Nekem egyáltalán nem hiányzik, hogy egy "szép" nagy szögletes motorháztető ott ficegjen előttem!
Nem vagyok egy kis ember(ici picivel 190cm alatt vagyok, de tényleg nem sokkal) ha az ülés teljesen lent van akkor olyan 10-12cm hely van a felyem fölött, ha teljesen felemelem az ülést akkor csak úgy fér el a fejem ha kb 45fokba oldalra döntöm tehát igencsak nagyot lehet emelni rajta, sokkal többet mint a stiloban! Bátyjám is nézte az aktualt a szalonban, nem is tetszett neki, a dynamic viszont igen!
Nem véltelen volt hogy nem akarták odaadni a dynamicot úgy hogy egy actualt adnak helyette, ez is volt a kifogás hogy "tesztauto lesz, és minimum dynamic belsejü kell helyette" és ezt meg is értem!
A nyáron kölcsönadtuk a puntonkat (II) a sógornak pár napra. Azzal adta vissza, hogy a következő autója olyan lesz, aminek nem lehet látni az elejét. :)
"A dynamicban más az ülés(lehet emelni kb 20!!!!cm-t) bőr kormány és váltó gomb(a váltó tényleg járhatna egy kicsit rövidebb úton!"
Na, ezt megnézem. Jövőre elmegyek megint, és direkt egy dynamic-ot fogok kérni. Ez az egy darab volt kiállítva a szalonban, meg egy másik állt kint felrendszámozva, nagyon válogatni sem lehetett. Az az igazság, hogy egészen konkrét tervekkel mentem oda, de már rögtön az elején elakadtam az alul írottakkal [meggyőzni meg nem nagyon akartak ott a helyszínen].
Ja és hogy nem lehet látni az elejét nekem még előny, mert az sem zavar a kilátásban, ha pedig nem érzed, hogy hol a kocsi eleje, akkor az az egyéni problémád! Apám scudo-jában sem lehet látni az elejét, és anyám is gond nélkül megy vele, pedig a nőknek ez egy egetverő probléma, hogy nem látni a kocsi elejét!
Elmentem a kereskedőhöz megtekinteni... Saját, egyéni véleményemet osztanám meg.
Nos, nem lehet az elejét látni a kocsinak, és az ülés sem emelhető, hogy ha AKARNÁM látni, akkor láthassam [ez valami új, érthetetlen divat lett mostanában]. Az ülés oldalról nem tart. Alap dolgok hiányoznak belőle most [2,9M], ami egy 2M-sban benne voltak, pl rádió. A kormány olyan benyomást kelt az egyébként esztétikailag rendben lévő autón, mint egy zsíroskenyér az állófogadáson [fogás, kivitelezés]. A sebességváltó útja akármelyik Pözsót megszégyenítheti, pedig abban aztán lehet tornázni váltáskor. Ha benne ülök, olyan hatást kelt, hogy néhány ezer km után recsegni-ropgni fog az, ami recseghet-ropoghat a műszerfalon és az utastérben. Stb, stb.stb. Egy Ford Fiestát hajtok, ami már több, mint egy éves, de a GP így újonnan is kisszerűnek, egyszerűnek és összetákoltnak tűnik a Ford után ebbe átülve. Hozzáteszem, hogy nem leszólni akarom az autót, a topicban elsők között voltam, akik megjelentek, hogy mi van már, hol van, mi lesz, milyen lesz. Nem akarok flémet sem, egyszerűen nem erre számítottam, mást vártam, csalódnom kellett. Ettől függetlenül tetszik maga az autó, de most már másképpen állok hozzá, árban pedig mindenképpen erős felülvizsgálatra szorulna gyártói és vásárlói oldalról is, SZERINTEM.
Az eddigi tapasztalatok alapján ennek a dízel motornak az erőssége a rövid utakon kis fogyasztás. 130-as temponál hosszú távon 5,5-öt simán bezabálja, de ugyanennyivel beéri városban is ha kicsit taposod neki, benzinesben ha ugyanígy nyomnám 8körül lenne, vagy talán egy kicsivel fölötte is! Lehet nagyon lendületesen menni vele, csak ki kell tapasztalni mert olyan 1800-as fordulatig nem nagyon húz, de ha 3000alatt nem váltasz akkor az utasnak tártva marad a szája és azt mondja: "szerinted én be is veszem, hogy ez egy egy hármas dízel?" :DDDD
A dízel másik erőssége, hogy arányaiban nem nől a fogyasztás annyit amennyivel lendületesebben mész! De döntsél te, próbáld ki januárban ezt a "kis" dízelt!
Ja az első 10km nekem valahogy így nézett ki: nem nagyon hajtottam, de amikor elérte a 2000-es fordulatszámot, akkor eléggé elkezdett húzni, ezért gyors el is váltottam oylan 2300-2400körül, és a váltás után mintha átültem volna egy trabanta a ferrariból, eltűnt egy csomó erő! Tehát hozzá kell szokni, hogy attól még hogy ott megindul a kocsi, nem kell rögtön váltani(mivel hogy nem akartam hajtani a vadiúj autót, azért váltottam fel reflex szerűen), persze ha 4literrel akarsz mászkálni, akkor váltsál 1700-nél!
Apám és anyám is ment már vele egy kicsit, szerintük is jobb vele menni mint a benzinessel! Sokszor jól jön az a nagy nyomaték.
Vedd figyelembe azt is, hogyha később eladod a kocsit, a dízelt arányaiban drágábban tudod eladni, ha részletre veszed akkor meg lehet hogy a dízel részlete drágább lesz mondjuk 4000Ft-al, de ha nem 20000 hanem 15000Ft- értékben tankolsz havonta, már jól jártál, mert egy ezressel több pénzed marad, ergo egyszerűbb fizetni a részletet!
Ha többnyire városba kell SZVSZ a benzines le fogja enni a hajadat mivel igen csak fennt van a nyomatéka. Ráadásul a Multijet-nek eszméletlen a nyomatéka ami igencsak alacsony fordulatnál már van.
Ha szereted pörgetni a mocit, akkor benzines. A fogyi úgy 2 litytivel lehet több 100km-enként. Az 500 ft spórolás 100-on, 3500 ft tankoilásonként + amennyivel olcsóbb a gázolaj. Szerintem az 1.3-as MJ jobb választás lehet/a 90Le-s verzió/, hiszen nagyszerű technológia, 30E km-es szervíz. 6 sebességes váltó is nagyon jó./Kisebb fordulatszám nagyobb sebességen, kisebb fogyi/ De Atomnak az van, majd mesél róla.
Még nemtudom! Amint meglesz a pontos összeg beírom!
Nincs fokozat állítás a sebességfüggő hangerőszabályzáshoz, legalábbis én nem találtam, magyarnyelvű utasítás viszinont nincs! Német van, de ennyi erővel adhattak volna olaszt is, ugyanannyit értenék belőle :D!
A Stilóban 3 fokozatban állítható a funkció "erőssége", azaz hogy mennyire változtassa a sebesség fügyvényében a hangerőt. A rádió menüpontjai között van -- lehet, hogy neked is van??