keszthelyig ahol vagy kocsicsere vagyy sofőrcsere van mert este van egy Veszprémje az autónak. Össz vissz ennyi.

Előzmény: Takszi55 (12794)
Takszi55 Creative Commons License 2011.03.27 0 0 12794

Pénteken én már olyat is láttam két alkalommal, hogy KNM/HUU beért 9:25-re, leborított és félreállt, 9:30-kor pedig (ekkor éppen) LOY-452 ment tovább egy csinos Győr-Hédervár-Mosonmagyaróvár táblával.

Előzmény: pixeL29 (12792)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!